Voor degenen die deze reeks artikelen wensen door te mailen aan de hoofdredactie van het RD, Terdege, Gezinsgids, dr. W. van Vlastuin, J.M.D. de Heer, dominees en ambtsdragers, zoals enkele broeders in Christus dat reeds getrouw doen, geven we de link door:
http://www.derokendevlaswiek.com/2019_THEOLOGIE_EINDTIJDzpRUBRIEKGODSLASTERAAR_DRzoWzovzoVLASTUIN_OVERzpDEzpHEILIGING.html
|
|
GODSLASTERAAR, DR. W. v. VLASTUIN, DOGMATISEERT OVER "DE HEILIGING" (Gezinsgids 6 december 2012, jaargang 65, pag. 114-116).
Dat een godslasteraar, zoals Van Vlastuin uit de kast gekomen is, binnenkerkelijk over "de heiliging" kan spreken en schrijven, zou krachtens de bijbelse censuur volstrekt uitgesloten moeten zijn, maar het is allemaal mogelijk in onze afvallige dagen. De huidige afvallige refo-kerken zijn zo tuchtloos als de wilde beesten in het woud. De artikelen met valse leringen rijzen als paddestoelen de grond uit, met name in de refo-pulpbladen RD, Terdege en Gezinsgids die vol staan met wereldse vakantie- en entertainment-artikelen, omlijst met een christelijk sausje, terwijl dat alles zonder onderscheid plaatsvindt op de brede weg des verderfs.
Toen ik in Terdege van 13 Juni 2018 nr. 19/20 op pag. 10, HHK-ds. J. Joppe met een weelderige houding afgebeeld zag staan, dacht ik gelijk aan een zwartgeklede clown die linea-recta op het vliegtuig naar Hollywood gezet kan worden, om daar de rol van acteur te spelen in de film-business, zoals ook Corrie ten Boom haar verblijf in een concentratiekamp heeft laten verfilmen, gesteund door haar hartevriend, Billy Graham. Ja, dat kan allemaal in onze dagen, maar er is niets nieuws onder de zon. Genoemde refo-pulpbladen kunnen wedijveren met pulpbladen zoals de Panorama, de Revue en de Banier, het tijdschrift van de SGP, waarin een godsdienst ge-etaleerd wordt die gelijk staat met de islam, het judaisme, hindoeisme en het boeddhisme en zelfs met de religie van de vrijmetselaars-loge, waarvan de leden de satan aanbidden en hem bloedige offers brengen. De refo-pulpbladen, het RD, de Gezinsgids en Terdege staan vol met interviews en artikelen, met name van degenen die gezeten zijn in het voorgestoelte van de refo-kerken en in des lands vergaderzalen, waaruit blijkt dat dezulken nog uitgebreid op vakantie gaan, lachen, lol maken en zich op de ijdelheidskermis der wereld vermaken, maar met al hun vrome woorden, verkeren dezulken niet onder het kruis van Christus en hebben geen gemeenschap met Zijn lijden, ook al hebben ze daar de mond vol van! Het barst in onze dagen van de weelderige dwerg-papegaaien op de kansels, die de boze dag verre stellen, en den stoel des gewelds nabij brengen, gelijk geschreven staat: "Die daar liggen op elpenbenen bedsteden, en weelderig zijn op hun koetsen, en eten de lammeren van de kudde, en de kalveren uit het midden van den meststal", Amos 6:3-4.
Dat geldt vanzelf ook voor dr. W. van Vlastuin, een postmoderne wijsgeer, waarvan geschreven staat: "Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan, en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken", 1 Kor. 1:19. Van Vlastuin heeft talloze duivelse leringen op zijn naam staan en die ook gepubliceerd, waarvan de duivel siddert, gelijk geschreven staat: "Maar deze, als onredelijke dieren, die de natuur volgen, en voortgebracht zijn om gevangen en gedood te worden, dewijl zij lasteren, hetgeen zij niet verstaan, zullen in hun verdorvenheid verdorven worden; en zullen verkrijgen het loon der ongerechtigheid", 2 Pet. 2:12-13.
(Lees de volgende blokken)! De titel van het Gezinsgids-artikel van Van Vlastuin luidt: "Hoe heilig kan een mens worden?" een vraag die rechtstreeks uit de roomse gok-automaat getrokken is, aangezien er voor Gods ware volk geen mate van heiligheid in Gods Woord geleerd wordt en dus ook niet bestaat. Gods ware volk is niet naar de mate des geloofs gerechtvaardigd, noch naar de mate des geloofs geheiligd, maar ineens en volkomen in en door Christus door het geloof, gelijk geschreven is in 1 Korinthe 1:30-31: "Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is Wijsheid van God, en Rechtvaardigheid, en Heiligmaking, en Verlossing; opdat het zij, gelijk geschreven is: Die roemt, roeme in den Heere." Zonder de toegerekende Heiligmaking, hetwelk Christus is, zal derhalve niemand de Heere zien (Hebr. 12:14).
Godslasteraar Van Vlastuin kan dus bijbels gezien geen zinnig woord zeggen over de heiliging, net zomin hij een zinnig woord kan zeggen over de rechtvaardiging. Van Vlastuin is theologisch docent namens de HHK binnen de sodomitische VU te Amsterdam, waarin elke VU-docent zich verplicht moet onderwerpen aan het sodomitisch reglement van de VU, zoals dat duidelijk openbaar gekomen is toen de evenknie van dr. Van Vlastuin, dr. P. de Vries, omtrent de Nashville-hoax, op last van de VU-director, de sodomitische VU-crucifix heeft gekust en opnieuw een knieval voor de duivel heeft gemaakt als voorwaarde om als VU-docent te mogen aanblijven. Op die sodomitische voorwaarde is ook dr. Van Vlastuin docent aan de VU. Alleen valse leraars en godslasteraars kunnen zich op een dergelijke blasfemische hogeschool handhaven, terwijl de VU te Amsterdam de tempel van Dagon overtreft in het kwade. De richter Simson heeft de pilaren van de tempel van Dagon omver getrokken en liet de voltallige schare afgodendienaars met de tempel in elkaar storten en Simson zou niet aarzelen om hetzelfde te doen met de VU en hun afgodendienaars, inclusief de HHK-docenten. Alle HHK-studenten/kandidaten die onder leiding van de HHK-docenten op de VU zijn afgestudeerd, zijn dan ook zonder onderscheid een (sodomitische) oude mens onder de wet, arbeiders van de satan en zullen niets anders doen dan zielen bedriegen voor de eeuwigheid, aangezien Gods geroepen getuigen dergelijke knievallen voor de duivel niet zullen maken om in Gods wijngaard uitgezonden te worden. Omdat de HHK geen planting Gods betreft en zich afhankelijk heeft gemaakt van de sodomitische VU, is de HHK net zo vals als de sodomitische PKN dat is, gelijk Rome een valse kerk en van God verworpen is.
Dat moest eerst gezegd worden, aangezien valse leraars, zoals Van Vlastuin dat is, NIET in Gods wijngaard werken, maar als vossen in de woeste plaatsen verkeren (Ezech. 13:4) en in dienst staan van de vorst der duisternis. Dat betekent dus ook dat de boeken en geschriften van Van Vlastuin verwerpelijk zijn, net zoals de boeken en geschriften van Pelagius verwerpelijk en van God vervloekt zijn.
Desondanks zullen we het Gezinsgids-artikel van Van Vlastuin kortelijks doorlopen, om aan te tonen, dat zijn leringen gebaseerd zijn op de zandgrond van de menselijke verantwoordelijkheid en niet op Gods Woord alleen. Vlastuin spreekt in het begin van zijn artikel over de gelijkvormigheid aan Christus op een procesmatige manier, dus in de orde van beter naar best, terwijl al Gods ware kinderen volmaakt zijn in de Volmaakte, gelijk geschreven staat: "En gij zijt in Hem volmaakt, Die het Hoofd is van alle overheid en macht", Kol. 2:10. (Zie o.a. ook: Hoogl. 4:7; Joh. 17:23; Filip. 3:15; 2 Tim. 3:17; Hebr. 10:14).
Van Vlastuin leert de heiligmaking in het kader van de navolging van Christus, maar dat is een rooms ingebeeld heiligheidsproces, waarin vele belijders ver gevorderd menen te zijn, terwijl dezulken niet eens kunnen wedijveren met de onberispelijke uitwendige wandel van de dwaze maagden, omdat zij met zeven mijlslaarzen over de rechtvaardigmaking heen stappen en dus ook niet in Christus geheiligd zijn door het geloof. Van Vlastuin beroept zich wel op het "in Christus zijn" en op HC Zondag 44, vr. en antw. 114, waarin de beoefening des geloofs geleerd wordt als een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid, terwijl Van Vlastuin de beoefening des geloofs vereenzelvigt met de genadige toerekening van de gerechtigheid en heiligheid van Christus in het kader van de rechtvaardigmaking en de staatsverwisseling in Christus. Die roomse vereenzelviging van de staat in Christus met de vruchten des geloofs is een trend binnen de refo-kringen, omdat de leer waarmee de Kerk staat of valt, de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze, verduisterd is door alle refo-dominees, ook door Van Vlastuin, zoals we ook met genoemde roomse vereenzelving zien. Als ik lees op welke gronden Van Vlastuin zelf zegt tot het geloof gekomen te zijn, betreft dat absoluut een valse bekering, die nog niet eens kan wedijveren met het geloof der duivelen, gelijk geschreven staat: "Gij gelooft, dat God een enig God is; gij doet wel; de duivelen geloven het ook, en zij sidderen", Jak. 2:19.
In de tweede plaats geeft Van Vlastuin "het kleine beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid" (HC. Vr. en Antw. 114) een biblicistisch-ge-isoleerde lading, terwijl een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid in het kader staat van de volkomen gehoorzaamheid van Christus in de toerekening (Hos. 14:9). Het vergelijk dat Vlastuin maakt omtrent een klein beginsel van de nieuwe gehoorzaamheid, is bizar, aangezien hij dat vergelijkt met iemand die in een bootje tegen de stroom in roeit. Van Vlastuin geeft hier een waarachtig kenmerk van de roomse leer binnen het Refodom, namelijk om al roeiend tegen de stroom in het einddoel te bereiken, hetgeen een volbloed arminiaanse voorstelling van zaken is en de praktijk binnen de refo-gelederen op en onder de kansel. "Een klein beginsel van die nieuwe gehoorzaamheid" ziet op de beoefening des geloofs, let wel, naar de mate des geloofs. Het ziet op de onvolmaakte levenswandel der kinderen Gods, omdat de wandel des geloofs met dagelijkse struikelingen gepaard gaat (Jak. 3:2), maar dat kan nooit vereenzelvigd worden met hetgeen Gods ware volk in Christus IS, want in Hem zijn zij volmaakt (Kol. 2:10), ten spijt van de dagelijkse struikelingen.
Aan "een klein beginsel van die nieuwe gehoorzaamheid" komt God evenwel ook niet tekort, aangezien een klein beginsel des geloofs voortkomt uit de volheid die er is in de Voleinder des geloofs. Of het nu een volle vingerhoed, of een volle emmer is, het zijn vruchten uit de volheid van Christus. Het maakt in dit verband niet uit hoe groot het geloof is, noch hoe klein, als het maar een waar geloof is, dat hoewel fel bestreden, zeker is van de zaligheid, de vergeving der zonden en het kindschap Gods. Zo is het ook met een fontein die geen fontein genoemd wordt naar zijn volume, maar naar zijn inhoud, aangezien alle fonteinen -groot en klein- voortkomen uit een volle Bron, die zich uitstort op de velden, gelijk geschreven staat: "En de zangers, gelijk de speellieden, mitsgaders al mijn fonteinen, zullen binnen U zijn", Ps. 87:7.
Dat het Woord levenwekkend is en dat het Woord geeft wat het vraagt, is ten aanzien van Gods zaligmakende werk in het leven der Zijnen, volkomen bijbels, zoals ook Van Vlastuin dat lijkt te beamen, maar hij breekt het alles weer af door "een tweede oorzaak van zalig worden" te stellen, namelijk in des mensen verantwoordelijkheid en die stelling is volbloed arminiaans. God doet nergens een beroep op des mensen verantwoordelijkheid, want dan zou de hemel leeg blijven. God stelt wel de mens ten volle verantwoordelijk voor zijn vrij- en moedwillige val in Adam, op straffe des drievoudige doods (Gen. 2:17), tenzij de mens een Middelaar heeft die voor Zijn gemaakte schuld instaat en als Plaatsbekleder in zijn plaats is gaan staan.
En als de mens ontdekt en ontbloot wordt door de wet en als het gebod komt, en de zonden levend worden, dan vaart die zondaar in geestelijke zin ter helle en sterft dan de oude-mens-dood, zoals Paulus ervan getuigt in Romeinen 7:9: "En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven." En in Galaten 2:19 geeft Paulus getuigenis HOE hij der wet gestorven is, namelijk door de bediening des doods: "Want ik ben door de wet der wet gestorven, opdat ik Gode leven zou." Maar over de oude-mens-dood, veroorzaakt door de bediening des doods, hoor je Van Vlastuin nooit en geen enkele dominee kent het, anders zou men helder en vanuit Gods Woord en de praktijk der bevinding de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze preken en twee-mens-leer veroordelen als zijnde rooms en schizofreen, omdat Gods Woord geen schizofrene twee-mens leert, maar een nieuw schepsel (2 Kor. 5:17 - Gal. 6:15).
Van Vlastuin en alle refo-dominees met hem, leren de noodzaak der besnijdenis, wel niet letterlijk, maar wel vleselijk-geestelijk, aangezien zij de wandel des geloofs -subtiel of openbaar- verbinden met het doe-dat der wet, met als gevolg dat zij zich vertonen als witgepleisterden graven, die van buiten wel schoon schijnen, maar van binnen vol zijn van doodsbeenderen en alle onreinigheid (Matth. 23:27).
Een vervolg-artikel op pagina 117 van dezelfde Gezinsgids, komt de valse GG-leraar J.M.D. de Heer aan het woord, die niet subtiel, maar openbaar de noodzaak der besnijdenis, ofwel het doe-dat der wet leert, "om die te doen uit dankbaarheid", met behulp van de vrije-wils hefboom die men gemakshalve "de kracht van Christus" noemt, terwijl dezulken de wet nog met geen vinger aanroeren, als zijnde de bediening des doods, zoals Paulus dat leert in Gal. 2:19 en Hanna in 1 Sam. 2:6, want daaraan hebben die regel-des-levens tovenaars, zoals ook J.M.D. de Heer dat is, geen enkele zaligmakende kennis. Over de valse leringen van J.M.D. de Heer zullen we in dit bestek niet verder uitweiden, aangezien de man in al zijn schijnheiligheid uitgebreid ontmaskerd en als een huurling tentoongesteld is, die zichzelf en zijn schapen bedriegt voor de eeuwigheid.
(Klik op de valse wolf ter inzage van de ketterijen van De Heer en zie daarna ook het volgende blok: "VALSE LEER VAN J.M.D. DE HEER").
Zoals J.M.D. de Heer een papegaai van ds. A. Moerkerken/ds. G.H. Kersten/Comrie is, zo heeft ook Van Vlastuin "alles van horen zeggen", aangezien hij zich constant beroept op wat "Calvijn zegt...", maar daarin ligt geen enkele kracht. Gods Woord is zonder Calvijn even krachtig als in de dagen van Abraham, Izak en Jakob en als in de dagen der apostelen die geen oudvaders ter beschikking hadden. Tot op de dag van vandaag werkt de Heere nog even krachtig en hetzelfde als in de dagen van de aartsvaders en daar komt geen mens aan te pas, gelijk geschreven staat: "En het geschiedde, dat de zon onderging en het duister werd, en ziet, daar was een rokende oven en vurige fakkel, die tussen die stukken doorging", Gen. 15:17. De Heere doet het werk der zaligheid geheel en alleen. Amen! Ook in het leven der dankbaarheid doet de genade het alleen, ten spijt van de vrome mens met zijn ingebeelde vrije en blije wil.
Van Vlastuin leert duidelijk het geloof in het kader van een cooperatie-verband, zo van: God doet wat oorzakelijks, maar dan moet de mens het besluit nemen om te geloven. Ja, daar heb je de nageboorteleer van Arminius, waartoe ook Van Vlastuin behoort. Dat Calvijn in zijn Institutie eerst de heiligmaking behandelt en daarna de rechtvaardigmaking, zoals Van Vlastuin dat opmerkt, is volstrekt onnozel en onbijbels, ten spijt van Calvijns motieven daarvoor, aangezien Gods Woord nergens de rechtvaardiging op de heiliging laat volgen, hoewel Calvijn dat ook niet geleerd heeft, maar Van Vlastuin voert Calvijns wanorde -heiliging-rechtvaardiging- in de Institutie op, om de keten van de orde des heils (Rom. 8:30) te ondermijnen als weinig ter zake doende. Ik ken die neo-nomiaanse pappenheimers onderhand wel, die altijd bezig zijn om de leer waarmee de Kerk staat of valt, de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze, te ondermijnen, OMDAT zij zelf niet als een goddeloze door God gerechtvaardigd zijn, maar dogmatisch redenerend vanuit de gemeenschap met Christus zichzelf erbij te rekenen! Arme godsdienst!
Tenslotte komt ook bij Van Vlastuin voor de zoveelste keer de antinomiaanse aap uit de mouw, doordat hij het volgende stelt: "Levensheiliging heeft een uitstraling naar buiten" zegt hij, terwijl dat bij Van Vlastuin volstrekt niet te zien en te merken is, aangezien hij met zijn blasfemische ketterijen nooit publiek in de schuld gekomen is voor God en de mensen, laat staan dat hij publiek tegen de roepende zonden van kerk, land en volk waarschuwt, laat staan dat hij het stof van zijn sodomitisch docentschap aan de VU van zijn voeten schudt in het kader van de vrijmaakplicht, laat staan dat hij het stof van de onwettige HHK van zijn voeten schudt, omdat hij aan de "levensheiliging" een totaal eigengerechtigde invulling geeft, met name door sodom de hand te reiken, zowel binnenkerkelijk als ten aanzien van zijn docentschap aan de sodomitische VU. Daar komt bij dat alle refo-dominees, waaronder Van Vlastuin, de deksels op de binnenkerkelijke beerputten van massa-incest en pedofilie trachten te houden, zonder de daders ervan bij de burgerlijke rechter aan te geven. Het barst van die vuile beerputterij binnen het Refodom en alle refo-dominees zijn medeplichtig, met name, omdat zij het zwijgen ertoe doen.
En als het over de bijbelse vrijmaakplicht gaat (lees o.a. Ezech. 3 en 33), laten alle refo-dominees elke overtreder vrij in het bedrijf zijner ongerechtigheid, terwijl zij, net als Van Vlastuin hier doet, de mond vol hebben over "de tien geboden, de eer en de Naam van God", terwijl ze in de praktijk Gods geboden, eer en Naam aan hun kerkelijke laars lappen als Gods geboden, eer en Naam publiek in het geding zijn, want dan is er ineens niemand thuis en zijn het stomme honden die niet blaffen kunnen (Jes. 56:10).
De blasfemische aap zit bij Vlastuin al op zijn schouder, als Vlastuin vervolgt: "Het is een roeping van christenen om in de samenleving op te komen voor Gods eer, Zijn ordeningen, Zijn geboden. Dat kan ook in de meest seculiere en zelfs goddeloze omgeving. Dat lijkt mij het goed recht van christelijke politiek."
Ten aanzien van de roeping der christenen, waarop Vlastuin wijst, is binnen het Refodom volstrekt geen sprake, zoals we net bewezen hebben, en bij Vlastuin al helemaal niet, aangezien hij vele godslasterlijke leringen publiek leert, niet en nooit publiek tegen de roepende zonden van kerk, land en volk getuigt, zoals o.a. tegen de nazistische abortus/euthanasiewet, nazi-orgaanwet, abortus-vaccinaties, binnenkerkelijke massa-incest en kindermisbruik, nee, want als het daar over gaat, mogen de mensen het ineens zelf uitzoeken en wassen de huurlingen, zoals ook Van Vlastuin dat uitdrukkelijk is, hun handen in het badwater van Pilatus. Dat geldt voor alle refo-dominees!
Bovendien bedient God Zich niet van "gristelijke demon-politiek", want op het politieke toneel is alles leugen en bedrog en het is duizenden keren gebleken dat de SGPlayers gewetenloos met de illuminatie meedansen, in de orde van de zogenaamde politieke correctheid, ofwel maffioze corruptheid, waarbij het doel de gruwelijkste horror-middelen heiligt. Aangezien Van Vlastuin zich ook bedient van de kerkpolitieke correctheid, kan hij onder die duivelse dekmantel alle ongerechtigheid doofpotten, met name in de refo-pulpbladen, maar niet heus, want Gods Woord legt alles aan de dag, waarvan akte, gelijk geschreven is: "Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten", Hebr. 4:12.
GPPB. v.d.m.
|
|