VALSE APOSTEL H. v.d. BELT VERKRACHT BIJBELS AMBT EN/GODDELIJKE/SCHEPPINGSORDE
VALSE APOSTEL H. v.d. BELT VERKRACHT BIJBELS AMBT EN GODDELIJKE SCHEPPINGSORDE  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier VALSE APOSTEL H. v.d. BELT VERKRACHT BIJBELS AMBT EN GODDELIJKE SCHEPPINGSORDE a la Gretha Thunberg!

Valse apostel H. v.d. Belt verkracht bijbels ambt en Goddelijke scheppingsorde!

Weer zo'n Schriftverkrachtend RD-artikel:


"Ware kerk wordt niet vals door vrouw in het ambt"
Prof. H. v.d. Belt

https://www.rd.nl/kerk-religie/ware-kerk-wordt-niet-vals-door-vrouw-in-ambt-1.1617727

VdB: De ware kerk wordt niet vals als zij dwaalt inzake de roeping van vrouwen, al zijn de onderliggende vragen in de Schrift heel wezenlijk, stelt prof. dr. H. van den Belt. Hij adviseert bezwaarde vrijgemaakt-gereformeerden: "Niet scheuren, maar blijven, vanwege de trouw en het geduld van God."

GPPB.: Theistische evolutionist en feminist, PKN-dr. H. v.d. Belt komt opnieuw openbaar als een valse apostel. Op het erf der refokerken is sinds de uitrukking van de NHK van een "ware kerk" als planting Gods volstrekt geen sprake meer. Over de roeping van de vrouw is Gods Woord meer dan duidelijk en daarin verschilt het Oude Testament niet van het Nieuwe Testament. De oproep van Vd Belt is bizar, aangezien Gods trouw en geduld slechts de ware Kerk (met een hoofdletter) betreft en geen kerkelijke denominaties, laat staan vals-tuchtloze sodomitische kerken.

Prof. Van den Belt, hoogleraar systematische theologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam, sprak over "Schriftgezag en hermeneutiek", en richtte zich daarbij concreet op vrouwelijke ambtsdragers. Hij betoogde dat de lezing van de Schrift altijd plaatsvindt in gemeenschap met de traditie en in wisselwerking met de cultuur.

GPPB.: Onzin! Gods Woord kan alleen gelezen worden door de Geest des waren geloofs, en daarin hebben traditie en cultuur geen enkele betekenis. Van den Belt filosofeert als Aristoteles, hetgeen een regelrechte aanslag is op het gezaghebbende Woord van God!

VdB: De oorspronkelijke bedoeling van de man als hoofd van de vrouw is in de Bijbel bevrijdend geweest. De Bijbel verwijst naar de schepping van man en vrouw naar Gods beeld en gelijkenis en verbindt daaraan een verschil in roeping. "Het Nieuwe Testament gaat uit van een principiele en volstrekte gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen voor God in Christus en bestrijdt elke vorm van onderdrukking en discriminatie. Tegelijk lijkt het mij onmiskenbaar dat het Nieuwe Testament spreekt van een onderscheiden roeping van mannen en vrouwen in gezin, maatschappij en kerk."

GPPB.: Hoe kan Van den Belt als theistische evolutionist naar de bijbelse schepping verwijzen, waaraan hij totaal geen geloof hecht, ergo de zesdaagse schepping van 24 uur verkracht met evolutionistische ketterijen?
Bovendien is man en vrouw niet naar, maar IN Gods beeld geschapen. De mens in de staat der rechtheid was geen blauwdruk van Gods beeld, maar beelddrager Gods! Dat er in Christus voor de gelovigen geen onderscheid meer is van natie, stand, of geslacht (Gal. 3:28), betekent niet dat daarmee de Goddelijke scheppingsorde is opgeheven. Van den Belt spreekt wel van een onderscheiden roeping van man en vrouw, maar het onderscheid dat hij maakt is in regelrechte strijd met de bijbelse plaats van de vrouw en derhalve een brute schending van de Goddelijke scheppingsorde: God het Hoofd van Christus, Christus het Hoofd van de man, de man het hoofd der vrouw!

VdB: Het thema "De vrouw in het ambt" is hem te massief. "Er zijn heel veel vrouwen in de Bijbel die groot werk verrichten in Gods Koninkrijk. Er is uit het Nieuwe Testament geen uitgekristalliseerde ambtstheologie af te leiden. De ambten van diaken, ouderling en predikant zijn mede ingegeven door de concrete historische context van de Reformatie."

GPPB.: Onzin! In Gods Woord wordt er wel degelijk een ambtstheologie geleerd, namelijk in overeenstemming met de Goddelijke scheppingsorde.
De ambten van diaken, ouderling en predikant is uitsluitend bestemd voor mannen die van God geroepen zijn, gelijk als Aaron. "En niemand neemt zichzelven die eer aan, maar die van God geroepen wordt, gelijkerwijs als Aaron", Hebr. 5:4. Op die Goddelijke ambtsbepaling/instelling heeft de historische context van de Reformatie geen enkele hermeneutische invloed/betekenis.

VdB.: Zelf zou prof. Van den Belt vanwege de koppeling in de gereformeerde theologie van het leerambt en het regeerambt aan de ambten van predikant en van ouderling geen voorstander zijn van vrouwelijke predikanten en ouderlingen, maar "afhankelijk van de concrete invulling kan ik niet goed aangeven waarom er in de kerk geen diaconessen zouden mogen zijn. Als proponenten mogen voorgaan in de eredienst, zonder enige ambtelijke bevestiging, kan ik mij zelfs voorstellen dat de kerk vrouwen de gelegenheid geeft om te in de eredienst de Bijbel uit te leggen en toe te passen."

GPPB.: Van den Belt ageert rationeel, alsof zijn mening er iets toe doet. Hij is zogenaamd geen voorstander van de vrouw in het ambt, maar ook geen uitgesproken tegenstander op grond van Gods Woord. Geen vlees en geen vis dus!
Van diaconessen in de kerk wordt in de Schrift melding gemaakt in Rom. 16:1-2 en 1 Tim. 5:9-10, maar die vrouwen bekleedden vanzelf geen ambt. Diacones is een aangestelde dienares der Gemeente, niet om een predikambt te vervullen; want dat wordt aan de vrouwen verboden, 1 Cor. 14:34, en 1 Tim. 2:12, maar, of een diakones, die de kranken verzorgde, 1 Tim. 5:9,10, of, die de gemeente diende in het ontvangen en herbergen van de verjaagde Christenen, en ook van de apostelen en leraars, gelijk blijkt uit Rom. 16:2. Zo kenden we vroeger vele diakonesse-ziekenhuizen, hetgeen niets met een ambt voor de vrouw heeft uit te staan. Van den Belt suggereert uit zijn bedorven ratio dat "hij zich kan voorstellen dat vrouwen tijdens de eredienst in de gelegenheid worden gesteld om de Bijbel uit te leggen en toe te passen."

Deze Van den Belt-suggestie is een brute verkrachting van de scheppingsorde en van hetgeen Paulus door de inspiratie des Geestes leert over de plaats van de vrouw in Korinthe 14:34-35: "Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken."
En in 1 Timotheus 2:12-14 leert de Heilige Geest bij monde van Paulus: "Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest." Publiek spreken en/of leren in de gemeente is voor vrouwen uitgesloten!
Van den Belt is al vroeg uit de kast gekomen als een valse oecumeen; een antichrist die Rome de hand reikt en het vervloekte misoffer kerstent; een Schriftverkrachter en 1 van de tien ongecensureerde doctorale refo-ketters uit de refo-ketterkast, die de leer van Christus profaan overtreden en derhalve God niet hebben (2 Joh. 1:9). Het oordeel van het niet hebben van God in genoemde tekst ligt op alle refokerken/dominees, RD en SGP en zij kennen de geloofskeuze/wandel van Mozes niet (Hebr. 11:25).

(Klik op de afbeelding ter inzage pdf-document over de tienkoppige greep uit de ongecensureerde doctorale refo-ketterkast!).

GPPB. v.d.m.


http://www.derokendevlaswiek.com