|
PKN-DR. M. KLAASSEN, BLEEK ALS VOORZITTER VAN DE IRS DESGEVRAAGD ‘NIET TE WETEN' WAT WIJLEN DS. H.J. HEGGER ALS OPRICHTER VAN DE IRS VÓÓR EN NÁ ZIJN ANTICHRISTELIJKE OMSLAG AAN KETTERIJEN GELEERD HEEFT, TERWIJL HEGGER -ZWART OP WIT- DE ANTICHRIST ‘ZIJN LIEVE BROEDER IN CHRISTUS' GENOEMD HEEFT EN IN DE LEER EEN VOLBLOED PKN-ARMINIAAN IS GEBLEKEN (ZIE KLIK HIER LINK)
TOEN WE DR. KLAASSEN DAARMEE CONFRONTEERDEN, LIET HIJ DE GODSLASTERLIJKE UITSPRAKEN VAN HEGGER LIGGEN IN HET PLURALE PKN-MIDDEN EN WIERP DAARMEE DE VERVLOEKING DES HEILIGEN GEESTES TEGEN ZULKE KETTERS BIJ MONDE VAN PAULUS IN GALATEN 1:8-9, OVERBOORD EN LAPTE HET APOSTOLISCH OORDEEL IN 2 JOH. 1:9 AAN ZIJN PKN-LAARS, MET DE SCHIJNVROME SLOGAN 'DAT WIJ NIET MOGEN OORDELEN'....
EN DAT, TERWIJL GODS WARE KNECHTEN GEROEPEN ZIJN OM BIJBELS RECHTVAARDIG TE OORDELEN, DE GEESTEN TE BEPROEVEN, DE VALSE LERAARS TE ONTMASKEREN EN HEN DE WACHT BIJ GOD VANDAAN AAN TE ZEGGEN, EN DE LEUGENSPREKERS DE MOND TE STOPPEN MET HET WOORD ONZES GODS.
PKN-DR. M. KLAASSEN HANGT DEZELFDE ARMINIAANSE KETTERIJEN AAN, ZOALS WIJLEN PKN-DS. HEGGER DIE GELEERD HEEFT, MET NAME ALS HET GAAT OVER DE LEER WAARMEE DE KERK STAAT OF VALT, DE LEER VAN DE RECHTVAARDIGING VAN DE GODDELOZE EN DE TOE-EIGENING DES HEILS DAARVAN.
DR. KLAASSEN WILDE DESGEVRAAGD NIET MEER VERDER CORRESPONDEREN EN VERWEES SCHIJNHEILIG NAAR 1 KOR. 4:5, OM ZICHZELF IN TE DEKKEN, TERWIJL HET IN 1 KOR. 4:5 GAAT OVER VERBORGEN ZAKEN EN OVERLEGGINGEN DES HARTEN, MAAR NIET OVER OPENBARE ZAKEN, WANT DAAROP IS O.A. EZECHIËL 13 EN 1 TIM. 5:20 VAN TOEPASSING.
OMTRENT DE PLICHT VAN EEN GETROUWE WACHTER ZOALS GODS WOORD DIE O.A. LEERT IN EZECHIËL 13, WIL PKN-DR. KLAASSEN NIETS WETEN ! PKN-DR. KLAASSEN IS -NET ALS HET VOLTALLIGE LEGER REFO-PREDIKANTEN- EEN MOOIWEER-DOMINEE DIE WEIGERT PUBLIEK IN DE BRESSEN TE STAAN (KAN OOK NIET ALS LID VAN EEN SODOMITISCH KERKVERBAND) EN DERHALVE DE ERGERNIS VAN HET KRUIS TENIET DOET, OM ZELF MAAR NIET VERVOLGD TE WORDEN EN DE VROME ONAANTASTBARE GODGELEERDE TE SPELEN, TERWIJL GOD DE WIJSHEID VAN ZULKE VALS-KERKELIJKE WERELD-WIJZEN DOET VERGAAN !
HET IS ZONNEKLAAR DAT MOOIWEER-DOMINEES ALS KLAASSEN MET HUN VAN GOD VERVLOEKTE "NEUTRALE" HOUDING NIET IN DE LEER VAN CHRISTUS BLIJVEN EN DERHALVE GOD NIET HEBBEN EN ZICH DES DOODS SCHULDIG MAKEN AAN HETGEEN GESCHREVEN IS IN SPREUKEN 17:15: "Wie de goddeloze rechtvaardigt en de rechtvaardige verdoemt zijn de Heere een gruwel, ja die beiden."
(ZIE OOK IRS-HEGGER-LEER VIA DE KLIK HIER LINK EN KLAASSEN-LEER OP DE VOLGENDE BLOKKEN).
PS. DEGENEN DIE DE ANTI-CHRIST (VICARIUS VILII DEI) HUN ‘LIEVE BROEDER IN CHRISTUS' NOEMEN -ZOALS HEGGER GEDAAN HEEFT- ÉN DEGENEN DIE ZULKE GODSLASTERINGEN MET PLUIMSTRIJKENDE WOORDEN RELATIVEREN, LATEN CHRISTUS EN BELIAL HAND IN HAND GAAN, EN HOUDEN CHRISTUS VOOR DE DUIVEL !
-------------------------------------------------------------- UIT EEN INTERVIEW MET DR. M. KLAASSEN
‘De rechtvaardiging is onlosmakelijk verbonden met het geloof' 27 december 2013, door Adriaan van Belzen - Om Sions wil In gesprek met… dr. M. Klaassen', in: Om Sions wil, 27-12-2013, pag. 24-25:
Dr. Klaassen: ‘Het is belangrijk dat mensen de verbinding tussen rechtvaardiging en geloof leren zien.'
Bronlink: http://www.mklaassen.net/interviews/de-rechtvaardiging-is-onlosmakelijk-verbonden-met-het-geloof/
-------------------------------------------------------------------
Dr. K-fragment 1: "Het is zeker mogelijk dat de Heere mensen op een bijzondere manier verzekert van hun aandeel in Christus. Maar ik geloof ook dat er nu mensen in de hemel voor Gods troon juichen die geleerd hebben om met hun zonden de toevlucht tot Christus te nemen, maar die misschien altijd geworsteld hebben met de gedachte dat ze nog niet bewust ervaren hadden dat hun zonden vergeven waren. De predikant uit Sliedrecht benadrukt hiermee geen pleidooi te willen voeren voor een onbewuste rechtvaardiging. ‘Als je waarachtig berouw over je zonden hebt, de toevlucht tot Christus neemt, omdat je tot het besef gekomen bent Hem als Zaligmaker niet meer te kunnen missen, mag je weten gerechtvaardigd te zijn."
GPPB.: Al in fragment 1 bewijst dr. Klaassen geen bijbels geloofsbegrip te hebben van de bijbelse rechtvaardigingsleer, ten spijt van zijn heggeriaanse doctorale studie. Klaassen leert, zoals tal van dominees leren, de rechtvaardiging van de toevluchtnemende zondaar die zij een verondersteld geloof/rechtvaardigmaking in handen stoppen, terwijl God een God is Die de goddeloze rechtvaardigt door rechtspraak en vrijspraak in Christus (Job 33:24 - Jes. 54:9 - Joh. 14:19b, enz. enz.). Christus vindt Zijn verloren schapen nog altijd op het vlakke des velds vertreden in hun geboortebloed (Ezech. 16:6). Hoe zouden dezulken tot Christus kunnen vluchten? Hoeft ook niet, Hij komt, Hij zoekt, Hij vindt en Hij zaligt, namelijk hetgeen verloren is. Bij Klaassen blijft de oude mens onder de wet springlevend, en dat is de theologie van vandaag en dat geldt voor de volle breedte van de zogenaamde ‘gereformeerde gezindte.' De leer waarmee de Kerk staat of valt -de rechtvaardiging van de goddeloze- wordt door dr. Klaassen op allerlei manieren vervalst, o.a. doordat hij er een arminiaanse heilsorde op na houdt, namelijk ‘berouw, toevlucht nemen, rechtvaardiging.' Gods Woord leert eerst rechtvaardiging en dan berouw. "Zekerlijk, NADAT ik bekeerd ben, heb ik berouw gehad...", Jer. 31:19. Bovendien, Gods Woord leert nergens een mogelijkheid voor een DODE zondaar om tot Christus te vluchten, tenzij Christus Zichzelf aan de doden openbaart op Zijn spreken (Joh. 5:25) tot rechtvaardigmaking en tot geloof. Dat is ook van toepassing als Christus de ziel tot Zich trekt met de woorden "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven", Matth. 11:28. Degenen die zaligmakende vlucht-mogelijkheden voor een dode zondaar leren, -zoals ook Klaassen dat doet- weten niet dat de mens van nature van voren net zo geestelijk dood is als van achteren. Klaassen leert dat het verloren schaap (met zijn gebroken poten) tot de herder vlucht, terwijl Gods Woord en de bevinding der heiligen exact het tegenovergestelde leren, namelijk dat de Goede Herder het verlorene zoekt, vindt en zalig maakt (Luk. 19:10). Degenen die de verzinsels leren zoals dr. Klaassen (PKN), dr. P. de Vries (HHK), enz., enz., enz., die leren, zijn volbloed arminianen. In het kader van de rechtvaardiging zet Klaassen de vluchtende mens in beweging richting een passieve Christus, terwijl Christus in alle leerstukken de Eerste en de Laatste is, het Begin en het Einde, de Alpha en de Omega, ook geloofsbevindelijk! Christus is niet alleen een Middelaar van verwerving; Hij is ook een Middelaar van toepassing. Onder andere Johannes 5:25 leert ons de geestelijke opwekking uit de dood, waarin niet de gelovige mens, niet de vluchtende mens, maar DE doden op de levendmakende stem van Christus door Woord en Geest uit hun Adamsgraf worden opgewekt TOT rechtvaardigmaking, TOT wedergeboorte en TOT geloof. Niet het geloof, maar GOD rechtvaardigt de goddeloze en rekent hem de gerechtigheid van Christus toe, waarop het geloof IN ORDE volgt. De schenking gaat nog altijd aan de aanneming des geloofs vooraf (Joh. 3:27). Klaassen plaatst de vrucht der genade (het berouw) aan het begin van zijn onordelijke heils-toe-eigening, terwijl waar berouw een vrucht van de vergeving der zonde is en een vruchtgevolg is op de vergeving der zonde in de toepassing.
Dr. K-fragment 2: "Geloofszekerheid is echter vaak een langer of korter durend proces in iemands leven, dus is het goed mogelijk dat iemand zich er niet van bewust is een gelovige te zijn, laat staan dat hij zich durft toe te eigenen rechtvaardig voor God te zijn. Voordat iemand zover is, kan er een hele worsteling aan voorafgegaan zijn."
GPPB.: In fragment 2 spreekt Klaassen Christus finaal tegen, aangezien ieder waar kind van God enige zekerheid heeft van zijn zaligheid, want een geloof zonder geloofszekerheid is geen waar geloof, maar een schijngeloof (‘gedrochtelijk hersenschim' - V.D. Groe). Christus zegt namelijk dat de kleinen in de genade daadwerkelijk in Hem geloven (Matth. 18:6), Zijn stem kennen en geen vreemde zullen volgen (Joh. 10:5). Klaassen suggereert dat er gelovigen zijn die niet weten dat ze het zijn, maar dat is de leer van Rome ten voeten uit en een aanslag op de leer van Christus, aangezien Christus het totaal anders leert dan Klaassen en het refo-leger christenstrijders het leren. Geloofszekerheid is echter geen statische zekerheid en de zekerheid des geloofs staat niet vrij ter beschikking voor de gelovige, maar wordt in een weg van helse aanvechting en diepe beproeving voortdurend bestendigd in het hart van de gelovige op grond van de voorbidding van Christus (Luk. 22:32), door de Heilige Geest gewerkt.
Dr. K-fragment 3: "Vervolgens moet het hen duidelijk gemaakt worden dat wie gelooft gerechtvaardigd is voor God en wie niet gelooft, dat de toorn van God op hem rust. Het accent in de prediking moet dus vooral liggen op de noodzaak van geloof en bekering en niet op de rechtvaardiging. Het is wel belangrijk dat mensen de verbinding tussen rechtvaardiging en geloof leren zien, bijvoorbeeld zoals die verwoord wordt in Romeinen 5 vers 1: ‘Wij dan gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God door onze Heere Jezus Christus.' De Heilige Geest gebruikt het Woord om mensen ervan te verzekeren dat wie gelooft (dat wil zeggen: wie met zijn zonden en schuld de toevlucht tot Christus genomen heeft) rechtvaardig is voor God en Hij wil je ook in die zekerheid laten toenemen."
GPPB.: Ook hier leert Klaassen een arminiaanse volgorde geloof-rechtvaardiging, terwijl de Schrift de orde leert van rechtvaardiging-geloof (Gen. 12:1-3 - Gal. 1:15-16). God sprak eerst tot Abram en daarom geloofde Abram in God, om de eenvoudige reden, dat hij God voorheen niet kende. Christus openbaarde Zich aan Saulus van Tarssen TOT geloof, omdat hij Hem voorheen niet kende. Abram en Paulus (en al Gods ware volk) zijn eerst door God als een goddeloze gerechtvaardigd, waarop zij in Christus geloofden, alsof zij zelf alle gerechtigheid hadden vervuld. In dit kader moet worden verstaan dat God de gerechtigheid van Christus zet op rekening van het geloof, zoals geschreven staat: "En Abraham geloofde God en het is hem gerekend tot rechtvaardigheid", Rom. 4:3. Het geloof van Abraham was niet zijn gerechtigheid, want dat was Christus alleen. Niet het geloof, niet de gelovige mens, maar God in Christus is de Eerste! God rechtvaardigt de goddeloze en dat is de oorzaak waardoor de mens in Christus gelooft en in de vergeving der zonden. Ook hier geldt: eerst de schenking dan de aanneming (Joh. 3:27). Het accent in de prediking moet volgens Klaassen liggen op de noodzaak van ‘geloof en bekering', terwijl de Schrift het precies andersom leert, namelijk: "Bekeert u en gelooft!" (Mark. 1:15 - Hand. 2:38). Waarom eerst bekering? Opdat heel de wereld voor God verdoemelijk zij, de oude mens de dood sterve en de nieuwe mens des geloofs met Christus opstaat uit zijn zondegraf. Heel het leger christenstrijders, waaronder dr. Klaassen, staan niet in de rij van de geloofshelden, maar in de rij van de biblicistische Schriftvervalsers, die er een arminiaanse heils-toe-eigeningsleer opna houden, hetgeen ook blijkt uit het misverstaan van Klaassen van Rom. 5:1. "Uit het geloof gerechtvaardigd te worden", betekent niet dat het geloof de bewegende oorzaak is van de vergeving der zonden; ook niet dat de rechtvaardiging een vruchtgevolg is van het geloof, nee, dat leert de Schrift nergens. Het is andersom, het geloof is een genadegave-gevolg van de rechtvaardigverklaring, een genadegave-gevolg van de vrijmaking des Zoons (Joh. 8:36), een genadegave-gevolg van de geestelijke opstanding door Christus uit de doden: "De doden zullen horen, de stem van de Zoon van God en die ze gehoord hebben, zullen leven", Joh. 5:25. God zet de gerechtigheid van Christus op rekening van het geloof, maar dat is gans wat anders dan hetgeen Klaassen en zovelen met hem leren, namelijk, om het geloof als bewegende oorzaak van de rechtvaardigmaking te leren, hetgeen volstrekt arminiaans is en volstrekt in strijd met de leer waarmee de Kerk staat of valt: de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze. Klaassen leert de rechtvaardiging van de gelovige en die dat leren, weten niet eens wat waar geloof is, laat staan wat het betekent om door de Zoon te zijn vrijgemaakt. Klaassen leert de rechtvaardiging van de toevluchtnemende mens, die hij een veronderstelde rechtvaardiging in de zakken stopt, met als gevolg de onzekerheid van een ingebeeld geloof.
Dr. K-fragment 4: "David zegt in Psalm 51: ‘U bent rein in Uw richten, U bent rein in Uw spreken.' Daarin zie je dat David onvoorwaardelijk aan Gods kant gaat staan. Dergelijke uitdrukkingen worden mijns inziens soms wel wat te extreem voorgesteld als dat je wel naar de hel zou willen om aan Gods recht te voldoen. Dat lees ik nergens in de Bijbel."
GPPB.: Klaassen weet niet wat hij leert, noch wat hij bevestigt. Klaassen heeft duidelijk geen kennis aan het geloofsgetuigenis van Hanna en dat van Paulus, aangezien Hanna de veronderstelde rechtvaardigmaking van Klaassen ter helle doet varen, als zij zegt: "De HEERE doodt en maakt levend, Hij doet ter helle nederdalen en er weder opkomen", 1 Sam. 2:6. Paulus getuigt van dezelfde zaak o.a. in Romeinen 7:9: "En zonder de wet zo leefde ik eertijds, maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde wederlevend geworden, doch ik ben gestorven." En in Galaten 2:19 getuigt hij er opnieuw van: "Ik ben door de Wet der Wet gestorven...., opdat ik Gode leven zou." PS. "Gode leven zou", duidt niet op de heiligmaking, maar op de levendmaking (levend gemaakt). Bij Klaassen blijft de oude mens onder de wet springlevend, en dat is de theologie van vandaag en dat geldt voor de volle breedte van de zogenaamde ‘gereformeerde gezindte.' Gods Woord leert de oude-mens-dood door de bediening des doods die van de wet, vóór de doorgang door de enge poort, zoals we dat o.a. hebben aangetoond bij monde van het getuigenis van Hanna en Paulus, aangezien het einde der wet Christus is, tot rechtvaardiging een iegelijk die gelooft (Rom. 10:4).
Dr. K-fragment 5: "Tijdens het gesprek blijkt nog maar eens dat de verwarring over de orde van het heil en de leer van de rechtvaardiging groot kan zijn. Dat maakt volgens dr. Klaassen duidelijk dat de gevolgen van de zonde ook doordringen in de theologie met alle eenzijdigheden en misverstanden van dien. ‘Door de zonde is ons verstand verduisterd. Daardoor is onze kennis altijd ten dele. We moeten waken voor menselijke systemen, dicht bij de Schrift blijven en zoeken naar het Bijbelse evenwicht. Dan mogen we hopen en verwachten dat er een gezond en Bijbels geloofsleven ontstaat.'"
GPPB.: Aangezien Klaassen zelf nameloze verwarring, ja, ARMINIAANS ONKRUID zaait over de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze, dwaalt hij in alles, zoals Luther dat ook zegt. Daarbij leert Klaassen dat een verduisterd verstand ten dele kent, maar aangezien Gods volk een verlicht verstand heeft naar de mate des geloofs, is hun kennis ten dele. De mens van nature heeft een verduisterd verstand en daarom is zijn oordeel verduisterd. Klaassen waarschuwt aan het einde van zijn relaas voor "menselijke systemen", maar zelf leert hij een arminiaans lego-systeem dat al zo oud is als de zondeval. Klaassen adviseert "dicht bij de Schrift te blijven", terwijl hij er zelf lichtjaren van verwijderd is... Klaassen zoekt naar "bijbels evenwicht", terwijl zijn godgeleerde springplank volledig uit het lood staat en ter helle neigt door de ballast van een verondersteld geloof.
|
|