Een voor de SGP ontmaskerend preekfragment van Kohlbrugge over 1 Johannes 3:9: "Wat alzo de apostel onder "zonde doen" verstaat, namelijk: dat iemand degene vijandig bejegent die hem bestraft dat zijn werken niet in God gedaan zijn en die zichzelven in zijn eigengerechtige werken staande houdt, als ware hij daarin uit God, toont hij aan in het 11e en 12e vers: "Want dit is de verkondiging, die gij van den beginne gehoord hebt, dat wij elkander zouden liefhebben. Niet gelijk Kaïn die uit den boze was (ofschoon hij zich hield voor een die uit God was) en zijnen broeder doodsloeg; en om wat oorzaak sloeg hij hem dood? Omdat zijn werken boos waren en zijns broeder rechtvaardig." Daarom noemt de apostel ook zulke lieden die voorgaven dat zij uit God geboren waren, en die nochtans den kinderen Gods haat toedroegen, de wereld, zoals hij Vers 13 schrijft: "Verwondert u niet, mijne broeders, zo u de wereld haat." Het sprekendst bewijs daarvoor, dat de apostel onder "zonde doen" en "zondigen" dit verstaat: dat men haat toedraagt den oprechten die het ware getuigenis van Christus brengen en dat men een verkeerde leer predikt die niet God en Christus, maar de mens verheft", aldus Kohlbrugge in Twaalf - Twaalftallen leerredenen, boek 5-6, pag. 219-220.
-----------------------------------------------
|
|
Toekomst gereformeerde gezindte: Hem trouw zijn in alles RD: 11-06-2013 16:28 | mr. D. J. H. van Dijk en prof. dr. E. Dijkgraaf
Bronlink: http://www.refdag.nl/opinie/toekomst_gereformeerde_gezindte_hem_trouw_zijn_in_alles_1_745669
RD: Christenen moeten hun getuigenis blijven geven in de politiek en het publieke leven, stellen mr. D. J. H. van Dijk en prof. dr. E. Dijkgraaf. Dat is echter alleen geloofwaardig als dat wordt ondersteund door een christelijk leven en een evangeliserende levenshouding.
GPPB.: Dat vrome praatjes geen gaatjes vullen, geldt ten eerste voor de SGP-top zelf. Hoe durven Van Dijk en Dijkgraaf het publiek te misleiden met hoogvrome praat, terwijl de SGP-praktijk vloekt met hetgeen zij zeggen? De politieke praktijk van de SGP bestaat nl. uit het kiezen tussen kwaden, hetgeen op deze website met de feiten is bewezen en zelfs letterlijk op een onbeschaamde wijze is toegegeven door dhr. Van der Staaij.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Als het gaat om de koers van onze overheid en samenleving moeten God en Zijn Woord expliciet aan de orde komen. Het gaat om Zijn Naam, Zijn eer en Zijn recht. Bij uitstek ook in het openbare leven. Een maatschappij en een overheid die God marginaliseren, marginaliseren op den duur zichzelf.
GPPB.: Over marginaliseren gesproken! De SGP doet niets anders dan Gods Woord, Naam, eer en recht marginaliseren en zelfs verkrachten. Denk alleen maar aan het stemmen op een abortuslimiet, zoals de SGP dat voorstaat. De SGP veroorlooft zich dus het bedrijven van pure doodslag. Ook het geven van gedoogsteun door de SGP aan het antichristelijke abortuskabinet Rutte I, is God en de mammon tegelijk dienen. Het feministische dubbelbesluit der SGP is zelfs het toppunt van marginaliseren, omdat het besluit volledig in strijd is met de Goddelijke scheppingsorde. Neem daarbij het schokkende feit dat OGG-EO-man, Van der Staaij, met zijn voorkeur voor de pelagiaan Tim Keller, Gods Woord, eer, Naam en recht op een zodanige E.O.-wijze in diskrediet stelt, dat zelfs de duivel hartklachten zou bezorgen. Over marginaliseren gesproken!
VANDIJK-DIJKGRAAF: Nederland lijdt aan een dodelijk, geestelijk vermageringsproces.
GPPB.: Aan het dodelijk, geestelijke vermageringsproces van NL is de SGP zelf mede de oorzaak. Ergo, het is de SGP zelf die aan een dodelijk, geestelijk karkasproces lijdt, aangezien de SGP een politiek bedrijft om eigen vroom-vleselijke belangen veilig te stellen, zoals bijv. uit het voorstaan van een algemene godsdienstvrijheid door de SGP blijkt.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Christenen moeten er in het publieke debat op wijzen dat God een meer dan relevante factor is. Gelovig rekenen met Hem is een noodzakelijke voorwaarde voor een echt goede toekomst.
GPPB.: God kwalificeren als zijnde "meer dan een relevante factor" is pure godslastering. De SGP-ers maken zich gedurig door hun spraak openbaar. God relateren aan een relevante factor is de taal van een atheïst. God is de Almachtige en Zijn Woord is eeuwig geldend. God is niet iets 'om rekening mee te houden', aangezien we allen geopenbaard moeten worden voor de rechterstoel van Christus. Voor die blanke troon van Christus zal de politiek de SGP uit handen vallen en tegen haar getuigen.
VANDIJK-DIJKGRAAF: "Als wij de wetten van Gods Koninkrijk breken, breken die wetten uiteindelijk ons" (ds. J. T. Doornenbal).
GPPB.: Desgelijks zal het de SGP vergaan, omdat de SGP niets anders doet dan Gods wet breken en aanpassen naar de politieke situatie. Bijv. door een bevriezing van het aantal abortussen, waarop de SGP gedoogsteun gaf aan het killer-kabinet Rutte. De SGP eist geen abortusverbod, nee, hooguit houdt de SGP daarvoor een pleitrede, hetwelk een verbastering is van Gods heilige wet. De SGP staat ook prostitutieverhoging voor, i.p.v. een prostitutieverbod op grond van Gods Wet. Het zal de SGP derhalve kwalijk vergaan, aangezien de SGP zelf de wetten van Gods Koninkrijk voortdurend breekt en schendt. De SGP zal uiteindelijk zelf aan stukken gebroken worden. Daarin heeft ds. Doornenbal volledig gelijk.
VANDIJK-DIJKGRAAF: De overheid heeft de hoge roeping om te luisteren naar de Bijbel. Maar we voegen daar nadrukkelijk iets aan toe. Luisteren wij zelf wel echt naar Gods Woord?
GPPB.: Wat een schijnheilige vraag. Zelfs de duivel zou bij dit soort schijnheilige vragen een hartverlamming oplopen, aangezien de heren SGP-ers het antwoord op hun vraag deksels goed weten, namelijk dat de SGP zelf geen oren heeft om naar Gods Woord te luisteren, aangezien de witgepleisterde grafwanden van de SGP overal publieke barsten vertonen van het wettiscisme, in de vorm van godslasterlijke aanpassingen, dubbelbesluiten en eigen wetten, zoals het beleid van het Sanhedrin van weleer door Christus ontmaskerd werd.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Het ideaal zou zijn, als oproepen vanuit de christelijke politiek richting de overheid om de christelijke religie te handhaven en antichristelijke godsdiensten te weren, gepaard zouden gaan met door de kerken opgezette evangelisatiecampagnes. Dan zijn wij geloofwaardig bezig. We mogen de overheid niet oproepen tot beperkingen voor moskeeën terwijl kerkdeuren voor moslims gesloten blijven.
GPPB.: Opnieuw maken de SGP-heren, Van Dijk en Dijkgraaf zich door hun spraak openbaar en spreken puur ongeloofstaal, aangezien het weren van de antichristelijke godsdiensten geen ideaal is, waarin de overheid kan sjoemelen in de marge, nee, Art. 36 van de NGB stelt op grond van Gods Woord het weren van antichristelijke godsdiensten als eis. Voor de SGP-heren en voor de SGP in haar geheel, is de eis van Gods Wet niet haalbaar en dat is opnieuw een bewijs dat de SGP een politiek voert van marginaliseren door Gods Woord aan te passen aan de politieke en maatschappelijke situatie. Bovendien spreken Van Dijk en Dijkgraaf letterlijk marginaliserend, door te stellen "dat zij de overheid niet mogen oproepen tot beperking voor moskeeën terwijl kerkdeuren voor moslims gesloten blijven." Ziet u dat de SGP doorlopend marginaliseert? De SGP-heren spreken over "een beperking op moskeeën" en niet over een verbod op moskeeën op grond van Gods Woord en overeenkomstig Art. 36 van de NGB. Van Dijk en Dijkgraaf spreken zichzelf tegen en brallen pure ongeloofstaal, terwijl hetgeen wat ze zeggen, volledig in strijd is met de SGP-praktijk. 'Ze zeggen het, maar doen het niet!'
VANDIJK-DIJKGRAAF: Het is bovendien van belang om te benadrukken dat kerk en politiek een verschillende taak hebben. De politiek is er sterk op gericht dat burgers een vreedzaam en ordelijk leven kunnen leiden.
GPPB.: Waar halen de SGP-heren deze onbijbelse stelling vandaan? Nergens in Gods Woord wordt iets dergelijks geleerd. De Overheid regeert bij de gratie Gods; is Gods dienaresse, niet op eigen houtje en naar eigen inzicht, maar op grond van Gods Woord en Wet. Daarin heeft niet de politiek, maar de Kerk zelf de roeping om de Overheid terug te roepen naar Gods Woord en een falende overheid te bestraffen op grond van dat Woord. Gods Woord leert nergens dat God die ambtelijke Kerk-stem richting de overheid aan de politiek gegeven heeft; dat is een zelfverzonnen en een politieke fabel van de SGP en een vrucht van de afvallige kerkpolitiek van de huidige kerken.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Als het gaat om de toekomst van onze gereformeerde gezindte ziet iedereen vanzelfsprekend uit naar een vreedzaam toekomstscenario. Maar de toekomst kan er ook één zijn van lijden.
GPPB.: Ook al weer een uitspraak van valse leraars, aangezien Gods Woord Gods kinderen nergens een 'vreedzaam scenario' belooft voor het verblijf in deze wereld. Christus zegt nl. tot de Zijnen: "In de wereld zult gij verdrukking hebben...", maar de afvallige SGP zal lijden als een kwaaddoener, omdat zij meeheulen met de antichristelijke horror-Agenda 21, meedansen met het Eurobabel, stemmen voor landverraderlijke wetten en decreten, zoals het Lissabonverdrag; de bilderberger Navo-inval in Libië; het CIA-drugskartel, genaamd Kunduz, enz. En wat te denken van het pedocratische doofpot-beleid der SGP, door de internationaal bekende demminkgate niet publiek ter sprake brengen en geen maatregelen tegen deze corruptie te eisen? Wat te denken van het doofpot-beleid der SGP door het grootschalig kindermisbruik in de jeugdzorg ongemoeid te laten? Het is ongekend hoeveel ouders al de dupe zijn geworden door het afvallige en verraderlijke doofpot-beleid van de SGP, ten aanzien van grootschalige kinderroof (uithuisplaatsing) ten bate van kindermisbruik á la hofnarretje.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Zal onze grootste zorg de verbreiding van het Evangelie zijn, zelfs wanneer het "overhalen tot bekering" illegaal wordt? Zullen moslims de dag zegenen dat zij het goede nieuws van ons te horen kregen? Zullen wij al het mogelijke doen om hen bekend te maken met de vrijheid van de zonen Gods, ongeacht de prijs en ongeacht de consequenties? Het antwoord daarop kan heel kort zijn. Als we het nu niet kunnen doen, dan zullen we het later zeker niet doen."
GPPB.: Allemaal theoretisch gewauwel om de aandacht af te leiden van het afvallige beleid der SGP. De SGP laat zichzelf niet evangeliseren en al helemaal niet op grond van Gods Woord corrigeren en bestraffen, hoe zou zij dat anderen dan kunnen doen? De gristelijke politiek heeft geen Goddelijk mandaat om te evangeliseren, omdat gristelijke politiek bedrijven niets anders is dat God naar kroon en troon stoten.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Bij de deelname van christenen aan het publieke leven gaat het niet alleen, zelfs niet in de eerste plaats, om machtsvorming, maar om het christelijk getuigenis. Hoe meer wij dit besef verliezen, hoe meer wij wereldgelijkvormig worden. En voor het overige: laten wij eens een poosje ophouden met het te verwachten van al onze conferenties, colleges, christelijke allianties, platforms en noem maar op. Veel bezinning kan verworden tot een schaamlap voor onze geestelijke verlegenheid en innerlijke leegte. Bespiegeling, terwijl beoefening vereist is.
GPPB.: Wat een hypocriete onzin! De SGP is zelf het toppunt van wereldgelijkvormigheid en nu willen de SGP-heren de gewone man de kolen uit het vuur laten halen om zelf de wereldgelijkvormige pilatusrol te blijven spelen. Dijkgraaf en Van Dijk vrezen dat "wij" meer en meer gelijkvormig worden, terwijl de SGP van de actieve SGP-deelname aan het antichristelijke Eurobabel-beest geen punt maakt. Om nog maar eens iets te noemen: Van der Staaij maakt er geen punt van om wereldse pretparken te bezoeken en naast de verderfelijk-pelagiaanse boeken van Tim Keller, de strips van Olie-B-Bommel te lezen. Over wereldgelijkvormigheid gesproken!
VANDIJK-DIJKGRAAF: Om een concreet voorbeeld te noemen: we hebben toch niet eerst een lange conferentie nodig om te besluiten dat we als kerkenraad gaan inspreken bij Burgemeester en Wethouders, omdat zij christelijke trouwambtenaren willen uitsluiten? Laat alle ontplooide initiatieven dan ook geen ontsnappingsroute zijn, maar slechts dienen tot het kleden van mensen met de wapenrusting van het geloof.
GPPB.: Het SGP-pleidooi voor een uitzonderingspositie van Christelijke trouwambtenaren, is de goddeloosheid ten top. Al hadden de SGP-2e kamer-heren 1 druppel waar geloof gehad, hadden zij het ontslag van alle NIET-Christelijke trouwambtenaren ge-eist! Gods Woord duldt geen uitzonderingspositie, maar eist totale onderwerping van de gehele overheid en alle onderdanen.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Het kwaad moet dus breed bestreden worden. Niet alleen via de politiek, maar ook via de huiskamers en op het werk. Op alle niveaus in onze samenleving zijn christenen actief. Laat iedereen op zijn plaats concreet ambassadeur van Christus zijn. We hebben niet allereerst een kring erudiete, mediagenieke opinieleiders nodig, maar mensen die het onder een kopje koffie over de liefde van Christus kunnen hebben. Niet vanuit een superieure houding, maar vanuit een dienende houding. Laten we mensen jaloers maken met leer en leven.
GPPB.: Allemaal godslasterlijke theorie, aangezien degenen die reeds getuigen en door de liefde van Christus gedreven worden, categorisch door de SGP-top genegeerd en gehaat worden, vooral degenen die het afvallige beleid van de SGP bestraffen, waarvan akte! Als we het kwaad wensen te bestrijden, houdt dat de opheffing in voor de kwaadaardige SGP. De SGP -en wie het ook betreft- bedrijft namelijk DE zonden, volgens 1 Johannes 3:9. We verwijzen hierbij naar een preekfragment van Kohlbrugge over deze tekst: "Wat alzo de apostel onder "zonde doen" verstaat, namelijk: dat iemand degene vijandig bejegent die hem bestraft dat zijn werken niet in God gedaan zijn en die zichzelven in zijn eigengerechtige werken staande houdt, als ware hij daarin uit God, toont hij aan in het 11e en 12e vers: "Want dit is de verkondiging, die gij van den beginne gehoord hebt, dat wij elkander zouden liefhebben. Niet gelijk Kaïn die uit den boze was (ofschoon hij zich hield voor een die uit God was) en zijnen broeder doodsloeg; en om wat oorzaak sloeg hij hem dood? Omdat zijn werken boos waren en zijns broeder rechtvaardig." Daarom noemt de apostel ook zulke lieden die voorgaven dat zij uit God geboren waren, en die nochtans den kinderen Gods haat toedroegen, de wereld, zoals hij Vers 13 schrijft: "Verwondert u niet, mijne broeders, zo u de wereld haat." Het sprekendst bewijs daarvoor, dat de apostel onder "zonde doen" en "zondigen" dit verstaat: dat men haat toedraagt den oprechten die het ware getuigenis van Christus brengen en dat men een verkeerde leer predikt die niet God en Christus, maar de mens verheft", aldus Kohlbrugge in Twaalf - Twaalftallen leerredenen, boek 5-6, pag. 219-220. De SGP - en wie het ook betreft- begaat een doodzonde, door het haten van de bestraffende man jegens de SGP-ongerechtigheid/halfslachtigheid/verraderlijkheid, enz.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Concreet toegespitst draait het voor iedere christen om drie dingen: dat we ons hart ophalen aan God, dat we oog en oor hebben voor onze medeburgers, ook de niet-christelijke, en dat we wachten op Gods uur. Daaraan hebben we voorlopig onze handen vol.
GPPB.: Gods volk heeft haar handen niet vol aan hetgeen de SGP-heren beogen en ook hierin blijkt dat de SGP-heren bezet zijn met een wettische en dienstbare geest, want zulke werkheilige geesten hebben hun handen vol, terwijl Gods volk door de liefde van Christus gedreven een hart omdraagt die tot Zijn dienst bereid gemaakt is en er nog altijd aan moet beginnen, omdat zij hetgeen zij doen, slechts schuldig zijn te doen als een onnutte dienstknecht. Die volle werkheilige SGP-handen moeten dus in de kliko geleegd worden, aangezien door de SGP-werken der wet alleen maar de vloek en de verdoemenis ingeroepen worden.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Is de gereformeerde gezindte nog in staat tot een wervend getuigenis in onze seculiere samenleving? Het antwoord op deze vraag is niet vanzelfsprekend positief. Het gaat mis als we menen gereformeerd te zíjn. Gereformeerd zijn we omdat wij altijd weer gereformeerd moeten wórden (J. Hoornbeeck). Iets van die misvatting klinkt door in ons theologisch taalgebruik. De Bijbel wordt vaak aangeduid als een klomp goud die we zorgvuldig moeten koesteren. De Bijbel is echter geen goudklomp. Hij is een goudmijn. Je moet blijven graven om zijn rijkdommen op te diepen. Stoppen met graven leidt tot geestelijke armoede. Je mist dan waar het vandáág om draait.
GPPB.: En dat zeggen de SGP-heren, terwijl ze niets anders doen dan de goudmijn die zij Gods Woord noemen, dichtgooien met de politieke modder, sjoemel-slijk en goocheltrucs waarvan het samenknoopsel der ongerechtigheid, alias Simon de Tovenaar, zou blozen.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Als de inzet slechts is om onze zuil, ons theologisch systeem en ons kerkelijk leven te bevriezen, leidt dat tot verkilling van het geestelijk leven en staan we de Geest in de weg.
GPPB.: En dat zeggen de vrome SGP-farizeeërs, Van Dijk en Dijkgraaf, terwijl het SGP-gedoogbeleid jegens kabinet Rutte 1 juist was gebaseerd op een bevriezing van het aantal abortusmoorden. Dat goddeloze gedoogbeleid heeft juist geleid tot een doorgaande verKILLING van het door God geschapen leven in de moederschoot.
VANDIJK-DIJKGRAAF: Hiermee betreden we een spanningsveld. Het gaat er immers om dat wij een terugwaartse beweging maken naar de Bijbel zelf en zijn boodschap vertolken in en voor het heden. Een opnieuw ontdekken van de Bijbel dus, zoals ooit gebeurde tijdens de Reformatie. Het zal niet meevallen. Samengevat in de woorden van de Heere God Zelf: Het komt aan op de krachtige praktijk van het doen van recht, de liefde tot de weldadigheid en de ootmoedige wandel met onze God (Micha 6:8). Niet met onszelf in het middelpunt, maar gericht op Gods eer en het heil van onze naaste.
GPPB.: En dat zeggen de vrome SGP-farizeeërs, Van Dijk en Dijkgraaf, dus scharen zij o.a. ook een eventuele SGP-stem op een abortuslimiet onder "het gericht zijn op het heil van onze naaste." De duivel zou van siddering omtrent deze brute en met de SGP-praktijk strijdende SGP-uitspraken een hartverlamming krijgen, terwijl genoemde SGP-farizeeën schaamteloos en met uitgestreken gezichten hun publieke pokerspel uitspelen. Het SGP-spel is uit. De Heere zal het zien en zoeken.
|
|