H.A./FORMULIER VERVALST DOOR BART BOLIER
HEILIG AVONDMAAL-FORMULIER VERVALST DOOR BART BOLIER  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje

Broeder, Marchel S. deed mij een Gezinsgids toekomen waarin hij wees op het volgende:

Aan diaken van de GG-in-Ned. te Elspeet, Bart Bolier, wordt in de Gezinsgids van 20 Februari 2014 het een en ander gevraagd omtrent het Heilig Avondmaal. In dat interview-artikel zegt Bolier over het aangaan of blijven zitten o.a. het volgende: "Natuurlijk mag iemand niet deelnemen als er geen kruimel geloof is in de beloften van God. Anderzijds heb ik mensen gekend die waardige avondmaalgangers zouden zijn, maar toch geen vrijmoedigheid hadden. Dat kan aanvechting, maar ook onkunde zijn. In het formulier wordt niet gevraagd of we gewisselijk geloven dat onze zonden vergeven zijn, maar of we de gewisse beloften van God geloven en de zaligheid buiten onszelf zoeken."

Aangezien Bart Bolier hier valsheid in geschriften pleegt, en het H.A.-formulier dingen laat zeggen die er niet in staan, zullen we om der waarheid wil zijn bedrog in dit bestek aan de dag leggen. In het verleden is Bolier al eens in een RD-artikel (26-06-2009) publiek naar buiten getreden met zijn "bekering", terwijl hij daarin beweerde nog "een open schuld" te hebben. Op dat RD-artikel hebben wij gereageerd op deze website dat ter inzage is via de Klik hier link on top of the page, of lees het volgende blok waarop het artikel uit 2009 te lezen is.

In mijn artikel getiteld: "BEKERING BART BOLIER" heb ik geschreven dat het bekeringverhaal van Bolier een wankel verhaal is, aangezien hij breed uitmeet hoe slecht hij geweest is, terwijl de verlossing in Christus achterwege blijft, aangezien hij nog een open schuld zegt te hebben: "Er zijn momenten geweest waarvan ik mag zeggen: toen was het geloof in beoefening. Maar op andere momenten ervaar ik dat de schuld nog openstaat", aldus Bolier in het RD-digitaal van 26-06-2009.

Even afgezien van het bizarre feit dat Bolier zijn ontdekkingsbiografie in de krant liet plaatsen, is hetgeen Bolier in het aangehaalde RD-citaat zegt volstrekt een valse bevinding (aangepraat of niet), aangezien al Gods kinderen naar de mate des geloofs de vrede met God kennen in de vergeving van al hun zonden in en door Christus, hoe fel bestreden zij ook moge worden en/of zijn. God bevestigt in het leven der Zijnen Zijn Eigen werk bij herhaling, namelijk, dat hun zonden vergeven zijn, zoals ook het H.A.-formulier dat bevestigt.

In zijn uitspraak in de Gezinsgids suggereert Bolier, dat in het H.A.-formulier "niet gevraagd wordt of we gewisselijk geloven dat onze zonden vergeven zijn, maar of we de gewisse beloften van God geloven en de zaligheid buiten onszelf zoeken."

Het kerkverband van Bolier houdt er kennelijk een aangepast H.A.-formulier opna, omdat hetgeen Bolier zegt nergens als zodanig in het aloude H.A.-formulier staat geschreven. Bolier suggereert bovendien dat het mogelijk is dat er kinderen van God zijn die het geloof in de vergeving der zonden nog missen en dat het geloof in de beloften Gods zonder het geloof in de vergeving der zonden kan bestaan. Hetgeen Bolier beweert is een van de bekende ketterijen der Afscheiding.

We kennen evenwel een ex-GGinN-broeder in BC, Kees. T., die in de afgelopen jaren van al die afschuwelijke dwalingen door God verlost is geworden, maar hij wordt veracht en verdacht, want "de dominee weet het veel beter, dan Gods Woord", zo luidt de ideologische belijdenis der GGinN-kerk aldaar. Ja, dat is de weg voor broeder Kees en voor al Gods ware volk, want zo de Meester verdacht, belasterd en vervolgd is geworden door de rechtzinnige Sanhedristen, zo ook Zijn volk!

Ten eerste moeten we zeggen dat de Afscheiding het geloof in de gewisse beloften Gods vervalst, zoals dat ook blijkt uit het verhaal van Bolier, aangezien er breed-afgescheiden geleerd wordt dat het geloof in de belofte de Belover en de vergeving der zonden nog doet missen. Dat is een ketterse en godslasterlijke dwaling. Ook al neemt men de woorden van het H.A.-formulier nog wel in de mond; de uitleg die eraan gegeven wordt komt voort uit de dood en eindigt in de dood. Diaken Bolier permitteert zich echter om het H.A.-formulier te vervalsen.

Gods Woord leert dat het geloof in de gewisse beloften Gods alleen in Christus ja-en-amen zijn, en alleen kunnen geloofd worden als ze uit de mond van de Belover zijn voortgekomen in de toepassing des harten. De beloften Gods in Christus zijn namelijk niet algemeen, maar geadresseerd, en degenen die in de gewisse beloften Gods geloven, kunnen verslag doen wat God tot hun ziel gesproken heeft, tot rechtvaardigmaking, tot heiligmaking, en tot geloof, namelijk in en door Christus. Bolier kan dat duidelijk niet. Volgens de Afscheiding sta je met het geloof in de beloften Gods nog niet op de Rots, maar dat geldt alleen het geloof der Afscheiding, maar niet voor het ware geloof, want de ziel die het ware geloof heeft, gelooft in Christus en heeft vrede met God.

In de Afscheiding worden de beloften Gods met losse stenen vergeleken, maar de Rots ligt dieper, zo zegt men. Ik ken die dwaalleer van haver to gort, maar degenen die Gods beloften als losse stenen kwalificeren, hebben nog NOOIT een gewisse belofte Gods ontvangen, laat staan in Hem gelooft. Ondertussen rekenen degenen met die ingebeelde lossen stenen zich al wel onder de wedergeborenen, maar Gods Woord leert dat je met heel die ingebeelde losse stenen-filosofie met een ingebeelde hemel ter helle reist, omdat de Parel van grote waarde gemist wordt in de toepassing.

In de tweede plaats moet gezegd worden dat de Aristoteliaanse inlegkunde die Bolier in zijn uitspraak bezigt, pure valsheid in geschriften is, aangezien het H.A.-formulier absoluut niet leert wat Bolier beweert.

Om de valse bewering van Bolier te weerleggen, laten we het H.A.-Formulier zelf aan het woord: "Ten tweede: laat ieder zijn hart onderzoeken of hij de betrouwbare belofte van God gelooft, dat hem al zijn zonden alleen om het lijden en sterven van Jezus Christus vergeven zijn en dat de volkomen gerechtigheid van Christus hem als zijn eigendom toegerekend en geschonken is. Ja, zo volkomen alsof hijzelf, in eigen persoon, voor al zijn zonden betaald en alle gerechtigheid volbracht had."

Bolier beweert dus "dat er in het formulier niet gevraagd wordt of we gewisselijk geloven dat onze zonden vergeven zijn, maar of we de gewisse beloften van God geloven en de zaligheid buiten onszelf zoeken."
Hetgeen Bolier beweert is dus valsheid in geschriften, geheel overeenkomstig de valse leer der Afscheiding. Het H.A.-formulier is een buitengewoon Schriftuurlijk geloofsformulier, waarin duidelijk geleerd wordt dat het Heilig Avondmaal alleen voor diegene is, "die de betrouwbare belofte van God gelooft, dat hem al zijn zonden alleen om het lijden en sterven van Jezus Christus VERGEVEN ZIJN en dat de volkomen gerechtigheid van Christus hem als zijn eigendom toegerekend en geschonken is. Ja, zo volkomen alsof hijzelf, in eigen persoon, voor al zijn zonden betaald en alle gerechtigheid volbracht had."

Het wordt Bolier en zijn afgescheiden medebelijders echter met de paplepel ingegoten dat Gods volk nog met een open schuld over de aarde gaat en dat de schuldvergeving alleen voor de zeldzame enkelingen is weggelegd. Dat in onze dagen zelfs Gods verzoende volk met een lampje nauwelijks te vinden is, doet niets af aan het feit dat al Gods kinderen geloven dat hun zonden vergeven zijn, omdat de Heere hen dat persoonlijk gezegd heeft door Woord en Geest in de diepte van hun verloren Adamsbestaan. Dat is juist hetgeen gemist wordt in het verhaal van Bolier en blijkens zijn verhaal in de Gezinsgids komt hij na vijf jaar opnieuw aandragen met zijn open schuld en dat maakt zijn verhaal definitief ongeloofwaardig.

Zielen die een open schuld voor God hebben gaan daaronder gebukt en zullen nooit in de publiciteit treden als zijnde "bekeerd", omdat een ziel die met een open schuld over de aarde gaat, geen woord kan uitbrengen, vanwege de benauwdheid der ziel en omdat zo'n ziel de vrede met God in en door Christus ten enenmale mist. Zielen met een open schuld voor God zijn niet wedergeboren! Het gaat in dit bestek echter niet over de staat van Bart Bolier, want de Heere kent degenen die de Zijnen zijn, maar dat neemt niet weg dat er in het halfverloste bekeringsverhaal van Bolier een fundamentele(!) kink in de kabel zit.

In de Afscheiding is men echter blij als er onder de openschuld belijders geen kracht is om te baren, want dat behoort juist tot de gedragscodes van deze beweging, aangezien doodgeboren kinderen geen tegengas geven binnen het commerciële kerkbedrijf der gekerstende ketterijen en om die reden mogen dezulken plaatsnemen in het voorgestoelte van de synagoge, zoals ook Bolier, en dezulken is geleerd dat zij hun geliefde kerkvaders, Comrie en Brakel boven alles dienen te vereren en in hun spreken te doen uitkomen dat ds. Kersten en ds. Mallan de Reformatoren in de leer een aantal lichtjaren voorbijgestreefd zijn.... Die afgoderij komt ook openbaar in het betoog van Bolier. Wijlen ome Jan van Noordenne zou tegen Bart Bolier zeggen, hetgeen hij ooit tegen ds. Nelis den Ouden gezegd heeft: "Heb jij niet een beetje teveel gist in je schoenen, jongen?"

Zowel in het DRV-artikel "Bekering Bart Bolier", als in dit artikel gaat het niet zozeer over de persoon Bolier, noch over zijn geestelijke staat, maar veelmeer over de inhoudelijke kant van zijn verhaal, namelijk de door hem gepromote open-schuld-leer der Afscheiding, waardoor zelfs kinderen Gods betoverd zijn, door te geloven dat zij nog een open schuld voor God hebben, terwijl zij kennis hebben aan de vergeving der zonden en daarvan getuigen, maar door de dwaalprediking der Afscheiding weer onder de wet geblazen worden, alsof zij nog met God verzoend moeten worden. Dat alles is een gevolg door de Aristoteliaanse ketterijen aldaar geleerd.

Als Bart Bolier zelf aangeeft geen kennis te hebben aan de vergeving der zonden, dan onderscheidt hij zich van Gods kinderen die soms menen een open schuld te hebben, zoals bij een oud-tante van mij, maar toch kunnen getuigen van de vergeving in Zijn bloed, terwijl dat bij Bolier gemist wordt. Ondertussen noemt Bolier zijn ontdekkingstraject en die open-schuld-ervaring wel "bekering" en hij schaamt zich niet om dat publiek te ventileren en na al die jaren schaamt hij zich nog steeds niet, want na vijf jaar treedt hij opnieuw met zijn open schuld-bekering in de publiciteit in de Gezinsgids.

Daarbij komt dat de arme man zich over het paard heeft laten tillen en in Zijn kerkverband is opgeklommen tot een diaken, terwijl Gods Woord zelfs verbiedt dat nieuwelingen in de genade een ambt bekleden (1 Tim. 3:6). Bolier is tevens als een soort leraar Israëls bevorderd, die de schoolblinden moet onderwijzen, terwijl Gods Woord leert dat degenen met een open schuld, dus de mens van nature, niet verstaan de dingen die des Geestes Gods zijn (1 Kor. 2:14) en met de blinden in de gracht zullen vallen. Christus zegt van dezulken: "Indien nu de blinde den blinde leidt, zo zullen zij beiden in den gracht vallen", Matth. 15:14.

Bolier zegt zelf -zelfs na zoveel jaren- dat hij niet weet waar zijn zonden gebleven zijn; hij zegt een open schuld te hebben, terwijl hij -blijkens zijn relaas in de Gezinsgids- zich toch in een kerkdienst door een orgelspel-regel uit gezang 174, nl. "...waar het bloed door U gestort, mij de bron des levens wordt", gedrongen voelt om zich ten dis te begeven. Bolier eet dus van twee walletjes, en als hij recht voor God wenst te staan, moet hij dus of het ene of het andere aanhangen/afzweren. We roepen vriend Bolier en allen die het betreft het volgende toe:
1. Is de Heere uw God, dient Hem en Hem alleen en zweer dan die zielsbedrieglijke open-schuld-leer af;
2. Is de ketterse afgescheiden open-schuld-leer uw god, zweer dan Christus af! Gij kunt niet God dienen en de mammon!

Het is echter een publiek geheim dat zo'n geestelijke ongesteldheid als Bolier -en velen met hem- ten beste geven, juist buitengewoon populair is binnen het afgescheiden refodom, want als alle open-schuld belijders voor bekeerd worden aangenomen, wie is er dan eigenlijk nog onbekeerd, aangezien alle mensen van nature met een open schuld lopen?

Aangezien het recht Gods pas gekend wordt in het kader van de vergeving der zonden, ofwel in het kader van de rechtvaardigmaking, zegt Bolier een open schuld te hebben, terwijl hij toch aanspraak maakt op het gestorte bloed van Christus. Als een trouw zoon der kerk spreekt hij liever overeenkomstig de leer der afgescheiden dwaallichten dan overeenkomstig en op grond van de leer van Christus. Bolier is te bestraffen, hoewel het kader van zijn kerkverband veelmeer te bestraffen is, maar het is alles overgegeven door de Heere Sebaoth, omdat men de Waarheid niet in liefde wil aannemen.

Het is mij bij de Heere vandaan bekend, dat God alle refokerken geslagen heeft met een kracht der dwaling, en dat mensen zoals Bolier -al zijn ze ook tien keer bekeerd- in der eeuwigheid niet te overtuigen zijn van de waarheid die in Christus is overeenkomstig Zijn leer. We zien het echter wel met lede ogen aan, maar het is een rechtvaardig oordeel Gods, omdat men niet gewild heeft dat Christus Koning is over de kerk en over de leer, omdat men -net als Rome- de kerk en de kerkleer hoger heeft staan dan Christus en Zijn leer. Het Goddelijke Anathema is dan ook niet meer af te wenden over dit ongelovige afgescheiden geslacht, hoewel we hierin niemand persoonlijk op het oog hebben.

We hebben het al meer gezegd, dat de afgescheiden kerken (afgescheiden van de Kerk der Reformatie, en dat betreft alle kerken) de Drie Formulieren van Enigheid hebben ingewisseld voor drie andere formulieren, namelijk Het RD, de Terdege en de Gezinsgids en men vaart liever met een ingebeelde hemel ter helle met het genoemde trio refo-commerciële roddel Revu's in de hand en in de mond, dan als een goddeloze met God verzoend te worden en door het ware geloof in de gewisse beloften Gods en de vergeving der zonden, door de toegerekende gerechtigheid van Christus, op de smalle weg ten hemel te reizen, waarop de reizende pelgrims uit alle talen, natiën en volkeren met aanbidding, eer en dankbare lofgezangen ten hemel reizen en met de dichter van Psalm 56:5 alleen in Christus roemen Die ons Zijne blijdschap, troost en bijstand geeft:

"Ik roem in God, ik prijs ‘t onfeilbaar Woord;
Ik heb het zelf uit Zijne mond gehoord;
‘k Vertrouw op God door gene vrees gestoord;
Wat sterv'ling zou mij schenden?
Ik heb beloofd, wanneer G' in mijn ellenden
Mij bijstand boodt, en ‘t onheil af zoudt wenden,
Tot U, o God, mijn lofzang op te zenden,
Door ijver aangespoord."


GPPB.

BEKERING BART BOLIER        
Plaats in winkelmandjeMandje
Geachte heer Burggraaf,

De Heere gaat nog door, ook met de bekering onder de jongeren. Ik las een artikel van Bart Bolier in het Ref. Dagblad, waarin hij zijn vroegere leven en zijn bekeringsverhaal vertelt. Alleen vrees ik dat die jongen verkeerd gebakerd wordt, want hij zegt weleens te geloven, maar dat zijn schuld nog open staat. Dat is typisch de leer van de Ger. Gem. in Ned. Ik was verheugd dat er een jongere uit de macht van satan was verlost, maar tegelijk ook zeer bezorgd dat hij wellicht zijn leven lang weer onder de Wet gehouden wordt door die open-schuld-leer, een dwaling waartegen u terecht waarschuwt. Ik ben zelf lid van de Ger. Gem., maar bij ons leert het gros predikanten dezelfde dwaling: wel geloof, maar je schuld staat nog open. Ik heb ook weleens bij de HHK gekerkt (Garderen), maar daar ontbreekt de bevinding van "door recht verlost te zijn". De Heere gaat door, maar de kerken laten het erbij liggen, en door verkeerde bakering raakt de leer en de bevinding van de Reformatie (om even uw veel gebezigde woorden te gebruiken) weer op de achtergrond. Het leven in en uit Christus is kerkelijk Nederland wezensvreemd geworden. Hoe denkt u over dit geval?

hartelijke groet en Gods zegen toegewenst,

K.B.

PS. Hier hebt u de link van het verhaal: "Bart Bolier: Stilte is voor mij heel belangrijk geworden"
26-06-2009 11:03 | Evert van Dijkhuizen en Jaco van der Knijff
http://www.refdag.nl/artikel/1418839/Bart+Bolier+Stilte+is+voor+mij+heel+belangrijk+geworden.html


----------------------------------

Geachte heer K.B.,

Dank voor uw email en uw zorg. Hoe ik over dit geval denkt doet er niet toe, want Gods Woord is de enige toetssteen. Ik heb het artikel inmiddels ook gelezen. Dit soort verhalen komen mij meer ter ore en ik ben in contact met een aantal jongeren die in de fase -waarin Bart Bolier verkeert- ook verkeren. Uw zorg is zeer ter zake en terecht. Ik begrijp dan ook niet dat Bart Bolier zich heeft laten interviewen als hij zegt dat zijn schuld nog open staat. Wat voor waarde hecht hij dan aan zijn wedergeboorte? Buiten Christus is God een verterend Vuur en een eeuwige Gloed bij wie niemand wonen kan. Ontdekte zielen met een open schuld gaan in vreze hun weg en treden niet in de publiciteit en zijn nog niet wedergeboren. Bart Bolier kan het wel, en ik vrees inderdaad dat hij op een stoel gezet wordt, over het paard getild wordt, want in deze fase houdt de duivel er velen in zijn greep om maar een arm zieltje te blijven en er ook bij te horen. Geloof beoefenen met een open schuld is bijbels gezien volstrekt onmogelijk. Elk kind van God is met God verzoend en KENT en GELOOFT de vergeving der zonden.
Het kan natuurlijk zijn dat Bart Bolier zich verkeerd uitdrukt, aangezien hij in de dwaling van de openschuldleer is opgevoed, en zo heb ik meer mensen gekend en ik ken ze nog, maar ik ben toch ook twee-erlei mensen tegengekomen die zeiden te geloven en tegelijk een open schuld zeggen te hebben.
Ik ken verzoende kinderen Gods die vanwege de dwaalprediking van de openschuldleer zeggen dat zij nog een open schuld hebben, maar toch kunnen getuigen van een schuldovernemende Borg vanuit de toepassing des harten. Ik had een oude tante die dat ook zei, nl. een open schuld te hebben, terwijl ze door het Bloed van Christus gereinigd was en daarvan getuigenis kon geven. Een en ander hebben wij haar bij de Heere vandaan eens aan mogen/moeten zeggen. Toen is zij zo voor God in de schuld gekomen dat ze die openschuldleer heeft laten varen en de rest van haar leven heeft ze moeten wenen omdat ze God, haar verzoende Vader in Christus, zo lange tijd verdacht gehouden had.

Toch heb ik ook mensen ontmoet, die -net als Bart Bolier- zeiden te geloven en een open schuld zeiden te hebben, maar die ook werkelijk een open schuld bleken te hebben, omdat hun geloof de toetssteen van Galaten 2:19 niet kon/kan doorstaan. Zulke mensen moet de wacht aangezegd worden, want met een dwaze maagdengeloof -dat heel ver gaan kan- kom je voor eeuwig om. Opmerkelijk is altijd dat mensen die zeggen een open schuld te hebben en zich toch bij Gods volk rekenen, dat zij kwaad worden als je hen op grond van Gods Woord erbuiten zet. Zo was het bij mijn tante niet en zielen die de dodende bediening van de Wet ondergaan, worden niet kwaad als je zegt dat de zaken nog in Christus opgelost moeten worden, want die zielen doen niets dan zichzelf verdoemen en die zielen komen doorgaans na een langere of kortere tijd tot ruimte door de weg van rechtspraak en vrijspraak en het geloof in Christus. De Geesteswerkingen voordat de vergeving der zonden gekend mag worden zijn opzich niet zaligmakend.

Het geval van Bart Bolier is niet nieuw en ik ben blij dat hij het gevaar ingezien heeft dat een bekering van de kroeg naar de kerk niet volstaat, maar hij staat opnieuw aan een wezenlijk gevaar bloot, namelijk dat hij wellicht denkt op een bepaalde sport van de geestelijke ladder te staan, terwijl dat met een open schuld absoluut niet mogelijk is. Ik weet niet of Bart Bolier kennis heeft aan een geopenbaarde Christus die tot zijn verloren ziel gesproken heeft van vrede, maar als dat niet zo is, dan is hier geen sprake van de wedergeboorte, maar van een tijdgeloof (dat lang kan duren). Begrijp me goed, ik oordeel hier niet over Bart Bolier, maar ik weet me wel geroepen om die vreselijke openschuldleer op grond van Gods Woord te verdoemen en publieke zaken dienen publiek behandeld te worden. Er bestaan volstrekt geen ware gelovigen die een open schuld hebben, terwijl je met een open schuld heel veel bevinding kan hebben, maar dat behoort dan wel tot de gemene werkingen des Geestes en die bevinding is niet zaligmakend. Mensen die in de fase van de gemene werkingen des Geestes in het ambt gekozen en bevestigd worden, is puur onbijbels, want zelfs ten aanzien van pas bekeerden, leert Paulus door de inspiratie des Heiligen Geestes dat zij niet in het ambt mogen bevestigd worden: "Geen nieuweling, opdat hij niet opgeblazen worde, en in het oordeel des duivels valle", 1 Tim. 3:6.

Deze leer t.a.v. het ambt wordt met voeten getreden, en ook om die reden ligt de vloek op de kerken. Ik heb wat ontwaakte zielen gezien die over het paard getild worden en heel hun leven in de onvruchtbaarheid en in de dienstbaarheid moeten verkeren. Ook het ambt van diaken is niet weggelegd voor zielen met een open schuld. Predikanten die onbekeerde ouderlingen en diakenen in het ambt kunnen inzegenen en alle waarschuwingen hiertegen naast zich neerleggen, zijn kerkverwoesters van de eerste orde en God zal dezulken doen komen in het gericht. Onbekeerde ambtsdragers zijn een vloek voor de kerk. Dat zegt ook ds. George Whitefield en zo is het ook.

Er zijn vele zielen die geestelijk heel wat meegemaakt hebben, maar net voor de enge poort over het paard getild worden en toch voor eeuwig verloren gaan, terwijl ze door de goe-gemeente bij Gods volk gerekend worden. Het feit dat Bart Bolier in de publiciteit getreden is met zijn open schuld, is de reden dat ik niet zoveel geef om zijn verhaal, want ware ontdekte zielen moeten eerst daadwerkelijk met God verzoend worden, zodat zij kunnen getuigen: "Ik heb het zelf uit Zijne mond gehoord" en zolang dat niet het geval is, wassen zij hun aangezicht voor de mensen. Ik hoop dat Bart Bolier voor het ambt van diaken bedankt en voor de Heere in de schuld komt, om eerst als een verloren zondaar met God in Christus verzoend te worden en dan afstand zal nemen van die zielsbedriegelijke openschuldleer, waardoor enerzijds wedergeboren zielen in de dienstbaarheid gehouden worden en waardoor anderzijds onwedergeboren zielen met enige bevinding en ontdekking bij Gods volk gerekend worden en over het paard getild worden. Het laatste is een oordeel en het schijnt dat Bart Bolier zich heeft laten strikken in dat oordeel en dat wens ik geen mens toe. Het is wel verblijdend dat jongeren met de zonden breken en dat de brug naar de wereld wordt opgehaald, maar ik heb er ook velen gezien die als een hond tot hun uitbraaksel zijn terugekeerd, omdat hun breken met de zonden toch niet uit louter genade heeft plaatsgevonden, dus niet door Christus als zijnde de enige Zondevernieler. Geve de Heere nog veel doorbrekend werk in Christus, met name onder de jongeren, en ik mag dat ook geloven op grond van hetgeen de Heere Zelf beloofd heeft en in mijn hart heeft bevestigd.

Hartelijke groeten en tot horens DV.

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl