PIPER/KELLER/PROMOTORS Á LA NEW CALVINISM WOLVEN/IN/SCHAAPSKLEDEREN
JOHN PIPER & TIM KELLER-PROMOTORS Á LA NEW CALVINISM ZIJN ZELF WOLVEN IN SCHAAPSKLEDEREN, ZOALS JOHN-PIPER-FAN M. KLAASSEN EN TIM-KELLER-FAN C. VAN DER STAAIJ DAT ONTEGENZEGGELIJK ZIJN  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje

DE JOHN PIPER & TIM KELLER-PROMOTORS Á LA NEW CALVINISM, ZIJN ZELF WOLVEN IN SCHAAPSKLEDEREN, ZOALS JOHN-PIPER-FAN, M. KLAASSEN, EN TIM-KELLER-FAN, C. VAN DER STAAIJ, DAT ONTEGENZEGGELIJK ZIJN !

Klik hier Een waarachtig kenmerk van wolven in schaapsklederen, is o.a., dat zij altijd ploegen met andermans kalf/wolf en de wolven in schaapsklederen publiek promoten, zoals ook PKN-er dr. M. Klaassen doet met een valse leraar, zoals John Piper dat is, met zijn pelagiaans gristen-hedonisme !

Het refodom is geheel in de ban van het new-calvinism, hetgeen een volstrekt valse religie is, dat echter in het RD gepromoot en o.a. door verleiders als M. Klaassen, De Wilde en SGP-lijder, Van der Staaij, omhelst en publiek aanbevolen wordt.

Dominees die het volk NIET publiek tegen de valse leraars waarschuwen en die kerkpolitieke modaliteiten-veinzerij zelfs kerstenen, zoals o.a. ds. Klaas Veldman dat doet, gedragen zich als broodprofeten, zoals de zonen van Samuel dat waren: "En zij namen geschenken aan en bogen het recht!" (1 Sam. 8:3).


Bronlink:

www.derokendevlaswiek.nl/2014_THEOLOGIE_PERSBERICHTENDSzo_Kzo_VELDMAN_TOLEREERTzpVERDEDIGT_LEERVRIJHEIDzpHHK.html

--------------------------------------------------------------------------------

Heer M. Klaassen,

30-05-2015

Naar aanleiding van uw John-Piper-promotie (zie o.a. onderstande link)


https://www.youtube.com/watch?v=fKbJg2Po3jI

het volgende:

Meneer dr. Klaassen, uw biografie staat duidelijk in Gods Woord beschreven, en wel in 2 Petrus 2.

Uw afgrijselijke bejubeling van een valse leraar als John Piper, zijn o.a. weerlegd via onderstaande linken:


http://www.eeninwaarheid.info/Printdoc.php?item=794 (Zie Klik hier link).

https://www.youtube.com/results?search_query=john+piper+false+religion


------------------------------------------------------------

Klik op de afbeelding of op de Klik hier link ter inzage ontmaskerend artikel omtrent valse leraar John Piper en zijn new-calvinism-consorten.

PS. De link naar www.eeninwaarheid.info is alleen ter objectieve informatie bedoeld omtrent de valse leraars en de valse leer van "het nieuwe calvinisme" en niet is bedoeld als promotie van www.eeninwaarheid, aangezien die eenheid ook rammelt aan alle kanten. De artikelen via de Klik hier link (on top of the page) betreffen echter vertaalde artikelen die het bewijs aan de dag leggen dat Keller, Piper, Driscoll, Mohler, enz. valse leraars zijn en wel degelijk hun valse leer aan de dag leggen.

Zie ook DRV-artikelen over de valse new-calvinism-leraars en hun valse leringen, plus de valse religie van dr. M. Klaassen zelf, in onderstaande blokken.


-----------------------------------------------------

Stuur geen reactionaire email, meneer Klaassen, want uw oordeel is dusdanig verduisterd en verdemoniseerd, dat een gesprek met valse leraars zoals u bent, volstrekt zinloos is!

Zo waarachtig als Gods Woord eeuwig waar is en blijft, staat u voor God en u kunt met uw valse leringen en gelijknamige promoties niet voor Hem bestaan!

Ik ben vrij van uw bloed en van het bloed der Piperiaanse en Kelleriaanse verleiders/promotors !

GPPB.


--------------------------------------------

Waarschuwende bijbelteksten jegens wolven in schaapskleren

Matth 7:13-15 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door deze ingaan; Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die deze vinden. Maar wacht [u] van de valse profeten, die in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?

Matth 10:16 Ziet, Ik zend u als schapen in het midden der wolven; weest dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven.

Matth 24:4-5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.

Matth 24:11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.

Matth 24:24-25 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden. Ziet, Ik heb [het] u voorzegd!

Mark 13:5-6 En Jezus, hun antwoordende, begon te zeggen: Ziet toe, dat u niemand verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben [de Christus]; en zullen velen verleiden.

Mark 13:22-23 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen. Maar gij ziet toe; ziet, Ik heb u alles voorzegd!

Luk 10:3 Gaat heen; ziet, Ik zend u als lammeren in het midden der wolven.

Luk 21:8 En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben [de Christus]; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.

Hand 20:29-30 Want dit weet ik, dat na mijn vertrek zware wolven tot u inkomen zullen, die de kudde niet sparen. En uit uzelf zullen mannen opstaan, sprekende verkeerde dingen, om de discipelen af te trekken achter zich.

Rom 16:17-18 En ik bid u, broeders, neemt acht op hen, die tweedracht en ergernissen aanrichten tegen de leer, die gij [van ons] geleerd hebt; en wijkt af van hen. Want dezulken dienen onze Heere Jezus Christus niet, maar hun buik; en verleiden door schoonspreken en prijzen de harten der eenvoudigen.

1 Kor 11:19 Want er moeten ook ketterijen onder u zijn, opdat zij, die oprecht zijn, openbaar mogen worden onder u.

2 Kor 11:3-4 Doch ik vrees, dat niet enigszins, gelijk de slang Eva door haar arglistigheid bedrogen heeft, alzo uw zinnen bedorven worden, [om af te wijken] van de eenvoudigheid, die in Christus is. Want indien hij, die komt, een andere Jezus predikte, die wij niet gepredikt hebben, of [indien] gij een andere geest ontvingt, die gij niet hebt ontvangen, of een ander Evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, zo verdroegt gij [hem] met recht.

2 Kor 11:13-15 Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts. Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als [waren zij] dienaars der gerechtigheid; van wie het einde zal zijn naar hun werken.

Gal 1:6-9 Ik verwonder mij, dat gij zo haastig [wijkende] van hem, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie; 7 Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u beroeren, en het Evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit de hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt. 9 Gelijk wij te voren gezegd hebben, [zo] zeg ik ook nu weer: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.

Gal 2:14 Maar toen ik [Paulus] zag, dat zij niet recht wandelden naar de waarheid van het Evangelie, zeide ik tot Petrus in aller tegenwoordigheid.

1 Tim 1:3-4 Gelijk ik u vermaand heb, dat gij te Efeze zoudt blijven, toen ik naar Macedónië reisde, [zo vermaan ik het u nog], opdat gij sommigen beveelt geen andere leer te leren; noch zich te begeven tot fabels.

1 Tim 4:1 Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen.

1 Tim 5:20 Bestraf die zondigen in tegenwoordigheid van allen, opdat ook de anderen vreze mogen hebben.

1 Tim 6:3-4 Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is, die is opgeblazen, en weet niets.

2 Tim 3:13-15 Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid. Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en [waarvan] u verzekering gedaan is, wetende, van wie gij het geleerd hebt; En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.

2 Tim 4:3-4 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelf leraars vergaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen [hun] gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabels.

Tit 1:10 Want er zijn ook vele ongeregelden, ijdelheidsprekers en verleiders van zinnen.

2 Thess 2:3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze.

2 Thess 2:8-12 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, die de Heere verdelgen zal door de Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst; [Hem, zeg ik,] wiens toekomst is naar de werking des satans, in alle kracht, en tekenen, en wonderen der leugen; en in alle verleiding der onrechtvaardigheid in hen, die verloren gaan; daarvoor dat zij de liefde der waarheid niet aangenomen hebben, om zalig te worden. En daarom zal God hun zenden een kracht der dwaling, dat zij de leugen zouden geloven; opdat zij allen veroordeeld worden, die de waarheid niet geloofd hebben, maar een welbehagen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Kol 2:8 Ziet toe, dat niemand u als een roof meevoere door de filosofie, en ijdele verleiding, naar de overlevering der mensen, naar de eerste beginselen der wereld, en niet naar Christus.

Ef 4:14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met alle wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen.

Ef 5:11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer.

Ef 5:6-7 Dat u niemand verleide met ijdele woorden; want om deze dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. Zo weest dan hun medegenoten niet.

2 Pet 2:1-2 En er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, gelijk ook onder u valse leraars zijn zullen, die verderfelijke ketterijen bedektelijk invoeren zullen, ook de Heere, Die hen gekocht heeft, verloochenende, [en] een haastig verderf over zichzelf brengende; En velen zullen hun verderfenissen navolgen, door welke de weg der waarheid zal gelasterd worden.

2 Pet 3:17-18 Gij dan, geliefden, [zulks] te voren wetende, wacht u, dat gij niet door de verleiding der gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid; Maar wast op in de genade en kennis van onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus.

1 Joh 2:18, 22-23, 26 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, [zo] zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is. - Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Hetgeen gij dan van den beginne gehoord hebt, dat blijve in u. Indien in u blijft, wat gij van den beginne gehoord hebt, zo zult gij ook in de Zoon en in de Vader blijven. - Dit heb ik u geschreven van degenen, die u verleiden.

1 Joh 3:7 Kinderkens, dat u niemand verleide.

1 Joh 4:1, 3 Geliefden, gelooft niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld - En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is [de geest] van de antichrist, van welke [geest] gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

1 Joh 4:6 Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij de geest der waarheid, en de geest der dwaling.

2 Joh 1:7 Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.

Openb 2:20 Maar Ik heb [enige] weinige dingen tegen u [= de gemeente in Thyatira], dat gij de vrouw Jezabel, die zichzelf zegt dat zij een profetes is, laat leren, en Mijn dienstknechten verleiden.

Openb. 12:9 En de grote draak is geworpen, [namelijk] de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt.

Openb. 16:13-14 En ik zag uit de mond van de draak, en uit de mond van het beest, en uit de mond van de valse profeet [= de antichrist], drie onreine geesten [gaan], de kikvorsen gelijk; Want het zijn geesten der duivelen, en zij doen tekenen, welke uitgaan tot de koningen der aarde en der gehele wereld, om die te vergaderen tot de krijg van die grote dag van de almachtige God.

DE VALSE LERAARS VAN HET NIEUWE CALVINISME   Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier

DE VALSE LERAARS VAN HET NIEUWE (VERVALSTE) CALVINISME


OUDGEREFORMEERDE SGP-LIJDER, C. VAN DER STAAIJ, IS EEN FERVENTE AANBIDDER VAN DE VALSE LEER VAN: Theïstisch evolutionist, arminaan, pelagiaan, valse oecumeen, ds. Tim Keller, dominee van de Redeemer Presbyterian Church in New York en samen met Donald Carson grondlegger van de Gospel Coalition en het nieuwe calvinisme (Zie klik hier link on top of the page).

Nog meer valse leraars van 'het nieuwe calvinisme':
Gristelijke hedonist, aanbiddingsmuziek-artiest, lewis-acteur, Schriftkriticus en Rick Warren aanhanger, ds. John Piper van Desiring God Ministries , die door velen als de centrale figuur van New Calvinism gezien word;
Spotboef, vrije-seks-dominee en rockband-acteur, Mark Driscoll van de Mars Hill Church in Seattle die de reputatie heeft in de geschiedenis als dominee het vaakst te zijn zijn gedownload;
Volbloed pelagiaan, dr. Albert Mohler, president van het Southern Baptist Theological Seminary.


Meer over John Piper:
John Pieper is zonder twijfel een centrale figuur binnen het New Calvinism. Hij heeft zijn werk 'Desiring God' ervoor gebruikt om zijn valse filosofie van het christelijke hedonisme te verbreiden. Voorts bevordert hij de moderne, oneerbiedige en wereldse praisemuziek en zelfs de 'heilige hip-hop'. Hij is sterk oecumenisch georiënteerd en onderneemt geen pogingen de ware leer van de valse elementen te scheiden.

Meer over Mark Driscoll:
Er bestaat geen twijfel aan dat de dienst van Driscoll zondig gedrag in de gemeente bevordert. Hij verandert de genade van God in bandeloosheid. Zijn leer doet een heilige levenswandel ontaarden doordat hij wereldgelijkvormigheid in de gemeente bevordert. Hij propageert een vleselijke versie van het christendom die zich verlustigt in vleselijke begeerten. Hij moedigt christenen aan naar het vlees te wandelen, hun gedachten te richten op de dingen van het vlees, welke zijn: bandeloosheid, verdorvenheid, onreinheid en sensualiteit (Gal. 5,19). Wat zijn de vruchten van Driscoll’s bediening? Zoals we hebben gezien levert de dienst van Driscoll de volgende slechte vruchten op:

Perverse taal en platvloerse communicatie
Spotten met de Bijbel
Seksuele losbandigheid
Punk- en rockmuziek
Tattoos
Bovennatuurlijke gezichten.

Lees verdere informatie via de Klik hier link.

PS. De link naar www.eeninwaarheid.info is alleen ter objectieve informatie bedoeld omtrent de valse leraars en de valse leer van "het nieuwe calvinisme" en niet is bedoeld als promotie van www.eeninwaarheid, aangezien die eenheid ook rammelt aan alle kanten. De artikelen via de Klik hier link (on top of the page) betreffen echter vertaalde artikelen die het bewijs aan de dag leggen dat Keller, Piper, Driscoll, Mohler, enz. valse leraars zijn en wel degelijk hun valse leer aan de dag leggen.

PELAGIAAN/ARMINIAAN/EVOLUTIONIST TIM KELLER BEWIEROOKT DOOR OGG/SGP/EO-er VAN DER STAAIJ  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje

John Piper is undoubtedly at the centre of New Calvinism. He has used his Desiring God ministry to proclaim his false philosophy of Christian Hedonism as if it is the way to true Christian living. He has also promoted contemporary, irreverent worldly worship in the Church, even supporting holy hip hop. By openly supporting false teachers he is leading many people, especially young people, into a false religion. Those who truly want to follow Christ, and live a holy life, need to run as far and as fast as they can from the influence of John Piper.

Source:
http://www.newcalvinist.com/john-piper-2/

-------------------------------------------------------------

Tim Keller has a reputation for being a sound Protestant Christian leader. His teachings are widely propagated through The Gospel Coalition, the Redeemer Network, the Evangelical Ministry Assembly in the UK, and conferences around the world. The truth is that Keller does not abide by the orthodox doctrines of the Christian Church. He uses a pseudo intellectual, philosophical approach to propagate a man made gospel. He is promoting a false gospel that is far from biblical truth. Please look at the other articles on Keller, to be posted on this website shortly, in order to understand the full extent of his false teaching. You will see that he is deeply ecumenical in approach and sympathetic to the Catholic cause. Indeed, his commitment to the Catholicism is so deep that Redeemer Presbyterian Church in New York engages in mystical Catholic practices. He has such a low view of Scripture that he goes out of his way to promote the false doctrine of theistic evolution. He is so impressed with the idea of humanistic psychology that his church runs a fee charging counselling service that integrates psychological theories with Scripture. He is so taken with the ways of the world that he promotes a liberal political agenda. And the great tragedy of Tim Keller is that all this is done under the banner of Reformed Calvinism.

Source:
http://www.newcalvinist.com/tim-kellers-false-gospel/


Klik hier
Van der Staaij: Boeken Tim Keller mee op vakantie
RD: 18-07-2012 13:49 | gewijzigd 18-07-2012 13:53 | Redactie digitale media

Kees van der Staaij leest in zijn vakantie graag boeken van de Amerikaanse predikant Tim Keller. "Een vlotte New Yorker die goed gereformeerd is en heel veel mensen weet te bereiken, dat vind ik inspirerend." De SGP–fractieleider zei dat woensdagochtend in een interview met de NOS. "Ik denk dat Keller heel direct en helder zijn boodschap brengt."

Lees volledige RD-artikel via bronlink:
http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/van_der_staaij_boeken_tim_keller_mee_op_vakantie_1_660880

Van der Staaij in NOS-interview:
Van der Staaij meent dat Tim Keller een klassiek gereformeerde, orthodox-Christelijke booschap brengt. Van der Staaij zegt elk boek van Keller te kopen en neemt die mee op vakantie. Van der Staaij zegt desgevraagd niet alleen "Kellers" te lezen tijdens zijn vakantie, want hij neemt ook BOMMEL-STRIPS mee in de koffer.


Bronlink NOS-interview :
http://nos.nl/audio/396218-van-der-staaij-tim-keller-liet-vonk-overspringen-naar-nietchristelijken.html

-----------------------------------------------

COMMENT 1

DE OUDGEREFORMEERDE SGP-er Van der Staaij geeft schaamteloos en publiek te kennen dat hij een fervente favoriet is van de valse leer van de nieuw-calvinistische voorganger, Tim Keller, terwijl Keller een volbloed arminiaan is, een theïstische evolutionist en een valse oecumeen, die met Rome participeert. (Zie Klik hier link on top of the page).

Het is al enige tijd bekend dat de "zwaar"-oudgereformeerde dhr. Van der Staaij net zoveel onderscheid heeft omtrent de bijbels-gereformeerde leer en de valse leer van 'het nieuwe calvinisme', als een kip van spruitenplukken afweet. VDS-kleuter leest niet alleen de verderfelijke boeken van Tim Keller, nee, hij is ook fervent lezer van de Tom Poes & Bommel-stripboeken. OGG-lid en SGP-lijder Van der Staaij is openbaar gekomen als een volbloed E.O.-man, die zich inlaat met de vervloekte ketterijen van 'het nieuwe calvinisme' en daarbij vermaakt hij zich als een zielige kleuter met de stripboeken van Tom Poes & Bommel. En zo'n kleuter moet lij-ding geven aan een blinde refo-achterban van ge-indoctrineerde SGP-ers, die tot en met de refo-dominees toe in het toneelstuk van de gristelijke politiek geloven dat zich het kiezen tussen kwaden veroorlooft en Gods Woord aanpast aan de politieke omstandigheden. De Heere blaast erin, totdat al het puin van de gristelijke sgp-politiek tot stof vermalen zal zijn, omdat Gods Naam en Woord door dit soort van politiek vakantie-kleuters grotenlijks wordt gelasterd.

GPPB.


------------------------------------------------------------

DR. P. DE VRIES MOET EERST DE HAND IN EIGEN KERKBOEZEM STEKEN EN ZICH DAARVAN PUBLIEK VRIJMAKEN, ALVORENS TE AGEREN TEGEN DE KETTERS VAN HET 'NIEUWE CALVINISME'

Tim Keller staat zeker niet dichter bij Dordt dan Arminius
RD: 23-05-2013 07:51 | gewijzigd 23-05-2013 07:53 | Dr. P. de Vries

De bekende Amerikaanse voorganger Tim Keller is een orthodox christen in de brede zin van het woord maar zeker geen calvinist, stelt dr. P. de Vries. Keller een calvinist noemen, maakt de aanduiding calvinist betekenisloos.

De Vries citaat 1: Keller's wijze van verwoording van de bekering gaat uit van de vrije wil van de mens. Jij moet bereid zijn Gods genade te aanvaarden. Wij moeten God tot middelpunt van ons leven maken. Het zogenaamde zondaarsgebed waarin men Jezus vertelt dat je Hem toelaat in je leven, vinden we ook bij Keller. Dit gebed is typisch arminiaans. Keller lijkt ook de mogelijkheid open te houden dat een ware christen afvalt van het geloof."

De Vries citaat 2: "De grote waardering voor Keller, ook onder hen die zich "reformatorisch" noemen, laat zien dat de aanduiding "reformatorisch", die eerst was bedoeld als een nadere aanduiding –en naar mijn overtuiging een versmalling– van gereformeerd, nu steeds meer een groepsaanduiding wordt die ook personen omvat die in de gereformeerde belijdenis niet de diepste verwoording van de Bijbelse boodschap herkennen."


Lees volledige RD-artikel via bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/tim_keller_staat_zeker_niet_dichter_bij_dordt_dan_arminius_1_740393

------------------------------------------------------

COMMENT 2

Dr. P. de Vries zegt in de hierboven aangehaalde citaten ware dingen over Tim Keller, namelijk dat Keller als een arminiaan moet worden beschouwd. Het is terecht dat Keller een arminiaan is, maar dat houdt ook in dat zijn volgeling Van der Staaij een arminiaan is. Het is echter nog veel erger met Keller (en zijn SGP(!)-volgelingen) gesteld, dan De Vries in bovengenoemd RD-artikel schrijft.
Hoe kan dr. De Vries die ook de "reformatorische beweging" terecht bekritiseerd, zijn stem blijven geven aan de afvallige SGP met de OGG-arminiaan Van der Staaij aan de top? Daarbij komt dat dr. P. de Vries zelf zo dubbelslachtig is als de SGP, aangezien hij de SGP-politiek promoot, inclusief het kiezen tussen kwaden en het hypocriete pelagiaanse en feministische dubbelbesluit, enz. Deze publicatie gaat in ieder geval naar de kerkeraad van de OGG in Benthuizen, waar VDS lid is, en naar de kerkenraad van dr. De Vries, om een tuchtmaatregel af te eisen, want het moet eens afgelopen zijn met die vervloekte half- en dubbelslachtige refo-schijnheiligheid!

Dr. P. de Vries promoot dubbelbesluit SGP
http://www.derokendevlaswiek.nl/index.html?target=2012_PERSzn_zg_VRAGENRUBRIEKDUBBELBESLUIT_SGP_EN_VAN_DRzo_Pzo_DE_VRIES.html

Dr. De Vries mag dus eerst zelf het boetekleed aantrekken en de hand in eigen kerk-politieke boezem steken, aangezien De Vries contra Gods Woord zijn stem geeft aan de afvallige SGP-politiek. Dominees die zich met politiek inlaten en er niet tegen getuigen, hebben mijn vertrouwen niet. Bovendien laat De Vries de ongerechtigheid in eigen kerkverband onaangeroerd, aangezien de HHK homo's toelaat als kandidaat, preekconsent geeft en zelfs beroepbaar stelt. Bovendien is de prediking ook in de HHK overwegend arminiaans en de jeugdbond van de HHK is volbloed E.O.-wereldgelijkvormig! Bovendien bekritiseert De Vries Tim Keller eenzijdig, en ontmaskert hem alleen als een arminiaan. Tim Keller is veelmeer dan een arminiaan, want hij is ook een theïstische evolutionist, een valse oecumeen die participeert met Rome en een pelagiaan die de absoluutheid van de zondeval en de doodstaat van de mens ontkent. De kwalificatie die De Vries aan Keller geeft (orthodox calvinist in de brede zin van het woord), is dan ook geheel misplaatst, aangezien Tim Keller absoluut geen "orthodox calvinist in de brede zin van het woord" genoemd kan worden, want die lichtmutsige aanduiding is voor zo'n misleider nog veel te hoog gegrepen. Tim Keller verkondigt -net als John Piper- een vals evangelie, en zij verdraaien de Schriften tot hun eigen en veler verderf. Derhalve gaan al die pelagiaanse acteurs van het nieuwe calvinisme de geschiedenis in als valse leraars ! (Zie Klik her link on top of the page).

PS. De link naar www.eeninwaarheid.info is alleen ter objectieve informatie bedoeld omtrent de valse leraars en de valse leer van "het nieuwe calvinisme" en niet is bedoeld als promotie van www.eeninwaarheid, aangezien die eenheid ook rammelt aan alle kanten. De artikelen via de Klik hier link (on top of the page) betreffen echter vertaalde artikelen die het bewijs aan de dag leggen dat Keller, Piper, Driscoll, Mohler, enz. valse leraars zijn en wel degelijk hun valse leer aan de dag leggen.


------------------------------------------------------

ZOALS GEWOONLIJK BRENGT HET RD TENSLOTTE EEN PKN-LEUGENAAR (M.K. DE WILDE) IN STELLING OM DE VALSE LERAARS VAN 'HET NIEUWE CALVINISME' TE KERSTENEN

Luister beter naar Tim Keller
RD: 27-05-2013 07:02 | M. K. de Wilde

Als dr. De Vries wat beter en wat langer naar Tim Keller had geluisterd, had hij de elementen die hij mist in de boeken en preken van de Amerikaanse voorganger wel degelijk aangetroffen, reageert drs. M. K. de Wilde.

Quote van De Wilde:
In de tweede plaats wil ik wijzen op het "confessional statement" van The Gospel Coalition, de hervormingsbeweging die Tim Keller samen met D. A. Carson heeft opgericht. In dit statement zijn op z'n minst vier van de vijf hoofdpunten van Dordt terug te vinden. Onder orthodoxe christenen in Amerika staat het calvinisme van Keller ook niet ter discussie (anders dan bijvoorbeeld zijn apologetiek en zijn visie op de kerk).


Bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/luister_beter_naar_tim_keller_1_741186

-----------------------------------------------

COMMENT 3

Het is ongekend dat het RD de duivelse misleiding van De Wilde publiceert, om de ketterijen van Keller en zijn new calvinism-consorten te kerstenen? Het is met feiten bewezen dat Keller wel degelijk een arminiaan is, een theïstische evolutionist en een participant van Rome. In tegenstelling tot wat PKN-leugenaar De Wilde beweert, staat het verbasterde calvinisme van Keller, Piper, Mohler, enz. wel degelijk onder vuur onder orthodoxe calvinisten in Amerika. Iedereen kan daarvan nota nemen door de vertaalde artikelen te lezen over de bewezen ketterijen van het nieuwe calvinisme via de Klik hier link on top of the page en via de Engelstalige artikelen/linken (Zie onderstaande blokken).

GPPB.

THE NEW CALVINIST-MINISTERS ARE FALSE PROPHETS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier

THE NEW CALVINIST-MINISTERS ARE FALSE PROPHETS


TIM KELLER'S FALSE GOSPEL

Part 1. Tim Keller: Dangerously Influential

http://www.teachingtheword.org/articles_view.asp?columnid=5449&articleid=77005

Part 2. Tim Keller’s Gutless ‘Gospel’

http://www.teachingtheword.org/articles_view.asp?columnid=5449&articleid=77008

Part 3. Tim Keller’s False Gospel: Changing Both the Method and the Message

http://www.teachingtheword.org/apps/articles/web/articleid/77007/columnid/5449/default.asp

Part 4. Tim Keller’s False Gospel: A ‘Sandwich’ Made Without the Bread of Life

http://www.teachingtheword.org/apps/articles/web/articleid/77100/columnid/5449/default.asp

----------------------------------------------------

John Piper and Holy Hip Hop


John Piper’s role in legitimising and promoting hip hop culture in the Church is an important aspect of his ministry that is sometimes overlooked. To really understand John Piper’s ministry we must examine his association with holy hip hop culture that is sweeping through the young, restless and reformed New Calvinist movement. The purpose of this article is to provide information on Piper’s involvement and support for holy hip hop.

Source:
http://www.newcalvinist.com/john-piper-2/piper-and-hip-hop/

CLICK THE 'KLIK HIER' LINK ON TOP OF THE PAGE TO HAVE A LOOK AT THE FALSE DOCTRINE OF THE NEW CALVINISM

NEW CALVINISM IS HIGHWAY TO HELL  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier

NEW CALVINISM IS HIGHWAY TO HELL


Who Are the New Calvinists?

Part 1: New Calvinism, the Gospel Coalition and Dr. Tim Keller


Dr. Tim Keller is a big name in the New Calvinist movement. His teachings are widely propagated through The Gospel Coalition, the Redeemer Network, the Proclamation Trust in the UK, and conferences around the world. While he has a reputation for being a sound Protestant Christian leader, the truth is that he does not abide by the orthodox doctrines of the reformed faith. He uses a pseudo intellectual, philosophical approach to propagate a man made gospel. He is promoting a version of the gospel that is far from biblical truth.

We have seen that while he is deeply ecumenical in approach and sympathetic to the Catholic cause, he is irritated by the fanaticism of those who claim to be born again Christians. Like the New Evangelicals, he has a low view of Scripture that allows him to promote the doctrine of theistic evolution. He seeks to contextualise the gospel to make it culturally acceptable. He seeks to combine evangelism and social activism. He is an archetypical New Calvinist, who in fact, has repudiated the Reformation.

The Apostle Paul warned of the danger of those who promote philosophical ideas in the name of the Christian faith. ‘Beware lest any man spoil you through philosophy and vain deceit, after the tradition of men, after the rudiments of the world, and not after Christ. For in him dwelleth all the fullness of the Godhead bodily. And ye are complete in him’ (Colossians 2.8-10). We must not be taken captive by the empty deceit and man made philosophy of New Calvinism that pays only lip service to the doctrines of the Reformation. Rather we proclaim sound biblical doctrine.

CLICK THE 'KLIK HIER' LINK ON TOP OF THE PAGE TO HAVE A LOOK AT THE FALSE DOCTRINE OF THE NEW CALVINISM

AANHANGERS VAN HET NIEUWE CALVINISME LEREN EEN ANDER EVANGELIE EN ZIJN VAN GOD VERVLOEKT (3) - GPPB. (26-05-2013) - KLIK HIER -  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
VOORGANGERS EN AANHANGERS VAN HET "NIEUWE CALVINISME" -WAARONDER OGG/SGP-er, C. VAN DER STAAIJ- LEREN EEN ANDER EVANGELIE EN ZIJN VAN GOD VERVLOEKT (Gal. 1:8-9) - (3)

"Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt. Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt", Gal. 1:8-9.

"En op den volgenden sabbat kwam bijna de gehele stad samen, om het Woord Gods te horen. Doch de Joden, de scharen ziende, werden met nijdigheid vervuld, en wederspraken, hetgeen van Paulus gezegd werd, wedersprekende en lasterende. Maar Paulus en Barnabas, vrijmoedigheid gebruikende, zeiden: Het was nodig, dat eerst tot u het Woord Gods gesproken zou worden; doch nademaal gij hetzelve verstoot, en uzelven des eeuwigen levens niet waardig oordeelt, ziet, wij keren ons tot de heidenen. Want alzo heeft ons de Heere geboden, zeggende: Ik heb u gesteld tot een licht der heidenen, opdat gij zoudt zijn tot zaligheid, tot aan het uiterste der aarde. Als nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich, en prezen het Woord des Heeren; en er geloofden zovelen, als er geordineerd waren tot het eeuwige leven. En het Woord des Heeren werd door het gehele land uitgebreid. Maar de Joden maakten op de godsdienstige en eerlijke vrouwen, en de voornaamsten van de stad, en verwekten vervolging tegen Paulus en Barnabas, en wierpen ze uit hun landpalen. Doch zij schudden het stof van hun voeten af tegen dezelve, en kwamen te Ikonium. En de discipelen werden vervuld met blijdschap en met den Heiligen Geest", Handelingen 13:44-52.


Deze predikatie is ook een tijdrede tegen het verderfelijke "nieuwe calvinisme" van de valse pelagiaanse leraars, Tim Keller, John Piper, Mark Driscoll, Albert Mohler, Joshua Harris, e.a. !

Voor verdere achtergrondinformatie:
Zie Rubriek 2013 THEOLOGIE PERSBERRICHTEN
PELAGIAANSE/ARMINIAAN/EVOLUTIONIST TIM KELLER BEWIEROOKT DOOR OGG/SGP/EO-er VAN DER STAAIJ

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

NIEUWE EVANGELISATIEMETHODE VOLGENS R. NIJHOFF VAN DE CHRISTENUNIE        
Plaats in winkelmandjeMandje

KELLERIAANS CALVINISME VAN DHR. R. NIJHOFF (CU) & DR. W. VAN VLASTUIN (HHK)

VRAAG INZENDER:

U HEBT HET DIKWIJLS OVER DE SGP, MAAR U SCHRIJFT ZELDEN OVER DE CHRISTENUNIE. KUNT U EENS AANDACHT SCHENKEN AAN HET CHRISTELIJKE GEHALTE VAN DE CU, NAAR AANLEIDING VAN HET ARTIKEL VAN DHR. R. NIJHOFF VAN HET WETENSCHAPPELIJK BURO VAN DE CHRISTENUNIE? (ZIE BIJGEVOEGDE LINK). BIJVOORBAAT DANK!


Kom als christen in publieke debat niet met wetten en regels
RD: 18-06-2013 21:05 | Rob Nijhoff

Bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/kom_als_christen_in_publieke_debat_niet_met_wetten_en_regels_1_747615

--------------------------------------------

COMMENTAAR OP ENKELE CITATEN VAN DHR. R. NIJHOFF

Nijhoff: "Een gunnend beeld van God past bij het Evangelie. Het is goed dat te laten merken, ook in publieke discussies, zoals over zondagsrust." In plaats van te hameren op allerlei regels en geboden doet een christen er goed aan in het publieke debat iets voelbaar te maken van de grootmoedigheid van de Vader van Jezus Christus."

GPPB.: Aangezien de wetenschapper van de CU, dhr. R. Nijhoff, een voelbaar idee van een gunnend God wil uitdrage in het publieke en politieke debat, zullen we eerst de beweegredenen van dat pleidooi onderzoeken in het kader van 1 Johannes 4:1, alvorens in te gaan op het gehalte van Nijhoff's pleidooi.
Het eerste wat gezegd moet worden is, dat Nijhoff eerst zijn eigen partijleden moet evangeliseren, aangezien de wetteloosheid bij de CU er vanaf druipt. Ten tweede gaat Nijhoff ervan uit dat christenen in het algemeen het door hem geschetste beeld van God, publiek voelbaar moeten maken (om de CU meer partijleden te bezorgen?). Nijhoff heeft een soort evangelisatie-campagne voor ogen waarin ook de dwaze maagden kunnen participeren, aangezien ook de dwaze maagden tot de christenen in het algemeen moeten worden gerekend. En op dat leger van verbondsmatige christenen heeft Nijhoff zijn hoop gezet, om met uitsluiting van wetten en regels een publiek en een politiek gevoel te kweken van een gunnend God.
Met zijn evangelisch klinkend pleidooi geeft Nijhoff voor zichzelf en voor de christenen in het algemeen te kennen dat zij de kennis over God als zijnde een verterend Vuur en een eeuwige Gloed is bij Wie niemand wonen kan, reeds verre te boven zijn. Vanuit die humanistische optiek is het niet zo moeilijk om Gods oordeel over de zonden glad te strijken met het wegredeneren van wetten en regels. Zoals gezegd gebruikt Nijhoff de benaming ‘christenen' in algemene zin en daarmee vereenzelvigt hij de uitwendige christenen onder de wet, met de ware Christenen onder de genade om dat leger christenen vervolgens te plaatsen onder de werkheilige vlag van "Voorwaarts Christenstrijders!" Aangezien de dwaze maagden niet tot de hemelse bruiloftzaal worden toegelaten, terwijl Nijhoff het onderscheid tussen de wijze en dwaze maagden geheel buiten beschouwing laat, zal het pleidooi van Nijhoff al degenen welgevallig zijn die alle christenen in het algemeen onder de noemer plaatsen van de Eèn heilige, algemene Christelijke Kerk, zoals de Schriftvervalsende dr. W. van Vlastuin (HHK) recent in het RD pleegde te doen met zijn gelimiteerde lofprijzing jegens het helleverdrag tussen Rome en de Lutherse Wereldbond, waarin de leer waarmee de Kerk staat of valt opnieuw is vervalst (Zie volgend blok).

Nijhoff: Christenen –en wie niet?– kennen wetten en regels.

GPPB.: Onbekeerde christenen weten allemaal wel van verkeersregels, van stopborden en van eenrichtingsborden, maar de wet Gods houden zij voor een oudwijfse regel waaraan zij menen te kunnen voldoen door gedrag en vlijt, hier een weinig, daar een weinig, zus en zo, en dat allemaal met een gevoel van zelfvoldaanheid, alsof God enig werk van een mens in aanmerking neemt, die het geloof mist, al heet hij/zij ook honderd keer ‘een christen'. Onbekeerde christenen onder de wet leven zonder enige uitzondering geheel zonder de wet, zoals Saulus van Tarsen in zijn eertijds (Rom. 7:9), juist omdat elk godsdienstig mens van nature een loopje neemt met de wet Gods, door van de wet een doe-regel te maken t.b.v. wettische vlijt en een antinomiaans gedrag. Gods volk daarentegen is in en door Christus ineens en voor altijd van die wettische regelhuishouding verlost (Joh. 8:38), en zijn niet meer onder de wet, maar onder de genade (Rom. 6:14 - Gal. 5:18). Het leven der geloofs wordt niet geregeerd door wetten en regels, maar door Koning Jezus, die de Zijnen met Zijn genadige Geest regeert, bestuurt, onderhoudt en hen wortelt in de Waarheid van het Evangelie door het geloof.

Nijhoff: Maar het Evangelie van Gods genade gaat dieper: er wordt een streep gehaald door de schuld. Dat betekent nog geen streep door Gods geboden. Maar christenen zijn geen mensen van vooral regeltjes en gemoraliseer. Toch is dat een wijd verspreide karikatuur over christenen in onze samenleving. Christenen betuttelen of willen via de politiek hun eigen geloofskeuzes opdringen aan de rest van de samenleving, zo is de redenering. Een voorbeeld is het christelijke streven naar zondagsheiliging.

GPPB.: Aangezien alleen Gods kinderen delen in Gods genade, is de opmerking van Nijhoff puur rationeel en pelagiaans algemeen. Gods Woord leert namelijk nergens dat er een algemene verzoeningsstreep gehaald wordt door de schuld van alle christenen. Bovendien krijgen Gods kinderen geen streep door hun schuld, maar een blanco register van de gerechtigheid van Christus. Door de toegerekende gerechtigheid van Christus staan Gods kinderen niet meer onder het verdoemend vonnis der wet, maar onder de vrijmaking van het Evangelie des Zoons. Ware Christenen zijn inderdaad geen mensen van ‘regeltjes en gemoraliseer', maar onbekeerde christenen daarentegen staan onder de vloek der wet en onder de toorn Gods. Dat onderscheid maakt Nijhoff echter niet, aangezien hij het Christen-zijn onder de noemer plaatst van de algemene verzoening. Gods Woord leert echter dat "Den rechtvaardigen de wet niet is gezet, maar den onrechtvaardigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers", 1 Tim. 1:9. Alleen degenen die door het geloof van Jezus leven, tegen de zodanigen is de wet niet. (Gal. 5:23).
Omdat het gros westerse christenen onder en zonder de wet leeft en in een onverzoende staat met God verkeert, is dat de reden dat de wereld een slechte indruk heeft van het huidige Christendom, omdat de huidige naamchristendom het ware Christendom in diskrediet stelt door haar wettische en/of antinomiaanse gewaad, gelaat en gepraat, zoals de SGP, de CU en het CDA dagelijks ten beste geven. Ik kan me voorstellen dat de liberale wereld de dubbelslachtige en de tussen-kwaden-kiezende politieke religie van de SGP, de CU en het CDA meer dan zat zijn, omdat er een stank vanuit gaat waarvan de mussen dood van dak vallen.
Dhr. Nijhoff kan wat dat betreft zijn hand in zijn eigen CU-boezem steken, aangezien de CU met de SGP en het CDA zichzelf en anderen bedriegen, omdat zij het recht Gods vervalsen met een humanistisch evangelie, onder de vlag van ‘bijbels genormeerde politiek', dat zijn aanhang heeft onder het naamchristendom op de brede weg des verderfs. Gods Woord leert echter geen streven naar zondagsheiliging, want al dat werkheilige streven is kenmerkend voor het humanistische verbond der afvallige gristelijke politiek. Gods Woord leert gans anders: "Gedenk de sabbatdag dat gij dien heiligt!" Geen streven, maar een gebod, en de gehoorzaamheid aan dat gebod, ontlenen Gods kinderen door het geloof en der liefde aan de gehoorzaamheid van Christus, en niet door het doe-dat der wet. Nijhoff geeft blijk de wet niet te verstaan, aangezien hij de wet naar zijn hand wil zetten, en de wet zelfs terzijde wil zetten, alsof al die geboden en regels de niet-christenen in de war zou brengen, terwijl Gods Woord leert dat degenen die de wet teniet doen, zonder barmhartigheid sterven (Hebr. 10:28).

Nijhoff: Waarom is, anders dan bij een liberaal, bij een christen het beeld ontstaan dat hij –om bij dat voorbeeld te blijven– 's zondags niets mag, omdat „dat moet van zijn geloof", omdat „dat in de Bijbel staat", omdat „God dat gebiedt"?

GPPB.: Het vertekenende beeld dat ontstaan is van het Christen-zijn, is daarin gelegen, dat de huidige refo-christenheid totaal is afgehaakt van het gezag van Gods Woord en Wet, maar dat is noch de schuld van het Woord, noch de schuld van de Wet, noch de schuld van het ware Christendom. Nijhoff moet het beeld niet ontlenen aan hetgeen het afvallige christendom ervan gemaakt heeft, maar aan het gezaghebbende Woord van God zelf! Een kind van God mag alles wat God behaagt, ook zondags, en dat is echt geen karig beetje. Bovendien is de ware godsdienst een liefdedienst die nooit verdriet en geen slavenarbeid, zo van: dit mag wel en dat mag niet, maar een liefdedienst door een waar geloof dat door de liefde is werkende. Nijhoff haalt de grond des geloofs weg van "er staat geschreven", maar voor Gods ware volk is het Woord juist een bron der zaligheid en een lamp voor hun voet en een licht op hun pad.

Nijhoff: Weinig christenen zullen Gods gezag en heilzame geboden betwisten, of het nut van concrete regels. Jezus Christus Zelf ontkende dat Hij de wet zou willen ontbinden („geen tittel of jota"). Geen opvoeding kan zonder regels. Het punt hier is: Welk beeld krijgen niet-christenen van de Vader van Jezus Christus? Is Hij, net als Allah, een absoluut Heerser Die vooral gedragsregels liet vastleggen, zoals wanneer mensen moeten bidden en vasten? Is de Bijbel een wetboek? Of hebben christenen een Evangelie dat veel dieper en breder gaat?

GPPB.: Ook Nijhoff bedient zich van de vrijmetselaars-code, door dingen te zeggen en in de praktijk precies het tegenovergestelde te doen, aangezien Gods gebod met name door de CU wordt betwist door homo's het recht van het homo-zijn in handen te drukken, terwijl er geen homo het Koninkrijk van God zal binnengaan, aangezien den onrechtvaardigen en den halsstarrigen, den goddelozen en den zondaren, den onheiligen en den ongoddelijken, den vadermoorders en den moedermoorders, den doodslagers, den hoereerders, dien, die bij mannen liggen, den mensendieven, den leugenaars, den meinedigen, onder het vloekvonnis der wet liggen (1 Tim. 1:9-10) en het Koninkrijk van God in die staat niet zullen kunnen ingaan. Bovendien heeft Christus de wet niet vervuld voor neocalvinisten die de wet naar hun hand zetten en ondertussen het absolute gezag van Gods wet aan hun laars lappen, laat staan dat kuyperiaanse wet-schenners kennis hebben aan de dodelijke bediening der wet jegens de oude mens die zich vermaakt in zijn doodzijn in een leven van dode werken. Bovendien regeert Christus de Zijnen niet met wetten en regels, maar door de Geest der liefde en des geloofs, Die Gods ware volk in al den Waarheid leidt.
Op de voor hem bepalende vraag die Nijhoff stelt: "Welk beeld krijgen niet-christenen van de Vader van Jezus Christus", luidt het antwoord uit der mond van Christus: "Gij kent noch Mij, noch Mijn Vader; indien gij Mij kendet, zo zoudt gij ook Mijn Vader kennen", Joh. 8:19b.
Nijhoff gaat volledig aan de particuliere verzoening en aan het persoonlijke geloof voorbij, zonder welke geen mens zich een bijbels beeld van God kan vormen. Bovendien getuigt een waar Christen zowel van een toornig God, als van een verzoend Vader in Christus. Van een toornig God jegens de goddelozen, hen tot een schrik (Rom. 3:19) en tot verheerlijking van het recht Gods, en van een verzoend Vader tot verheerlijking van Christus en Zijn genade, met de drijfveer van de liefde van Christus dat het zijn moge tot uitbreiding van Zijn Koninkrijk.
Nijhoff focust alleen op het getuigenis van christenen in het algemeen, die naar zijn idee allemaal in een verzoende betrekking met God staan. Dat is echter een droombeeldig luchtkasteel, en daarbij komt dat Nijhoff het getuigenis van een toornig God buiten beschouwing wil laten, omdat niet-christenen volgens zijn optiek dan een verkeerd beeld van God zouden krijgen.
Volgens Nijhoff moet Paulus wel in de war geweest zijn, als hij krachtens het recht Gods de ganse wereld onder de vloek der wet en voor God verdoemelijk stelt (Rom. 3:19); en van die God getuigt, als zijnde een verterend Vuur (Hebr. 12:29), en vanuit de schrik des Heeren de mensen beweegt tot het geloof (2 Kor. 5:11). Allemaal verkeerd, meent Nijhof, want zo'n schrikbeeld van God maakt dat de mensen God en de godsdienst wantrouwen, terwijl elk mens van nature van God een afgodsbeeld heeft en een karikatuur aan de hand houdt van het wezen Gods.
De bijbelse prediking behelst de volle raad Gods, hetgeen we zelfs zien als Paulus staande op de Areopagus den niet-christenen den onbekende God predikt, zeggende: "Wij dan, zijnde Gods geslacht, moeten niet menen, dat de Godheid goud, of zilver, of steen gelijk zij, welke door mensenkunst en bedenking gesneden zijn. God dan, de tijden der onwetendheid overzien hebbende, verkondigt nu allen mensen alom, dat zij zich bekeren. Daarom dat Hij een dag gesteld heeft, op welken Hij den aardbodem rechtvaardiglijk zal oordelen, door een Man, Dien Hij daartoe geordineerd heeft, verzekering daarvan doende aan allen, dewijl Hij Hem uit de doden opgewekt heeft", Hand. 18:30-31.
Paulus brak heel hun afgoderij in stukken en confronteerde al die heidenen met de oordeelsdag waarop alle mensen rechtvaardig geoordeeld zullen worden, maar dat is volgens Nijhoff helemaal verkeerd, aangezien Paulus -volgens zijn idee- al die heidenen met een verkeerd Godsbeeld heeft opgezadeld door een veel te scherpe prediking.
'En als de heidenen hoorden van de opstanding der doden, spotten sommigen daarmede; en sommigen zeiden: Wij zullen u wederom hiervan horen. En alzo is Paulus uit het midden van hen uitgegaan' (Hand. 30:32-33).
Volgens Nijhoff had Paulus een evangelisatietent moeten opzetten en de biograaf van ds. Mallan, dhr. Mastenbroek uit Gouda moeten inhuren om al die onwetende niet-christenen te onthalen op koffie en gebak, om hen vervolgens onder pianomuziek een evangelie in de strot te gieten, gemengd met bitterballen, patat en loempia's, want dan hadden al die mensen spontaan het Evangelie aangenomen, krachtens een positief godsbeeld welke Nijhoff zich inbeeldt.
Echter, ten spijt van al die humanistische positiviteit, moet altijd en overal de volle raad Gods gepredikt worden, naar de Wet en naar de Getuigenis, zoals we ook o.a. zien bij de prediking van de apostel Petrus op de Pinksterdag, waar hij eerst de schrik des Heeren preekt in de blootlegging van de schuld "Dien gij gekruisigd hebt", waardoor de harten van de hoorders doorstoken (verslagen) werden, alvorens hij hen de bekering tot God en het geloof in Christus predikt.
Allemaal verkeerd, meent Nijhoff, want Petrus had vanaf het begin een dieper en breder evangelie moeten prediken, want dan hadden die mensen zich niet hoeven pijnigen met die hartverlammende doorsteking der wet, volgens Nijhoff, terwijl die doorsteking des harten juist de zaligste doorsteking is die een mens kan ontvangen, want daarmee verliest hij de werkheilige en Godevijandige oude mens, aangezien geen oude mens de enge poort doorkomt, omdat die oude mens te hoog, te breed en te opgeblazen is, terwijl een door de wet gedood mens, wel doorgang vindt, namelijk als een helwaardig lijk die op genade of ongenade languit voor de voeten van Immanuel valt en tot zijn eeuwige verwondering wordt vrijgesproken van schuld en straf.

Nijhoff: Een gunnend beeld van God past bij het Evangelie. Het is goed dat te laten merken, ook in publieke discussies, zoals over zondagsrust. Wie blijft argumenteren vanuit een heilig gebod, weegt onvoldoende dat God Zelf bij veel aangesprokenen geen enkel vertrouwen geniet. Christenen houden dan een reputatie van letterknechten; handhavers van Gods wetgevende macht.

GPPB.: Nijhoff redeneert als een Jehova-getuige, aangezien hij meent dat niet-christenen hun vertrouwen op God gaan stellen door een ‘evangelisch gekleurd beeld van God', terwijl het zielsbedrieglijk is om de oude mens onder de wet ‘het vertrouwen in God' in handen te drukken, omdat de oude mens onder de wet nooit en te nimmer God zal vertrouwen, nog voor geen cent en nog voor geen seconde. Dat feit brengen wij niet in mindering op het onvoorwaardelijke Evangelie van vrije genade nl., dat God geen lust heeft in de dood van de goddeloze, maar dat hij zich bekere en leve, nee, maar er is geen enkel mens die voor het onvoorwaardelijke Evangelie invalt, tenzij die mens als een onvoorwaardelijke zondaar Gods recht erkent in de aanvaarding van zijn welverdiende straf, gelijk wij o.a. zien bij de moordenaar aan het kruis. Elk kind van God krijgt een moordenaarsbekering, aangezien er geen bekeerde mensen aan het kruis hangen, want Christus werd onder de misdadigers gerekend om misdadigers te zaligen en met God te verzoenen en dan zal de mens zich als zodanig moeten leren kennen, aangezien God een God is Die uitsluitend de goddeloze rechtvaardigt.
Nijhoff suggereert bovendien dat het handhaven van Gods wetgevende macht behoort tot de letterknechten. Hiermee schaart Nijhoff de profeten als bedienaars van het recht Gods, de apostelen, ja, Christus Zelf, onder de letterknechten, aangezien Christus, de profeten en de apostelen de wet tot verdoemenis gepreekt hebben voor degenen die het met Mozes op een akkoord gooien. Daartoe zijn al Gods ware knechten geroepen, namelijk, om de wet tot verdoemenis te prediken, ten eerste tot verheerlijking van Gods recht en ten tweede om plaats te maken voor Christus, aangezien de wet een bloedwreker en een tuchtmeester is tot Christus. Het Evangelie doet alleen kracht in het hart van misdadigers die aan de straf van hun ongerechtigheid een welgevallen hebben. Dat is geen opdracht waaraan de mens moet voldoen, maar een gevolg van de inkomst der wet, zoals Paulus daarvan melding maakt in Rom. 7:9.
Nijhoff acht het plaatsmakende werk der wet achterhaald en hij zou de rijke jongeling, de wetgeleerden, de Farizeeën en de Schriftgeleerden een ‘gunnende evangelie' toegestopt hebben, terwijl Christus al die wetsbetrachters verwees naar het 'doe-dat' der wet, omdat zij de bekering tot God en het geloof in Christus niet van node achtten.
Nijhoff acht met zijn evangelisch klinkend pleidooi een bijbelse roeping om Wet en Evangelie beiden te preken, achterhaald. Maar daarmee pleegt hij een grove Schriftkritische aanslag op de wijze waarop Gods Woord gepredikt moet worden, namelijk naar de zin en mening des Heiligen Geestes en niet naar het E.O.-idee van Nijhoff. Al Gods ware knechten zijn geroepen om het snode van het kostelijke te onderscheiden en dat kan nooit zonder het recht Gods te handhaven voor het opstandige en Gode vijandige vlees. De roeping van Jeremia "om uit te rukken, en af te breken, en te verderven, en te verstoren; ook om te bouwen en te planten", acht Nijhoff uit de tijd, aangezien hij aan het bouwen wil slaan, zonder dat het bouwvallige werkhuis van wettische werken is afgebroken en de werkheilige oude mens is gedood. Het idee van Nijhoff staat echter niet op zichzelf, want met dat soort van refo-humanisme is heel het Refodom vergeven.
De leer waarmee de Kerk staat of valt, de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze, kan echter nooit de heidenen en de Joden gepreekt worden buiten het recht en ten koste van het recht Gods om, en ook nooit buiten de gewilligheid van Christus om. Als de genade en de waarheid elkander niet kussen in de toepassing des harten, berust heel dat vleesstrelende gevoel van een zogenaamd positief godsbeeld louter op inbeelding en betovering. Derhalve mag Nijhoff zich wel ernstig afvragen in welke relatie hij zelf tot God staat.

Nijhoff: Kernwoord van het Evangelie is genade. De boodschap van en over Jezus Christus draait om vrijspraak, gratie. Soms betekent dat meteen een besliste ommekeer in bijvoorbeeld uitbuitend, grensoverschrijdend gedrag. Maar initiatief en kern blijft: Gods liefde die doordringt. Een christen kan zich er, ook in publieke discussies, beter op toeleggen om iets voelbaar te maken van de grootmoedigheid van deze gunnende Vader van Jezus Christus. Vooral door eigen doen en laten. Maar ook door woorden. Ook in het publieke debat. Deze goede God laat het immers regenen over bozen en goeden.

GPPB.: Dat God Zijn zon doet opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen (Matth. 5:45), betekent niet dat het Evangelie zonder de geestelijke betekenis van de wet gepreekt kan worden, want die voorstelling maakt het kruis van Christus overbodig en het offer van Christus tevergeefs, omdat de oude mens in de optiek van Nijhoff zonder de wetsdood gehandhaafd blijft. Maar de rijke man die -net als Nijhoff- de leer van de restauratie van de oude mens aanhing, is zijn ingebeelde-hemel-geloof slecht bekomen, toen hij zijn ogen opsloeg in de eeuwige pijn. Nijhoff weet derhalve niet wat het betekent dat God een God is Die de goddeloze rechtvaardigt, aangezien hij niet-christenen van die kennis wil vrijwaren. Gods ware volk is Gode dankbaar dat Hij de wet erbij gegeven heeft, want dat heeft tot gevolg dat de misdaad te meerder worde (Rom. 7:9), want waar de zonde meerder geworden is, sterft de oude mens, en daar is de genade veel meer overvloedig geweest (Rom. 5:20b), tot lof en prijs van Gods heilige Naam en tot zaligheid van al degenen die de verschijning van onze Heere Jezus Christus liefgehad hebben en liefhebben, omdat Hij hen eerst heeft liefgehad.

VAN VLASTUIN STELT ZIJN KETTERIJEN ONDER DE NOEMER VAN 'KLEINE VERSCHILLETJES' MET HET OOG OP KERKELIJKE EENWORDING  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
HET TOPPUNT VAN NIEUW-CALVINISTISCHE VALS-OECUMENISCHE KERKPOLITIEK:

DE 'NIEUW-CALVINISTISCHE' DR. W. VAN VLASTUIN SCHAART ZIJN KETTERIJEN ONDER DE NOEMER VAN 'KLEINE VERSCHILLETJES' MET HET OOG OP DE FEL BEGEERDE REFO-PAUSELIJKE-KERKELIJKE VALS-OECUMENISCHE EENWORDING DOOR DE NIEUWE REFO-CALVINISTEN !


In het bovenstaande artikel is gebleken dat dhr. R. Nijhoff van de CU het onderscheid tussen de wijze en dwaze maagden geheel buiten beschouwing laat in zijn pleidooi voor een 'positief godsbeeld'. Het pleidooi van Nijhoof zal echter al degenen welgevallig zijn die alle christenen in het algemeen onder de noemer plaatsen van de Eèn heilige, algemene Christelijke Kerk, zoals de Schriftvervalsende dr. W. van Vlastuin (HHK) recent in het RD pleegde te doen met zijn gelimiteerde lofprijzing jegens het helleverdrag tussen Rome en de Lutherse Wereldbond, waarin de leer waarmee de Kerk staat of valt opnieuw is vervalst. Van Vlastuin heeft echter volkomen gelijk als hij zegt dat de consensus tussen Rome en de Lutherse wereldbond beschamend is voor de refo-kerken gezien 'de kleine verschilletjes' die de refo-kerken onnodig vaneen scheidden. Natuurlijk, want als de refokerken samensmelten kan Van Vlastuin zijn ketterijen gemakkelijker gladstrijken onder de vlag van 'kleine verschilletjes'.

Inderdaad kunnen alle refo-kerken -inclusief de PKN- onder 1 kerkdak plaats nemen, onder de noemer van 'de kerk van de valse oecumene' en zich vervolgens aansluiten bij het helleverdrag van Rome en de Lutherse wereldbond, waarvan de PKN reeds deel uitmaakt, aangezien 'de kleine verschilletjes' waarvan Van Vlastuin op wijst, volstrekt geen hinderpaal vormen voor een kerkeljke eenwording naar het model van Eurobabel. Immers, de interkerkelijke SGP neemt al jaren deel aan de vergaderingen van het dictatoriale Eurobabelbeest, dat bij monde van de oudvoorzitter van de SGP, 'onze wettige regering' is genoemd. Daarbij komt dat de interkerkelijke SGP een dagelijkse buiging maakt voor de vrouw op het beest te Straatsburg en in dat licht moet de vorming van een refo-pauselijke kerkelijke eenheid een fluitje van een cent zijn. Als de grote religieuze eenheid o.l.v. de paus eenmaal een feit is, kunnen de valse oecumenen, zoals de paus, Plasier, Van den Belt en Van Vlastuin, Kranendonk, enz. eindelijk de roemer heffen! "Die in de hemel woont zal lachen...!"


Bronlink Van Vlastuin-artikel:
http://www.refdag.nl/opinie/dr_van_vlastuin_consensus_tussen_rome_en_luther_voorbeeld_voor_gereformeerde_gezindte_1_748061

LEES VIA KLIK HIER LINK OVER VALS-OECUMENISCHE KELLER/CALVINISME

M.K. DE WILDE CALVINISEERT EVOLUTIONIST TIM KELLER  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier ”Open gereformeerden” kunnen veel leren van ”new calvinists”
03-06-2013 20:00 | Drs. M. K. de Wilde

DE WILDE -QUOTE: "Keller staat voluit in de traditie van Calvijn en de gereformeerde belijdenisgeschriften. De ”New City Catechism”, een catechismus die Keller samen met Sam Shammas heeft samengesteld uit gereformeerde belijdenisgeschriften, is wat dat betreft veelzeggend."

Bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/open_gereformeerden_kunnen_veel_leren_van_new_calvinists_1_743445

----------------------------------------------------

COMMENT

Het hoeft geen betoog dat De Wilde ageert als een overspannen PKN-kip, die niets dan leugens kakelt. Volgens De Wilde is de evolutionist/arminiaan/pelagiaan Keller een calvinist. Als dat zo zou zijn, is de antichrist, de paus, een reformator. De Wilde schaart zich aan de zijde van het "nieuwe calvinisme", en daarmee zegt hij alles over zichzelf. De schapen van Christus zullen dit soort valse leraars niet volgen, ook de valssprekende De Wilde zullen zij niet volgen, omdat de schapen van Christus maar 1 stem kennen en erkennen, namelijk de stem van Christus. Dat leert Christus Zelf in o.a. Johannes 10:-5: "Maar die door de deur ingaat, is een herder der schapen. Dezen doet de deurwachter open, en de schapen horen zijn stem; en hij roept zijn schapen bij name, en leidt ze uit. En wanneer hij zijn schapen uitgedreven heeft, zo gaat hij voor hen heen; en de schapen volgen hem, overmits zij zijn stem kennen. Maar een vreemde zullen zij geenszins volgen, maar zullen van hem vlieden; overmits zij de stem des vreemden niet kennen."

WACHT U VOOR DE VALSE PROFETEN, WAARONDER PKN-er M.K. DE WILDE !

MEER INFO OVER HET NIEUWE CALVINISME VIA DE KLIK HIER LINK e.d.


GPPB.

DR. P. DE VRIES CALVINISEERT R.C. SPROUL'S ROOMSE WEDERGEBOORTELEER  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
Ook de laatste reactie van dr. P. de Vries op de pro-Keller argumenten van De Wilde en Ten Brinke is uiterst zwak, ongenuanceerd en on-theologisch.

Bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/vreemdelingschap_ontbreekt_bij_tim_keller_1_742202

De Vries stelt bovendien dat Piper wel een calvinist zou zijn, hetgeen zondermeer belachelijk is en zelfs een grove leugen, gezien de grote misleiding van Piper's verwerpelijke hedonistische theologie, waarbij de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze geen plaats heeft, om nog maar te zwijgen over Piper's connecties met vrijmetselaar, Rick Warren. Dr. R.C. Sproul die ook een calvinistische pluim krijgt van De Vries -en recent ook van ds. Visscher- is weliswaar geen ‘nieuwe calvinist', maar ook Sproul leert een niet geringe dwaling namelijk ten aanzien van de leer der wedergeboorte die hij baseert op zijn stelling, nl: "regeneration precedes faith" dat is: 'wedergeboorte gaat aan het geloof vooraf'. Daaruit blijkt dat Sproul afwijkt van de leer waarmee de Kerk staat of valt, nl. de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze.

Bronlink:
http://www.monergism.com/thethreshold/articles/onsite/sproul01.html

Bovendien, het geloof is geen vrucht van de wedergeboorte, maar een gave Gods en het gevolg van de opstanding uit de geestelijke doodstaat, op de stem van de Zoon van God door Woord en Geest (Joh. 5:25). Wie het geloof na de wedergeboorte stelt, maakt de eis des geloofs overbodig en van het geloof een extra, aangezien wedergeboren zielen gered en gerechtvaardigd zijn. Sproul wijkt dus af van de bijbelse leert der Reformatie, de rechtvaardiging van de goddeloze en leert de rechtvaardiging van de wedergeborene. Op een paar accentverschillen na, sluit Sproul dus naadloos aan op de leer der Afscheiding. Daarbij komt dat Sproul een wedergeboorte voor zuigelingen leert, die het geloof "nog niet" hebben, hetgeen een nog ergere dwaling is dan de embryonale dwaling van Comrie. De wedergeboren Johannes de Doper nog in de moederschoot zijnde, herkende de stem van de moeder des Heeren -Maria- en sprong van vreugde op in de buik van Elizabeth door de vreugde des geloofs en des Heiligen Geestes.

Wie het geloof echter vóór de wedergeboorte stelt, is ook abuis, aangezien Gods Woord nergens leert dat de wedergeboorte door het geloof tot stand komt, maar uit water en Geest (Joh. 3:5). Wedergeboorte en geloof, vallen samen en geschieden tegelijkertijd, want die gelooft is wedergeboren en die wedergeboren is, gelooft, namelijk in Christus. Uit de zijde van de gekruisigde Christus vloeide bloed en water; het bloed tot rechtvaardiging en het water ziet op de wedergeboorte en NIET -zoals velen leren- op de heiligmaking. Het bloed en het water vloeide tegelijkertijd uit de zijde van Christus en waren niet gemengd, maar wel onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ook daaruit blijkt dat in het kader van de toepassing, de rechtvaardiging en wedergeboorte tegelijkertijd geschieden, waarbij ook het geloof niet ontbreekt, want als God een goddeloze rechtvaardigt, kan die ziel niet anders dan in Christus geloven. In het uur der minne worden er geen stukken verhandeld, maar dan openbaart Christus Zichzelf aan de ziel door Woord en Geest tot rechtvaardigmaking, tot geloof en tot wedergeboorte, ja, tot vergeving der zonden van verleden, heden en toekomst. Dan gaat het niet over dingen, maar over de Persoon, Christus, gelijk geschreven is in Korinthe 1:30: "Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is Wijsheid van God, en Rechtvaardigheid, en Heiligmaking, en Verlossing."

Is dr. P. de Vries zelf wel gereformeerd? Anders zou hij genoemde neo-calvinisten niet inzegenen als zijnde calvinisten, ofwel kinderen van de Reformatie.

Zelfs C.H. Spurgeon, hoewel hij een uitmuntend prediker was, doch geen theoloog van formaat genoemd kan worden, boort de onbijbelse wedergeboorte-stelling van Sproul (en die van de Afscheiding) bijbels-theologisch de grond in.
"If I am to preach faith in Christ to a man who is regenerated, then the man, being regenerated, is saved already, and it is an unnecessary and ridiculous thing for me to preach Christ to him, and bid him to believe in order to be saved when he is saved already, being regenerate. But you will tell me that I ought to preach it only to those who repent of their sins. Very well; but since true repentance of sin is the work of the Spirit, any man who has repentance is most certainly saved, because evangelical repentance never can exist in an unrenewed soul. Where there is repentance there is faith already, for they never can be separated. So, then, I am only to preach faith to those who have it. Absurd, indeed! Is not this waiting till the man is cured and then bringing him the medicine? This is preaching Christ to the righteous and not to sinners."


Bronlink:
http://counteringcalvinism.wordpress.com/2011/06/26/does-regeneration-precede-faith/

GPPB.

DR. M. KLAASSEN, ALIAS DR. 'SOLA PAPISME'        
Plaats in winkelmandjeMandje

DR. M. KLAASSEN, ALIAS DR. 'SOLA PAPISME': "Sola Scriptura onopgeefbaar"
RD: 13-01-2014 16:03 | dr. M. Klaassen

Bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/toegespitst/sola_scriptura_onopgeefbaar_1_797522

-----------------------------------------------------

Dr. M. Klaassen promoveerde recent op "de rechtvaardiging des ongeloofs", aangezien hij stelde dat de rechtvaardiging voortvloeit uit de gemeenschap met Christus, dus leert hij de rechtvaardiging van de gelovige. Die ketterij is een trend geworden in onze dagen. Dr. P. de Vries leert dezelfde ketterij zoals blijkt uit een aangehaald citaat van dr. P. de Vries in het recent gepubliceerde artikel "De veelbewogen homopastorale brieven van dr. P. de Vries".

Gods Woord leert echter de rechtvaardiging van de goddeloze en op grond van de Goddelijke rechtvaardigverklaring wordt de ziel in de verzoende gemeenschap met God gebracht. In onze dagen wordt die Goddelijke orde omgedraaid, zoals dat uit de ketterijen van dr. M. Klaassen en dr. P. de Vries blijkt.

Nu beweert dr. M. Klaassen dat het "sola Scriptura onopgeefbaar is", maar aangezien dr. Klaassen het sola Scriptura aan zijn PKN-laars lapt, is zijn "onopgeefbaarheid" niets anders dan een papistische spotrede, hetgeen we hieronder nader zullen aantonen. Ook is Klaassen gebruiker van de HSV, een valse bijbelvertaling, die het sola Scriptura vervalst.

Enkele citaten uit het Sola Scriptura-artikel van dr. Klaassen aan het Sola Scriptura getoetst

Klaassen: "De Schrift is het gezagvolle Woord van God. Wel dient de Schrift uitgelegd en verstaan te worden overeenkomstig het geloof van de kerk."

GPPB.: Uit bovenstaand citaat bewijst Klaassen dat hij geworteld is in het paapse ongeloof, aangezien Rome exact hetzelfde leert hetgeen Klaassen hier beweert hetgeen volledig in strijd is met het sola Scriptura, aangezien sola Scriptura eist dat het geloof der kerk uitgelegd en verstaan moet worden overeenkomstig de leer der Schrift en niet andersom. Klaassen keert de orde om en stelt dat "de Schrift uitgelegd en verstaan dient te worden overeenkomstig het geloof van de kerk", hetgeen een volbloed paapse kreet is. Ook Rome leert -net als Klaassen- dat het geloof der kerk ontleend is aan de Schrift, maar ondertussen stelt Rome het geloof der kerk als toetssteen voor het ware geloof en niet de Schrift.

Klaassen: "Sola Scriptura is in de gereformeerde theologie nooit bedoeld alsof alleen de Bijbel gezaghebbend zou zijn. Sola Scriptura is iets anders dan nuda Scriptura: de naakte Schrift. De kreet: "De Bijbel en de Bijbel alleen" lijkt misschien wel gereformeerd, maar is het niet. Die hoort meer bij de doperse traditie of het Amerikaanse fundamentalisme."

GPPB.: Het is bekend dat het gros huidige godgeleerden lukraak etiketten plakken om hun ketterijen te kerstenen en bedektelijk in te voeren. Degenen die alleen en uitsluitend Gods Woord Goddelijk gezag toeschrijven, krijgen namelijk van Klaassen het etiket "dopers en/of Amerikaans fundamentalistisch" opgeplakt. De gereformeerde belijdenisgeschriften zijn opgesteld over het 'hoe' de kerk Gods Woord verstaat, maar zij hebben geen Goddelijk gezag. Wie dat wel leert claimt dezelfde pretenties als Rome. De Dordtse vaderen hebben altijd gesteld dat als achteraf mocht blijken dat de belijdenisgeschriften correctie behoeven op grond van Gods Woord, dat onverwijld moet geschieden. Klaassen stelt het gezag van Gods Woord algemeen en op gelijke voet met het gezag van de belijdenisgeschriften, terwijl Gods Woord geen algemeen gezag, maar Goddelijk gezag heeft en dat geldt duidelijk niet voor de belijdenisgeschriften. Dr. Klaassen profileert zich derhalve als dr. Sola Papisme. Bovendien is het de keiharde realiteit dat er van een geestelijke en kerkelijke eenheid volstrekt geen sprake is, terwijl alle refo-kerken de Drie Formulieren van Enigheid belijden en deze verschillend interpreteren, OMDAT men massaal van het sola Scriptura is afgeweken en er een eigen invulling aan geeft, zoals ook dr. Klaassen dat doet. Genoemde Formulieren van Enigheid hebben door het eigenwillige en neo-gereformeerde gebruik ervan meer als een splijtzwam gewerkt als aan de eenheid des waren geloofs. Klaassen laat dat feit echter onaangeroerd, omdat anders zijn drijfzand-positie als PKN-dominee onhoudbaar wordt en die prijs is hem -en vele anderen met hem- blijkbaar te hoog, zoals de prijs om al zijn papistische goederen te verkopen, de rijke jongeling te hoog was en vijandig-bedroefd heenging.

Klaassen: "Wie het sola Scriptura relativeert, stelt niet alleen een van de kernprincipes van de Reformatie ter discussie, maar erger: die laat zich verdringen van de enige plaats om te staan."

GPPB.: Aangezien Klaassen het gezag van de belijdenisgeschriften in 1 adem conformeert met het gezag van de Schrift, kan een kind verstaan dat Klaassen zelf het sola Scriptura relativeert en daarmee de leer van de Reformatie ter discussie stelt. Klaassen heeft als PKN-dominee al geen milimeter bijbelse grond om te staan, laat staan dat hij op het sola Scriptura staat, aangezien hij de belijdenisgeschriften een afgodische gezags-status toekent. Het negeren van de traditie geeft Klaassen namelijk dezelfde status als het plegen van Schriftkritiek. Alleen al om zijn paapse leerstellingen zou Klaassen aan het hof van Rome tot kapelaan bevorderd worden door de paus himself.

Klaassen: "Te midden van het drijfzand van menselijke meningen en tradities vond Luther een plaats om te staan: het Woord van God: "Mijn geweten is gevangen door het Woord van God." Een bevrijdende gevangenschap."

GPPB.: Alweer bedient Klaassen zich van een etikettering die van geen kant klopt, aangezien Luther niet stond TE MIDDEN van het drijfzand der menselijke meningen en tradities, maar er door God TEGENOVER werd geplaatst, namelijk tegenover de godslasterlijke ketterijen en afgoderijen van de Antichrist, Rome. Als Luther zegt dat zijn geweten gevangen is door het Woord van God, is dat tevens een bijbelse veroordeling jegens de positie van Klaassen, aangezien Klaassen met zijn geweten in een sodomitische valse kerk gevangen zit, hetgeen ook duidelijk in de vruchten openbaar komt. De gevangenschap van dr. Sola Papisme is derhalve geen bevrijdende, maar geknechte gevangenschap van een dienstbare geest
.

PS. Zie ook RD-artikel:
Ds. M. Klaassen promoveert op studie op rechtvaardiging in gereformeerde traditie

22-06-2013 12:05 | gewijzigd 22-06-2013 16:46 | Willem van Klinken

RD-link:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/ds_m_klaassen_promoveert_op_studie_op_rechtvaardiging_in_gereformeerde_traditie_1_748926

Ds. M. Klaassen (PKN) promoveerde op de leer van de rechtvaardiging, maar als predikant van de valse PKN degradeerde hij de leer waarmee de Kerk staat of valt -onvermijdelijk- door een nieuwe ketterij, aangezien hij in zijn proefschrift beweert dat de rechtvaardiging geschonken wordt vanuit de gemeenschap met Christus. Wat Klaassen met Calvijn op de lippen leert is een subtiele variant van de leer van Rome! God is een God Die uitsluitend de goddeloze rechtvaardigt door de toegerekende gerechtigheid van Christus. Als gevolg van de vergeving der zonden treedt Christus in gemeenschap met Zijn wedergeboren Bruid. Klaassen daarentegen stelt in navolging van Rome de vruchten des geloofs (de gemeenschap met Christus) als oorzaak en bron van de rechtvaardigmaking en leert in navolging van Rome en de Afscheiding 'de rechtvaardiging van de gelovige'. Degenen die dat leren, maken zichzelf tot overtreders, omdat zij niet blijven in de leer van Christus en derhalve hebben zij noch de Vader, noch de Zoon (2 Joh. 1:9)

Alle PKN-predikanten staan op de zandgrond van de rechtvaardiging van de goddeloosheid, en zijn derhalve niet in de leer van Christus gebleven; dezulken zullen nooit het Woord zuiver kunnen preken en zullen onvermijdelijk de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze vervalsen, zoals ook nu weer blijkt uit het doctorale rijke-mans-betoog van ds. M. Klaassen, die de leer waarmee de Kerk staat of valt vervalst à la Rome.

IRS/VOORZITTER DR. M. KLAASSEN MOOIWEER-DOMINEE EN HEGGERIAANS ROOMS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
PKN-DR. M. KLAASSEN, BLEEK ALS VOORZITTER VAN DE IRS DESGEVRAAGD ‘NIET TE WETEN' WAT WIJLEN DS. H.J. HEGGER ALS OPRICHTER VAN DE IRS VÓÓR EN NÁ ZIJN ANTICHRISTELIJKE OMSLAG AAN KETTERIJEN GELEERD HEEFT, TERWIJL HEGGER -ZWART OP WIT- DE ANTICHRIST ‘ZIJN LIEVE BROEDER IN CHRISTUS' GENOEMD HEEFT EN IN DE LEER EEN VOLBLOED PKN-ARMINIAAN IS GEBLEKEN (ZIE KLIK HIER LINK)

TOEN WE DR. KLAASSEN DAARMEE CONFRONTEERDEN, LIET HIJ DE GODSLASTERLIJKE UITSPRAKEN VAN HEGGER LIGGEN IN HET PLURALE PKN-MIDDEN EN WIERP DAARMEE DE VERVLOEKING DES HEILIGEN GEESTES TEGEN ZULKE KETTERS BIJ MONDE VAN PAULUS IN GALATEN 1:8-9, OVERBOORD EN LAPTE HET APOSTOLISCH OORDEEL IN 2 JOH. 1:9 AAN ZIJN PKN-LAARS, MET DE SCHIJNVROME SLOGAN 'DAT WIJ NIET MOGEN OORDELEN'....

EN DAT, TERWIJL GODS WARE KNECHTEN GEROEPEN ZIJN OM BIJBELS RECHTVAARDIG TE OORDELEN, DE GEESTEN TE BEPROEVEN, DE VALSE LERAARS TE ONTMASKEREN EN HEN DE WACHT BIJ GOD VANDAAN AAN TE ZEGGEN, EN DE LEUGENSPREKERS DE MOND TE STOPPEN MET HET WOORD ONZES GODS.

PKN-DR. M. KLAASSEN HANGT DEZELFDE ARMINIAANSE KETTERIJEN AAN, ZOALS WIJLEN PKN-DS. HEGGER DIE GELEERD HEEFT, MET NAME ALS HET GAAT OVER DE LEER WAARMEE DE KERK STAAT OF VALT, DE LEER VAN DE RECHTVAARDIGING VAN DE GODDELOZE EN DE TOE-EIGENING DES HEILS DAARVAN.

DR. KLAASSEN WILDE DESGEVRAAGD NIET MEER VERDER CORRESPONDEREN EN VERWEES SCHIJNHEILIG NAAR 1 KOR. 4:5, OM ZICHZELF IN TE DEKKEN, TERWIJL HET IN 1 KOR. 4:5 GAAT OVER VERBORGEN ZAKEN EN OVERLEGGINGEN DES HARTEN, MAAR NIET OVER OPENBARE ZAKEN, WANT DAAROP IS O.A. EZECHIËL 13 EN 1 TIM. 5:20 VAN TOEPASSING.

OMTRENT DE PLICHT VAN EEN GETROUWE WACHTER ZOALS GODS WOORD DIE O.A. LEERT IN EZECHIËL 13, WIL PKN-DR. KLAASSEN NIETS WETEN ! PKN-DR. KLAASSEN IS -NET ALS HET VOLTALLIGE LEGER REFO-PREDIKANTEN- EEN MOOIWEER-DOMINEE DIE WEIGERT PUBLIEK IN DE BRESSEN TE STAAN (KAN OOK NIET ALS LID VAN EEN SODOMITISCH KERKVERBAND) EN DERHALVE DE ERGERNIS VAN HET KRUIS TENIET DOET, OM ZELF MAAR NIET VERVOLGD TE WORDEN EN DE VROME ONAANTASTBARE GODGELEERDE TE SPELEN, TERWIJL GOD DE WIJSHEID VAN ZULKE VALS-KERKELIJKE WERELD-WIJZEN DOET VERGAAN !

HET IS ZONNEKLAAR DAT MOOIWEER-DOMINEES ALS KLAASSEN MET HUN VAN GOD VERVLOEKTE "NEUTRALE" HOUDING NIET IN DE LEER VAN CHRISTUS BLIJVEN EN DERHALVE GOD NIET HEBBEN EN ZICH DES DOODS SCHULDIG MAKEN AAN HETGEEN GESCHREVEN IS IN SPREUKEN 17:15: "Wie de goddeloze rechtvaardigt en de rechtvaardige verdoemt zijn de Heere een gruwel, ja die beiden."

(ZIE OOK IRS-HEGGER-LEER VIA DE KLIK HIER LINK EN KLAASSEN-LEER OP DE VOLGENDE BLOKKEN).

PS. DEGENEN DIE DE ANTI-CHRIST (VICARIUS VILII DEI) HUN ‘LIEVE BROEDER IN CHRISTUS' NOEMEN -ZOALS HEGGER GEDAAN HEEFT- ÉN DEGENEN DIE ZULKE GODSLASTERINGEN MET PLUIMSTRIJKENDE WOORDEN RELATIVEREN, LATEN CHRISTUS EN BELIAL HAND IN HAND GAAN, EN HOUDEN CHRISTUS VOOR DE DUIVEL !


--------------------------------------------------------------

UIT EEN INTERVIEW MET DR. M. KLAASSEN


‘De rechtvaardiging is onlosmakelijk verbonden met het geloof'

27 december 2013, door Adriaan van Belzen - Om Sions wil

In gesprek met… dr. M. Klaassen', in: Om Sions wil, 27-12-2013, pag. 24-25:

Dr. Klaassen: ‘Het is belangrijk dat mensen de verbinding tussen rechtvaardiging en geloof leren zien.'


Bronlink:
http://www.mklaassen.net/interviews/de-rechtvaardiging-is-onlosmakelijk-verbonden-met-het-geloof/

-------------------------------------------------------------------

Dr. K-fragment 1: "Het is zeker mogelijk dat de Heere mensen op een bijzondere manier verzekert van hun aandeel in Christus. Maar ik geloof ook dat er nu mensen in de hemel voor Gods troon juichen die geleerd hebben om met hun zonden de toevlucht tot Christus te nemen, maar die misschien altijd geworsteld hebben met de gedachte dat ze nog niet bewust ervaren hadden dat hun zonden vergeven waren. De predikant uit Sliedrecht benadrukt hiermee geen pleidooi te willen voeren voor een onbewuste rechtvaardiging. ‘Als je waarachtig berouw over je zonden hebt, de toevlucht tot Christus neemt, omdat je tot het besef gekomen bent Hem als Zaligmaker niet meer te kunnen missen, mag je weten gerechtvaardigd te zijn."

GPPB.: Al in fragment 1 bewijst dr. Klaassen geen bijbels geloofsbegrip te hebben van de bijbelse rechtvaardigingsleer, ten spijt van zijn heggeriaanse doctorale studie. Klaassen leert, zoals tal van dominees leren, de rechtvaardiging van de toevluchtnemende zondaar die zij een verondersteld geloof/rechtvaardigmaking in handen stoppen, terwijl God een God is Die de goddeloze rechtvaardigt door rechtspraak en vrijspraak in Christus (Job 33:24 - Jes. 54:9 - Joh. 14:19b, enz. enz.).
Christus vindt Zijn verloren schapen nog altijd op het vlakke des velds vertreden in hun geboortebloed (Ezech. 16:6). Hoe zouden dezulken tot Christus kunnen vluchten? Hoeft ook niet, Hij komt, Hij zoekt, Hij vindt en Hij zaligt, namelijk hetgeen verloren is.
Bij Klaassen blijft de oude mens onder de wet springlevend, en dat is de theologie van vandaag en dat geldt voor de volle breedte van de zogenaamde ‘gereformeerde gezindte.'
De leer waarmee de Kerk staat of valt -de rechtvaardiging van de goddeloze- wordt door dr. Klaassen op allerlei manieren vervalst, o.a. doordat hij er een arminiaanse heilsorde op na houdt, namelijk ‘berouw, toevlucht nemen, rechtvaardiging.' Gods Woord leert eerst rechtvaardiging en dan berouw. "Zekerlijk, NADAT ik bekeerd ben, heb ik berouw gehad...", Jer. 31:19.
Bovendien, Gods Woord leert nergens een mogelijkheid voor een DODE zondaar om tot Christus te vluchten, tenzij Christus Zichzelf aan de doden openbaart op Zijn spreken (Joh. 5:25) tot rechtvaardigmaking en tot geloof. Dat is ook van toepassing als Christus de ziel tot Zich trekt met de woorden "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven", Matth. 11:28.
Degenen die zaligmakende vlucht-mogelijkheden voor een dode zondaar leren, -zoals ook Klaassen dat doet- weten niet dat de mens van nature van voren net zo geestelijk dood is als van achteren. Klaassen leert dat het verloren schaap (met zijn gebroken poten) tot de herder vlucht, terwijl Gods Woord en de bevinding der heiligen exact het tegenovergestelde leren, namelijk dat de Goede Herder het verlorene zoekt, vindt en zalig maakt (Luk. 19:10). Degenen die de verzinsels leren zoals dr. Klaassen (PKN), dr. P. de Vries (HHK), enz., enz., enz., die leren, zijn volbloed arminianen.
In het kader van de rechtvaardiging zet Klaassen de vluchtende mens in beweging richting een passieve Christus, terwijl Christus in alle leerstukken de Eerste en de Laatste is, het Begin en het Einde, de Alpha en de Omega, ook geloofsbevindelijk!
Christus is niet alleen een Middelaar van verwerving; Hij is ook een Middelaar van toepassing. Onder andere Johannes 5:25 leert ons de geestelijke opwekking uit de dood, waarin niet de gelovige mens, niet de vluchtende mens, maar DE doden op de levendmakende stem van Christus door Woord en Geest uit hun Adamsgraf worden opgewekt TOT rechtvaardigmaking, TOT wedergeboorte en TOT geloof. Niet het geloof, maar GOD rechtvaardigt de goddeloze en rekent hem de gerechtigheid van Christus toe, waarop het geloof IN ORDE volgt. De schenking gaat nog altijd aan de aanneming des geloofs vooraf (Joh. 3:27).
Klaassen plaatst de vrucht der genade (het berouw) aan het begin van zijn onordelijke heils-toe-eigening, terwijl waar berouw een vrucht van de vergeving der zonde is en een vruchtgevolg is op de vergeving der zonde in de toepassing.

Dr. K-fragment 2: "Geloofszekerheid is echter vaak een langer of korter durend proces in iemands leven, dus is het goed mogelijk dat iemand zich er niet van bewust is een gelovige te zijn, laat staan dat hij zich durft toe te eigenen rechtvaardig voor God te zijn. Voordat iemand zover is, kan er een hele worsteling aan voorafgegaan zijn."

GPPB.: In fragment 2 spreekt Klaassen Christus finaal tegen, aangezien ieder waar kind van God enige zekerheid heeft van zijn zaligheid, want een geloof zonder geloofszekerheid is geen waar geloof, maar een schijngeloof (‘gedrochtelijk hersenschim' - V.D. Groe). Christus zegt namelijk dat de kleinen in de genade daadwerkelijk in Hem geloven (Matth. 18:6), Zijn stem kennen en geen vreemde zullen volgen (Joh. 10:5).
Klaassen suggereert dat er gelovigen zijn die niet weten dat ze het zijn, maar dat is de leer van Rome ten voeten uit en een aanslag op de leer van Christus, aangezien Christus het totaal anders leert dan Klaassen en het refo-leger christenstrijders het leren. Geloofszekerheid is echter geen statische zekerheid en de zekerheid des geloofs staat niet vrij ter beschikking voor de gelovige, maar wordt in een weg van helse aanvechting en diepe beproeving voortdurend bestendigd in het hart van de gelovige op grond van de voorbidding van Christus (Luk. 22:32), door de Heilige Geest gewerkt.

Dr. K-fragment 3: "Vervolgens moet het hen duidelijk gemaakt worden dat wie gelooft gerechtvaardigd is voor God en wie niet gelooft, dat de toorn van God op hem rust. Het accent in de prediking moet dus vooral liggen op de noodzaak van geloof en bekering en niet op de rechtvaardiging. Het is wel belangrijk dat mensen de verbinding tussen rechtvaardiging en geloof leren zien, bijvoorbeeld zoals die verwoord wordt in Romeinen 5 vers 1: ‘Wij dan gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God door onze Heere Jezus Christus.' De Heilige Geest gebruikt het Woord om mensen ervan te verzekeren dat wie gelooft (dat wil zeggen: wie met zijn zonden en schuld de toevlucht tot Christus genomen heeft) rechtvaardig is voor God en Hij wil je ook in die zekerheid laten toenemen."

GPPB.: Ook hier leert Klaassen een arminiaanse volgorde geloof-rechtvaardiging, terwijl de Schrift de orde leert van rechtvaardiging-geloof (Gen. 12:1-3 - Gal. 1:15-16). God sprak eerst tot Abram en daarom geloofde Abram in God, om de eenvoudige reden, dat hij God voorheen niet kende. Christus openbaarde Zich aan Saulus van Tarssen TOT geloof, omdat hij Hem voorheen niet kende. Abram en Paulus (en al Gods ware volk) zijn eerst door God als een goddeloze gerechtvaardigd, waarop zij in Christus geloofden, alsof zij zelf alle gerechtigheid hadden vervuld.
In dit kader moet worden verstaan dat God de gerechtigheid van Christus zet op rekening van het geloof, zoals geschreven staat: "En Abraham geloofde God en het is hem gerekend tot rechtvaardigheid", Rom. 4:3. Het geloof van Abraham was niet zijn gerechtigheid, want dat was Christus alleen. Niet het geloof, niet de gelovige mens, maar God in Christus is de Eerste! God rechtvaardigt de goddeloze en dat is de oorzaak waardoor de mens in Christus gelooft en in de vergeving der zonden. Ook hier geldt: eerst de schenking dan de aanneming (Joh. 3:27).
Het accent in de prediking moet volgens Klaassen liggen op de noodzaak van ‘geloof en bekering', terwijl de Schrift het precies andersom leert, namelijk: "Bekeert u en gelooft!" (Mark. 1:15 - Hand. 2:38). Waarom eerst bekering? Opdat heel de wereld voor God verdoemelijk zij, de oude mens de dood sterve en de nieuwe mens des geloofs met Christus opstaat uit zijn zondegraf.
Heel het leger christenstrijders, waaronder dr. Klaassen, staan niet in de rij van de geloofshelden, maar in de rij van de biblicistische Schriftvervalsers, die er een arminiaanse heils-toe-eigeningsleer opna houden, hetgeen ook blijkt uit het misverstaan van Klaassen van Rom. 5:1. "Uit het geloof gerechtvaardigd te worden", betekent niet dat het geloof de bewegende oorzaak is van de vergeving der zonden; ook niet dat de rechtvaardiging een vruchtgevolg is van het geloof, nee, dat leert de Schrift nergens. Het is andersom, het geloof is een genadegave-gevolg van de rechtvaardigverklaring, een genadegave-gevolg van de vrijmaking des Zoons (Joh. 8:36), een genadegave-gevolg van de geestelijke opstanding door Christus uit de doden: "De doden zullen horen, de stem van de Zoon van God en die ze gehoord hebben, zullen leven", Joh. 5:25.
God zet de gerechtigheid van Christus op rekening van het geloof, maar dat is gans wat anders dan hetgeen Klaassen en zovelen met hem leren, namelijk, om het geloof als bewegende oorzaak van de rechtvaardigmaking te leren, hetgeen volstrekt arminiaans is en volstrekt in strijd met de leer waarmee de Kerk staat of valt: de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze.
Klaassen leert de rechtvaardiging van de gelovige en die dat leren, weten niet eens wat waar geloof is, laat staan wat het betekent om door de Zoon te zijn vrijgemaakt. Klaassen leert de rechtvaardiging van de toevluchtnemende mens, die hij een veronderstelde rechtvaardiging in de zakken stopt, met als gevolg de onzekerheid van een ingebeeld geloof.

Dr. K-fragment 4: "David zegt in Psalm 51: ‘U bent rein in Uw richten, U bent rein in Uw spreken.' Daarin zie je dat David onvoorwaardelijk aan Gods kant gaat staan. Dergelijke uitdrukkingen worden mijns inziens soms wel wat te extreem voorgesteld als dat je wel naar de hel zou willen om aan Gods recht te voldoen. Dat lees ik nergens in de Bijbel."

GPPB.: Klaassen weet niet wat hij leert, noch wat hij bevestigt. Klaassen heeft duidelijk geen kennis aan het geloofsgetuigenis van Hanna en dat van Paulus, aangezien Hanna de veronderstelde rechtvaardigmaking van Klaassen ter helle doet varen, als zij zegt: "De HEERE doodt en maakt levend, Hij doet ter helle nederdalen en er weder opkomen", 1 Sam. 2:6. Paulus getuigt van dezelfde zaak o.a. in Romeinen 7:9: "En zonder de wet zo leefde ik eertijds, maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde wederlevend geworden, doch ik ben gestorven." En in Galaten 2:19 getuigt hij er opnieuw van: "Ik ben door de Wet der Wet gestorven...., opdat ik Gode leven zou."
PS. "Gode leven zou", duidt niet op de heiligmaking, maar op de levendmaking (levend gemaakt).
Bij Klaassen blijft de oude mens onder de wet springlevend, en dat is de theologie van vandaag en dat geldt voor de volle breedte van de zogenaamde ‘gereformeerde gezindte.' Gods Woord leert de oude-mens-dood door de bediening des doods die van de wet, vóór de doorgang door de enge poort, zoals we dat o.a. hebben aangetoond bij monde van het getuigenis van Hanna en Paulus, aangezien het einde der wet Christus is, tot rechtvaardiging een iegelijk die gelooft (Rom. 10:4).

Dr. K-fragment 5: "Tijdens het gesprek blijkt nog maar eens dat de verwarring over de orde van het heil en de leer van de rechtvaardiging groot kan zijn. Dat maakt volgens dr. Klaassen duidelijk dat de gevolgen van de zonde ook doordringen in de theologie met alle eenzijdigheden en misverstanden van dien. ‘Door de zonde is ons verstand verduisterd. Daardoor is onze kennis altijd ten dele. We moeten waken voor menselijke systemen, dicht bij de Schrift blijven en zoeken naar het Bijbelse evenwicht. Dan mogen we hopen en verwachten dat er een gezond en Bijbels geloofsleven ontstaat.'"

GPPB.: Aangezien Klaassen zelf nameloze verwarring, ja, ARMINIAANS ONKRUID zaait over de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze, dwaalt hij in alles, zoals Luther dat ook zegt. Daarbij leert Klaassen dat een verduisterd verstand ten dele kent, maar aangezien Gods volk een verlicht verstand heeft naar de mate des geloofs, is hun kennis ten dele. De mens van nature heeft een verduisterd verstand en daarom is zijn oordeel verduisterd.
Klaassen waarschuwt aan het einde van zijn relaas voor "menselijke systemen", maar zelf leert hij een arminiaans lego-systeem dat al zo oud is als de zondeval. Klaassen adviseert "dicht bij de Schrift te blijven", terwijl hij er zelf lichtjaren van verwijderd is... Klaassen zoekt naar "bijbels evenwicht", terwijl zijn godgeleerde springplank volledig uit het lood staat en ter helle neigt door de ballast van een verondersteld geloof.

DE LABADISTISCHE 'GENIETINGSTHEOLOGIE' VAN JOHN PIPER EN ZIJN BIJBELSE HUWELIJKSVISIE  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
In de kringen van de opwekkingsbewegingen wordt meer en meer een beroep gedaan op buitenlandse predikers vanwege het alernatief dat men zoekt op de prediking des Woords. Het behandelen van 'onderwerpen' staat centraal en dat geldt dan ook voor de enthousiaste genietingstheologie van Amerikaanse opwekkinsgprediker, John Piper, ofwel het zogenaamde christelijke hedonisme. Piper is een populaire prediker, wiens theologie zeker gereformeerde sporen bevat, maar toch gevaarlijk eenzijdig en misleidend is. Het geestelijke leven bestaat niet louter uit een genieten van God, zoals Piper doet voorkomen, alsof de strijdende Kerk zich al in de hemel zou bevinden. Piper schijnt het "ik ben vleselijk, verkocht onder de zonden" van Paulus ver te boven te zijn en dat soort religie resulteert in een godsdienstig enthousiasme en uiteindelijk in vleselijke wellust. We gaan kort in op de theologie van John Piper aan de hand van de onderstaande tekstwoorden.

"Predik het Woord; houd aan tijdelijk, ontijdelijk; wederleg, bestraf, vermaan in alle lankmoedigheid en leer. Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; en zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen", 2 Tim. 4:2-4.

"Predik het Woord", dat is de roeping die elke van God geroepen en gezonden prediker/evangelist ontvangen heeft. Paulus legt dit ook zijn geestelijke zoon, Timotheus, op het hart. Het Woord moet gepredikt worden en niets anders (sola Scriptura). Het gaat niet om facetten van dat Woord, niet om bepaalde geijkte teksten, nee, heel het Woord (tota Scriptura) moet gepredikt worden, de volle raad Gods, Wet en Evangelie, vloek en zegen, dood en leven, hel en hemel, ja, God Drie-enig en het Vlees geworden Woord.
We leven in een tijd dat met name de zogenaamde 'opwekkingsbewegingen' in de verkondiging alle nadruk leggen op bepaalde 'onderwerpen' en dat met bijbelteksten illustreren. Men laat hierbij allerlei buitenlandse predikers opdraven die dan een bepaald onderwerp behandelen, omdat, zo beweert men, de huidige prediking niet aan behoeften voldoet. Het is waar dat we in een tijd leven dat de generale prediking is ontspoord, met name als het gaat over de bijbelse leer en bevinding van de rechtvaardiging van de goddeloze. Maar er is nooit een alternatief voor de prediking des Woords en dat is juist wel aan de orde met al die zogenaamde opwekkingsbewegingen. Men stelt allerlei actuele onderwerpen aan de orde als alternatief voor de (huidige) prediking. Dat is dan ook de reden waarom al die opwekkingsbewegingen ontsporen en in arminiaans vaatwater zijn terechtgekomen, of in uiterste vervallen en helemaal op de John Piper-toer gaan, namelijk die van het Christelijk-hedonisme. Er zit veel aantrekkelijks in de visie van John Piper en ook veel Schriftuurlijks, vooral t.a.v. zijn visie over het huwelijk, scheiding en hertrouwen (zie Pipers huwelijksvisie via de 'klik hier'-link), maar zijn overaccenturering van het genieten van God als grondslag van zijn theologie, is veel te eenzijdig en het is ook niet de bijbelse realiteit in het leven van de gelovigen. Dat God Zich een ellendig en arm volk zal overhouden die op Zijn Naam betrouwen, gaat Piper geheel aan voorbij. Bovendien zet niet minder dan de Heere Jezus Zelf een zware domper op de genietingsgodsdienst van Piper als Hij tot Zijn kinderen zegt: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, dat gij zult schreien, en klagelijk wenen, maar de wereld zal zich verblijden; en gij zult bedroefd zijn, maar uw droefheid zal tot blijdschap worden." Vanzelf is er een blijdschap in God, zo zelfs dat niemand die blijdschap van Gods kinderen wegnemen kan, maar er is geen blijdschap in God zonder voorafgaande droefheid. En wat zegt de Prediker in Prediker 7:3: "Het treuren is beter dan het lachen; want door de droefheid des aangezichts wordt het hart gebeterd." En als Gods kinderen geen droefheid naar God zouden hebben, dan ontbreekt ook de onberouwelijke bekering. "Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood", 2 Kor. 7:10. En over de Vaderlijke kastijding getuigt Gods Woord: "En alle kastijding als die tegenwoordig is, schijnt geen zaak van vreugde, maar van droefheid te zijn; doch daarna geeft zij van zich een vreedzame vrucht der gerechtigheid dengenen, die door dezelve geoefend zijn." En als we de Klaagliederen van Jeremia lezen, dan was het ook niet een en al genieten wat de klok slaat. Hetzelfde lezen we in de Psalmen, waarin vreugde in God en droefheid vanwege de zonden en het Godsgemis elkaar afwisselen in het leven van de levende Kerk.
En als we dan de doodbrakende Heman naast de enthousiaste genietingstheologie van John Piper leggen, dan moet het geestelijke leven van Heman voor hem wel een hevige afwijking zijn. Christus tekent Zelf in de gelijkenis van de rijke man en de arme Lazarus het leven van het naamchristendom en die van Gods volk. Het 'arme Lazarusleven' wordt in de theologie van Piper geheel wegvertaald. Zeker, de blijdschap in God zal Gods volk ook aan deze zijde van het graf nooit naar waarde weten te schatten en Gods volk heeft alle reden om zich te altijd in God te verblijden. Aangezien we geen engelen zijn, maar vlees en bloed omdragen, voeg ik me dan toch liever bij Paulus, die door de inspiratie van de Heilige Geest het onfeilbare Woord heeft opgetekend, als hij schrijft: "Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde." Alle menselijke genietingen buiten het geloof in Christus zijn slechts blinkende zonden voor God. Piper denkt echter dat er toch nog tal van goede genietingen in de mens aanwezig zijn, buiten het geloof in Christus. Dat is pelagianisme. Bovendien lees ik niets over Galaten 2:19 in Piper's theologie, laat staan over het alle dagen sterven, zoals Paulus getuigt in 1 Kor. 15:31. Piper is misleidend eenzijdig en hij doet -bewust of onbewust- de ergernis van het kruis teniet. Christus is nog altijd een steen des aanstoots en een rots der ergernis in Sion gelegd (Rom. 9:33). Het 'christelijke hedonisme' van John Piper is dan ook doorspekt met geestelijke droombeelden die de bijbelse werkelijkheid niet vertegenwoordigen. Pipers optreden is ontegenzeggelijk theatraal, is typisch Amerikaans en heeft meer weg van 'christelijke' entertainment dan dat er van de ware prediking des Woords sprake is. Daarmee is niet gezegd dat Piper allemaal leugens verspreidt, zeker niet. Maar zijn theorie over het christelijk hedonisme heeft opmerkelijk veel affiniteit met het labadisme dat uiteindelijk in vleselijke wellust eindigde.

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl