|
|
DE VEELBEWOGEN PASTORALE HOMOBRIEVEN VAN DR. P. DE VRIES
| |
|
CORRESPONDENTIE TUSSEN VRIEND DIRK, DS. P. DE VRIES EN GPPB. OVER EEN FUNDAMENTELE ZAAK OMTRENT HET ONDERSCHEID TUSSEN ALGEMENE EN ONNATUURLIJKE EN/OF DOODZONDEN, EN WAT ER VERDER VOLGT....
1e Brief van Dirk aan ds. P. de Vries
Geachte dominee De Vries,
Ik heb uw webblog-artikel gelezen over homofilie, (ik laat het homobesluit van de CGK even buiten beschouwing in deze email) en op grond van de Bijbel geloven wij dat de zonde van homofilie, vergeven kan worden, zoals u dat ook leert. De Bijbel leert dat homofilie een (onnatuurlijke) schandelijkheid is, maar Gode zij dank wel te vergeven is in de weg van bekering en geloof. Maar als er staat dat het bloed van Christus REINIGT van alle zonden, hoe kunt u dan suggereren dat na de reiniging door het bloed van Christus een kind van God desondanks nog een homo kan zijn? Reinigen betekent niet alleen vergeving, maar ook dat Christus ons van de heerschappij der zonde verlost heeft. Daarmee wil ik niet zeggen dat Gods volk niet meer zondigt; Gods Woord leert dat Gods kinderen dagelijks struikelen in velen, maar alleen door de aanwezigheid van de algemene zonden die Gods kinderen blijven aankleven zolang zij in dit leven zijn. Gods Woord leert echter duidelijk dat Gods kinderen geen onnatuurlijke zonden en geen doodzonden bedrijven en niet kunnen bedrijven. Als Gods Woord leert, en ik mag het uit mijn eigen leven weten, dat wij door de verlossing des Zoons van de heerschappij des duivels verlost zijn, dan betekent dat in het bijzonder dat degenen die in Christus geloven van alle onnatuurlijke zonden (indien zij die bedreven hebben) volkomen verlost zijn en zoals Romeinen 6 ons leert, der zonden gestorven te zijn door de dood van Christus en als nieuwe schepselen in Christus wandelen door het geloof.
U suggereert dat een kind van God nog te stellen kan hebben met homolusten.
U bewijst het echter niet uit het Woord en het kan ook niet. Aangezien de heilige Wet niet alleen de buitenkant van de mens, niet alleen het gedrag, maar ook de binnenkant, ja, het diepste van het hart oordeelt, dan vallen daar ook de homolusten onder. Romeinen 1:27 leert overduidelijk dat de onnatuurlijke lusten van een homo opzich niet gescheiden worden van de homofiele praktijk. Dat doet u echter wel. In Romeinen 1:27: "zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander," daarin plaatst de Heilige Geest ook de lusten opzich onder de vloek. Dat geldt vanzelf voor alle zondige lusten, maar aangezien Christus een volkomen Zaligmaker is, verlost Hij Zijn volk van de heerschappij des duivels en Romeinen 1:27 spreekt over personen die aan de heerschappij des duivels zijn overgegeven, namelijk aan de lusten en de praxis van onnatuurlijke schandelijkheden, omdat zij de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden. Dat elk mens van nature door de zondeval onder het oordeel van de heerschappij der zonden ligt, is zonder enige twijfel waar, maar Romeinen 1:27 spreekt over mensen die de waarheid opzettelijk in ongerechtigheid ten onder houden en om die reden door God overgegeven zijn als onreine dieren aan de sodomitische lusten. Dat geldt duidelijk niet voor elk onnatuurlijk en onbekeerd mens, want anders zouden alle mensen homo's zijn.
Als we alleen al dit Schriftgedeelte in ogenschouw nemen, verbaas ik me des te meer over het feit dat u de homolusten scheidt van de praxis, terwijl de Heere Jezus zegt dat wie een vrouw aanziet om haar te begeren, alrede overspel met haar gedaan heeft. Dat geldt vanzelf ook een homo die een man aanziet om die te begeren (te bizar voor woorden), en dat ziet toch duidelijk alleen op de homolusten, maar Christus leert dat als een man een vrouw aanziet om haar te begeren, reeds overspel met haar gepleegd heeft. Dat geldt vanzelf ook voor homo's aangezien zij met hun sodomitische begeerten de zonde van homofiele praxis begaan. Daaruit volgt dat elke homo de homofiele praxis bedrijft, alleen al vanwege de homolusten die elke homo heeft, of liever gezegd ‘aan de hand houdt.' Gods Woord leert dat niet 1 kind van God een onnatuurlijke zonde bedrijft en kan bedrijven (dus geen zelfmoord, niet de zonde tegen de Heilige Geest, geen pedofilie, geen homofilie, geen incest, geen aanbidden van het beest, enz). We kunnen daar toch geen zelfinvulling aan geven, als Gods Woord nergens een kind van God tekent die zulke zonden met voorkennis bedrijft.
Gaarne uw antwoord hierop.
hartelijke groet,
Dirk v.d. B.
---------------------------------
1e antwoord van ds. De Vries aan Dirk
Beste Dirk
Het is onbestaanbaar zoals jij aangeeft dat een kind van God in zonde leeft. Rom. 6 beschrijft ons hoe een kind van God bij de wedergeboorte van koning is veranderd. Dat betekent niet dat er geen strijd is. Wij moeten onze leden niet stellen tot wapenen van ongerechtigheid. Wij dienen onze leden die op de aarde zijn te doden.
In onder andere 1 Kor 6:10 worden ons concrete zonden genoemd die de toegang tot het koninkrijk der hemelen versperren. ( Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gie-ri-gaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven). Dat geldt ook, zoals te zien valt ook, dronkenschap en overspel. Toch weten we dat Noach na zijn bekering dronken is geweest. David heeft als kind van God overspel gepleegd en een moord begaan. Lot, al was hij zich dat door dronkenschap niet bewust, pleegde incest. Juda deed dat ook. Nu weten wij niet of Juda toen al een kind des Heeren. Zeker is dat een kind van God ver kan afdwalen. Wij mogen wel weten dat wie God vreest tot inkeer komt. Wie niet tot inkeer komt, is nooit een kind des Heeren geweest.
Niet alleen ten aanzien van homoseksualiteit maar ook ten aanzien van andere zonden moet je een verschil maken tussen geneigdheid en praktijk. Nergens geeft de Bijbel grond voor de gedachte dat wij van onze zondige geneigdheden volkomen verlost worden in dit leven. Hwte kan zijn dat zij als het ware sluimeren, maar met het afleggen van het zondige lichaam zullen pas voorgoed van zondige neigingen verlost zijn. Het grote wonder is dat ook onze zondige aard waartegen wij ons leven lang moeten strijden door Christus is vergeven.
Ik geloof dat het mogelijk is dat iemand van een homoseksuele gerichtheid wordt verlost, mar ik zie geen grond voor de gedachte dat dit altijd zo is. Er is zoveel door de zondeval ontwricht, was bij hersteld wordt bij de wederherstelling van alle dingen. Als iemand niet van een homoseksuele gerichtheid wordt bevrijd, zou ik niet durven zeggen dat daarmee het bewijs is geleverd dat iemand geen kind van God is. De vraag is of die geneigdheid beweend wordt en er water op het vuur van deze geneigdheid wordt gegooid. Dat kan een levenslange strijd zijn. Dat geldt ook voor andere zondige neigingen. Een dronkenlap die tot bekering kan toch een neiging houden om alcohol te drinken. Het is geen zonde tegen de scheppingsorde, maar ieder zal een blijvend verbond met zijn ogen moeten maken om geen vrouw te begeren.
Hier is er strijd en een breken met zonden. De volkomen verlossing zal straks zijn.
Gode in alles bevolen,
Ds. P. de Vries
------------------------------------------------------
2e antwoord van Dirk aan ds. De Vries
Geachte dominee De Vries, Dank voor uw antwoord, maar ik blijf toch met een stel onbeantwoorde vragen zitten. Ik hoop dat u nogmaals de tijd neemt om op deze tweede brief in te gaan. Aangezien ik de zaak waar het om gaat niet goed onder woorden kan brengen, geef ik het woord nu aan mijn vriend en broeder, G.P.P. Burggraaf, die bereid was om uw brief aan mij te beantwoorden en die heeft hij mij per email toegezonden en luidt als volgt:
|
|
Antwoord van GPPB. via Dirk aan ds. De Vries:
Geachte ds. De Vries,
De brief van Dirk gelezen en ook uw antwoord erop. Het roept allerlei vragen op, niet met betrekking tot de bijbelse leer omtrent het homo-zijn, maar wel ten aanzien van uw ongereformeerde/onbijbelse standpunt. Wees ervan overtuigt dat ik dit niet schrijf om u onderuit te halen ofzo, of om een betweter te zijn, nee, de Heere is mijn Getuige, maar om de Schrift recht te doen en het fundamentele onderscheid tussen onnatuurlijke en algemene zonden onder ogen te zien, welks onderscheid u in uw brief aan vriend Dirk volstrekt negeerde en waarbij u de algemene zonden vereenzelvigt met de onnatuurlijke zonden. Dat is een fundamentele dwaling en daarin bent u niet uniek, want genoemde dwaling is zelfs een trend geworden in de huidige refo-kerken.
In de eerste plaats maakt u in uw antwoord aan Dirk een onderscheid tussen de neiging/lusten/begeerten der zonde en de zondepraktijk, maar Gods wet oordeelt gans anders, aangezien Paulus o.a. zegt in Rom.7:7: "Ik kende de zonde niet dan door de wet; want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren." Gods Wet zet tussen de begeerte der zonde en de zondepraktijk een is-gelijk-teken. Immers, Paulus heeft het niet over een bankoverval, noch over een bordeelbezoek, of iets dergelijks, maar over de zondige begeerte, zoals ook Dirk het schreef, hetgeen Christus zegt in o.a. Matth. 5:28: "Zo wie een vrouw aanziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan." Dus de begeerte der zonde is de zondedaad zelf, volgens de Allerhoogste Autoriteit. 2. U plaatst in uw antwoord aan Dirk de godvrezende Lot en ook Juda in de rij van incestdaders, maar t.a.v. Juda bewijst Gen. 38:26 wel iets anders, aangezien hij niet eens wist dat de hoer aan de weg waarmee hij overspel bedreef zijn schoondochter was. Daarmee praten we zijn hoererij niet goed, en of Juda toen al bekeerd was, toen wellicht niet, maar wel in Gen. 38:26, waaruit blijkt dat Juda in de schuld komt en tevens erkent dat Thamar wel bekeerd is en haar rechtvaardigt. Al met al was Juda niet met voorkennis een incestdader, maar een hoereerder. Hiermee wil ik zeggen dat Juda met zijn wil en voorkennis geen onnatuurlijke incestzonde bedreef. Van Lot weten we zeker dat hij een kind van God was en van Lot staat dan ook duidelijk in Gen. 19:33/35 geschreven: "...hij werd het niet gewaar in haar nederliggen, noch in haar opstaan." Dus ook bij Lot geldt -net als bij Juda- dat zijn wil niet in die bloedschande was en er ook geen voorkennis van had. Uw ongenuanceerde diskwalificatie jegens Juda en Lot is pure Schriftkritiek en vals getuigenis plegen tegen de naaste.
Ter illustratie: T.a.v. uw diskwalificatie van Juda en Lot, zegt u eigenlijk, -en denk aub even met me mee- dat als een kind van God dronken gevoerd wordt, zodanig, dat hij niets meer gewaar wordt, net als bij Lot, en men drukt hem een pistool in zijn handen, laten we zeggen, met de criminele bedoeling 'om hem uit de weg te ruimen', en men zet de loop van het pistool op zijn hoofd en men laat hem zelf de trekker overhalen, wat ook wel in werkelijkheid met mensen gebeurd is, dan zegt u eigenlijk: "dat kind van God heeft zelfmoord gepleegd", terwijl Gods Woord ons leert dat Gods volk voor de zonde van zelfmoord bewaard blijft. Nog een stapje verder, stel dat u ooggetuige was van het misdrijf, en het slachtoffer behoorde tot uw gemeente, gaat u dan als dominee van de kansel afkondigen dat dat kind van God zelfmoord gepleegd heeft? Immers, NEEN! Dus u zult uw schand-etiketten op Lot en Juda als zijnde incestdaders moeten verwijderen, anders doet u aan Schriftkritiek en aan vals getuigenis, waar of niet?
Lees ook via onderstaande link het bijschrift bij een adventpreek gehouden op 22-12-2013 uit Mattheus 1:3, over het geslachtsregister van Christus, waarin ook Juda en Thamar begrepen zijn:
http://www.derokendevlaswiek.com/AUDIO_PREKENAUDIOPREKEN_2013.html
Waar het volgens broeder Dirk in zijn eerste briefje aan u om ging, is, dat Gods Woord duidelijk het onderscheid leert tussen algemene en onnatuurlijke zonden en dat de Heere Zijn volk voor BEPAALDE zonden bewaart! En daarin heeft Dirk volkomen gelijk, en dat betreffen alle ONNATUURLIJKE (dood)zonden, omdat die zonden in het kader staan van de heerschappij des duivels. We lezen immers nergens in Gods Woord dat een kind van God zelfmoord pleegt. We lezen nergens in Gods Woord dat een kind van God de onvergeeflijke zonde tegen de Heilige Geest bedrijft, of zelfs de neiging daartoe heeft. We lezen nergens in Gods Woord dat een kind van God een neiging heeft om Christus te verraden, laat staan om de daad zelf te plegen. Ziende op zichzelf, houden de discipelen door pure zelfkennis zich er wel toe in staat ("ben ik het Heere?") maar krachtens de borgstelling, de voorbidding en het wezen der genade in en door Christus is een kind van God tot zoiets niet in staat. Van Judas staat dan ook geschreven ‘wee die mens'. Ook lezen we nergens in Gods Woord dat een kind van God een homofiel is, noch homo-neigingen heeft, laat staan dat een kind van God pedofiel kan zijn, aangezien dat allemaal onnatuurlijke zonden zijn die alleen de oude mens onder de wet kan bedrijven en die zonden staan in het kader van de heerschappij des duivels, waarvan Christus de Zijnen volkomenlijk heeft verlost. Juist de verlossing van de heerschappij des duivels behoort wezenlijk tot de enige troost, beiden in leven en sterven, zoals de Heidelberger ons leert in Zondag 1, vraag en antwoord 1.
Als Gods Woord hierin duidelijk is, waarom dan inlegkunde gebruiken die geen grond in de Schrift heeft? Omdat Gods Woord geen enkel bewijs levert dat een kind van God een homofiel kan zijn, maar daarentegen wel het tegendeel bewijst, dan moeten we niet wijzer willen wezen dan God en de veilige weg bewandelen, door te leren dat Gods Woord het nergens leert en dat wij het dan ook niet kunnen, mogen en willen leren. Doen we dat wel, misleiden we onze naasten en sturen hem/haar op de brede weg met een kluitje in het riet en doen we de Schrift tekort.
U zegt dat elk kind van God nog zondige neigingen heeft, maar dat is veel te algemeen gezegd, want dan schuift u ook de eventuele neiging om Christus te verraden en om de zonde tegen de Heilige Geest te bedrijven, pedofilie-zijn, enz. in de schoenen van Gods volk. Echt schokkend! Te leren dat een kind van God een homofiel kan zijn, druist lijnrecht in tegen de (her)scheppingsorde en het is ook volledig in strijd met de orde der natuur, aangezien homofilie nog niet eens onder de zielloze beesten voorkomt. U vereenzelvigt de algemene zonde met de onnatuurlijke zonden en juist daar wil ik u op wijzen als een onnut kind des Heeren, die dat schuldig is te doen, maar u draait eromheen in uw antwoord aan Dirk.
Aangezien u de onnatuurlijke zonden op één lijn zet met algemene zonden, en zelfs dat homofilie een geaardheid/gerichtheid is, leert u ook dat Gods kinderen de aard en de neiging kunnen hebben om Christus te verraden, een neiging kunnen hebben om de zonde tegen de Heilige Geest te bedrijven, een neiging kunnen hebben om pedofilie te bedrijven, en als Christus dan leert dat die neiging de daad zelf is, waar denkt u dan uit te komen met uw sodomitische lering om homoseksuele lusten in het kader van het genadeleven te plaatsen?
Dat Gods kinderen zondige neigingen kunnen hebben t.a.v. algemene zonden en daarin kunnen vallen, leert Gods Woord ons duidelijk, maar u beweert dat een kind van God een homofiel kan zijn die weliswaar strijdt tegen zijn lusten, maar niet komt tot de daad. Echt verbijsterend, aangezien de Heere Jezus leert dat elke zondige begeerte de zaak zelf is, dus ook de homolusten die echter alleen de oude mens onder de wet kan hebben en bedrijven. Daarbij komt, dat Gods Woord o.a. in Jakobus 1: 14 -16 leert: "Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood. Dwaalt niet, mijn geliefde broeders!" In het licht van Gods heilige Wet is elke zondige begeerlijkheid de daad zelf, zoals de Heere Jezus Zelf ook leert. Gods Woord leert ook duidelijk dat Gods volk door zondige begeerten kan overvallen worden in algemene zin, en ook in algemene zonden kan vallen, en daarin dagelijks struikelt. Gode zij dank door het volbrachte werk van Christus in de toerekening zijn de zonden van Gods volk vergeven, van verleden, van heden en voor de toekomst, ook hun zondige begeerten. Gods volk kan in allerlei algemene zonden vallen, zelfs diep vallen, maar nergens geeft de Schrift enige aanleiding dat Gods kinderen onnatuurlijke zonden bedrijven. Hierbij moeten we een onderscheid maken tussen de algemene zondige begeerten en de duivelse aanporring tot het bedrijven van de onnatuurlijke zonde van zelfmoord, want die duivelse aanporring staat als zodanig niet op rekening van een kind van God en de Heere bewaart Zijn volk voor de daad. U vereenzelvigt allerlei zaken die Gods Woord onderscheidt.
U beweert dus dat een kind van God te strijden kan hebben met de onnatuurlijke zondige neigingen van homofilie. Dat zou dus het volgende betekenen: Als Gods Woord ons leert dat Gods kinderen in vele zonden struikelen en er daadwerkelijk in (kunnen) vallen, dan kan volgens uw redenering een kind van God ook een pedofiel zijn, die weliswaar tegen zijn pedofiele neigingen strijdt, maar er toch dagelijks in kan vallen, dat zou dus betekenen dat een kind van God met zijn vallen in de zonde van pedofilie minstens 7 kinderen in een week kan verkrachten of zelfs meer. TE BIZAR VOOR WOORDEN! Ik hoop dat u de onhoudbaarheid van uw lering over ‘homofiele gerichtheid na ontvangen genade' inziet en herziet, aangezien elke homofiel zich in een zondestaat onder de wet bevindt, waaruit hij wel gered kan worden door vrije genade, maar na de geestelijke opstanding uit de doden geen schandjongen meer kan zijn, omdat dat strijdt tegen de wet des geloofs, aangezien het geloof geen strijd voert tegen de heerschappij der zonde, omdat Gods volk daarvan volkomenlijk in en door Christus verlost is. Wie onnatuurlijke zonden theoretisch en on-theologisch laat voortbestaan na ontvangen genade, heeft geen besef van de kracht van het bloed van Christus, noch van de volkomenheid van de ambtelijke bediening van Christus, noch van de waardij van de Hogepriesterlijke voorbidding van Christus, noch van de inwoning der Goddelijke natuur, Hetwelk de Heilige Geest is, aangezien onnatuurlijke zonden alleen door de oude mens onder de wet bedreven kunnen worden. Gods kind kan zeer diep vallen, maar niet meer in een onnatuurlijke zonde, zoals Dirk dat ook aangeeft, nl. zelfmoord, incest, zonde tegen de HG, homofilie/pedofilie, verraad jegens Christus, liegen tegen de HG, de zonde tegen de HG, aanvaarding van het teken van het beest, aanbidding van het beest, enz., aangezien Gods Woord duidelijk leert in 1 Johannes 5:18: "Wij weten, dat een iegelijk, die uit God geboren is, niet zondigt; maar die uit God geboren is, bewaart zichzelven, en de boze vat hem niet." En 1 Johannes 3:8-10 staat geschreven: "Die de zonde doet, is uit den duivel; want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hierin zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels openbaar", enz.
Geciteerde teksten slaan duidelijk niet op algemene zonden, (want dat zou o.a. strijden met Rom. 7:14, Jak. 3:2 en 1 Joh. 1:8), maar op onnatuurlijke en doodzonden, want die zonden kan alleen de oude mens onder de wet bedrijven, terwijl Gods volk die oude mens heeft afgelegd en geen oude mens meer is (Gal. 2:19-20), maar een nieuw schepsel in Christus. "Liegt niet tegen elkander, dewijl gij uitgedaan hebt den ouden mens met zijn werken", Kol. 3:9. U -en velen met u- zitten gevangen in de afstervingsleer van Rome, maar heel die afstervingsleer t.a.v. de oude mens is rooms, aangezien het lichaam der zonde waarin Gods volk aan deze zijde van het graf nog leeft, niet de oude mens is, maar het stoffelijke overschot ervan (Gal. 2:19-21).
Beste dominee De Vries, ons schrijven aan u betreffen fundamentele zaken en daarom vraag ik u vriendelijk doch dringend om via Dirk nogmaals op de bijbelse argumenten en teksten in te gaan die we hierboven hebben beschreven en dan aub met betrekking op het onderscheid tussen onnatuurlijke (homo)zonden en algemene zonden.
Wel kan het zijn -zoals reeds gezegd- dat een kind van God door de duivel aangepord wordt om te zondigen, denk aan de zonde van de volkstelling waarin David viel, maar David werd voor die zonde zwaar gestraft, niet omdat de duivel hem aanporde, maar omdat hij erop inging. De duivel kan wel proberen om Gods volk tot onnatuurlijke zonden aan te porren, zoals zelfmoord, maar Christus staat met Zijn voorbidding borg dat Zijn kinderen bewaard blijven om op die aanporring des duivels in te gaan en dat hun geloof niet zal ophouden. Homo-zijn staat duidelijk in het kader van het ingaan op de aanporring des duivels, is een schandelijke zondestaat onder de wet, en daarom moeten homo's onder de bijbelse tucht (tucht is pure liefde) geplaatst worden. In geval van nalatigheid is de kerk niet alleen gruwelijk in overtreding, maar vormt dan ook een blokkade voor de bekering van homo's, zoals de PKN, de CGK en ook de HHK al vormen, aangezien ook de HHK een homo-kandidaat laat preken en zelfs beroepbaar gesteld heeft die nota bene heeft gepleit voor homo's in het ambt. U ageert wel (slap) op het CGK-homo-besluit, maar waar blijft u met uw heilige verontwaardiging jegens die HHK-homo's en beroepbare homo-kandidaten der HHK? Waarom eist u geen publieke tuchtmaatregel in tegenwoordigheid Gods? Waarom veinst u met de refo-homo-massa mee?
Als u werkelijk de genade in Christus deelachtig zou zijn, geloof ik niet dat u aan Gods Woord twijfelt omtrent het schandelijke homo-zijn. U twijfelt omdat u bang bent om u op een bijbelse wijze publiek tegen het homo-zijn uit te spreken, omdat dan uw positie in gevaar komt en ter vierschaar gedaagd wordt?
Bovendien noemt u in uw antwoord aan Dirk homofilie geen zonde in de eerste plaats, maar een gerichtheid. Als dat zo zou zijn is pedofilie ook een gerichtheid waar de mens niets aan kan doen. Er zijn zelfs dominees en refofielen die beweren dat homofielen worden geboren, zonder dat uit de Schrift te onderbouwen en het kan ook niet. HHK-ouderling, ex-SGP-voorzitter, dhr. B.J. van der Vlies durfde het te besteken om een sodomitische refo-homo-huiskamer te openen, met het volgende doel: "zodat ze elkaar wat steviger kunnen vasthouden en elkaar te bemoedigen..." en er worden zelfs kerkelijk georganiseerde vergaderingen belegd om de acceptatie van refohomo's binnen de refokerken te stimuleren, waarvan het schandalige homobesluit van de CGK dan ook een sodomitisch gevolg is. Be aware, niemand wordt als homo geboren, want homo-zijn is geen aangeboren lot, maar een opzettelijke zonde als gevolg van het in de kaart spelen van de aanporring des duivels, zoals Gods Woord ons leert in o.a. Romeinen 1, waarin genoemde schandelijkheden als gevolg van een rechtvaardig oordeel Gods worden getekend.
U maakt op uw webblog nog wel enig protest tegen het homobesluit van de CGK, maar u gaat net zover als Eli, die zijn goddeloze zonen wel waarschuwde, maar toch het oordeel Gods over zijn huis haalde, omdat hij volgens het oordeel des Heeren(!) niet ver genoeg ging, zoals dat ook geldt voor de protesten die sommigen kerkleden nog laten horen tegen allerlei kerkpolitieke en gelijknamige refo-afvalligheid, maar daarin niet ver genoeg gaan; wel protest aantekenen, maar niet het stof van de voeten schudden, zoals we dat -zoals gezegd- overduidelijk bij Eli zien, die wel zijn zonen waarschuwde, maar niet het stof van de voeten schudde, laat staan om zijn zonen bijbels noodzakelijk kerktuchtelijk af te snijden, een nalatigheid die Eli noodlottig werd, met alle oordeels-gevolgen vandien. Openbaring 18:4 gaat het gros(je) huidige protesters die er dan nog zijn blijkbaar veel te ver, alleen al omwille van handhaving van eigen positie. Maar dan volgt onherroepelijk hetgeen de Heere zegt in Openbaring 18:4, namelijk in het gemeenschap hebben van de zonde en in het delen van de plagen en oordelen Gods, hetgeen duidelijk waarneembaar is in onze dagen, ook bij dezulken, en dat is ook duidelijk waarneembaar en leesbaar in uw "na-oorlogse" geschriften, opmerkelijk genoeg, geheel in strijdt met uw eigen boek tegen de toenmalige GB: "De weg Zijner getuigenissen." Genoemd boek kunt u nu gevoegelijk op uzelf en op uw eigen kerkverband toepassen!
Zie gerelateerde artikel via onderstaande link: http://www.derokendevlaswiek.com/2012_PERSzn_zg_VRAGENRUBRIEKDUBBELBESLUIT_SGP_EN_VAN_DRzo_Pzo_DE_VRIES.html
Ook uw feministische support voor het van God vervloekte SGP-dubbelbesluit m.b.t. de vrouw geeft al aan, aan welke zijde u uzelf geschaard hebt, namelijk aan de zijde van de neo-gereformeerden, die de Schrift aanpassen aan hun eigen (homo)ideeën. De afval gaat ook de HHK niet voorbij, want het begin was niet uit God, dan ook de voortzetting niet en u maakt uzelf klaar om te participeren met de geplande valse oecumene-show, nl. Refo-500.
Bovendien dwaalt u in het leerstuk waarmee de Kerk staat of valt, aangezien u de rechtvaardiging van de gelovige leert, terwijl Gods Woord de rechtvaardiging van de goddeloze leert.
Webblog-citaat van uw hand: De kern van de leer van de rechtvaardiging "Tegenover dit verwarde gevoelen wil ik de leer van de rechtvaardiging door het geloof en de betekenis die de bevinding daarbij heeft, nog eens kort weergeven. Waar de Heere ons door Zijn Woord en Geest in het hart raakt, wordt de vraag geboren: Hoe kan ik rechtvaardig verschijnen voor God? Door de wederbarende werking van Gods Geest wordt ons verstand verlicht in de kennis van Christus, onze wil wordt vernieuwd en onze gevoelens gereinigd. We nemen de toevlucht tot Christus Die ons aangeboden wordt op niet. Op grond van Zijn verdiensten verklaart God ons rechtvaardig. Zij die door het geloof met Christus verbonden worden, ontvangen ook het onderpand van de Heilige Geest."
Link: http://drpdevries.blogspot.de/search/label/rechtvaardiging
U leert duidelijk dat ALS GEVOLG van de toevluchtnemende mens tot Christus, de rechtvaardigverklaring van Godswege plaatsvindt. Hiermee leert u duidelijk de rechtvaardiging van de gelovige mens. Deze dwaalleer is volbloed remonstrants, aangezien de remonstranten in hun confessie exact hetzelfde leren (zie artikel via onderstaande link).
http://www.derokendevlaswiek.com/ARCHIEF_2004zn2007INGEZONDEN_STUKKENzhCOMMUNIS_OPINIOzh.html
Bovendien leert Gods Woord duidelijk dat het traject van de stad verderf tot aan de enge poort nog onder de wet is; geen wedergeboorte betreft en zelfs niet een instap tot de wedergeboorte is. Christus SPREEKT de goddelozen en de doden levend en zalig, namelijk die door een verdoemende Wet gedreven en door de Vader getrokken worden naar de Poort van de Vrijstad, Christus, in de dood van en in de opwekking uit hun adamsbestaan: "De doden zullen horen, de stem van de Zoon van God en die ze gehoord hebben, zullen leven", Joh. 5:25. Christus vindt de Zijnen op het vlakke des velds vertreden in hun geboortebloed, zeggende "leef, ja, leef!" (Ezech. 16:6). Het geloof is niet eerst, God in Christus is de Eerste, de Laatste, het Begin, het Einde, de Alpha en de Omega, het Begin der schepping Gods en ook het Begin van de herschepping Gods. Dat leert Gods Woord op elke bladzijde. De verloren zoon die de drijving der wet en de trekking des Vaders onderging, was het zondepak op zijn rug niet wedergeboren; hij stierf der wet zijnde nog ver van het huis van zijn vader en wie begon er toen te lopen? De vader(!), die zijn verloren zoon -geestelijk te verstaan- levend en zaligspreekt van schuld en straf. Het is zo kinderlijk eenvoudig, maar voor de wijzen en verstandigen verborgen; alleen de kinderkens Christi verstaan het. God is een God Die de goddeloze rechtvaardigt en wie hiervan profaan afwijkt, blijft niet in de leer van Christus en heeft derhalve God niet. "Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon", 2 Joh. 1:9.
Luther heeft al gezegd: "Wie dwaalt in het leerstuk waarmee de Kerk staat of valt, dwaalt in alles!" Het oordeel is derhalve al begonnen van het huis Gods en wat zal het einde daarvan zijn? Gods Woord leert overduidelijk voor Gods volk een geestelijk exodus uit al wat wereld is, inclusief een letterlijke exodus uit een anti-christelijke en/of wereldse (homo)kerk. "Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt", Openb. 18:4.
Het woord van Christus geldt in dit verband ook genoemde wereldse (homo)kerken en haar belijders: "De wereld kan ulieden niet haten, maar Mij haat zij, omdat Ik van dezelve getuig, dat haar werken boos zijn", Joh. 7:7. Het oordeel is allang begonnen van het huis Gods "Want zij zoeken allen het hunne, niet hetgeen van Christus Jezus is", Filip. 2:21. "Al degenen, die een schoon gelaat willen tonen naar het vlees, die noodzaken u besneden te worden, alleenlijk opdat zij vanwege het kruis van Christus niet zouden vervolgd worden", Gal. 6:12. De ergernis van het kruis is onder de dekmantel van "reformatorisch" massaal teniet gedaan. Voor Gods ware kinderen buiten de legerplaats en onder het heiligend kruis van Christus geldt: "En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden", 2 Tim. 3:12. Omdat de ergernis van het kruis massaal teniet gedaan is, wordt er geen refo-dominee vervolgd in onze dagen, omdat ze de ergernis van het kruis ingewisseld hebben voor gristelijke politiek en het voortbestaan van de babylonische refozuil. Immers, de huidige refokerken en hun ambtsdragers hebben hun stem gegeven aan de afvallige gristelijke SGP/CU-politiek, een politiek van het van God vervloekte kiezen tussen kwaden; genoemde kerken met hun voorgangers weigeren in de geslagen bressen te gaan staan; wassen hun kerkpolitieke handen in onschuld, hebben de ergernis van het kruis teniet gedaan, opdat zij maar niet vervolgd zouden worden. Uit één en ander blijkt duidelijk waar u staat, namelijk -op zijn best gesproken- in dezelfde positie als Eli. Daarop hebben wij u als een onnutte dienstknecht van Christus gewezen vanuit Gods Woord, met geen ander oogmerk dat u zich van genoemde dwalingen en veinzerijen heden zult bekeren.
met vriendelijke groet,
G.P.P. Burggraaf
PS. Onderstaande linken betreffen artikelen die in het verleden al eens aan uw pennenvruchten gewijd zijn:
- DS. P. DE VRIES CONTRA DOODSTRAF ALS EIS GODS - DR. P. DE VRIES (HHK) & 1 KORINTHE 1:19-20 ev. - HET DUBBELBESLUIT VAN DE SGP EN HET DUBBELBESLUIT VAN DR. P. DE VRIES (HHK) - DR. P. DE VRIES CALVINISEERT R.C. SPROUL'S ROOMSE.WEDERGEBOORTELEER - GESCHIEDVERVALSING VAN DR. P. DE VRIES (HHK) OVER ROWLAND HILL - GESCHIEDVERVALSING VAN DR. P. DE VRIES AANGAANDE ROWLAND HILL (2) - DR. P. DE VRIES & 1 KOR. 1:19-20 - DR. P. DE VRIES (HHK) & 1 KORINTHE 1:19-20 ev. - DROOMWERELD VAN DR. P. DE VRIES
-----------------------------------------------------------------------------------
2e antwoord van ds. De Vries aan Dirk:
Beste Dirk
Ik wil hier heel kort zijn. Uit het antwoord blijkt dat Burggraaf zelfs verstandelijk niet begrijp wat ik bedoel. Hij maakt een onderschedit tusen de rechtvardighgign doro geloof en de rechtvaardiging van de goddeloze. Dat zijn naar zondag 23 juist twee kanten van ene zaak. Dat geldt bijvoorbeeld dat ook een zondige gerichtheid zonde is. Jaren werd ik in gebed krachtig bepaald bij het feit dat het portret van Burggraaf daarin is gelegen dat hij wel een zekere kennis heeft maar de liefde mist. Hij is niet meer dan een klinkend metal en een luidende schel. Jaren geleden schreef ik Burggraaf: buig je knieen opdat God je blinde zielsogen mag openen. Hij heet helaas aan deze oproep nog geen gehoor gegeven, terwijl ook voor hem de eeuwigheid steeds dichterbij komt. Watr zal het ontzettend zijn als hij in deze staat in de handen van de levende God moet vallen. Wat jou betreft Dirk zou ik zeggen: Houd je verre van deze opgeblazen en zelfingenomen man die zelfs de eerste kentekenen van het genadeleven mist. Bid wel om zijn bekering. Als dat gebeurt, zal hij al zijn artikelen van zijn website verwijderen en zal er deze boodschap te lezen zijn: De Heere zich omkerende zag Petrus aan en Petrus naar buiten gaande weende bitterlijk. Dat zou een krachtig getuigenis zijn. Jij zou verwondering wekken dart iemand zo diep weggezonken in dode rechhtzinnigheid en opgeblazen godsdienst nog tot GTod werd bekeerd. Smeek God of Hij dat zou willen werken.
Gode in ales bevolen, Ds. P. de Vries
-----------------------------------------------------------------------------------
3e antwoord van Dirk aan ds. De Vries
Ds. P. de Vries, U gaat totaal niet in op wat mijn begin-vraag was, namelijk ten aanzien van het onderscheid tussen algemene zonde en onnatuurlijke zonde. Als u uw vraagstellers op deze wijze afscheept, is dat te bizar voor woorden. U doet u uw ambt schade aan en ik vind het buitengewoon lasterlijk wat u overduidelijk in een woeste driftbui geschreven hebt, zoals u zich met talloze taalfouten in uw antwoord ten toon stelt. U bent dus niet in staat om uw tong in toom te houden en dan leert Gods Woord dat uw godsdienst ijdel is. U reageert bovendien uit angst, omdat broeder Burggraaf zaken aan de kaak stelt, die uw onbijbelse leringen in het ware daglicht plaatsen en u slaat van u af met een vleselijke strijd tegen vlees en bloed. Met uw scheldpartij jegens br. Burggraaf, kunt u niet voor God verschijnen, het is lage en vuile lasterpraat. U smaadt bovendien Christus, omdat Hij br. Burggraaf persoonlijk geroepen heeft en tot een scherpe dorsslede en een koperen muur gesteld heeft voor het dode refodom en haar ongereformeerde voorgangers, waarvan u ook deel uitmaakt. Als u het geestelijke leven en de liefde van Christus bij broeder Burggraaf zowel in zijn schrijven en in zijn preken verdoemt, als ware hij een klinkend metaal, kent u Christus in het geheel niet. U past de laster waarmee de farizeeër Christus belasterden op br. Burggraaf toe en daarmee kruisigt u Christus in hem. U bent duidelijk te rade gegaan bij de profetes te Endor met uw vuile gore lasterpraatjes. Als u uw laster niet terugneemt en hem niet persoonlijk om vergeving vraagt, ga ik dit in overleg publiceren via de website van broeder Burggraaf! Voor u geldt: De Heere schelde u, gij satan, is deze [broeder Burggraaf] niet als een vuurbrand uit het vuur gerukt? JAZEKER, maar u kunt zijn domineesvlees-afsnijdende prediking en schrijven niet verdragen, omdat u geheel vlees bent en vroom wilt zijn, geheel tegen Romeinen 7:14 in. U doet hetzelfde als die vrome Joden die Christus gaarne hoorden, maar toen Hij begon te separeren tussen schijn en zijn, wilden ze Hem van de steilte te pletter gooien. U voert dus een oude en bekende strijd tegen het levende Kind. Ik heb meer gemeenschap in Christus met geestelijke klokkenluiders zoals br. Burggraaf dan met al uw soort veinzende dominees bij elkaar. Als u uw lasterpraat niet terugneemt, en niet om vergeving vraagt, houd ik u voor een dominee die niet terugdeinst om de zonde tegen de Heilige Geest te bedrijven!! Ik hoef geen mens te bevestigen, ook br. Burggraaf niet, maar van Christus en Johannes de Doper zei men ook dat zij de duivel hadden en u -en vele anderen- doen feitelijk precies hetzelfde jegens br. Burggraaf en jegens al degenen die Christus tot Zijn getuigen gesteld heeft, die geroepen zijn om het snode van het kostelijke te onderscheiden en de valse leraars en lasteraars zoals u de mond te stoppen.
Ik heb me hiermee vrijgemaakt van uw farizeeërs-bloed.
Dirk
|
|
|
|
|
|