COÖPERATIEVERBAND EVANGELISATIE/TOURNEE VAN DS. LABEE
COÖPERATIEVERBAND EVANGELISATIE/TOURNEE VAN DS. LABEE  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier CIP-artikel - 29 september 2014

Ds. Labee (GG): "Zonder wedergeboorte sterft men niet in vrede"


Bronlink:
http://www.cip.nl/artikel/44399/Zonder-wedergeboorte-sterft-men-niet-in-vrede

-----------------------------------------------------------------

Labee: "Alle mensen hebben een ziel die bestemd is voor de eeuwigheid. Zonder wedergeboorte zal men niet in vrede sterven. Daarom is evangelisatie een bijbelse opdracht van Christus." Ds. B. Labee is sinds kort voorzitter van het deputaatschap voor evangelisatie van de Gereformeerde Gemeenten. "We hopen en bidden dat Gods Geest mensen aanwakkert," vertelt de predikant van de Gereformeerde Gemeente in Veenendaal.

GPPB.: Zonder de bijbelse wedergeboorte zal men niet in vrede sterven, nee, maar door de VALSE wedergeboorte van de Ger. Gem. (en heel de Afscheiding) zal men evenmin in vrede sterven, want die valse wedergeboorteleer is boerenbedrog en totaal verstoken van de bijbelse rechtvaardiging van de goddeloze. Voorzitter Labee weet niet eens wat hij leert, noch wat hij bevestigt, hoe zal hij dan buitenkerkelijken kunnen evangeliseren?
"Mensen aanwakkeren" is niet het werk van Gods Geest -zoals Labee wel beweert- maar van toverdokters. Het is de Geest die lévend maakt en de vleselijke Labee-spreuk is niet nut (Joh. 6:63)! Ook de godzalige Hanna boort de toverspreuk van Labee door de Heilige Geest de grond in met haar geloofsgetuigenis: "De HEERE dóódt en maakt levend; Hij doet ter helle nederdalen, en Hij doet weder opkomen", 1 Sam. 2:6 - "Die met den HEERE twisten, zullen verpletterd worden; Hij zal in den hemel over hen donderen; de HEERE zal de einden der aarde richten, en zal Zijn Koning sterkte geven, en den hoorn Zijns Gezalfden verhogen", 1 Sam. 2:10.

CIP: Toen Labee met zijn vrouw een cursus volgde bij Stichting Gave, ging hij het belang van evangelisatie inzien.

GPPB.: Wat een grap! Labee ontleent zijn E.O.-inzicht aan stichting Gave, terwijl Gods getuigen gééstelijk inzicht van de Gever Zelf ontvangen. Gods ware knechten hebben geen cursus nodig om "het belang van evangelisatie in te zien", want die last legt Christus Zelf in het hart van Zijn ware getuigen: "Gij zijt het zout der aarde!" En dan zijn zij het zout der aarde in een nieuwe schaal gelegd, om in de kwade waterwel der wereldakker geworpen te worden tot geestelijke gezondmaking van verloren en bedorven zondaren!

Labee: "Wij dragen zorg over twee pleegkinderen (twee jongens van 8 en 3 jaar, red.). Dan kom je automatisch in aanraking met een andere cultuur en families die onbekend zijn met het Evangelie. De schokkende werkelijkheid dat zij zonder wedergeboorte niet vredig zullen sterven, dringt dan nog meer tot je door."

GPPB.: De schokkende werkelijkheid dat men zonder de bijbelse wedergeboorte niet in vrede zal sterven, mag Labee gevoegelijk op zichzelf toepassen, aangezien hij brute (vaccinatie)-leugens propagandeert en zielen misleidt voor de eeuwigheid met een valse wedergeboorteleer (Zie Klik hier link).

Labee: "De Heidelbergse Catechismus zegt dat een christen iemand is die is gezalfd vanuit de Christus. Dan ben je dus bewogen met anderen."

GPPB.: Het refo-labadistische naamchristendom heeft die zalving van Christus niet, want zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe (Rom. 8:9b). De bewogenheid van ds. Labee komt namelijk niet verder dan sprookjes, leugens en lasterpraat! (Zie Klik hier link en vorige artikel).

CIP: Zijn kerkverband beschikt momenteel over zes fulltime evangelisten die op evangelisatieposten, verspreid over het land, Christus bekend maken. Zij gaan de straat op en nodigen mensen uit voor een maaltijd of bakje koffie in één van de bijbelcentra.

GPPB.: In (stichting) Hoorn evangeliseren ze met gevulde koeken; SGP-ex, Van der Vlies, evangeliseert met sinaasappels; de GG doet het met koffie en gebak, en in Gouda gaat die GG-evangelisatie gepaard met een hip-hop-muziekje van de E.O., onder regie van GG-bibliotheek-notaris Mastenbroek, met als doel om de buitenkerkelijke bezoekers een beetje op te vrolijken en de spanning te breken.... (Zie volgende blok). Simon de tovenaar zou zich wel thuis voelen bij deze E.O./GG-vertoning. Simon de tovenaar had namelijk een gat in de markt ontdekt om de mensen te hypnotiseren met toverspreuken, goocheltrucs en magische gebaren, want dat trok veel bezoekers, en hij wist dat de zak na afloop dan spontaan rond ging....

Labee: "En daar gaat vervolgens Gods Woord open. Het is mijn taak om de posten regelmatig te bezoeken en coachingsgesprekken te voeren."

GPPB.: Ja, "de mens doet het Woord open", maar het is een leugen, aangezien het alleen Christus is die Zijn Woord opent en/of sluit en alleen Zijn getuigen heeft Hij Zijn Woord als een schat in aarden vaten gegeven, zoals men nieuwe wijn in nieuwe lederzakken doet. Labee heeft zich 'een taak' aangemeten, om de buitenkerkelijke spelers te coachen, terwijl Gods getuigen van een taak niet afweten, maar krachtens een Goddelijke roeping de last van hun Meester uitdragen door de Heilige Geest, waarbij geen GG-coach aan te pas komt.

Labee: Hij (Labee) benadrukt dat ook kerkgangers de opdracht hebben om het Evangelie zichtbaar te maken. "Kijk naar onze gemeente in Veenendaal," vertelt Labee. "Onze gemeenteleden hebben we onlangs flyers meegegeven. De bedoeling is dat zij die uitdelen aan een buurman of collega en zo worden uitgenodigd voor een oriëntatiecursus. Vorig jaar kwamen er op die cursus 15 buitenkerkelijken af. De helft wilde zelfs meer informatie over het christelijk geloof." De dominee voegt toe dat sommigen een kerkelijk verleden hebben. "Onlangs kregen we weer een aanmelding van iemand die de kerk had verlaten."

GPPB.: Labee vertelt sprookjes. Alleen Gods geroepen getuigen hebben een inwendige roeping Gods om het Woord uit te dragen, en de ware gelovigen getuigen van Christus krachtens het ambt aller gelovigen. Onbekeerde verbondskinderen hebben wel de binnenkerkelijke plicht om te waarschuwen tegen een heersende valse leer, maar zij hebben geen opdracht ontvangen "om het Evangelie zichtbaar te maken", want van al die onbekeerde flyer-belijders geldt: "... zij zijn blinde leidslieden der blinden. Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen", Matth. 15:14.
Labee geeft een cursus, genaamd: ‘meer-informatie-geloof' voor kerkverlaters, terwijl de doden die Christus uit hun adamsgraf roept, bedeeld worden met het zaligmakende geloof (Joh. 5:25).
Labee spreekt verheugd over een ‘aanmelding van een kerkverlater', terwijl als genoemde kerkverlaters de inhoud verstonden van zijn zielsbedrieglijke leer en vaccinatie-leugens, het dan intrede en afscheid zou zijn, aangezien de getuigen der waarheid uit de kerk van Labee getrapt worden, zoals de blinde man, die door Christus ziende gemaakt was, door het Sanhedrin uitgeworpen werd toen hij hen ging "beleren."
De verloren zoon kwam zich niet aanmelden bij zijn vader om een cursus informatie-geloof te volgen, maar viel als een verloren zondaar in de omhelzende armen van zijn Vader en toen was zijn verloren ziel gered. God lacht om die refo-cursussen, want het is niets anders dan kerkelijke entertainment om zichzelf daarop te beroemen zoals ook Labee dat doet. Maar de apostel schrijft: "Want wij durven onszelven niet rekenen of vergelijken met sommigen, die zichzelven prijzen; maar deze verstaan niet, dat zij zichzelven met zichzelven meten, en zichzelven met zichzelven vergelijken`, 2 Kor. 10:12.

CIP: Labee erkent dat de kerkdienst, met haar gereformeerde liturgie, voor die buitenstaanders vaak een te hoge drempel is.

Labee: "Door de manier waarop we de eredienst vormgeven en de Statenvertaling die we hanteren, wordt een dienst vaak als een hoge drempel ervaren. Dat merken we ook aan onze cursisten, die we proberen te betrekken bij het kerkelijk leven. Dat maakt de stap naar de kerk lastig. Het blijft mijn taak als predikant om hen het Evangelie zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. Maar binnen de setting van onze gereformeerde gemeente is het niet zo dat we de liturgie aanpassen. Dat mag ook niet het streven zijn."

GPPB.: De drempel van de GG is een volbloed sektarische drempel, aangezien die GG-drempel o.a. bestaat uit filosofische preken uit de tapkast van Aristoteles. Bovendien liegt Labee dat het gedrukt staat, aangezien de liturgie binnen de GG in het kader van genoemd toneelspel absoluut wel aangepast wordt met E.O. en gitaar muziek, brood en spelen (Zie artikel op volgende blok).

Labee: Het is zijns inziens vooral belangrijk dat predikanten die tot de Gereformeerde Gemeente behoren in de toekomst vaker evangelisatieposten bezoeken. "Zo leren zij de taal van buitenkerkelijken verstaan. Dat heb ik bijvoorbeeld ook zo ervaren bij het leiden van een dienst voor doven. Dan ben je vooral bezig met gebarentaal. Sommige gebaren heb ik vervolgens meegenomen naar mijn eigen kerkelijke gemeente. Op diezelfde manier mogen wij predikanten de taal van buitenkerkelijken vaker meenemen naar de kansel, zodat ook gasten de boodschap van het Evangelie tot zich kunnen nemen."

GPPB.: Volgens Labee verstaan de GG-dominees de taal van buitenkerkelijken niet en daarom moeten zij regelmatig de evangelisatie-café's van de GG bezoeken. En dat, terwijl al Gods volk zoals de verloren zoon gered is geworden en de taal der wereld voor 100% verstaat uit hun eertijds. Labee zegt hier dus -dom-onbewust- een waarheid, namelijk dat de GG-dominees met die wereldse verloren-zoon-taal onbekend zijn, en dus stik onbekeerd zijn..... Vervolgens moeten de GG-predikanten de taal van buitenkerkelijken -met gebaren- "meenemen" naar de kansel, om die hypnose-preken voor youtube geschikt te maken....?

Labee: Binnen het kerkverband van Labee ligt een grote nadruk op het werk dat God in mensen doet. Labee erkent dat dit in sommige gevallen ervoor zorgt dat evangelisatie op een laag pitje staat. "Daarom leg ik graag nadruk op ‘bid en werk'. Als de apostel Paulus er niet op uit was gegaan, waren er in Klein-Azië geen gemeenten gesticht. De Heere gebruikt middelen om mensen in aanraking te brengen met Zijn levensveranderende boodschap. Voor sommigen is de afhankelijkheid van God in combinatie met onze opdracht iets beklemmends. Zelf ervaar ik het als een bemoediging: we doen wat we kunnen, in het geloof dat God Zelf de wasdom geven zal."

GPPB.: "Bid en werk" is de slogan van de werkverbonders, omdat zij de drijving des Geestes niet kennen en dus ook niet door de liefde van Christus gedreven worden. Gods getuigen gaan niet aan de slag, maar worden door de Geest des geloofs en der liefde van Christus gedreven en in en door Hem strijden zij de goede strijd des geloofs, onder de banier van Koning Jezus: "Volg Mij!" en zijn aan dat refo-wettische bid-en-aan-de-slag religie gestorven. Uit alles blijkt dat Labee volstrekt onder de wet verkeert, want zijn spraak maakt hem openbaar. Volgens hem is de apostel Paulus "er op uit gegaan", want als hij dat niet gedaan had, waren er -volgens Labee- geen gemeenten in Klein-Azië gesticht.
In en in treurig is deze volstrekt wettische Labee-voorstelling van zaken! Paulus is er niet "op uit gegaan", maar door de Heilige Geest geroepen, afgezonderd en uitgezonden: "Zondert Mij af beiden Barnabas en Saulus tot het werk, waartoe Ik hen geroepen heb", Hand. 13:2.
De Heere gebruikt Zijn voorgeschreven genademiddelen en geen andere middelen om Zijn Kerk te vergaderen en goddelozen met Zichzelf te verzoenen door Woord en Geest. Labee leert letterlijk een evangeliserend coöperatieverband tussen de werkende mens en God: "We doen ons best en God doet de rest!"
Gods geroepen getuigen doen NIET wat ze kunnen, want "we doen wat we kunnen" is het zandgrondgeloof van het antichristelijke pausdom en dat is ook de zandgrond waarop het refodom zich al biddend en werkend met een ingebeelde hemel ter helle begeeft. Dat is een geslacht -zegt de Spreukendichter- dat rein in zijn ogen is, en van zijn drek niet gewassen is (Spr. 30:12).
Christus leert het Zijn geroepen getuigen gans anders dan de onder de wet verkerende Labee het publiek voorspiegelt. Christus zalft Zijn getuigen met Zijn (Pinkster)Geest en daarom spreken zij in Zijn Naam: "Want gij zijt het niet, die spreekt, maar het is de Geest uws Vaders, Die in u spreekt", Matth. 10:20. Dat is totaal wat anders dan "we doen wat wij kunnen", aangezien Gods getuigen gestorven zijn aan al dat wettische "we doen wat wij kunnen." God geeft Zijn getuigen door Zijn Woord en Geest te spreken, en zonder Hem kunnen zij niets doen (Joh. 15:5), laat staan "om te doen wat zij kunnen". "We-doen-wat-we-kunnen" is de theologie van Rome. God laat Zijn getuigen doen wat Hij kan, namelijk door de Geest des geloofs en der liefde van Christus!

J. MASTENBROEK (GG), ALIAS SIMON DE TOVENAAR, PAAIT MENSEN DE KERK IN MET HAPJES EN DRANKJES  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje

KLIK OP DE KLIK HIER LINK OM DE COMPLETE PDF VAN DIT ARTIKEL MET DE BIJLAGEN TE DOWNLOADEN

Geachte broeder Piet.,

Bij deze stuur ik u twee bijlage, deze stonden in het blad ‘de Evangelist' een periodiek van het deputaatschap van de Gereformeerde Gemeenten. Daar staan nog al wat dingen in die de toets van Gods Woord niet kunnen doorstaan. Hierin staat o.a. "J. Mastenbroek - evangelisatie rondom de kerk." Vandaag de dag proberen ze in de Ger. Gem. eerst de mensen over de kerkdrempel te krijgen op een manier die vooral ‘leuk en gezellig' moet zijn. Heel bewust wordt er in het begin nog niet geëvangeliseerd en niet gemediteerd. Het is de bedoeling dat de aanwezigen niet direct met Gods Woord in aanraking te brengen. Pas bij de derde of vierde herhaling van zo'n ‘open middag' zou het belangrijkste aan de orde komen: de mensen bij het Woord te bepalen. Dit alles onder het genot van een hapje en een drankje. Enfin, leest u het zelf maar.
Ja, u zei het nog in uw preek: "In het laatste der dagen zullen er velen valse christussen zijn."
Wij zijn geen lid van de Ger. Gem., maar heeft het dan wel zin om die J. Mastenbroek te bellen en te zeggen dat wat hij doet niet overeenkomstig de Schrift is? Of is het parels voor de zwijnen werpen?

Met vriendelijke groeten,

Marchel Schilperoord

------------------------------------------------------

Geachte vriend en broeder Marchel,

Ja, als de valse leer de kerken beheersen en men met een kracht der dwaling geslagen is, dan is het leven eruit en dan worden er allerlei activiteiten opgevoerd en het kunstlicht aangestoken om zich in de spranken van hun eigen vuur te warmen. Het is zoals de Heere het bij monde van Jesaja zegt: "Ziet, gij allen, die een vuur aansteekt, die u met spranken omgordt wandelt in de vlam van uw vuur, en in de spranken, die gij ontstoken hebt. Dat geschiedt u van Mijn hand, in smart zult gijlieden liggen", Jes. 50:11. (Zie ook de Kanttekeningen bij deze tekst).
Zo, dus Paulus moet volgens de GG-kerk-clown, Mastenbroek, wel abuis geweest zijn staande op de Areopagus. Volgens Mastenbroek had Paulus al die onkerkelijke mensen op de Areopagus moeten inpalmen met koffie, frisdrank, gevulde koeken, bitterballen, braadworsten, pianomuziek en een gezellig praatje. De gezelligheids-activiteiten rondom de kerk van dhr. Mastenbroek behoren voluit tot de religie van het afvallige kerkelijke gemenebest. Die religie staat haaks op het bijbelse feit dat het Koninkrijk van God niet komt met uiterlijk gelaat (Luk. 17:20-21), noch bestaat het Koninkrijk van God uit spijze of drank, maar in rechtvaardigheid, en vrede, en blijdschap, door den Heiligen Geest (Rom. 14:17).

Of het zin heeft om die GG-clown genaamd J. Mastenbroek te bellen, moet niet de vraag zijn. Ik denk inderdaad dat een belletje geen effect zal hebben, maar als ik alleen op het effect zou zien, kan ik wel stoppen met preken en schrijven. We moeten echter zien wat onze roeping is in deze (lees o.a. Ezech. 3 !), dan kunnen we en mogen we niet zwijgen over dit soort onbijbelse en godslasterlijke GG-campagnes. Pas na de eerste en/of tweede vermaning moet een ketters mens/kerk verworpen worden (Tit. 3:10) en daarna is het parels voor de zwijnen werpen, hetgeen op de GG in het algemeen al van kracht is, aangezien zij de waarheid blijvend verwerpen en een valse lering blijven leren, ten spijt van massa's bijbelse weerleggingen en waarschuwingen in. Met name de GG heeft het oordeel over zich ingeroepen door valse leerstellingen en sektarisme. Dat oordeel heeft ds. Kersten van zich af willen schuiven, zoals dat blijkt uit hetgeen we hieronder schrijven, terwijl ds. Ledeboer het oordeel bijtijds heeft ingezien.

Ds. G.H. Kersten propagandeerde de overheersing van de Duitsers namelijk als een oordeel over Nederland, maar hij vergat erbij te zeggen dat het bombardement op Rotterdam een oordeel was over de GG en geschiedde, omdat hij de onwettige Afscheiding promootte en als leider van de GG de leer van Christus vervalste. Kersten wees met zijn beschuldigende vinger naar het volk, maar van het oordeel over NL was hij zelf de oorzaak. Kersten heeft het oordeel dus gediaboliseerd en zelfs gezegd dat de Duitse bezetter als de wettige regering van NL moest worden erkend. Dat was zondermeer een landverraderlijke uitspraak. Kersten had bovendien de doodstraf verdiend, niet alleen om zijn landverraderlijke pretenties, maar ook omdat hij (school)kinderen van de beminden om der vaderen wil (Joodse kinderen), aangaf bij de Duitsers, terwijl hij wist dat zij zouden worden afgevoerd naar de concentratiekampen. Het is niet bekend, noch beschreven, of Kersten ooit in de schuld gekomen is met zijn gruwelpraktijken en ook de GG is als kerk nooit met genoemde misdaden publiek in de schuld gekomen. Integendeel, de Ger. Gem.-ers beschouwen Kersten als een pilaarheilige en zijn comriaanse dwaalleer beschouwen zij als de zaligmakende leer, terwijl de GG-dwaalleer haaks staat op de leer van Christus, waardoor de kleinen die in Christus geloven worden geërgerd. De GG is een kerk die zich een molensteen om de hals gehangen heeft en al in de diepte van de zee verkeert, maar zij zien het niet, omdat zij door het oordeel van een kracht der dwaling geslagen zijn en de leugen geloven. Bovendien heeft God de GG (en alle refo-kerken) geslagen met een menigte valse leraars, maar er is bijna geen sterveling die het opmerkt. Wat ik hier schrijf, is al Gods volk schuldig te schrijven naar hun kerkenraden en synodes. Schrijf die ketter van een Mastenbroek dus aan, niet op mijn bevel, maar overeenkomstig het apostolisch bevel in Titus 3:10.

Zegen en hartelijke groet,

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl