PUNTUIT/EVANGELIST/STELWAGEN STUURT JONGEREN MET EEN KLUITJE IN HET RIET
PUNTUIT-WORKSHOP-EVANGELIST, C. STELWAGEN STUURT JONGEREN MET EEN KLUITJE IN HET RIET  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier PUNTUIT-WORKSHOP-EVANGELIST, C. STELWAGEN STUURT JONGEREN MET EEN KLUITJE IN HET RIET

Inzender: Onlangs las ik een artikel op puntuit.nl, waarin een verslag stond van een HJW-dag, met als titel: "Naar de kerk waar het gras groen is" en het was gedateerd op 10-11-2014.
Ik heb een printscreen in de bijlage bijgevoegd, dan kunt u nota nemen waar het over gaat. Er waren allerlei workshops en in een van die workshops sprak ds. C. Stelwagen van de PKN over de ware kerk en verwees de jongeren naar een kerk "waar het gras groen is".
Uw gedachte hierover?

------------------------------------

Antwoord: Dank voor uw inzending. Ik kan inhoudelijk op uw vraag ingaan, maar het kan voor u niet bepalend zijn wat ik erover zeg. Alles wat zich in het kader van de godsdienst aandient moet aan Gods Woord getoetst worden, aan de hand van de feiten.

Welnu, eerst iets over de feiten
Wat vriend Stelwagen bedoelt met met de uitspraak "een kerk waar het gras groen is", is mij wel bekend, maar hij klaart dat niet uit en daarin spreekt hij slechts Kohlbrugge na. In onze dagen is er geen sprake van kerken met "grasgroene preken", aangezien alles wat refokerk heet in onze dagen door de rook van Sodom gerookt is als worsten aan de schoorsteenbalk. Stelwagen heeft zich daarbij veroorloofd om vrouwelijke ambtsdragers een hand te geven voordat hij de PKN-preekstoel beklimt, maar dat is een brute overtreding van de leer van Christus en dezulken hebben God niet (2 Joh. 1:9).
Bovendien suggereerde Stelwagen destijds dat er "bijkomstigheden" zijn in het Koninkrijk Gods, en sinds hij dat ongeluk heeft gehad preekt hij volgens zijn eigen zeggen geen "bijkomstigheden" meer, maar alleen "hoofdzaken".
Gods Woord leert echter dat binnen het Koninkrijk Gods er van bijkomstigheden geen sprake is, aangezien van de kleinste haakjes, waaraan het zware gordijn des tabernakels hing, niet 1 gemist kon worden, laat staan in de hemelse tabernakel. Gods Woord leert uitdrukkelijk dat "het dwaze Gods wijzer is dan de mensen; en het zwakke Gods sterker is dan de mensen", 1 Kor. 1:25.
En in Lukas 16:10 leert Christus: "Die getrouw is in het minste, die is ook in het grote getrouw; en die in het minste onrechtvaardig is, die is ook in het grote onrechtvaardig."
De door Stelwagen gesuggereerde "bijkomstigheden" bestaan dus niet en door die gesuggereerde bijkomstigheden niet meer te preken, bedrijft hij pure misleiding, want het oogmerk daarvan is, dat hij zijn PKN-handen blijvend kan wassen in onschuld en dan hoeft hij zich van de roepende zonden in zijn valse transgender-kerk niet vrij te maken.
Hetzelfde oogmerk hebben we ontdekt bij dr. M. Klaassen die het vleselijke twisten in 2 Tim. 2:24 isoleert van het wettig en geestelijke twisten, waar de profeten op bevel des Heeren zich van bedienden, want dan kan Klaassen met zijn misleiding naast Stelwagen gaan zitten en van hetzelfde pilatus-badwater gebruik maken en alle refo-dominees met hen. Waar hebben die manipulerende dominees het eigenlijk over? (ZIE VOLGENDE BLOK).

In onze dagen rijzen er allerlei vormen van evangelisatie-activiteiten als paddestoelen de grond uit en heeft men een overdreven aandacht voor de jongeren, terwijl het allemaal entertainment en business is, wat een scala aan schijnbekeringen teweeg gebracht heeft en nog brengt. In mijn jeugd was die overdreven aandacht voor jongeren er niet en hoorde je nog van echte bekeringen, ook onder jongeren, inclusief ondergetekende.

Allerlei jongerenorganisaties van allerhande snit doen de ronde in onze dagen en ze zijn bijna niet meer te tellen. Ook elke refo-kerk heeft zijn jongerenorganisatie en daarbenevens zijn er vele buiten- en/of interkerkelijke jeugdorganisaties actief. Je kunt al die jeugdorganisaties echter onder 1 noemer plaatsen, namelijk onder de noemer van "pretpark-entertainment", waardoor men de jeugd de zonden met volle teugen laat indrinken als water en hen stijft op de brede weg des verderfs.

Het oogmerk van de kerkelijke jeugdorganisaties, is, om de jeugd "bij de kerk te houden" en voor dat doel worden alle vormen van wereldse (vakantie)-entertainment geheiligd en de kerkjeugd in hun loop ter helle gestijfd.
In mijn jeugdtijd had je al wel de HGJB, maar deelname eraan stond toen al gelijk aan geestelijke zelfmoord. In onze dagen is elke HGJB-bijeenkomst een afspiegeling van de hel zelf, waarin men de kerkjeugd laat hossen en dansen onder het helle-thema "On Fire!" Men hypnotiseert de jeugd met allerlei geestelijk getinde toneelspelletjes, bijv. "om de jeugd 10 dagen als een Daniel te leren leven", alleen houdt men bij dat spotspel van 10 dagen, het verblijf van Daniel in de leeuwenkuil buiten schot, want al zouden ze dat incalculeren, dan is het one way de kuil in en er nooit meer uit.

Het oogmerk van al de interkerkelijke jeugdorganisaties, zoals Jijdaar.nl, heartcry.nl, puntuit.nl, (on)geloofstoerusting.nl, enz., is, om de jeugd te verleiden tot een ander evangelie dat dikwijls plaatsvindt in een disco-pop-en-rock-sfeer, waarbij de sprekers zich als hollywood-acteurs presenteren om de jeugd vol te pompen met een vals geloof en hen een valse christus aanpraten, om vervolgens met fake-bekeringen en fake-getuigenissen te pronken.
Jijdaar-acteur, ds. A. Simons, braakt tijdens zijn psychologische prediking de ene pauselijke zaligverklaring na de andere uit, waarbij al zijn spookachtige bewegingen op een groot TV-scherm zichtbaar gemaakt worden, gelijk als bij een horror-film. (ZIE VOLGENDE BLOK).

Dan zijn er nog een scala aan refo-stichtingen, bijv. stichting "de stalen kerk", waarin men zangeres Saron Kip laat optreden, terwijl genoemde popzangeres vanzelf geen geestelijke liederen zingt, maar de gapende toeschouwers met haar kattegejank een demonstratie geeft van welk gekrijs er in de hel opstijgt uit de miljarden kelen der verdoemden, waarbij Evert Huttinga uit Harskamp de toon aangeeft door de ezel van Bileam te laten balken op de maat van de Rolling Stones.
En dan zijn er binnen die stichting ook nog een stel refo-idioten die zich in Oostbloklanden laten opsluiten in ijzeren kooien, (waarin voorheen vervolgde christenen zaten opgesloten om des geloofs wil), om met die vrijwillige opsluiting de vervolging om des geloofs wil na te bootsen, terwijl degenen die zich daarvoor lenen, pure spotboeven zijn die -zonder waarachtige bekering- de bodem der hel zullen bedekken. (Klik op afbeelding ter inzage artikel over de spotspelletjes van stichting "de stalen kerk").

Binnen het Refodom heeft men inplaats van de rechte prediking, allerhande buitenbijbelse evangelisatie-methoden verzonnen, die gelijk staan aan het offer van Kain, die God verwierp. Daaronder vallen ook die moderne workshops, zoals o.a. door puntuit.nl worden gelanceerd, om de jeugd een beetje geestelijk te kietelen om het voor hen voor herhaling vatbaar te houden, want als men de kerkjeugd geen entertainment biedt, komt er gewoon geen kip.

Nu nog even terzake op uw vraag ingegaan
Hetgeen ds. Stelwagen op die puntuit-workshop de jeugd voor ogen schildert over de ware kerk, onder het motto "waar het gras groen is", is het toppunt van boerenbedrog. Stelwagen draait de jeugd een rad voor ogen, aangezien in geen enkele refo-kerk kwa prediking het gras groen is, aangezien de huidige prediking onder 1 noemer valt, namelijk een kruisloos-evangelie naar de mens, waarin Christus als Mozes en Mozes als Christus worden voorgesteld en de ware separerende Christus van de refozuil-steilte in de diepte te pletter gegooid wordt.

Stelwagen suggereert dat er nog gras-groene-preken te vinden zijn binnen de afvallige refo-kerken, terwijl de Heere hoorbaar en zichtbaar Zijn ongenoegen over al die sodomitische tuchtloze afvallige refokerken openbaart, zeggende: "Ik haat, Ik versmaad uw feesten, en Ik mag uw verbods dagen niet rieken. Want ofschoon gij Mij brandofferen offert, mitsgaders uw spijsofferen, Ik heb er toch geen welgevallen aan; en het dankoffer van uw vette beesten mag Ik niet aanzien. Doe het getier uwer liederen van Mij weg; ook mag Ik uwer luiten spel niet horen. Maar laat het oordeel zich daarhenen wenden als de wateren, en de gerechtigheid als een sterke beek", Amos 5:21-24.

Tijdens zijn workshop-optreden stuurt Stelwagen die jeugd slechts met een kluitje het riet in, door de jeugd voor te houden ter kerke te gaan daar waar het gras groen is, terwijl in alle refokerken niets anders gepreekt wordt dan brandend zand en nergens water en de toepassing aan de hoorders overlaten, of zodanig preken dat iedereen zich bekeerd waant, om als een rijke man/vrouw de ogen op te slaan in de eeuwige pijn.

Bovendien zijn de refokerken vergeven met Monsanto-preken, ofwel gemanipuleerde preken, waarin de vroomsprekende oude mens onder de wet tussen de geloofshelden wordt geplaatst en in een herziene vorm door de enge poort wordt gesmokkeld, met de herziene statenvertaling op zak en het lidmaatschap van een sodomitische refokerk op zijn borst geplakt. En als dezulken zich als "alles verbeurd-hebbende zondaren" aanstellen, en zich in hun ingebeelde voorstelling der zaken door de EHBO-dienst op een draagbaar ter kerke laten vervoeren, blijkt het bij nader onderzoek om crisis-acteurs te gaan, die zwanger zijn van het doe-dat der wet en nooit der wet gestorven zijn.

Twee van die bezoekende workshop-meisjes, Heidi en Rianne, die door vriend Stelwagen naar het niet bestaande groene kerk-gras verwezen waren, kwamen al gauw tot de ontnuchtering dat zij met een kluitje in het riet gestuurd waren.
Heidi: "Je moet dus naar een kerk gaan waar de leer zuiver is, maar de ene kerk zegt dat dit zuiver is en de andere dat."
Rianne: "En ze baseren zich op dezelfde bijbel."

Ja, dat is maar al te waar, want elke kerk beweert dat zij het zijn en dat bij hen de zuivere waarheid gepreekt wordt, maar niet heus.

Die anekdote van vriend Stelwagen is trouwens wel toepasselijk: "Er zitten zes jongeren uit zes verschillende kerken op een bankje. Een toerist komt langs en vraagt naar welke kerk hij het beste kan gaan."

We zullen die anekdote nog wat uitbreiden om de toerist niet met een kluitje in het riet te sturen, zoals Stelwagen wel deed tijdens die workshop-tentoonstelling.

De zes kerkjongeren die op het bankje zitten, hebben 1 ding gemeen, want alle zes zijn lid van de SGP, dus voor hun leven lang bedorven! Achter het bankje staan drie heren, met de scheiding in het haar en de vouw in de broek. Het zijn Van der Staaij van de SGP, Elbert Dijkgraaf van de VVD en Steef de Bruijn van het RD. Zij schijnen de vraag van de toerist ook te hebben gehoord en zij geven een kerkpolitiek antwoord op zijn vraag.

Van der Staaij: "Stem eerst op de SGP! Dan kun je via onze stichting VOE toeristische reisjes maken naar het buitenland op kosten van de belasting!"
Elbert Dijkgraaf: "Man, ik ben erachter gekomen dat de huidige kerken geen boodschap hebben en ben daarom VVD geworden, ben gescheiden en ben een relatie aangegaan met de vrouw van een gescheiden man."
Steef de Bruijn: "Wordt eerst lid van het RD, want wij zijn interkerkelijk ingesteld en publiceren voor elk wat wils met gratis nepnieuws."

Twee van het trio heren achter het bankje zijn lid van de oudgeraffineerde kerk, waarin er gepreekt wordt volgens de richtlijnen van ds. G.H. Kersten, namelijk via het hospitaal van dr. Habitus naar het revalidatie-centrum van dr. Actus, om dan je leven lang met krukken te leren lopen en op de geleende racefiets van dr. A. Huijgen als koerier dienst te doen tussen het SGP-kantoor in Den Haag en RD-Holding in Apeldoorn. In de oudgeraffineerde kerk is dus niet het groene gras te vinden, netzomin als in de GG en in de GGinN het groene gras te vinden is, want in die kerken kun je ook niets anders beluisteren dan de veronderstelde wedergeboorte-preken van Abraham Kuyper.

Die toerist wacht echter nog steeds op een antwoord op zijn vraag naar welke kerk hij moet gaan.

De eerste van de zes jongeren op dat bankje is een HHK-jongere en zegt tot de toerist: "Kom bij ons, want wij hebben een jeugdorganisatie, de HHJO, die elk jaar strandvakantiereizen voor onze kerkjeugd organiseert, waarin alles uit mag en waarin iedereen aan zijn trekken komt. En omdat u een toerist bent, zal u zich in onze kerk het beste thuisvoelen, want in onze kerk blijf je zowiezo gerespecteerd, ook als je je celibatair verpakt."

De toerist voelt echter niets voor de HHomoK, want hij is op zoek naar een kerk waar het gras groen is en niet naar een tuchtloze kerk waar er enkel gepreekt wordt wat de mensen graag horen willen om twee heren te kunnen blijven dienen.

De tweede op het bankje is een PKN-jongere en heeft een regenboogpet op zijn hoofd. Hij is tevens lid van de PKN-gemeente waarvan Stelwagen dominee is, en zegt tegen de toerist: "Kom bij ons, want in onze kerk mag je uit de kast komen zoals je wilt en van de dominee heb je geen last, want die laat de SGP-burgermeester ook met rust als hij de homovlag hijst." De rest van de zes jongeren knikken instemmend, zeggende: "Wat hij zegt, dat mag bij ons ook, hoor, want we zijn allemaal 1 in de SGP."

De toerist haalt verachtelijk zijn schouders op, want de man is nog een normale human being, die met al die onnatuurlijke kerkzonden niets van doen wil hebben.

De derde op het bankje is een GG-jongere en is een zoon van SGP-mennoniet de Bruijn, en zegt tot de toerist: "Kom bij ons, want bij ons kun je geloven net hoe je pet staat en krijg je gratis rondleidingen op het binnenhof door onze zeer gewaardeerde aartsbisschop Menno Simons, alias Menno de Bruijn en als je je door hem laat rondleiden, kom je in aanmerking voor een reisje Straatsburg, waar de SGP zitting heeft naast de vrouw op het beest."

De vierde jongere op het bankje is lid van de CGK, en een neef van dr. A. Huijgen, en zegt tot de toerist: "Kom bij ons, want wij zijn een twee-heren-kerk, waarin je naar de kerk mag gaan op je racefiets, zoals onze geliefde dr. Huijgen dat ook doet en dan mag je je zondagse pak thuis laten en je halloweenpak aantrekken, want bij ons maken ze geen verschil tussen de paus en Calvijn."

De vijfde op het bankje is een jongere uit de Mallanenkerk, en zegt tot de toerist: "Kom bij ons, want wij zijn de enige ware kerk op aarde en wij lezen uitsluitend de boeken van ds. Mallan, maar zo erg strak is het niet meer, want sinds Mallan er niet meer is, mag je bij ons ook op internet, wel met een kliksafe-account natuurlijk, maar dat kun je ook uitschakelen met toestemming van plaatselijke dominee, mits het geen vacante gemeente betreft, want dan vis je achter het net."

Als de toerist aan het einde van het bankje gekomen is, staat de laatste jongere op en geeft de toerist een hand en zegt: "Ik ben lid van de OGG, maar bij ons kan het op elk vlak vriezen en dooien en als je lid wordt van onze kerk, moet je een formulier ondertekenen dat je lid wordt van de SGP en de dominee nooit tegenspreekt, ook niet al komt hij zich te ontgaan, want anders lig je er voorgoed uit bij ons en gaan ze je mijden als de pest." Vervolgens wijst hij de vertwijfelende toerist naar een bouwvallig huisje aan de overkant van de straat, zeggende: "Probeer het eens bij de oude pikbroek. Die oude man is wel geen lid van enige kerk, maar hij is een oude schipper die wat vertellen kan uit zijn leven en wat God gedaan heeft aan zijn ziel."

Zo gezegd zo gedaan en toen de toerist de deur van het bouwvallige huisje opendeed, zag hij een oude man aan de tafel onder het kaarslicht zitten lezen in de oude Statenvertaling. De oude man wenkte de toerist dichterbij te komen en het opschrift waarbij de oude pikbroek zijn vinger had gelegd, was de tekst uit Hebreen 13:13: "Zo laat ons dan tot Hem uitgaan buiten de legerplaats, Zijn smaadheid dragende."

De toerist ontroerde tot in het diepst van zijn hart. De oude man had nog geen woord gezegd, maar slechts gewezen op de enige ware Kerk, die zich met Christus buiten de legerplaats bevindt en nergens anders. De tot tranen toe bewogen toerist haaste zich naar buiten en wenkte de zes refojongeren die nog steeds op dat bankje zaten, dat zij moesten komen. Geen van die zes jongeren kwam echter in beweging, maar zij lachte eenparig de ontroerde toerist toe, uitroepende: "Wij gaan vanavond allemaal naar een PKN-dienst waar ds. Stelwagen voorgaat, want dan kunnen we tijdens de dienst met elkaar teksten over van alles en nog wat en na de dienst is er preekbespreking in de workshop van Puntuit, want wij laten ons liever met een kluitje in het riet sturen en nog wat van de zonde genieten, dan met Mozes en Gods volk gehaat, gesmaad en vervolgd te worden."

De oude man in het bouwvallige huisje had de uitroep van die zes jongeren ook gehoord en zei tot de toerist: "Jongen, de Heere Jezus zegt: "Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven."

Toen was de toerist ervan overtuigd dat hij in de oude pikbroek een ware evangelist gevonden had, die met het weinige wat hij had, hem op de enige ware Kerk gewezen had, waarvan Christus het Hoofd is. Daaruit begreep de toerist dat op de smalle weg achter de Enge Poort geen enkele refokerk te vinden is, dan alleen de enige ware vervolgde Kerk, waarvan Christus het Hoofd is, en waarvan de oude pikbroek een levend lidmaat was. Van die enige ware Kerk buiten de legerplaats wilde hij ook lid worden en van toen aan was de aangeslagen toerist elke week een avond te vinden in het huisje van de oude pikbroek, om het geestelijke onderwijs uit de mond van de oude man te horen, hoe de Heere werkt t.a.v. het zaligen van verloren zondaren, met verlies van de oude vijandige mens onder de wet; van de doorgang door de enge Poort, waarin de dode en goddeloze zondaar levend en in en door Christus zalig en rechtvaardig gesproken wordt en van het leven der genade op de smalle weg des levens onder het heiligend kruis.
O, wat kon die oude pelgrim in dat bouwvallige huisje hem met zijn geloofs-getuigenissen tot jaloersheid verwekken om ook dat wonder van zalig worden te mogen ondervinden en de reis te mogen maken naar het Jeruzalem dat boven is, waar God is Alles en in allen.

De oude man had de verlangende blik in de ogen van de toerist opgemerkt en stak beide handen in de lucht en riep vol overtuiging uit: Wie slecht is kere zich herwaarts, en geve de Heere de hand, op genade of ongenade, want nog is er plaats!

zegen,

GPPB. v.d.m.


ZIE VOLGENDE ARTIKEL TER INZAGE PDF-BESTAND VAN DIT ARTIKEL

KLIK OP DEZE LINK TER INZAGE VOLLEDIG PDF-DOCUMENT
RD-INTERVIEW MET DS. C. STELWAGEN BIJBELS WEERLEGD  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
Weerlegging RD-interview met PKN-ds. C. Stelwagen
(RD Jan. 2018)


Veel zorg heeft hij, over de gereformeerde gezindte waar het te veel over de buitenkant gaat, over leegheid en oppervlakkigheid, over jongeren die met hun vragen aan de kerkdeur staan te kloppen, over veel preken, en over zichzelf: ds. C. Stelwagen te Nunspeet

Een halfjaar geleden keerde ds. Stelwagen met zijn vrouw vanuit Friesland terug naar de Veluwe. Nu wonen ze in Nunspeet, maar Friesland mist hij wel.
Stelwagen: "We missen huis en context, ik bedoel het simpele en eenvoudige Friese platteland, dat van: He, he, doe maar gewoon. Hoewel, we wonen hier ook goed."

GPPB.: Publieke dwaling vraagt om publieke weerlegging (Lev. 19:17 - 1 Tim. 5:20), naar het Woord des Heeren en krachtens een dubbele roeping met welke de Heere mij geroepen heeft (Matth. 28:19-20 - Jer. 15:19-21), met de belofte: "Gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam", Matth. 10:22, "... met de vervolgingen", Mark. 10:30.
Ik ben echter veel te zwak en te onnozel om met mijn roeping te kunnen werken, maar God werkt ermee en zet de bazuin aan mijn mond en dan gaan alle refo-tempels van Dagon ten gronde, de PKN, HHK, CGK, GG, GGinN, OGG, naar des Heeren Woord! (Matth. 15:13).
We hebben al eerder op de PKN-visie van Stelwagen geageerd, maar nu hij opnieuw en zo uitgebreid in het RD etaleert met geijkte drogredenen, is zwijgen hierover geen optie. Om maar met de deur in huis te vallen: Met het Friese "doe maar gewoon" kan geen enkele Fries voor God verschijnen en ook niet met een sodomitisch PKN-kerklidmaatschap, laat staan met het zelfrechtvaardigend PKN-relaas van vriend Stelwagen.

KLIK OP DE AFBEELDING, OF OP DE KLIK HIER LINK, TER INZAGE VOLLEDIGE WEERLEGGING INTERVIEW IN PDF-BESTAND

KLIK OP DEZE LINK TER INZAGE VOLLEDIG PDF-DOCUMENT
DWAALLEER VAN DE OUDE-MENS-BEKERING ONTMASKERD IN DE PSYCHOLOGISCHE PREDIKING VAN DS. A. SIMONS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
DWAALLEER VAN DE OUDE-MENS-BEKERING ONTMASKERD
IN DE PSYCHOLOGISCHE PREDIKING VAN DS. A. SIMONS


KLIK OP DE AFBEELDING OF OP DE KLIK HIER LINK TER INZAGE VAN COMPLETE ARTIKEL IN PDF-FORMAT


Inleiding
Sommige dominees in onze dagen brengen nog wel een aantal bijbels bekende klanken voort, maar het gros kan niet bijbels-bevindelijk verklaren hoe de zondaar de enge poort ingaat. In de huidige prediking wordt de oude mens onder de wet massaal door de enge poort gesmokkeld, hetgeen in werkelijkheid betekent dat de oude mens zoekt in te gaan en niet kan, en vervolgens over de muur klimt en daarbij gunnend-pastoraal wordt bijgestaan door de huidige godgeleerdheid. De oude mens wordt in staat geacht om te geloven, terwijl alleen de nieuwe mens in Christus gelooft. Ook in de psychologische prediking van vriend Simons wordt de oude mens geloof aangesmeerd, aangezien hij rijp en groen inzegent, zoals dat ook blijkt uit zijn betoog. Simons schermt wel met de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze en de zekerheid des geloofs, maar de inhoud die hij daaraan geeft, komt niet overeen met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is (1 Tim. 6:3 - 2 Joh. 1:9), omdat hij niet anders doet dan zielen die nog amper in de eerste fase van de Wet verkeren, over het paard tilt, ofwel over de muur doet klimmen, hen haastiglijk de handen oplegt, terwijl ze van hun drek niet gewassen zijn. De oude mens sterft niet door het geloof, ook niet door het Evangelie, maar door de Wet (Gal. 2:19). Gods Woord leert vier fasen der Wet in het kader van het stuk der ellende:

1. Ontdekking - (o.a. Jer. 3:13)
2. Vervloeking - (o.a. Gal. 3:10)
3. Verdoeming - (o.a. Rom. 3:19)
4. Doding - (o.a. Rom. 7:9 - Gal. 2:19a)


De toetssteen voor het ware geloof is de vierde fase der Wet, want de Wet is de bediening des doods, door wiens dodelijke bediening de oude mens onder de Wet ineens en voor altijd sterft (Rom. 7:9 - Gal. 2:19a). Dat is geen voorwaarde waaraan de mens moet voldoen, maar Gods orde in het zaligen van verloren zondaren, "...want het Einde der Wet is Christus, tot rechtvaardigheid, een iegelijk die gelooft", Rom. 10:4. Vriend Simons (en wie eigenlijk niet?) laat de oude mens onder de Wet participeren met de nieuwe mens onder de genade (twee-mens), hetgeen volstrekt rooms is, en we zullen in afhankelijkheid des Heeren aantonen dat Simons tussen de verwerving des heils door Christus en de toepassing des heils een is-gelijk-teken zet met een aangeplakt geloof. Geve de Heere nog vele ogen te openen voor de huidige misleidende prediking, want het oordeel ligt op alle kerken en dat oordeel is allang begonnen bij het huis Gods. De Heere gaat echter door en vergadert Zijn Kerk uit de heggen en stegen der wereld, aangezien de refo-kerkbelijders en hun voorgangers elke bijbelse separatie haten, de bannen in kerk en staat doodzwijgen, de tuchtloosheid verheerlijken, sodomie aanvaarden en hun tijd verbeuzelen met beschimmeld kerkbrood, refo-entertainment en democratisch- kerkpolitieke psychologie. Dat zijn de oorzaken waardoor het volk ontbloot is en zich vermaakt met brood en spelen. Daaruit volgt dat het Woord nog schaarser geworden is dan in Eli's dagen, en dat Jakob flinterdun geworden is, is openbaar. (Artikel volledig lezen svp).

GPPB.


KLIK OP DE AFBEELDING OF OP DE KLIK HIER LINK TER INZAGE VAN COMPLETE ARTIKEL IN PDF-FORMAT

KLIK OP DEZE LINK TER INZAGE VOLLEDIG PDF-DOCUMENT