BALKANZENDING: 'REFORMATORISCHE VERBETERINGSCURSUS'
BALKANZENDING REFORMATORISCHE VERBETERINGSCURSUS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje

Inzender:

Ik heb twee vragen over de Balkanzending naar aanleiding van het artikel in het RD: "Balkanzending steunt Theologische Faculteit in Servië"

Op de Balkanzendingsdag spraken diverse predikanten uit verschillende kerken: ds. C. L. Onderdelinden (VOGG), ds. K. Veldman (HHK), ds. A. Verschuure (GG), ds. A. J. Britstra (HHK) en ds. M. A. Kempeneers (CGK).


Het hele artikel is te lezen via onderstaande link:
www.refdag.nl/ kerkplein/ kerknieuws/ balkanzending_steunt_theologische_faculteit_in_servie_1_811323

Zie ook link website Balkanzending:
http://www.balkanzending.nl/pages/42456/Bestuur.html

Mijn vragen:
1. Staat u achter de interkerkelijke (Balkan)zending?
2. Is de opmerking van ds. Veldman, "reformatorische verbeteringscursus" niet van toepassing op het geheel van de refokerken zelf?

Ik vraag u deze dingen, omdat de refokerken in mijn bescheiden optiek zelf zendingsgebied zijn geworden, zoals u ook dikwijls stelt in uw artikelen/preken. Waarom dan zending bedrijven in het buitenland als de kerken in het binnenland een refodal van dorre doodsbeenderen gelijk zijn?

mvg. A.P.

------------------------------------

Geachte inzender,

Krachtens het zendingsbevel van Christus in Mattheus 28:19, is zending bedrijven geen vrijblijvende zaak, maar de uitvoering ervan is alleen van toepassing op Gods geroepen knechten/zendelingen. Bijbels-ordelijk begint zending bedrijven inderdaad niet met de heidenzending, maar in de gevestigde kerk, met name door Gods ware geroepen knechten, want er staat geschreven: "En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem", Luk. 24:47.

Van de bijbelse zendingsorde is het begin ervan echter nooit vervuld, omdat de uitkomst dat bewijst, aangezien alle refokerken de kroonrechten van Christus ingeruild hebben voor kerkelijke democratie en de leer der Reformatie ingeruild hebben voor een procesmatige heiligingsleer, waaraan bovendien het Gerechtigheids-Begin ontbreekt en de uitkomst ervan nog beproefd moet worden in het vagevuur, met als gevolg een babylonisch christendom dat van haar drek niet gewassen is. Kortom, een religie, waarvan God Zijn volk gebiedt zich ervan vrij te maken, het stof van hun voeten te schudden en zulke kerkpolitieke holen te verlaten (Openb. 18:4).

De Balkanzending heeft bovendien weinig met zending bedrijven te maken, omdat de Balkanzending -net zoals de NL-versie van de Mbumazending- geen eigen zendelingen uitzendt. De Balkanzending en de NL-Mbumazending fungeren slechts als financiële zendingsfondsen. Gods ware geroepen zendelingen bedrijven geen zending op grond van interkerkelijk zendingsgeld, maar op last en in totale afhankelijkheid van hun Zender.

Zelf zijn we met Klaas Veldman weleens bij Simo Ralevic op bezoek geweest om hem van hulpgoederen en zendingsgeld te voorzien, maar toen ik een vertaald boekje gelezen had van Ralevic, getiteld: "Uw spraak maakt u openbaar", bleek daaruit dat Ralevic eenzijdig "evangelisch" is en de bestraffing van Paulus jegens Petrus in het kader van het Antiocheense conflict relativeert ten koste van de waarheid van het Evangelie, hoewel hij dat uiterst noodzakelijke en heilzame conflict niet met name noemt. Ook de heilige afsnijdende verontwaardiging van Christus en Stefanus jegens het Sanhedrin wordt in het boekje van Ralevic zelfs min of meer veroordeeld. (Zie Klik hier link). Toen ik het boekje gelezen had, kon ik me niet aan de indruk onttrekken dat Ralevic het bijbels geboden oordelen afwijst en onder de noemer plaatst van "oordeelt niet" (Matth. 7:1), terwijl Gods Woord met deze woorden alleen het lichtvaardig en onrechtvaardig oordelen veroordeelt, maar het rechtvaardig oordelen juist gebiedt (Joh. 7:24). In het boekje van Ralevic wordt het bijbels noodzakelijke oordelen verdacht gemaakt, terwijl Gods Woord duidelijk anders leert. Door het afsnijdende bijbelse "geblaf" van Luther en Calvijn richting Rome en de valse leraars, zou Ralevic -en velen met hem- een streep halen, vanwege de grofheid hunner bijbelse woorden. Uit het boekje van Ralevic blijkt namelijk overduidelijk dat Ralevic niets moet hebben van de bestraffende godsgezant John Knox jegens het bloedige koningshuis van koningin Maria. Zelfs Christus "schold" op Herodes: "Zeg dien vos!", maar Ralevic wijst schelden zondermeer af, zonder onderscheid te maken tussen vleselijk schelden en geestelijk schelden. (Zie Klik hier link). Dat geeft te denken! Ralevic is duidelijk geen zoon des donders zoals ook Luther dat wel was, aangezien Luther liever hemel en aarde uit hun voegen zag raken dan een duimbreed prijs te geven aan degenen die de waarheid van het Evangelie en het recht Gods onder de dekmantel der liefde verdraaien tot hun eigen en veler verderf. Dat Ralevic in een zendingssituatie verkeert, rechtvaardigt zijn verdachtmaking jegens het bijbels-geestelijke schelden/oordelen niet, integendeel, omdat die altijd overheersende pacifistische tendens (in geestelijk opzicht) onder de eenzijdige noemer van "oordeelt niet" de kenmerken draagt van subtiele christenvervolging jegens de in de bres staande getuigen van Christus. Er is wat dat betreft niets nieuws onder de zon, maar het is wel schokkend dat Ralevic -en velen met hem- in die pacifistische waan gelaten en zelfs gestijfd worden.

Achteraf bezien heb ik de lekke bodem van heel dat interkerkelijke zendingsbedrijf bij de Heere vandaan ingezien, omdat dat (inter)kerkelijke zendingsbedrijf niet in het kader staat van de uitzending des Heiligen Geestes (Hand. 13:2). Dat geldt ook voor de Balkanzending. De hulpverlening aan Simo Ralevic is bovendien geloofsparticulier ontstaan en had een geloofsparticuliere hulpverlening moeten blijven, omdat het geloof niet overdraagbaar is op een stichting. We hebben hetzelfde interkerkelijke verloop o.a. ook gezien bij stichting Stephanos dat particulier begonnen is, maar opgegaan is in een werkverbond-stichting en deels in het drijfzand van de sodomitische PKN is terechtgekomen. Hetzelfde geldt voor alle (inter)kerkelijke zendingsstichtingen/bedrijven die zich met zangkoorfestijn-collecten en homokerkgeld op de been moeten houden, en absoluut niet in het kader staan van de bijbelse zending (Matth. 28:19 - Hand. 13:2).

Persoonlijk sta ik dus absoluut niet achter een interkerkelijk zendingbedrijf, omdat op zo'n vals-oecumenische kerkverzwagering Gods zegen nooit kan rusten en uit het geloof niet is. Dat geldt ook voor allerhande refo-stichtingen, zoals we dat recent gezien hebben met de apenheul-stichting "De Stalen kerk" die de collectezak doet rondgaan op de bezichtiging van een stel geestesgestoorde refo-apen in een stalen kooi, en op zangavonden à la Madonna.

Ten tweede participeren er onvermijdelijk ook valse refo-dominees in interkerkelijke zendingsstichtingen, zoals duidelijk openbaar komt bij de Bonisa-stichting en zoals dat ook bij de Balkanzending het geval is, aangezien niet alleen de collectebus rondgaat in refo-Sodom, maar ook valse leraren een vinger in de zendingspap hebben. Binnen de Balkanzending speelt o.a. ds. J.M.D. de Heer (GG) een rol, terwijl JMDdH een zielsbedrieglijke bewusteloze wedergeboorteleer promoot en Gods Woord verkracht op allerhande manieren. En dat, terwijl dit soort refo-ketters door geen enkele dominee publiek wederstaan wordt, omdat men zelfs voor een steeds herhalend Antiocheens conflict te vroom geworden is. Daar komt bij dat alle refo-kerken het homo-zijn gekerstend hebben, zo zelfs dat men de tucht op refohomo's bespottelijk vindt, alleen omdat men doodsbang is voor eigen positie en men veel liever de eerste tafel der Wet de grond in trapt, dan te staan voor de Naam en de eer des Heeren. Hoe kunnen zulke kerken geloofszending bedrijven als zij zelf de door God ingestelde tucht verwerpen?

U hebt dus volkomen gelijk dat binnenlandse zending bijbelse prioriteit heeft boven de huidige buitenlandse zending, hoewel men het ene moet doen en het andere niet moet nalaten, als het maar door het geloof en op grond van Gods Woord geschiedt, terwijl het binnen al die interkerkelijke kaders juist daaraan ontbreekt. Het zendingsbevel van Christus is bovendien niet aan een kerk gericht, laat staan aan een stichting, maar alleen aan Zijn ware getuigen. De kerk kiest geen zendelingen; God verkiest en Hij zendt ze ook uit en Hij alleen. Aangezien de kerkelijke refo-arena een dal vol dorre doodsbeenderen gelijk is, hoe kan de blinde de blinden daarin leiden, want de uitkomst daarvan is, dat beiden in de gracht zullen vallen, waarvan het gespartel zelfs verstomd is, omdat men op de huidige zendingsdagen het oordeel Gods en het absolute vonnis der Wet gladstrijkt met een remonstrants voorgezien geloof.

En als men dan leest dat de Balkanzending een complete theologische faculteit op de Balkan gaat financieren, terwijl men niet eens verlegen zit om eigen zendelingen, dan is de klucht weer compleet, want anders kan men de voorgenomen snoepreisjes naar de Balkan niet maken, laat staan declareren en dan kan men de mond in de passerende restaurants niet spekken met de nodige lekkerbekken. Ik heb genoeg van die interkerkelijke lekkerbekkende kerkpolitieke komedie meegemaakt.

Dus heel dat (inter)kerkelijke zendingsbedrijf valt onder de noemer: "gesubsidieerde vakantiebijbelclub", ofwel "reformatorische verbeteringscursus", inclusief de kleeniaans gepromote bijeenkomsten in Ter Aar, aangezien het onmogelijk is om de leer en de bevinding van de rechtvaardiging van de goddeloze aan het verstand te praten van al die zelf-gedecoreerde witte-boorden-bereërs die de Wet niet verstaan. Over een 'reformatorische verbeteringscursus' gesproken !

Als we dan tenslotte bedenken dat al die zogenaamde zendingslievende refo-dominees en belijders op de SGP/CU/CDA stemmen, terwijl de gristelijk-democratische politiek een publieke demonstratie is van bruut-atheïstisch ongeloof, waarbij men doorlopend Gods heilig Woord aanpast aan de politieke stemmingen: God de helft en de duivel de helft, dan is er zelfs geen sprake meer van een reformatorische verbeteringscursus, maar van een demonische indoctrinatie-propaganda, waarvan de propagandamakers door de godvrezende koning Asa zonder pardon terechtgesteld zouden worden!

Kortom, dat hele (inter)kerkelijke zendingsbedrijf, waarvan de aangesloten kerken eigen kerkjeugd met wereldse entertainment ter helle dirigeren, mag gevoeglijk haar hand in eigen boezem steken. Maar op de Balkanzendingsdag werd ten spijt van alle gewichtige woorden, alle oordelen weggewuifd en ook het huidige oordeel Gods op alle refokerken werd angstvallig verzwegen, aangezien elke prediker bijvoorbaat een goede afloop verkondigde (om de collecte-opbrengst te waarborgen), waarvan het dorre-doodsdal-refrein bij de bezoekers nog lang in de oren klonk: "...en ze leefden nog lang en gelukkig...!"

Hopend uw vragen enigszins te hebben beantwoord, verblijven wij met een hartelijke groet,

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl