VRAAG N.A.V. INCEST-ARTIKEL LABEE/PIETERS/IN/GEZINSGIDS 4 JAN. 2018 JRG. 70 NR. 16
VRAAG N.A.V. INCEST-ARTIKEL LABEE/PIETERS IN GEZINSGIDS 4 JAN. 2018 JRG. 70 NR. 16  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier VRAAG N.A.V. INCEST-ARTIKEL LABEE/PIETERS IN GEZINSGIDS 4 JAN. 2018 JRG. 70 NR. 16

Inzender: Ik heb een vraag. Naar aanleiding van uw commentaar op het artikel in de Gezinsgids over incest, heb ik ook het artikel in de Gezinsgids gelezen. Ik ben het helemaal met u eens, dat ds. Labee het incest-slachtoffer die hij in het artikel noemt, met een kluitje in het riet stuurt, de dader slachtoffert en niet aanpakt en zelf zijn handen in onschuld wast. Het is echt weerzinwekkend, maar wat in het artikel genoemd wordt, is nog maar een minuscuul stipje van de incest-beerput dat op het kerkelijk erf plaatsvindt.

Mijn vraag ging eigenlijk niet over wat ds. Labee schreef, want daarop hebt u duidelijk en terecht gereageerd, maar wel wat ds. W. Pieters in een colum schreef op pag. 44 van hetzelfde artikel.

Ds. Pieters schrijft: "Ze (vaders dochter) weet niet dat ze met haar lichamelijke naiviteit bij haar vader lustgevoelens wakker maakt. Waak ervoor, vaders. Strijd ertegen. Smeek erom. Je bent nergens te goed voor."

Vindt u wat ds. Pieters hier schrijft niet onnatuurlijk?

-----------------------------

Geachte inzender, dank voor uw vraag. In het commentaar op dat Gezinsgids-artikel over incest heb ik gezegd dat Pieters en Labee wel hun afschuw over incest laten blijken, maar dat zij beiden de dader de handen boven het hoofd houden, terwijl elke incestdader bij de burgerlijke rechter moet worden aangegeven. Dominees en kerkenraden die dat niet doen, verdienen levenslang werkkamp, aangezien het spreekwoord zegt dat de heler net zo erg is als de steler en in dit geval is de nalatigheid van kerkenraden en dominees een criminele nalatigheid, waarmee zij ook de eventuele bekering van incestdaders in de weg staan en het slachtoffer "pastoraal" terroriseren.

Wat uw vraag betreft, is het juist dat Pieters bizarre onnatuurlijke praat verkoopt wat u van hem citeert. Als een vader jegens zijn bloedeigen dochter seksuele lustgevoelens heeft, is die vader doodziek en moet hij zich melden bij het Pieter Baan-centrum, aangezien vaders die dergelijke lustgevoelens hebben jegens eigen dochter(s), onnatuurlijke varkens zijn, zoals Paulus die beschrijft in Romeinen 1:24 ev. De vraag die hier legitiem gesteld kan worden, is, dat Pieters aanleiding geeft dat hij vanuit zichzelf redeneert, alsof Gods Woord dergelijke onnatuurlijke lusten algemeen stelt, zoals Pieters dat wel doet, om over het-algemeen-stellen a la Pieters van de daad van incest nog maar niet te spreken.

Bovendien heb ik in het commentaar duidelijk vanuit Gods Woord aangegeven dat geen enkel kind van God onnatuurlijke zonden kan bedrijven, omdat alle onnatuurlijke zonden in het kader staan van de heerschappij des duivels, waaruit Gods volk in en door Christus is verlost.

Daar komt bij dat de onnatuurlijke lieden die Paulus beschrijft in Romeinen 1:18-32 al in de tweede trap van de verwerping verkeren, terwijl Gods volk uit de eerste trap van de verwerping verlost is. Van nature verkeert elk mens in de eerste trap van de verwerping krachtens de val in Adam. Degenen die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden (Rom. 1:18), worden door God overgegeven naar het goeddunken van hun onnatuurlijke lusten (Rom. 1:24) en verkeren daarmee in de tweede trap van de verwerping, waaruit zelden iemand verlost wordt, uitzonderingen daar gelaten, zoals de bekering van koning Manasse laat zien, die zijn kinderen offerde aan de Moloch. De derde trap van de verwerping betreft degenen die de onvergeeflijke zonden bedreven hebben tegen de Heilige Geest en degenen die reeds zelfmoord gepleegd hebben, want voor dezulken die dit soort van doodzonden hebben begaan, bestaat er geen enkele bijbelse hoop op de zaligheid, zoals Gods Woord leert.

Nogmaals, vriend Pieters ageert op een bizarre onnatuurlijke wijze, alsof "vaders" die alleen al met dergelijke beestachtige incest-lusten bezet zijn, tot de categorie behoren van natuurlijke vaders, maar niet heus. Bovendien schaart Pieters ook de godvrezende vaders in de categorie van onnatuurlijke vaders die met dergelijke varkens-lusten bezet zijn. Het is zoals u zegt: weerzinwekkend!
Tenslotte brengt Pieters de wet in stelling om tegen dergelijke varkens-lusten te waken, te strijden en te smeken, alsof dat ook voor natuurlijke vaders geldt, laat staan voor godvrezende vaders. Vriend Pieters is talloze keren openbaar gekomen dat hij zwanger is van de wet en als gevolg daarvan allerhande ketterijen leert, zoals op deze website met de feiten is bewezen. In het genoemde Gezinsgids-artikel ageert hij zelfs crimineel, door de onnatuurlijke "vaders" te vereenzelvigen met natuurlijke en zelfs met godvrezende vaders, maar zijn criminele wijze van ageren hadden we reeds aangegeven in het commentaar.

zegen,

GPPB. v.d.m.

PS. Tweede update-versie van Commentaar jegens Gezinsgids-artikel, plus artikel over incest, plus dit artikel, te lezen via een Klik op het PDF-ikoontje.


http://www.derokendevlaswiek.com