|
|
DR. M. KLAASSEN, ALIAS DR. 'SOLA PAPISME'
| |
|
|
DR. M. KLAASSEN, ALIAS DR. 'SOLA PAPISME': "Sola Scriptura onopgeefbaar" RD: 13-01-2014 16:03 | dr. M. Klaassen
Bronlink: http://www.refdag.nl/opinie/toegespitst/sola_scriptura_onopgeefbaar_1_797522
-----------------------------------------------------
Dr. M. Klaassen promoveerde recent op "de rechtvaardiging des ongeloofs", aangezien hij stelde dat de rechtvaardiging voortvloeit uit de gemeenschap met Christus, dus leert hij de rechtvaardiging van de gelovige. Die ketterij is een trend geworden in onze dagen. Dr. P. de Vries leert dezelfde ketterij zoals blijkt uit een aangehaald citaat van dr. P. de Vries in het recent gepubliceerde artikel "De veelbewogen homopastorale brieven van dr. P. de Vries".
Gods Woord leert echter de rechtvaardiging van de goddeloze en op grond van de Goddelijke rechtvaardigverklaring wordt de ziel in de verzoende gemeenschap met God gebracht. In onze dagen wordt die Goddelijke orde omgedraaid, zoals dat uit de ketterijen van dr. M. Klaassen en dr. P. de Vries blijkt.
Nu beweert dr. M. Klaassen dat het "sola Scriptura onopgeefbaar is", maar aangezien dr. Klaassen het sola Scriptura aan zijn PKN-laars lapt, is zijn "onopgeefbaarheid" niets anders dan een papistische spotrede, hetgeen we hieronder nader zullen aantonen. Ook is Klaassen gebruiker van de HSV, een valse bijbelvertaling, die het sola Scriptura vervalst.
Enkele citaten uit het Sola Scriptura-artikel van dr. Klaassen aan het Sola Scriptura getoetst
Klaassen: "De Schrift is het gezagvolle Woord van God. Wel dient de Schrift uitgelegd en verstaan te worden overeenkomstig het geloof van de kerk."
GPPB.: Uit bovenstaand citaat bewijst Klaassen dat hij geworteld is in het paapse ongeloof, aangezien Rome exact hetzelfde leert hetgeen Klaassen hier beweert hetgeen volledig in strijd is met het sola Scriptura, aangezien sola Scriptura eist dat het geloof der kerk uitgelegd en verstaan moet worden overeenkomstig de leer der Schrift en niet andersom. Klaassen keert de orde om en stelt dat "de Schrift uitgelegd en verstaan dient te worden overeenkomstig het geloof van de kerk", hetgeen een volbloed paapse kreet is. Ook Rome leert -net als Klaassen- dat het geloof der kerk ontleend is aan de Schrift, maar ondertussen stelt Rome het geloof der kerk als toetssteen voor het ware geloof en niet de Schrift.
Klaassen: "Sola Scriptura is in de gereformeerde theologie nooit bedoeld alsof alleen de Bijbel gezaghebbend zou zijn. Sola Scriptura is iets anders dan nuda Scriptura: de naakte Schrift. De kreet: "De Bijbel en de Bijbel alleen" lijkt misschien wel gereformeerd, maar is het niet. Die hoort meer bij de doperse traditie of het Amerikaanse fundamentalisme."
GPPB.: Het is bekend dat het gros huidige godgeleerden lukraak etiketten plakken om hun ketterijen te kerstenen en bedektelijk in te voeren. Degenen die alleen en uitsluitend Gods Woord Goddelijk gezag toeschrijven, krijgen namelijk van Klaassen het etiket "dopers en/of Amerikaans fundamentalistisch" opgeplakt. De gereformeerde belijdenisgeschriften zijn opgesteld over het 'hoe' de kerk Gods Woord verstaat, maar zij hebben geen Goddelijk gezag. Wie dat wel leert claimt dezelfde pretenties als Rome. De Dordtse vaderen hebben altijd gesteld dat als achteraf mocht blijken dat de belijdenisgeschriften correctie behoeven op grond van Gods Woord, dat onverwijld moet geschieden. Klaassen stelt het gezag van Gods Woord algemeen en op gelijke voet met het gezag van de belijdenisgeschriften, terwijl Gods Woord geen algemeen gezag, maar Goddelijk gezag heeft en dat geldt duidelijk niet voor de belijdenisgeschriften. Dr. Klaassen profileert zich derhalve als dr. Sola Papisme. Bovendien is het de keiharde realiteit dat er van een geestelijke en kerkelijke eenheid volstrekt geen sprake is, terwijl alle refo-kerken de Drie Formulieren van Enigheid belijden en deze verschillend interpreteren, OMDAT men massaal van het sola Scriptura is afgeweken en er een eigen invulling aan geeft, zoals ook dr. Klaassen dat doet. Genoemde Formulieren van Enigheid hebben door het eigenwillige en neo-gereformeerde gebruik ervan meer als een splijtzwam gewerkt als aan de eenheid des waren geloofs. Klaassen laat dat feit echter onaangeroerd, omdat anders zijn drijfzand-positie als PKN-dominee onhoudbaar wordt en die prijs is hem -en vele anderen met hem- blijkbaar te hoog, zoals de prijs om al zijn papistische goederen te verkopen, de rijke jongeling te hoog was en vijandig-bedroefd heenging.
Klaassen: "Wie het sola Scriptura relativeert, stelt niet alleen een van de kernprincipes van de Reformatie ter discussie, maar erger: die laat zich verdringen van de enige plaats om te staan."
GPPB.: Aangezien Klaassen het gezag van de belijdenisgeschriften in 1 adem conformeert met het gezag van de Schrift, kan een kind verstaan dat Klaassen zelf het sola Scriptura relativeert en daarmee de leer van de Reformatie ter discussie stelt. Klaassen heeft als PKN-dominee al geen milimeter bijbelse grond om te staan, laat staan dat hij op het sola Scriptura staat, aangezien hij de belijdenisgeschriften een afgodische gezags-status toekent. Het negeren van de traditie geeft Klaassen namelijk dezelfde status als het plegen van Schriftkritiek. Alleen al om zijn paapse leerstellingen zou Klaassen aan het hof van Rome tot kapelaan bevorderd worden door de paus himself.
Klaassen: "Te midden van het drijfzand van menselijke meningen en tradities vond Luther een plaats om te staan: het Woord van God: "Mijn geweten is gevangen door het Woord van God." Een bevrijdende gevangenschap."
GPPB.: Alweer bedient Klaassen zich van een etikettering die van geen kant klopt, aangezien Luther niet stond TE MIDDEN van het drijfzand der menselijke meningen en tradities, maar er door God TEGENOVER werd geplaatst, namelijk tegenover de godslasterlijke ketterijen en afgoderijen van de Antichrist, Rome. Als Luther zegt dat zijn geweten gevangen is door het Woord van God, is dat tevens een bijbelse veroordeling jegens de positie van Klaassen, aangezien Klaassen met zijn geweten in een sodomitische valse kerk gevangen zit, hetgeen ook duidelijk in de vruchten openbaar komt. De gevangenschap van dr. Sola Papisme is derhalve geen bevrijdende, maar geknechte gevangenschap van een dienstbare geest.
PS. Zie ook RD-artikel: Ds. M. Klaassen promoveert op studie op rechtvaardiging in gereformeerde traditie 22-06-2013 12:05 | gewijzigd 22-06-2013 16:46 | Willem van Klinken
RD-link: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/ds_m_klaassen_promoveert_op_studie_op_rechtvaardiging_in_gereformeerde_traditie_1_748926
Ds. M. Klaassen (PKN) promoveerde op de leer van de rechtvaardiging, maar als predikant van de valse PKN degradeerde hij de leer waarmee de Kerk staat of valt -onvermijdelijk- door een nieuwe ketterij, aangezien hij in zijn proefschrift beweert dat de rechtvaardiging geschonken wordt vanuit de gemeenschap met Christus. Wat Klaassen met Calvijn op de lippen leert is een subtiele variant van de leer van Rome! God is een God Die uitsluitend de goddeloze rechtvaardigt door de toegerekende gerechtigheid van Christus. Als gevolg van de vergeving der zonden treedt Christus in gemeenschap met Zijn wedergeboren Bruid. Klaassen daarentegen stelt in navolging van Rome de vruchten des geloofs (de gemeenschap met Christus) als oorzaak en bron van de rechtvaardigmaking en leert in navolging van Rome en de Afscheiding 'de rechtvaardiging van de gelovige'. Degenen die dat leren, maken zichzelf tot overtreders, omdat zij niet blijven in de leer van Christus en derhalve hebben zij noch de Vader, noch de Zoon (2 Joh. 1:9)
Alle PKN-predikanten staan op de zandgrond van de rechtvaardiging van de goddeloosheid, en zijn derhalve niet in de leer van Christus gebleven; dezulken zullen nooit het Woord zuiver kunnen preken en zullen onvermijdelijk de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze vervalsen, zoals ook nu weer blijkt uit het doctorale rijke-mans-betoog van ds. M. Klaassen, die de leer waarmee de Kerk staat of valt vervalst à la Rome.
|
|
|
|
|
|