HEERSENDE REFO-TREND 'RIJKE/JONGELINGS/GELOOF' WEERLEGD MET HET WOORD
RIJKE-JONGELINGS-GELOOF WEERLEGD MET HET WOORD (1)        
Plaats in winkelmandjeMandje
Briefwisseling met een inzender die naar zijn zeggen ‘onrustig geworden is en in de war gebracht door het gepredikte Woord', maar ondertussen wel diaboliseert en een slachtofferrol speelt, hetgeen een trend geworden is binnen het Refodom. De Heere snijde af alle vleiende en diaboliserende tongen!

Inzender: Ik schrijf u deze mail omdat ik erg onrustig ben en door uw preken in de war wordt gebracht. Ik hoop dat u het goed vind als ik eerlijk tegen u ben en anders dan moet u de mail maar weggooien (wees er echter van verzekerd alstublieft dat dit geen scheldkannonade is, lees aub eerst de volledige mail). Als ik uw artikelen lees en uw preken hoor dan hoor ik veel veroordeling en geen/weinig liefde: sgp is beinvloed door Satan, alle gelovigen hebben gemeenschap dus als ze het niet met u eens zijn zijn ze niet gelovig etc. Ik blijf echter twijfelen of u misschien niet gelijk hebt en ik bedrogen wordt (mede door een ernstige psychische ziekte die Luther waarschijnlijk ook had en waardoor ik veel aangevochten wordt).

GPPB.: U email betreft een oude langspeelplaat van het naamchristendom, waarvan ik een archief vol heb. Maar om de zich aan het kruis ergerende refo-geheugens op te frissen, is publicatie-herhaling van dit soort briefwisselingen noodzakelijk, geboden en mij opgelegd, hetgeen we als een onnutte dienstknecht van Christus en in afhankelijkheid van Hem trachten te doen. Ik heb uw brief niet op taalfouten gecorrigeerd want dat doen we alleen met de ingezonden brieven van de broeders. De "veelbewogen pastorale homo-brieven" van dr. P. de Vries hebben we destijds ook ongecorrigeerd geplaatst, om aan te tonen dat de man geen herder is, maar met helse drift zijn toetsenbord mishandelde om zijn naaste met galledrift te besproeien. Zie link below.


http://www.derokendevlaswiek.nl/2014_THEOLOGIE_PERSBERICHTENDE_zhVEELBEWOGENzh_HOMOPASTORALEzpBRIEVEN_VAN_DRzo_Pzo_de_VRIES.html

Vervolg GPPB.: Uw brieven zijn van hetzelfde gehalte, alleen schrijft u ietsje gematigder, maar of men nu een gematigde farizeeër is of een profane, voor God was de vijandschap van de gematigde rijke jongeling dezelfde als de profane vijandschap van Kajafas.
Als u ontkent dat de afvallige SGP niet zwanger is van de satan, bent u niet alleen psychotisch, maar ook een spreekbuis van diabolus. U bedient zich namelijk van diabolus-retoriek als u mij laat zeggen dat degenen "die het niet met mij eens zijn, geen gelovigen zijn." Die lasterlijke suggestie is 100% door de hel gedicteerd, aangezien u het door mij gepredikte Woord diaboliseert en gelijk stelt met een menselijke opinie. Als u daarvan dan zo overtuigd bent, wel, weerleg de door u veronderstelde dwaling met het Woord en diaboliseer niet als een kleeniaanse zieke zot.
Luther psychisch wegzetten, zoals u doet, is ook ziek en lasterlijk, maar wat bezielt u eigenlijk om dit te doen? Om uw slachtofferrol te rechtvaardigen? De doctoren godgeleerden van het reformatorische gemenebest in onze dagen, hebben ook een Godsman als Van der Groe als een psychotische narcist weggehoond en daar zelfs een boek over uitgegeven en er is geen enkele refo-dominee die zulke lasterkoppen weerspreekt. U zal dat ook niet doen, omdat mensen zoals u, bijvoorbaat aan de kant staan van het gristelijke gemenebest, dat er altijd op uit is om Christus en Zijn getuigen te diaboliseren. Never mind! Het is ons voorzegd, want als ze de Heere des huizes Beëlzebub geheten hebben, dan zal het Zijn getuigen desgelijks vergaan.
U pleegt echter een grove zonde, aangezien u de ware liefde en het weerstaan van de duivel en zijn trawanten ‘liefdeloos' noemt. Als we de duivel sinterklaas moeten noemen en zijn knechten ware gelovigen, dan zijn Christus, de profeten en de apostelen ook liefdeloos te noemen, aangezien zij de valse leraars en hun supporters, die u de handen boven het hoofd houdt, de wacht en het eeuwige wee der verdoemenis hebben aangezegd bij God vandaan.
Aangezien u met uw ziekte een slachtofferrol speelt, en u naar de overbekende weg vraagt, zijn mijn antwoorden aan u in deze brief bijbels aangescherpt en hopenlijk komt u met uw zeilschip vol aan rijke jongelings-godsdienst in de schuld voor God, in de aanvaarding van de welverdiende straf.
Nogmaals, u vraagt naar de overbekende weg, want uw brief is in zijn totaliteit al minstens honderd keer beantwoord in de artikelen en preken op de website, maar u neemt er geen notitie van, omdat u uw eigen religieuze inbeeldingen hoger acht dan het gezaghebbende Woord Gods en de eer van God, maar van die afgoderij zult u de prijs moeten incasseren. Ten spijt van uw onrust en in de war geraakte hoofd, blijkt uit uw verhaal duidelijk aan welke kant u staat, maar Christus zegt: "Hoe kunt gij geloven, gij, die [sgp]eer van elkander neemt, en de eer, die van God alleen is, niet zoekt?"
Aan fragmentatie-lezers, zoals u, is alle moeite tevergeefs besteed, maar omwille van de waarheid van het Evangelie zullen we het Woord op uw schrijven loslaten in ‘s Heeren Naam.

Inzender: Als ik uw artikelen lees lijkt het haast onmogelijk om bekeerd te worden en moet je niets doen en afwachten tot de Heere je redt: laat je zaligen

GPPB.: Bekering is niet ‘haast' onmogelijk, maar voor de mens totaal onmogelijk, want wat bij de mensen onmogelijk is, is alleen mogelijk bij God, naar het getuigenis van Christus.
Als God de mens in en door Christus niet redt, blijft die mens 100% door eigen schuld in de dood liggen en als Christus de doden levend en zalig spreekt, is dat louter soevereine genade en gaat de waarachtige bekering vanzelf (Joh. 5:25), want Hij spreekt en het is er; Hij gebiedt en het staat er.

Inzender: Ik wil dit totaal niet bestrijden want dit is de calvinistische leer dat de Heere het redden doet maar ik heb begrepen dat als je gelooft de Heere je dan redt: wie tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen en als je tot Hem komt dan is dat een bewijs dat je gegeven bent door de Vader en getrokken want anders zou je niet (willen) komen .

GPPB.: Wat u hierboven schrijft is een arminiaanse voorstelling van zaken, omdat er geen mens van nature in staat is om te geloven. Broer Bunyan kon in de staat van zijn ellende makkelijker een ster van de hemel plukken dan geloven en ik evenmin. Alleen als Christus in de toepassing tot een verloren ziel zegt: "Wie tot mij komt...", enz, dan legt Hij Zijn Evangeliewoord met kracht in die verloren ziel, tot rechtvaardigmaking, tot wedergeboorte en tot geloof, en daarin is Hij als het Begin der herschepping Gods de Eerste en de Laatste en niet de ‘gelovige' mens.

Inzender: Op mij komt het echter over als dat je lijdelijk af moet wachten en als je tot de uitverkoren kleine kudde behoort dan zul je gelukkig worden in het kennen van Christus (en hoewel met veel zonden kan ik zeggen dat ik de Heere Jezus lief heb, maar door oa uw artikelen/preken ben ik nu erg aan het twijfelen of ik de echte Heere Jezus liefheb).

GPPB.: Hoe het Woord bij u over komt, ligt voor uw eigen rekening. Ook de rijke jongeling deed voorkomen dat hij Jezus liefhad (Goede Meester), maar toen het op het kruis en op volgen van Christus aankwam, ging hij bedroefd heen van de vijandschap. U kunt pas zeggen de Heere Jezus waarlijk lief te hebben, als Hij tot u gezegd heeft u lief te hebben, want Gods ware volk heeft Christus lief met Zijn Eigen liefde, omdat Hij hen éérst heeft liefgehad en daarvan getuigen zij in het kader van de toepassing des harten, waarvan Christus de Eerste is als Middelaar van verdienste en als Middelaar van toepassing.
U spreekt van lijdelijk afwachten, maar dat is een bekende drogreden, want een mens is van nature actief dood in zonde en misdaden en die mens is niet geloofslijdelijk, maar actief-dood lijdelijk, en die oude-mens-activiteit is pure ongerechtigheid.
Als u door het gepredikte Woord bent gaan twijfelen aan "uw liefde tot Jezus", is daar alle reden voor, want uit uw schrijven blijkt duidelijk dat uw liefde niet verder komt dan de liefde van de rijke jongeling. Als uw ziel u lief is, zult u met uw liefde en met uw twijfel overboord moeten, want het is slechts de liefde van de oude twijfelende mens onder de wet en die liefde slaat om in haat als het op het volgen van Christus onder het kruis aankomt, zoals de rijke jongeling zijn haat jegens Christus ten beste gaf.
U staat aan de zijde van al die liefhebbende eertijdse Joden die Jezus gaarne hoorden preken, tenminste, zolang Hij maar aangename woorden sprak, maar toen Christus ging separeren tussen schijn en zijn, sleepten al die aangename en gemoedelijke kerkmensen als door een wesp gestoken Christus naar de steilte om Hem in de diepte te pletter te gooien. Maar Hij, door het midden van hen doorgegaan zijnde, ging weg. Aan welke zijde u staat, maakt u namelijk zelf openbaar.
Elk natuurlijk godsdienstig mens doet namelijk hetzelfde met Christus zoals de gemoedelijke Joden dat deden, omdat de vrome mens van nature wel zalig wil worden, maar met behoud van zijn oude vrome mens, maar dat is volstrekt onmogelijk.

Inzender: Uw manier van doen lijkt nl niet op zoals ik de Heere Jezus denk te kennen: ja de Heere Jezus is de Leeuw van Juda maar ook het Lam. En Hij stierf uit liefde voor zondaars en ja de Heere Jezus veroordeelde de Farizeeen maar Hij had zondaars lief. Zie ook 1 Korinthe 4:5 waarin het oordelen aan de Heere wordt overgelaten, tenslotte hebben wij niet de volmaakte Kennis die de Heere heeft.

GPPB.: Ja, zoals de mens Christus DENKT te kennen, staat haaks op de kennis des ware geloofs, omdat het ware geloof niet veronderstelt en niet rationaliseert, want een waar gelovige gelóóft en dat geloof zal niet ophouden in het leven van Gods ware kinderen, want daar staat Christus met Zijn voorbidding Borg voor, ten spijt van de helse aanvechtingen waarmee de begenadigde ziel doorlopend geteisterd wordt door de driekoppige vijand, met name het eigen verdorven vlees!
Hoe bent u er trouwens achter gekomen dat u geen farizeeër bent en u het wee van Christus zich niet waardig acht, terwijl we van nature een farizeeër zijn?! Hoe bent u erachter gekomen dat u een zondaar bent? Zo ja, waar is uw schuld gebleven en hoe is dat gegaan? Daarvan kan elk kind van God, hoe zwak zijn geloof ook is, getuigenis afleggen!
U plukt de beloften echter eigenhandig en rationeel van het bijbelblad, maar dat is geestelijke diefstal, aangezien Christus niet alleen Middelaar van verdienste, maar ook Middelaar van toepassing is, die de Zijnen uit vrije genade schenkt hetgeen voor hen volstrekt buiten bereik ligt. Immers, een mens kan geen ding aannemen zo het hem niet uit de hemel geschonken wordt, zegt Johannes de Doper, maar u gaat het goed af om al deze dingen zelf te grijpen en toe te eigenen, terwijl Paulus en al Gods ware volk door Christus Jezus gegrepen en gered zijn. Als u geloof claimt kunt u daarvan wat vertellen, maar wat u ervan vertelt, kan de eeuwigheid niet verduren, omdat het een produkt van uzelf is en geen vrije genadegift van God.
Bovendien bedient u zich met uw opmerking over "het oordelen" van de bekende retoriek der reformatorisch-gristelijke papegaaien, aangezien we talloze artikelen en preken hebben geschreven en gehouden, waaruit op grond van Gods Woord blijkt dat Gods volk juist geroepen is om rechtvaardig te oordelen. "Niet oordelen" gaat over het onrechtvaardig oordelen, maar rechtvaardig oordelen geschiedt door de bediening des Geestes en des geloofs. "Beproef de geesten of zij uit God zijn", en hoe zouden Gods getuigen de geesten kunnen beproeven en iemand uit zijn vruchten kennen, zonder bijbels te oordelen? Zie linken below.


http://www.derokendevlaswiek.nl/ARCHIEF_2004zn2007ARTIKELEN_EN_LEZINGENOORDELENzm_EEN_PLICHTzb.html

http://www.derokendevlaswiek.nl/2013_THEOLOGIE_PERSBERICHTENOORDELENzm_GEESTELIJKzn_EN_VLESELIJKzpSCHELDEN.html


Vervolg GPPB.: U ziet, u hanteert een bijbel naar uw eigen maatstaven, maar wat u zegt te kennen, is duidelijk ingebeelde fantasie. De dwaze maagden dachten ook dat hun geloof het ware was, maar het bleek een nabijkomend tijdgeloof te zijn en zij kwamen daar te laat achter, dus u bent gewaarschuwd.

Inzender: Groot was mijn verbazing echter toen ik in bijgevoegde pdf [Bethel en Pniël] las dat de Heere Spurgeon gebruikt heeft voor uw bekering maar pas nadat u bijna tot in de hel bent gebracht. Ik heb de nederlandse versie van dit boekje [van Spurgeon] 'rondom de enge poort' diverse malen gelezen en de Heere heeft het willen zegenen. Zojuist heb ik all of grace gedownload om te kijken of het hetzelfde boekje is.

GPPB.: U spreekt niet de waarheid, omdat ik nergens gezegd heb "dat Spurgeon voor mijn bekering is gebruikt". Het was niet Spurgeon, maar Gods Woord, en waar u op doelt betreft Rom. 5:6 dat Spurgeon in zijn boekje "Alles uit genade" citeert en dat ging bij mij met kracht naar binnen door Woord en Geest. Lees trouwens de bekering van Spurgeon maar eens, want die noodzakelijke diepgang kennen ze niet meer in onze dagen, op een enkele uitzondering na. U maakt van Spurgeon een kleipop, aangezien de bekering van Spurgeon -net als die van Paulus- is opgetekend in Galaten 2:19 hetgeen niets anders is dan de doorgang door de enge poort, maar u draait het om en u stelt de onvoorwaardelijke bediening der wet in Galaten 2:19 onder de noemer "lijdelijk afwachten!" Uw manier van ageren is kenmerkend voor een voorwaardelijke werkverbonder met het onvoorwaardelijke Evangelie op de lippen, maar met zulke retoriek kunt u wellicht uw medestanders, maar niet God om de tuin leiden.

Inzender: Wat me nu echter in de war brengt is dat het lijkt alsof ik nu vandaag nog niet in de Heere Jezus mag geloven maar moet wachten tot ik sterf aan de wet. Ik weet echter dat ik gezondigd heb en zonder de Heere Jezus niet kan bestaan in de Heilige Ogen van de Vader. De Heere Jezus is onze Hogepriester en onze Voorspraak (Hebreen) en zonder Hem ben ik een stank in de neusgaten van God.

GPPB.: Als u beweert vandaag in Christus te mogen geloven, waarom komt u dan gedurig op uit de wet en waarom gelooft u dan nog niet in Hem? Ik zal het u zeggen: omdat u zwanger bent van een verondersteld geloof, twijfelt u door het gepredikte Woord aan uw eigen weg-werk-geloof en zoekt u -net als de rijke jongeling- aanvullende gerechtigheid om van uw twijfels verlost te worden. Over het bevel der bekering en geloof rept u echter niet en u kunt het ook niet, omdat geen mens op dat bevel ingaat. Hoewel elk mens in Christus MAG geloven, zal God zijn bevel van bekering en geloof nooit aanpassen voor de zogenaamde gewillige oude mens onder de wet die pretendeert te mogen geloven. Door de wettische aanmatiging van "te mogen geloven", zal geen sterveling in Christus gaan geloven, aangezien de pretentie "te mogen geloven" een verlengstuk is van de vrije wil, die echter niet bestaat.
U spreekt dus als de rijke jongeling, want die rijke jongeling twijfelde ook aan zijn vermeende bekering en daarom wendde hij zich met een vroom-vleiende mond tot Christus om aanvullende gerechtigheid te verkrijgen, maar toen hij te horen kreeg al die eigenwillige godsdienst te verkopen, zijn kruis op te nemen en Christus te volgen, ja, toen was meneer niet thuis en toen barstte hij van de vijandschap, Jezus de rug toekerende.
U kunt niet smekend om genade op God wachten, dat is duidelijk, omdat u niet totaal verloren bent, anders zou u Hem onvoorwaardelijk te voet vallen op genade of ongenade. Hetgeen u aan de dag legt zijn de waarachtige kenmerken van de mens onder de wet; die mens werkt vijf kwartier in een uur om zich voor God aangenaam te maken, maar hij weet niet dat hij een Godhater is en een Christusdoder, omdat hij aan de kennis van Gods wegen geen lust heeft en van de zonde geen ondraaglijke last.
U wilt dus niet wachten, maar ‘geloven at once', met andere woorden zegt u: "Moet ik wachten tot ik door de enge poort ben gegaan?" Ja, dat zegt u, maar mijn beste, voor de doorgang door de enge poort sterft de ziel de wetsdood, terwijl u pretendeert dat het zonder de doorgang door de enge poort ook wel kan.
U kunt uzelf wel een grote zondaar noemen en Christus uw Voorspraak, maar u eigent dat alles uzelf eigenhandig toe, want als God de mens zijn ongerechtigheid bekend maakt en hem het eeuwige vonnis thuis bezorgd, moet die mens de eeuwige dood sterven. Bij Gods volk gaat dat gepaard met de vrijwillige strafaanvaarding, omdat ze rechteloos gemaakt zijn en hen alles uit handen is geslagen. In die ure des gerichts, in de hellevaart van de oude mens, wordt Christus aan de ziel geopenbaard. U moet maar eens bij de godzalige Hanna in de leer gaan, die het van God geleerd had, wat u zich eigenhandig toe-eigent. Hanna getuigt in 1 Samuel 2:6-7: "De HEERE doodt en maakt levend; Hij doet ter helle nederdalen, en Hij doet weder opkomen. De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij." Dat was Hanna's doorgang door de enge poort en daarin spreekt ze de zieletaal van al Gods ware volk, want zoals Hanna ervan getuigt, zo is het niet alleen, maar zo GAAT het. Amen!

Inzender: Als ik echter Spurgeon lees in het genoemde boekje dan hoef ik niet te wachtten maar mag ik nu in de Heere Jezus geloven.

GPPB.: Wachten is dood, wachten is lijdelijk, maar dat is juist het domein van de actief-dode oude mens onder de wet en daarin is de mens in de ketenen van de duivel gebonden. Zolang Christus de zondaar niet vrijmaakt, blijft die zondaar gebonden onder de heerschappij des duivels, maar u hebt het besluit genomen om, ten spijt van uw gevangenschap in de hof van de sterkgewapende, die banden van u af te gooien met het besluit om te gaan geloven.
Mijn beste, Gods Woord leert ons duidelijk dat het besluit om te geloven de mens niet is gegeven, ook niet krachtens het bevel van bekering en geloof, want het gebod doet de mens niet geloven, aangezien het gebod de zonde van ongeloof, de zonde van bedrijf en de zonde van nalatigheid levend maakt. Uw besluit om "nu te mogen geloven" is volstrekt wettisch, aangezien alles wat uit het geloof niet is, pure ongerechtigheid voor God is. Het besluit om nu te gaan geloven is derhalve geen geloof, maar puur slaafse dienstbaarheid, want de ziel die waarlijk in Christus gelooft, hoeft geen besluit te nemen om te gaan geloven, dus is uw besluit een dood besluit en een bewijs dat u van de vrijmaking des Zoons niets moet hebben. U bent dus lid van de stichting ‘voorwaarts christenstrijders', aangezien u zelf zegt: ‘daar hoef ik niet op te wachten, want ik mag nu geloven!'
Wel, gecondoleerd met uw schijngeloof en tracht het vast te houden, maar weet dit dat God al die vijandschap tegen vrije genade zal doen komen in het gericht. Niet uw geloof, maar Gods Woord is de toetssteen voor ware en valse genade en door uzelf de toestemming te geven om "te mogen geloven" doet u uzelf de strop om uw hals, aangezien het Goddelijke Woord luidt: "Indien dan de Zoon u zal hebben vrijgemaakt, zult gij waarlijk vrij zijn!" Zolang de Zoon u niet vrijmaakt, blijft u onder de heerschappij des duivels gevangen tot zijn wil en bent u onder de toorn Gods.
U bent niet alleen een arminiaan, maar ook een humanist, aangezien u tussen het bevel van bekering en geloof én de ingebeelde vrije wil, een is-gelijk-teken zet. Gods Woord en de bevinding der heiligen leren duidelijk dat geen mens uit eigener beweging in Christus zal gaan geloven, aangezien het geloof niet alleen een soevereine gave Gods is, maar ook een genadegevolg is van de zaligmakende openbaring van Christus aan de ziel door Woord en Geest. U zet uw geloof echter voorop aan het front van uw werkheilige besluitvorming, maar dat is geen waar zaligmakend geloof, omdat zulk een voorgewend geloof voortkomt uit de oude mens die van het gestorven zijn der wet en het gestorven zijn met Christus niets weet en er ook niets van wil weten. Als we echter niet met Christus gestorven zijn, zullen we ook niet met en door Hem leven. U bent een volbloed werkverbonder, die een arminiaans geloof voorstaat en een lijdelijke Christus die mag toekijken. Daarin bent u echter niet alleen, want dat is een trend binnen het Refodom op en onder de refo-kansels. Men stopt het verloren schaap al geloof in zijn zakken, terwijl het nog niet door de Goede Herder gered is. Ja, dan is het niet zo moeilijk om te geloven, maar de dwazen maagden vonden met zulk een ingebeeld geloof de deur gesloten.

Inzender citeert Spurgeon: "Believing does not come by trying. If a person were to make a statement of something that happened this day, I should not tell him that I would try to believe him. If I believed in the truthfulness of the man who told the incident to me and said that he saw it, I should accept the statement at once. If I did not think him a true man, I should, of course, disbelieve him; but there would be no trying in the matter. Now, when God declares that there is salvation in Christ Jesus, I must either believe Him at once, or make Him a liar. Surely you will not hesitate as to which is the right path in this case, The witness of God must be true, and we are bound at once to believe in Jesus."

GPPB.: Spurgeon spreekt over het Evangelie in het kader van de toepassing, want de natuurlijke mens verstaat niet de dingen die des Geestes Gods zijn en weet niet eens wie God is, laat staan wat het is om Hem te vertrouwen. U vat Spurgeons spreken rationeel op en maakt de toepassing zelf. Ook krachtens het bevel van bekering en geloof zal een mens van nature nooit in Christus geloven, want dat zou betekenen dat een mens de vrije wil heeft om te geloven. Mis man, God maakt eerst plaats voor Christus in de ziel, omdat er voor Hem geen plaats is bij de dode Godevijandige mens. En als God plaats gemaakt heeft in de ziel, door die oude mens het leven te benemen, waarvan ook Hanna getuigt: "De Heere doodt...", daarvan zegt Paulus: "Het heeft Gode belieft Zijn Zoon in mij te openbaren", en dan is het geloof geen opgave, maar een gave en dan is het niet meer mogelijk om niet in Christus te geloven, omdat Hij de doden Zijn stem doet horen en daarom leven en geloven zij in Hem.
U draait de zaak om, en daar misbruikt u Spurgeon voor, om uzelf in uw verondersteld geloof te stijven, maar juist daarmee maakt u God tot een leugenaar, omdat u het "uit genade zalig worden" niet aan God kan overlaten, maar zelf ter hand neemt en dat is een bewijs van uw in- en aangeboren vijandschap tegen God en Zijn Christus. Uit genade zalig worden is geen coöperatieverband tussen God en de mens, ook geen EHBO-evangelie, noch een hefboomgeloof, maar vrije, soevereine genade en dat is een eenzijdig Godswerk, waar de zogenaamd gelovig besluitende mens niet aan te pas komt met zijn vieze werkheilige vingers.

Inzender citeert Spurgeon: "But possibly you have been trying to believe too much. Now do not aim at great things. Be satisfied to have a faith that can hold in its hand this one truth, "While we were yet without strength, in due time Christ died for the ungodly."

GPPB.: Spurgeon spreekt hier genade- en geloofstaal, hetgeen u rationeel vertaalt en waaraan u zich met uw werkheilige handen vergrijpt, maar juist toen ik in mijn hellebestaan deze woorden uit Rom. 5:6 in het boekje van Spurgeon "Alles uit genade" las, werd met kracht in mijn dode ziel verklaard dat er Eén geweest is die te Zijner tijd voor de goddelozen gestorven is, en toen heb ik voor het eerst mijn naam in Gods Woord gelezen, nl. de goddeloze, en toen was verloren gaan voor mij geen schrikkelijk oordeel meer, maar rechtvaardig verdiend. De vrijmaking des Zoons lag voor mij echter niet in mijn vrijwillige strafaanvaarding, nee, maar in de openbaring van de opgestane Heere Jezus aan mijn verloren ziel, Die mij de sleutels der hel en des doods toonde, waarop de duivel mij los moest laten en toen was het met zijn heerschappij over mij gedaan, omdat Christus Zijn heerschappij openbaarde en mijn ziel bevrijdde in de vergeving der zonden door Zijn bloed, en toen was het voor mij niet meer mogelijk om niet in de Zoon te geloven.
U plukt deze zaken echter eigenhandig van het bijbelblad en stapt met zevenmijlslaarzen over de enge poort heen en u klimt als een oude mens over de muur met uw zakken vol met gestolen goederen, maar tenzij u door de Deur ingaat, kunt u niet behouden worden.

Inzender citeert Spurgeon: "He laid down His life for men while as yet they were not believing in Him, nor were able to believe in Him. He died for men, not as believers, but as sinners. He came to make these sinners into believers and saints; but when He died for them He viewed them as utterly without strength. If you hold to the truth that Christ died for the ungodly, and believe it, your faith will save you, and you may go in peace. If you will trust your soul with Jesus, who died for the ungodly, even though you cannot believe all things, nor move mountains, nor do any other wonderful works, yet you are saved. It is not great faith, but true faith, that saves; and the salvation lies not in the faith, but in the Christ in whom faith trusts. Faith as a grain of mustard seed will bring salvation. It is not the measure of faith, but the sincerity of faith, which is the point to be considered. Surely a man can believe what he knows to be true; and as you know Jesus to be true, you, my friend, can believe in Him."

GPPB.: Ziet u, Spurgeon zegt zuiver overeenkomstig het Woord dat de mens van nature niet in staat is (not able) om in Christus te geloven en dat Hij niet gestorven is voor gelovigen (believers), terwijl u uw geloofsbesluit in stelling brengt en daaruit concludeert dat Christus u gered heeft en daaruit blijkt dat u niet om de toepassing der zaken verlegen zit, te weten, de vrijmaking des Zoons. Als Spurgeon zegt dat Christus is gekomen om zondaren tot gelovigen en tot heiligen te maken, dan vat u dat zaligende werk van Christus rationeel op en vervolgens neemt u een werkheilig besluit om te gaan geloven. Als Christus op grond van Zijn Eigen gerechtigheid verloren zondaars rechtvaardigt en tot heiligen maakt, dan komt daar geen werkheilig geloofsbesluit van de mens aan te pas. God verklaart de goddelozen tot rechtvaardigen door hen op het spreken van de Zoon als geestelijk doden uit hun graf te doen opstaan en hen de gerechtigheid van Christus toe te rekenen, waarop die doden in Christus geloven (Joh. 5:25). U draait al deze bijbels-ordelijke zaken om en u brengt uw eigengemaakt geloof in stelling om de vrijmakende God uit handen te blijven! Ja, dat is het, de mens doet er alles aan om verloren te gaan, onder de dekmantel van valse liefde en schijngeloof.
Het toevertrouwen van de ziel aan Christus, waarvan Spurgeon rept, is geloofs- en Geesteswerk en een dode ziel zal zich nooit en te nimmer aan Christus toevertrouwen, aangezien hij geestelijk morsdood is en niet geloven wil. U kan het schijnbaar wel, en daarmee loochent u de zondeval, want u baseert uw geloof op een rationele veronderstelling "dat Christus voor zondaren gestorven is" en u maakt zelf de toepassing en u beeldt zich in een zondaar te zijn, zoals er miljarden zondaren op de wereld rondlopen, maar om een verlóren zondaar te worden voor Gód is totaal iets anders dan uw werkheilige denkbeelden daarover. Bovendien is Spurgeon Gods Woord niet en broeder Spurgeon had helaas ook een houten been, omdat hij zich soms arminiaans uitdrukt, hoewel hij beslist geen arminiaan was. Wat ik daar mee wil zeggen, is, dat er duizenden belijders zijn die met al het "evangelische" van Spurgeon, Kohlbrugge, Luther, enz, enz, aan de haal gaan en ermee ter helle varen en reeds zijn gevaren, omdat zij genoemde oudvaders eenzijdig en boven het Woord verheven laten buikspreken tot stijving van hun arminiaans gevoelsgeloof. Zulke imiterende oudvader-papegaaien zullen Spurgeon, Kohlbrugge, Luther, enz. enz. echter tegenover zich geplaatst krijgen op de dag van Jezus Christus, omdat de geroepen heiligen de wereld zullen oordelen.
De rijke man leefde ook al zijn dagen in die kuyperiaanse geloofs-waan, maar toen hij stierf sloeg hij zijn ogen op in de eeuwige pijn, terwijl de arme Lazarus -net als Heman- enkel de dood kon braken, omdat zijn ziel gered was en alleen dezulken braken de dood: "Ik ben vleselijk, verkocht onder de zonden", maar aan die genadestaat was die rijke man een vreemde en hij was er ook een verklaarde vijand van, want hij leefde alle dagen vrolijk en prachtig en wat dat betreft zou hij in de refo-kerken in aanmerking komen voor het ambt van ouderling, maar degenen die met de arme Lazarus dagelijks de dood braken, zijn niet in tel. Als Christus echter mijn Leven is, zoals al Gods ware kinderen Hem van God geschonken hebben gekregen in de dood van hun hellebestaan, wordt dat vleselijke bestaan van het lijk van de oude mens een ondraaglijke last. Die rijke man had nergens last van, behalve van de arme Lazarus, maar toen hij zijn ogen opsloeg in de eeuwige pijn, was de volzalige en verheerlijkte Lazarus ineens goed genoeg om zijn helse tong te verkoelen, maar voor de rijke man was het voor eeuwig te laat en een definitieve verloren zaak. Ik bid u van Christus wege, LAAT u zaligen, LAAT u met God verzoenen en werp al dat verondersteld geloof op de mesthoop van het refo-arminiaanse gemenebest.

LEES VERVOLG OP VOLGENDE BLOK

RIJKE-JONGELINGS-GELOOF WEERLEGD MET HET WOORD (2)  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Inzender: Mijn oprechte vraag aan u is nu: als ik bovenstaande heb gedaan heb ik dan voldaan aan God's recht door te geloven in de Borg die in mijn plaats aan het kruis aan God's recht heeft voldaan of moet ik nog wachtten op andere werkingen van de Heere. Ben ik vandaag gereed om de Heere onder ogen te komen als ik sterf of moet ik afwachtten tot de Heere iets doet en als de Heere dat niet doet en ik sterf vandaag dan ben ik voor eeuwig bij de Heere vandaan.

GPPB.: De rijke jongeman meende ook -aan alles wat u claimt gedaan te hebben- alle gerechtigheid te hebben vervuld, maar hij is heel zijn leven een vijand van Gods recht gebleven, omdat hij niet van Godswege vrijgesproken was van schuld en straf, maar die zaken zichzelf had toegeëigend geheel buiten de schenking van de gerechtigheid van Christus in de toepassing om. Gods Woord leert zowel het Sola Fide alsook Sola Gratia, alsook Sola Scriptura, alsook Tota Scriptura, maar ik heb u aangetoond dat u aan de bijbelse Sola's een werkheilige invulling geeft waarvoor totaal geen plaats gemaakt is. Met de slogan "te mogen geloven" zijn er miljoenen belijders reeds de muur over geklommen en ermee in de hel gezonken, maar degenen die Christus als lijken voor de wet door de enge poort trekt en hen vrijspreekt van schuld en straf, babbelen niet over het sprookje dat zij mogen geloven, noch nemen zij een besluit om te geloven, maar gelóven daadwerkelijk in Christus, omdat degenen die door Christus zijn vrijgemaakt zijn, nieuwe schepselen zijn in wier harten Christus Zijn beloften doet regenen tot rechtvaardigmaking, tot wedergeboorte en tot geloof.
Bovendien is er van "wachten" door de mens van nature geen sprake, aangezien elk mens zich liever dood werkt dan op God te wachten en als een rechteloze voor Zijn poorten te liggen op genade of ongenade. Nee man, het nabijkomend geloof waarmee u zich rijk rekent begint in de dood en eindigt -zonder de gerechtigheid van Christus in de toepassing- in de eeuwige pijn.
Uw voorstelling van zaken is bovendien volstrekt diabolus, want Paulus heeft niet op de werken der wet gewacht, nee de wet diende zich ongevraagd en onaangekondigd bij Paulus aan en toen zijn bij Paulus de zonden levend geworden, maar dat zondepak was zo'n ondraaglijke last voor Paulus dat de oude mens Saulus daaronder bezweken en de oude-mens-dood gestorven is (Rom. 7:9 - Gal. 2:19a).
U maakt, net als het leger voorwaarts christenstrijders in onze dagen, biblicistisch misbruik van Gods Woord en u schaart uzelf erbij (wat een arme godsdienst), terwijl degenen die God rechtvaardigt daadwerkelijke goddelozen zijn die inleven nooit meer zalig kunnen worden; een welbehagen krijgen in de straffe hunner ongerechtigheid, omdat de Heere gans recht is in Zijn richten, waaronder zij verloren moeten gaan en dan valt genade vrij en daarom heet het ook vrije genade. Dat is de weg, beste man, maar aan het wandelen in dezelve komt -Gode zij dank- geen besluitende mens, noch werkheilige genade te pas.
God maakt de wettisch voorwaardelijke mens onvoorwaardelijk voor het onvoorwaardelijke Evangelie door de oude mens de wetsdood te doen sterven, om Christus in dat lijk te openbaren, want als dat gebeurd, is al het oude voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden, namelijk in Hem die mijn Leven is en het Leven is van al degenen die waarlijk in Hem geloven.
Als u straks sterft, zonder aan deze zijde van het graf der wet gestorven te zijn, is dat dus een verloren zaak, want zolang de mens onder de wet verkeert, is er van de doorgang door de enge poort geen sprake. Aan de wet sterven is echter geen voorwaarde waaraan de mens moet voldoen, maar dat wordt altijd wel gesuggereerd door degenen die niet der wet gestorven zijn en het einde der wet -Christus- niet kennen. Een gans verloren ziel bidt niet om der wet te sterven, nee, de door de wet verdoemde Zacheus klom in de boom en wilde nog één keer zien wie Jezus in het voorbijgaan WAS, en dan, zo wist hij, zou het voor eeuwig met hem gedaan zijn, en toen.... viel genade vrij!

Inzender: Ik hoop dat u mij wilt antwoorden op deze mail, ik worstel hier echt mee en heb ook beschreven wat ik tegen u heb om het eerlijk te zeggen. Ik blijf echter onrustig en daarom deze mail. Mijn twijfel/onrust komt ook omdat ik een ernstige dwangstoornis heb maar ik wil graag weten wat u gelooft en vele malen belangrijker. Of ik me bedrieg voor de eeuwigheid.

GPPB.: Als u er echt mee zou worstelen zoals u beweert, zou u mij niet schrijven onder de dekmantel van een "ernstige dwangstoornis", want met die psychotische schijnbewegingen lopen alleen huichelaars te koop. Ik spreek ook met mensen die echt psychotisch zijn, maar die geven daar zichzelf de schuld van, omdat ze weten dat God geen mens psychotisch maakt, dat doet de mens zelf. U dient zich met "uw ziekte" echter aan als een slachtoffer, maar God bedient enkel doodschuldige schuldenaars met Zijn genade en al die rijke slachtoffers laat Hij in hun gestijfde waan begaan en zendt die ledig henen. Als u door Christus gered wordt, zal Hij uw vat niet alleen leegschudden, maar zal Hij ook uw vat aan stukken slaan. Dat redt u niet met een werkheilig geloof, nee, laat staan door de slachtoffer te spelen. Dat werk geschiedt alleen door Gods alvermogen in Christus en dan is de mens uitgeredeneerd, uitgerangeerd, uitgebeden, uitgekleed, uitgeleefd, want dan gaat het eeuwige onmogelijke wonder in vervulling, nl. dat de doden -die der wet gestorven zijn- zullen horen, de stem van de Zoon van God en die ze gehoord hebben zullen leven! ("...gehoord hebben", betekent: in Zijn Naam geloven).

Inzender: Door mijn mededelen over mijn ziekte stel ik me erg kwetsbaar op, ik vraag u daarom om deze mail privé te houden en niet te plaatsen op uw website. Ik hoop dat u mij wilt antwoorden maar als u dat niet wilt is het ook goed. Hoe dan ook bid ik voor u en ik hoop dat we elkaar op de jongste dag als schapen zullen ontmoeten voor de Troon van de Leeuw en het Lam.

GPPB.: Omdat zoveel refo-belijders dezelfde slachtofferrol spelen zoals u die speelt, zullen we deze zaak zonder naamsvermelding wel publiceren, opdat er nog velen huichelaars door de porseleinen mand van hun voorgewend geloof zullen vallen en geve den Heere dat er nog velen zielen mogen vallen in het vrije van Gods welbehagen, zoals o.a. Hanna ervan getuigt in 1 Samuel 2:6-7: "De HEERE doodt en maakt levend; Hij doet ter helle nederdalen, en Hij doet weder opkomen. De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij."
Wat uw vermeende pretenties aangaan, daarvan geldt hetgeen Christus zegt tot de pretenderende en zichzelf rechtvaardigende Joden. "En er waren te dierzelfder tijd enigen tegenwoordig, die Hem boodschapten van de Galileers, welker bloed Pilatus met hun offeranden gemengd had. En Jezus antwoordde, en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileers zondaars zijn geweest boven al de Galileers, omdat zij zulks geleden hebben? Ik zeg u: Neen zij; maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen desgelijks vergaan. Of die achttien, op welke de toren in Siloam viel, en doodde ze; meent gij, dat deze schuldenaars zijn geweest, boven alle mensen, die in Jeruzalem wonen? Ik zeg u: Neen zij; maar indien gij u niet bekeert, zo zult gij allen insgelijks vergaan", Luk. 13:1-5.
U rationele manier van ageren over het geloof is een trend binnen het Refodom en ik heb een archief vol met zulke slachtofferlijke brieven, maar het is slechts rijke-jongelings-retoriek. Christus bezorgde die rijke jongeling derhalve niet het Evangelie, maar het doe-dat der Wet, en toen kwam de werkheilige psychotische aap uit de mouw: vol bittere vijandschap keerde de man naar zijn eigen plaats.
Bekeert u bekeert u, want waarom zoudt gij sterven? Alsof God door ons bade, wij bidden u van Christus' wege: Laat u met God verzoenen!
Ook in uw laatste briefje spreekt u zichzelf tegen, waaruit opnieuw blijkt dat u een vreemdeling bent van de eenzijdige en door God gegeven toepassing des heils in en door de vrijmaking door Christus. U laten zaligen is evenwel eenzijdig van boven geboren te worden en al uw wachten, lopen, verwachten, geloven, besluiten, redeneren, menen, denken, enz. daarvan geldt: gewogen, gewogen en te licht bevonden! Mocht u nog eens zo licht voor God bevonden worden, dat u uw vonnis zou eigenen en voor God zult uitroepen: "Ik ben een dwaas en een snood rebel, die niets verdient dan hel!" want bij dezulken kan God geen kwaad meer doen, dan is de Heere recht in al Zijn weg en werk! En voor dezulken is grimmigheid bij Hem niet, maar eeuwige ontferming, milde handen, vriendelijke ogen, Vaderlijke kastijdingen, zalige troost en dat alles in en door Christus in Wie de Vader al Zijn welbehagen heeft! Hoort Hem!

We eindigen met een gedicht van Rijer Pothoven, dat een beperkte doch kostelijke verwoording is van de doorgang door de enge Poort.

"Als onder ‘t heilig recht, de ziele niet meer vecht,
maar billijkt ‘t zondeloon, wat haar ook overkôôm;
rechtvaardigend haar God, wat eeuwig zij haar lot.
Als in haar laatste vreugde (het eren van Gods deugden),
de deugd van ‘t recht het wint, als eist zij: "Doodt het kind!"
O, stonde van ‘t gericht, o dood'lijkst tijdgewricht!
Dan wordt verloren gaan, door God niet toegestaan.
Hier wordt de Zoon gekust, eer z' op den weg vergaat.
Hier wordt zij welbewust verzekerd van haar staat
Hier drinkt zij ‘t Bloed des Lams, ‘t welk haar in ‘t leven laat.
Hier wordt de toorn geblust, en is het, Vree met God,
door ‘t offer van Zijn Zoon, o, aller zaligst lot!"


VIA DE KLIK HIER LINK ON TOP OF THE PAGE VAN DIT BLOK IS EEN PREEK OVER CHRISTUS EN DE RIJKE JONGELING TE BELUISTEREN.


http://www.derokendevlaswiek.nl