HHK-CLOWN DR. M. KLAASSEN HOUDT EEN/SERIE/SEKSPREKEN/WAARVAN/ER/EENTJE/IS/MET EEN HOLLYWOOD-THEMA, GENAAMD: 'DE BIKINI'
GEESTELIJKE GESTOORDHEID: HHK/JIJDAAR-CLOWN DR. M. KLAASSEN HOUDT EEN SERIE SEKSPREKEN, WAARVAN ER EENTJE IS MET EEN HOLLYWOOD-THEMA, GENAAMD: 'DE BIKINI'  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
GEESTELIJKE GESTOORDHEID: HHK/JIJDAAR-CLOWN DR. M. KLAASSEN HOUDT EEN SERIE SEKSPREKEN, WAARVAN ER EENTJE IS MET EEN HOLLYWOOD-THEMA, GENAAMD: "DE BIKINI"

ACTEUR-CLOWN DR. M. KLAASSEN STAAT TE BOEK ALS EEN VALSE LERAAR ONDER DE NOEMER VAN DE ONGECENSUREERDE DOCTORALE REFOKETTERKAST - ZIE VOLGENDE BLOKKEN

KLIK OP DE AFBEELDING TER INZAGE BIKINI-PREEK -MET GPPB-COMMENTAAR- VAN JIJDAAR-CLOWN DR. M. KLAASSEN

'EN DE AARDE BRACHT VOORT': EEN SCALA AAN ONGECENSUREERDE DOCTORALE REFO-KETTERS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
"EN DE AARDE BRACHT VOORT": EEN REFO DEEPSTATE-BEWEGING, WAARONDER EEN SCALA AAN ONGECENSUREERDE DOCTORALE REFO-KETTERS EN VALSE LERAARS, PLUS DE FASCISTISCHE SGP-CU EN DE JEZUIETENKRANT, HET RD !

EEN TIENKOPPIGE GREEP UIT DE ONGECENSUREERDE DOCTORALE REFO-KETTER-KAST

DE KENMERKEN VAN EEN VALSE KERK BETREFT ALLE REFOKERKEN, AANGEZIEN ALLERHANDE KETTERS BINNEN DE REFOKERKEN NIET WORDEN GECENSUREERD EN VERWORPEN (zie o.a. Tit. 3:10), MAAR GEWAARDEERD EN GERESPECTEERD, WAARBIJ ALLERHANDE VALSE LERINGEN, ONNATUURLIJKE ZONDEN, VALSE GODSDIENSTVRIJHEID, FASCISTISCHE SGP/CU-POLITIEK WORDEN GETOLEREERD EN IN DEFORMATORISCHE DEEPSTATE-KRANT, HET RD, GEPROMOOT !

KLIK OP DE AFBEELDING OM VOLLEDIG PDF-DOCUMENT OVER DE TOP-TIEN AAN REFO-KETTERS EN HUN KETTERIJEN TE DOWNLOADEN

PDF-VERSIE VAN HET ARTIKEL:
FEMINISTISCHE LEERTOLERANTIE VAN DR. M. KLAASSEN OMTRENT DE HOOFDBEDEKKING VOOR DE VROUW TIJDENS DE EREDIENST
  Klik hier
      
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier PDF-VERSIE VAN HET ARTIKEL:
FEMINISTISCHE LEERTOLERANTIE VAN DR. M. KLAASSEN OMTRENT DE HOOFDBEDEKKING VOOR DE VROUW TIJDENS DE EREDIENST

KLIK OP DE AFBEELDING TER INZAGE PDF-VERSIE VAN HET ARTIKEL


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DE SCHRIFTVERVALSENDE TOVERKUNSTEN VAN DR. M. KLAASSEN EN DR. P. DE VRIES  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik op de afbeelding ter inzage document van de tienkoppige greep uit de ongecensureerde doctorale refo-ketterkast, waarin dr. M. Klaassen en dr. P. de Vries ook begrepen zijn.

Klik hier
DE SCHRIFTVERVALSENDE TOVERKUNSTEN VAN DR. M. KLAASSEN EN DR. P. DE VRIES

Bron Klaassen-artikel:
https://www.rd.nl/opinie/laat-christenen-ook-christelijk-debatteren-1.1614162

PKN-dr. M. Klaassen vervalst 2 Timotheus 2:24 en verbindt met deze tekst een Laodiceaanse uitspraak van Melanchthon, de linkerhand van Luther, en pleegt daarmee een dubbele vervalsing, aangezien hij geen onderscheid maakt tussen het geestelijke twisten (Neh. 5:7 - Neh. 13:11-25 - Hos. 2:1 - Micha 6:1-2) en het vleselijke twisten (1 Kor. 3:3 - Gal. 5:20 - Filipp. 1:15 - 1 Tim. 6:4 - 2 Tim. 2:24). Bovendien speelt Klaassen het verdragen van de kwaden in 2 Tim. 2:24 uit tegen het NIET verdragen van de kwaden door de gemeente van Efeze en dat NIET dragen van de kwaden wordt door Christus geprezen (Openb. 2:2). Klaassen is dus een Schriftkritische gifmenger waarvan de refokerken uitpuilen.

In de twee preken op de volgende blokken wordt het onderscheid tussen het dragen en het niet dragen van de kwaden, en het onderscheid tussen geestelijk en vleselijk twisten vanuit Gods Woord aan de dag gelegd.

Met de Laodiceaanse uitspraak en de laakbare houding van Melanchthon over "de twist der theologen", waarop Klaassen zich beroemt, was Calvijn het volstrekt oneens. Melanchthon was een pantoffelheld en bevangen met mensenvrees en weigerde om valse leraars publiek aan te pakken met het Woord. Calvijn heeft zich over de laodiceaanse houding van Melanchthon ge-ergerd en schreef hem 40 brieven om hem in te winnen de strijd aan te vangen tegen de heersende ketterijen, want daarvoor was ook Melanchthon immers reformator, maar Melanchthon weigerde en Calvijn kreeg slechts 8 kleine briefjes van Melanchthon terug en meestentijds gaf hij helemaal geen antwoord. Dr. Klaassen noemt NIETS van dit alles en suggereert valselijk dat de aversie van Melanchthon tegen de noodzakelijke Luther- en Calvijn-polemiek tegen Rome en de valse leraars, bijbels-legitiem was, en daarmee schrijft Klaassen zijn eigen huurlingen-biografie!

Klaassen doet exact hetzelfde als degenen die onrechtvaardig oordelen (Matth. 7:1-5 - Luk. 10:16 - Rom. 2:1 - Rom. 14:13 - Hand. 23:3) niet onderscheiden van het rechtvaardig oordelen (Joh. 7:24b - Hand. 13:10 - 1 Kor. 5:12 - 1 Kor. 6:3 - 1 Kor. 6:5 - 1 Kor. 14:19 - Filipp. 1:10 - 1 Tim. 5:20 - 2 Tim. 2:23 - Tit. 3:10 - Jak. 3:10 - 1 Joh. 4:1), maar het bijbelse rechtvaardig oordelen op 1 hoop werpen met het onrechtvaardig oordelen en daarmee het kind en het badwater wegwerpen; de separerende prediking tussen schijn en zijn door Gods geroepen getuigen belasteren; de leer van Christus vervalsen door het bijbels-noodzakelijke oordelen te veroordelen; de bediening des Heiligen Geestes, de geest des geloofs, des oordeels en des onderscheids, te loochenen en te blasfemeren en zich daarmee het oordeel Gods op de hals halen, omdat zij tot in hun diepste intentie subtiele scheurmakers, ofwel valse vredemakers zijn, ten koste van Gods recht en de waarheid van het Evangelie!

-----------------------------------------------

HHK-dr. P. de Vries steekt een beschuldigende vinger uit naar evolutionisten en zegt vromelijk dat de evolutietheorie in strijd is met het christelijke geloof (wat opzich volkomen waar is), terwijl hijzelf de theistische evolutionisten van het New Calvinism (Keller, Piper Driscoll) zijn geloofsbroeders noemt. Bovendien heeft De Vries begin dit jaar de sodomitische VU-crucifix gekust, een knieval voor de duivel gemaakt en is lid van een sodomitisch kerkverband (HHK), dat door het recent genomen synodale homo-besluit volledig in strijd met de Goddelijke scheppingsorde handelt. (Zie vorige artikel en de aanverwante preken op volgende blokken).

GPPB. v.d.m.

DE GEESTELIJKE TWIST VAN DE GETROUWE MAARTEN JEGENS DE VALSE OECUMENEN        
Plaats in winkelmandjeMandje

DE GEESTELIJKE TWIST VAN DE GETROUWE DR. MAARTEN JEGENS DE VALSE OECUMENEN, DE DOCTORALE PANTOFFELHELDEN EN DE VALSE VREDEMAKERS IN ZIJN EN ONZE DAGEN

LUTHER:
Wanneer het nu de artikelen van het geloof betreft, dan geve God maar geen ootmoed! Want het komt er dan niet op aan, dat men omwille van de liefde of de vrede of de eenheid wil wijken; ook niet omdat anders de kerk verwoest werd of dat men uit liefde tot de keizerlijke majesteit een weinig wijkt. Zo klagen de sekten- en scheurmakers over ons, als ware er bij ons geen ootmoed en liefde. Maar wij antwoorden hen: "Verwijder eerst het Woord, de leer en het geloof; want hierin willen wij voor u geen handbreed wijken, al zouden ook de hemel en aarde erdoor uit hun voegen raken."

Citaat van Luther uit: Preek over de voetenwassing, Joh. 13:1-20.

HET WOORD ZIJNER LIJDZAAMHEID BEWAREN HOUDT OOK HET GEESTELIJKE TWISTEN IN TEGEN DE KETTERS EN VALSE LERAARS (1) - GPPB. (01-12-2019)  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
HET WOORD ZIJNER LIJDZAAMHEID BEWAREN HOUDT OOK HET GEESTELIJKE TWISTEN IN TEGEN DE KETTERS EN VALSE LERAARS (1)

Schriftlezing: Openbaring 3

Tekst voor de prediking:
"Omdat gij het Woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen", Openb. 3:10.

DE SCHRIFTVERVALSENDE TOVERKUNSTEN VAN DR. M. KLAASSEN EN DR. P. DE VRIES.

PKN-dr. M. Klaassen vervalst 2 Timotheus 2:24 en een verbindt met deze tekst een Laodicea-uitspraak van Melanchthon, de linkerhand van Luther, en pleegt daarmee een dubbele vervalsing, aangezien hij geen onderscheid maakt tussen het geestelijke twisten (Neh. 5:7 - Neh. 13:11-25 - Hos. 2:1 - Micha 6:1-2) en het vleselijke twisten (1 Kor. 3:3 - Gal. 5:20 - Filipp. 1:15 - 1 Tim. 6:4 - 2 Tim. 2:24). De Laodiceaanse uitspraak en de laakbare houding van Melanchthon over "de twist der theologen" was Calvijn het 100% oneens. Melanchthon was bevangen met mensenvrees en weigerde om valse leraars publiek aan te pakken met het Woord. Calvijn heeft zich over de laodiceaanse houding van Melanchthon ge-ergerd en schreef hem 40 brieven om hem in te winnen de strijd aan te vangen tegen de heersende ketterijen, want daarvoor was hij immers reformator, maar Melanchthon weigerde en Calvijn kreeg slechts 8 kleine briefjes van Melanchthon terug. Dr. Klaassen noemt NIETS van dit alles en daarmee schrijft hij zijn eigen huurlingen-biografie!

HHK-dr. P. de Vries steekt een beschuldigende vinger uit naar evolutionisten en zegt vromelijk dat de evolutietheorie in strijd is met het christelijke geloof (wat opzich volkomen waar is), terwijl hijzelf de theistische evolutionisten van het New Clavinism (Keller, Piper Driscoll) zijn geloofsbroeders noemt. Bovendien heeft De Vries de sodomitische crucifix gekust, een knieval voor de duivel gemaakt en is lid van een sodomitisch kerkverband (HHK).


-----------------------------------------------------------------------------------------

VOOR AL GODS WARE GEROEPEN KNECHTEN GELDT, DAT ZIJ HET GETROUWE WOORD VASTHOUDEN, DE TEGENSPREKERS WEERLEGGEN EN DE VERLEIDERS DE MOND STOPPEN EN DIE DAT NALATEN BEHOREN NIET TOT GODS WARE GEROEPEN KNECHTEN (2) - GPPB. (01-12-2019)  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
VOOR AL GODS WARE GEROEPEN KNECHTEN GELDT, DAT ZIJ HET GETROUWE WOORD VASTHOUDEN, DE TEGENSPREKERS WEERLEGGEN EN DE VERLEIDERS DE MOND STOPPEN EN DIE DAT NALATEN BEHOREN NIET TOT GODS WARE GEROEPEN KNECHTEN (2)

Schriftlezing: Titus 1:9-14

Tekst voor de prediking:
"Die vasthoudt aan het getrouwe Woord, dat naar de leer is, opdat hij machtig zij, beide om te vermanen door de gezonde leer, en om de tegensprekers te wederleggen. Want er zijn ook vele ongeregelden, ijdelheidsprekers en verleiders van zinnen, inzonderheid die uit de besnijdenis zijn; welken men moet den mond stoppen, die gehele huizen verkeren, lerende wat niet behoort, om vuil gewins wil. Een uit hen, zijnde hun eigen profeet, heeft gezegd: De Kretensen zijn altijd leugenachtig, kwade beesten, luie buiken. Deze getuigenis is waar. Daarom bestraf hen scherpelijk, opdat zij gezond mogen zijn in het geloof. En zich niet begeven tot Joodse fabelen, en geboden der mensen, die hen van de waarheid afkeren", Titus 1:9-14.

DE SCHRIFTVERVALSENDE TOVERKUNSTEN VAN DR. M. KLAASSEN EN DR. P. DE VRIES

PKN-dr. M. Klaassen vervalst 2 Timotheus 2:24 en een verbindt met deze tekst een Laodicea-uitspraak van Melanchthon, de linkerhand van Luther, en pleegt daarmee een dubbele vervalsing, aangezien hij geen onderscheid maakt tussen het geestelijke twisten (Neh. 5:7 - Neh. 13:11-25 - Hos. 2:1 - Micha 6:1-2) en het vleselijke twisten (1 Kor. 3:3 - Gal. 5:20 - Filipp. 1:15 - 1 Tim. 6:4 - 2 Tim. 2:24). De Laodiceaanse uitspraak en de laakbare houding van Melanchthon over "de twist der theologen" was Calvijn het 100% oneens. Melanchthon was bevangen met mensenvrees en weigerde om valse leraars publiek aan te pakken met het Woord. Calvijn heeft zich over de laodiceaanse houding van Melanchthon ge-ergerd en schreef hem 40 brieven om hem in te winnen de strijd aan te vangen tegen de heersende ketterijen, want daarvoor was hij immers reformator, maar Melanchthon weigerde en Calvijn kreeg slechts 8 kleine briefjes van Melanchthon terug. Dr. Klaassen noemt NIETS van dit alles en daarmee schrijft hij zijn eigen huurlingen-biografie!

HHK-dr. P. de Vries steekt een beschuldigende vinger uit naar evolutionisten en zegt vromelijk dat de evolutietheorie in strijd is met het christelijke geloof (wat opzich volkomen waar is), terwijl hijzelf de theistische evolutionisten van het New Clavinism (Keller, Piper Driscoll) zijn geloofsbroeders noemt. Bovendien heeft De Vries de sodomitische crucifix gekust, een knieval voor de duivel gemaakt en is lid van een sodomitisch kerkverband (HHK).


-----------------------------------------------------------------------------------------

DR. M. KLAASSEN, ALIAS DR. 'SOLA PAPISME'        
Plaats in winkelmandjeMandje

DR. M. KLAASSEN, ALIAS DR. 'SOLA PAPISME': "Sola Scriptura onopgeefbaar"
RD: 13-01-2014 16:03 | dr. M. Klaassen

Bronlink:
http://www.refdag.nl/opinie/toegespitst/sola_scriptura_onopgeefbaar_1_797522

-----------------------------------------------------

Dr. M. Klaassen promoveerde recent op "de rechtvaardiging des ongeloofs", aangezien hij stelde dat de rechtvaardiging voortvloeit uit de gemeenschap met Christus, dus leert hij de rechtvaardiging van de gelovige. Die ketterij is een trend geworden in onze dagen. Dr. P. de Vries leert dezelfde ketterij zoals blijkt uit een aangehaald citaat van dr. P. de Vries in het recent gepubliceerde artikel "De veelbewogen homopastorale brieven van dr. P. de Vries".

Gods Woord leert echter de rechtvaardiging van de goddeloze en op grond van de Goddelijke rechtvaardigverklaring wordt de ziel in de verzoende gemeenschap met God gebracht. In onze dagen wordt die Goddelijke orde omgedraaid, zoals dat uit de ketterijen van dr. M. Klaassen en dr. P. de Vries blijkt.

Nu beweert dr. M. Klaassen dat het "sola Scriptura onopgeefbaar is", maar aangezien dr. Klaassen het sola Scriptura aan zijn PKN-laars lapt, is zijn "onopgeefbaarheid" niets anders dan een papistische spotrede, hetgeen we hieronder nader zullen aantonen. Ook is Klaassen gebruiker van de HSV, een valse bijbelvertaling, die het sola Scriptura vervalst.

Enkele citaten uit het Sola Scriptura-artikel van dr. Klaassen aan het Sola Scriptura getoetst

Klaassen: "De Schrift is het gezagvolle Woord van God. Wel dient de Schrift uitgelegd en verstaan te worden overeenkomstig het geloof van de kerk."

GPPB.: Uit bovenstaand citaat bewijst Klaassen dat hij geworteld is in het paapse ongeloof, aangezien Rome exact hetzelfde leert hetgeen Klaassen hier beweert hetgeen volledig in strijd is met het sola Scriptura, aangezien sola Scriptura eist dat het geloof der kerk uitgelegd en verstaan moet worden overeenkomstig de leer der Schrift en niet andersom. Klaassen keert de orde om en stelt dat "de Schrift uitgelegd en verstaan dient te worden overeenkomstig het geloof van de kerk", hetgeen een volbloed paapse kreet is. Ook Rome leert -net als Klaassen- dat het geloof der kerk ontleend is aan de Schrift, maar ondertussen stelt Rome het geloof der kerk als toetssteen voor het ware geloof en niet de Schrift.

Klaassen: "Sola Scriptura is in de gereformeerde theologie nooit bedoeld alsof alleen de Bijbel gezaghebbend zou zijn. Sola Scriptura is iets anders dan nuda Scriptura: de naakte Schrift. De kreet: "De Bijbel en de Bijbel alleen" lijkt misschien wel gereformeerd, maar is het niet. Die hoort meer bij de doperse traditie of het Amerikaanse fundamentalisme."

GPPB.: Het is bekend dat het gros huidige godgeleerden lukraak etiketten plakken om hun ketterijen te kerstenen en bedektelijk in te voeren. Degenen die alleen en uitsluitend Gods Woord Goddelijk gezag toeschrijven, krijgen namelijk van Klaassen het etiket "dopers en/of Amerikaans fundamentalistisch" opgeplakt. De gereformeerde belijdenisgeschriften zijn opgesteld over het 'hoe' de kerk Gods Woord verstaat, maar zij hebben geen Goddelijk gezag. Wie dat wel leert claimt dezelfde pretenties als Rome. De Dordtse vaderen hebben altijd gesteld dat als achteraf mocht blijken dat de belijdenisgeschriften correctie behoeven op grond van Gods Woord, dat onverwijld moet geschieden. Klaassen stelt het gezag van Gods Woord algemeen en op gelijke voet met het gezag van de belijdenisgeschriften, terwijl Gods Woord geen algemeen gezag, maar Goddelijk gezag heeft en dat geldt duidelijk niet voor de belijdenisgeschriften. Dr. Klaassen profileert zich derhalve als dr. Sola Papisme. Bovendien is het de keiharde realiteit dat er van een geestelijke en kerkelijke eenheid volstrekt geen sprake is, terwijl alle refo-kerken de Drie Formulieren van Enigheid belijden en deze verschillend interpreteren, OMDAT men massaal van het sola Scriptura is afgeweken en er een eigen invulling aan geeft, zoals ook dr. Klaassen dat doet. Genoemde Formulieren van Enigheid hebben door het eigenwillige en neo-gereformeerde gebruik ervan meer als een splijtzwam gewerkt als aan de eenheid des waren geloofs. Klaassen laat dat feit echter onaangeroerd, omdat anders zijn drijfzand-positie als PKN-dominee onhoudbaar wordt en die prijs is hem -en vele anderen met hem- blijkbaar te hoog, zoals de prijs om al zijn papistische goederen te verkopen, de rijke jongeling te hoog was en vijandig-bedroefd heenging.

Klaassen: "Wie het sola Scriptura relativeert, stelt niet alleen een van de kernprincipes van de Reformatie ter discussie, maar erger: die laat zich verdringen van de enige plaats om te staan."

GPPB.: Aangezien Klaassen het gezag van de belijdenisgeschriften in 1 adem conformeert met het gezag van de Schrift, kan een kind verstaan dat Klaassen zelf het sola Scriptura relativeert en daarmee de leer van de Reformatie ter discussie stelt. Klaassen heeft als PKN-dominee al geen milimeter bijbelse grond om te staan, laat staan dat hij op het sola Scriptura staat, aangezien hij de belijdenisgeschriften een afgodische gezags-status toekent. Het negeren van de traditie geeft Klaassen namelijk dezelfde status als het plegen van Schriftkritiek. Alleen al om zijn paapse leerstellingen zou Klaassen aan het hof van Rome tot kapelaan bevorderd worden door de paus himself.

Klaassen: "Te midden van het drijfzand van menselijke meningen en tradities vond Luther een plaats om te staan: het Woord van God: "Mijn geweten is gevangen door het Woord van God." Een bevrijdende gevangenschap."

GPPB.: Alweer bedient Klaassen zich van een etikettering die van geen kant klopt, aangezien Luther niet stond TE MIDDEN van het drijfzand der menselijke meningen en tradities, maar er door God TEGENOVER werd geplaatst, namelijk tegenover de godslasterlijke ketterijen en afgoderijen van de Antichrist, Rome. Als Luther zegt dat zijn geweten gevangen is door het Woord van God, is dat tevens een bijbelse veroordeling jegens de positie van Klaassen, aangezien Klaassen met zijn geweten in een sodomitische valse kerk gevangen zit, hetgeen ook duidelijk in de vruchten openbaar komt. De gevangenschap van dr. Sola Papisme is derhalve geen bevrijdende, maar geknechte gevangenschap van een dienstbare geest
.

PS. Zie ook RD-artikel:
Ds. M. Klaassen promoveert op studie op rechtvaardiging in gereformeerde traditie

22-06-2013 12:05 | gewijzigd 22-06-2013 16:46 | Willem van Klinken

RD-link:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/ds_m_klaassen_promoveert_op_studie_op_rechtvaardiging_in_gereformeerde_traditie_1_748926

Ds. M. Klaassen (PKN) promoveerde op de leer van de rechtvaardiging, maar als predikant van de valse PKN degradeerde hij de leer waarmee de Kerk staat of valt -onvermijdelijk- door een nieuwe ketterij, aangezien hij in zijn proefschrift beweert dat de rechtvaardiging geschonken wordt vanuit de gemeenschap met Christus. Wat Klaassen met Calvijn op de lippen leert is een subtiele variant van de leer van Rome! God is een God Die uitsluitend de goddeloze rechtvaardigt door de toegerekende gerechtigheid van Christus. Als gevolg van de vergeving der zonden treedt Christus in gemeenschap met Zijn wedergeboren Bruid. Klaassen daarentegen stelt in navolging van Rome de vruchten des geloofs (de gemeenschap met Christus) als oorzaak en bron van de rechtvaardigmaking en leert in navolging van Rome en de Afscheiding 'de rechtvaardiging van de gelovige'. Degenen die dat leren, maken zichzelf tot overtreders, omdat zij niet blijven in de leer van Christus en derhalve hebben zij noch de Vader, noch de Zoon (2 Joh. 1:9)

Alle refo-predikanten staan op de zandgrond van de rechtvaardiging van de goddeloosheid, en zijn derhalve niet in de leer van Christus gebleven; dezulken zullen nooit het Woord zuiver kunnen preken en zullen onvermijdelijk de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze vervalsen, zoals ook nu weer blijkt uit het doctorale rijke-mans-betoog van ds. M. Klaassen, die de leer waarmee de Kerk staat of valt vervalst aka Rome.

IRS/VOORZITTER DR. M. KLAASSEN MOOIWEER-DOMINEE EN HEGGERIAANS ROOMS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
PKN-DR. M. KLAASSEN, BLEEK ALS VOORZITTER VAN DE IRS DESGEVRAAGD ‘NIET TE WETEN' WAT WIJLEN DS. H.J. HEGGER ALS OPRICHTER VAN DE IRS VÓÓR EN NÁ ZIJN ANTICHRISTELIJKE OMSLAG AAN KETTERIJEN GELEERD HEEFT, TERWIJL HEGGER -ZWART OP WIT- DE ANTICHRIST ‘ZIJN LIEVE BROEDER IN CHRISTUS' GENOEMD HEEFT EN IN DE LEER EEN VOLBLOED PKN-ARMINIAAN IS GEBLEKEN (ZIE KLIK HIER LINK)

TOEN WE DR. KLAASSEN DAARMEE CONFRONTEERDEN, LIET HIJ DE GODSLASTERLIJKE UITSPRAKEN VAN HEGGER LIGGEN IN HET PLURALE PKN-MIDDEN EN WIERP DAARMEE DE VERVLOEKING DES HEILIGEN GEESTES TEGEN ZULKE KETTERS BIJ MONDE VAN PAULUS IN GALATEN 1:8-9, OVERBOORD EN LAPTE HET APOSTOLISCH OORDEEL IN 2 JOH. 1:9 AAN ZIJN PKN-LAARS, MET DE SCHIJNVROME SLOGAN "DAT WIJ NIET MOGEN OORDELEN"

EN DAT, TERWIJL GODS WARE KNECHTEN GEROEPEN ZIJN OM BIJBELS RECHTVAARDIG TE OORDELEN, DE GEESTEN TE BEPROEVEN, DE VALSE LERAARS TE ONTMASKEREN EN HEN DE WACHT BIJ GOD VANDAAN AAN TE ZEGGEN, EN DE LEUGENSPREKERS DE MOND TE STOPPEN MET HET WOORD ONZES GODS.

PKN-DR. M. KLAASSEN HANGT DEZELFDE ARMINIAANSE KETTERIJEN AAN, ZOALS WIJLEN PKN-DS. H.J. HEGGER DIE GELEERD HEEFT, MET NAME ALS HET GAAT OVER DE LEER WAARMEE DE KERK STAAT OF VALT, DE LEER VAN DE RECHTVAARDIGING VAN DE GODDELOZE EN DE TOE-EIGENING DES HEILS DAARVAN.

DR. KLAASSEN WILDE DESGEVRAAGD NIET MEER VERDER CORRESPONDEREN EN VERWEES SCHIJNHEILIG NAAR 1 KOR. 4:5, OM ZICHZELF IN TE DEKKEN, TERWIJL HET IN 1 KOR. 4:5 GAAT OVER VERBORGEN ZAKEN EN OVERLEGGINGEN DES HARTEN, MAAR NIET OVER OPENBARE ZAKEN, WANT DAAROP IS O.A. EZECHIEL 13 EN 1 TIM. 5:20 VAN TOEPASSING.

OMTRENT DE PLICHT VAN EEN GETROUWE WACHTER ZOALS GODS WOORD DIE O.A. LEERT IN EZECHIËL 13, WIL PKN-DR. KLAASSEN NIETS WETEN ! PKN-DR. KLAASSEN IS -NET ALS HET VOLTALLIGE LEGER REFO-PREDIKANTEN- EEN MOOIWEER-DOMINEE DIE WEIGERT PUBLIEK IN DE BRESSEN TE STAAN (KAN OOK NIET ALS LID VAN EEN SODOMITISCH KERKVERBAND) EN DERHALVE DE ERGERNIS VAN HET KRUIS TENIET DOET, OM ZELF MAAR NIET VERVOLGD TE WORDEN EN DE VROME ONAANTASTBARE GODGELEERDE TE SPELEN, TERWIJL GOD DE WIJSHEID VAN ZULKE VALS-KERKELIJKE WERELD-WIJZEN DOET VERGAAN !

HET IS ZONNEKLAAR DAT MOOIWEER-DOMINEES ALS KLAASSEN MET HUN VAN GOD VERVLOEKTE "NEUTRALE" HOUDING NIET IN DE LEER VAN CHRISTUS BLIJVEN EN DERHALVE GOD NIET HEBBEN EN ZICH DES DOODS SCHULDIG MAKEN AAN HETGEEN GESCHREVEN IS IN SPREUKEN 17:15: "Wie de goddeloze rechtvaardigt en de rechtvaardige verdoemt zijn de Heere een gruwel, ja die beiden."

(ZIE OOK IRS-HEGGER-LEER VIA DE KLIK HIER LINK EN KLAASSEN-LEER OP DE VOLGENDE BLOKKEN).

PS. DEGENEN DIE DE ANTI-CHRIST (VICARIUS VILII DEI) HUN "LIEVE BROEDER IN CHRISTUS" NOEMEN -ZOALS HEGGER GEDAAN HEEFT- EN DEGENEN DIE ZULKE GODSLASTERINGEN MET PLUIMSTRIJKENDE WOORDEN RELATIVEREN, LATEN CHRISTUS EN BELIAL HAND IN HAND GAAN, EN HOUDEN CHRISTUS VOOR DE DUIVEL !


--------------------------------------------------------------

UIT EEN INTERVIEW MET DR. M. KLAASSEN


‘De rechtvaardiging is onlosmakelijk verbonden met het geloof'

27 december 2013, door Adriaan van Belzen - Om Sions wil

In gesprek met dr. M. Klaassen, in: "Om Sions wil", 27-12-2013, pag. 24-25:

Dr. Klaassen: "Het is belangrijk dat mensen de verbinding tussen rechtvaardiging en geloof leren zien."


Bronlink:
http://www.mklaassen.net/interviews/de-rechtvaardiging-is-onlosmakelijk-verbonden-met-het-geloof/

-------------------------------------------------------------------

Dr. K-fragment 1: "Het is zeker mogelijk dat de Heere mensen op een bijzondere manier verzekert van hun aandeel in Christus. Maar ik geloof ook dat er nu mensen in de hemel voor Gods troon juichen die geleerd hebben om met hun zonden de toevlucht tot Christus te nemen, maar die misschien altijd geworsteld hebben met de gedachte dat ze nog niet bewust ervaren hadden dat hun zonden vergeven waren."

De predikant uit Sliedrecht benadrukt hiermee geen pleidooi te willen voeren voor een onbewuste rechtvaardiging.

"Als je waarachtig berouw over je zonden hebt, de toevlucht tot Christus neemt, omdat je tot het besef gekomen bent Hem als Zaligmaker niet meer te kunnen missen, mag je weten gerechtvaardigd te zijn."

GPPB.: Al in fragment 1 bewijst dr. Klaassen geen bijbels geloofsbegrip te hebben van de bijbelse rechtvaardigingsleer, ten spijt van zijn heggeriaanse doctorale studie. Klaassen leert, zoals tal van dominees leren, de rechtvaardiging van de toevluchtnemende zondaar die zij een verondersteld geloof/rechtvaardigmaking in handen stoppen, terwijl God een God is Die de goddeloze rechtvaardigt door rechtspraak en vrijspraak in Christus (Job 33:24 - Jes. 54:9 - Joh. 14:19b, enz. enz.).

Christus vindt Zijn verloren schapen nog altijd op het vlakke des velds vertreden in hun geboortebloed (Ezech. 16:6). Hoe zouden dezulken tot Christus kunnen vluchten? Hoeft ook niet, Hij komt, Hij zoekt, Hij vindt en Hij zaligt, namelijk hetgeen verloren is.

Bij Klaassen blijft de oude mens onder de wet springlevend, en dat is de theologie van vandaag en dat geldt voor de volle breedte van de zogenaamde "gereformeerde gezindte."
De leer waarmee de Kerk staat of valt -de rechtvaardiging van de goddeloze- wordt door dr. Klaassen op allerlei manieren vervalst, o.a. doordat hij er een arminiaanse heilsorde op na houdt, namelijk "berouw, toevlucht nemen, rechtvaardiging."

Gods Woord leert eerst rechtvaardiging en dan berouw. "Zekerlijk, NADAT ik bekeerd ben, heb ik berouw gehad", Jer. 31:19.
Bovendien, Gods Woord leert nergens een mogelijkheid voor een DODE zondaar om tot Christus te vluchten, tenzij Christus Zichzelf aan de doden openbaart op Zijn spreken (Joh. 5:25) tot rechtvaardigmaking en tot geloof. Dat is ook van toepassing als Christus de ziel tot Zich trekt met de woorden "Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven", Matth. 11:28.

Degenen die zaligmakende vlucht-mogelijkheden voor een dode zondaar leren, -zoals ook Klaassen dat doet- weten niet dat de mens van nature van voren net zo geestelijk dood is als van achteren. Klaassen leert dat het verloren schaap (met zijn gebroken poten) tot de herder vlucht, terwijl Gods Woord en de bevinding der heiligen exact het tegenovergestelde leren, namelijk dat de Goede Herder het verlorene zoekt, vindt en zalig maakt (Luk. 19:10). Degenen die de verzinsels leren zoals dr. Klaassen (PKN), dr. P. de Vries (HHK), enz., enz., enz., die leren, zijn volbloed arminianen.

In het kader van de rechtvaardiging zet Klaassen de vluchtende mens in beweging richting een passieve Christus, terwijl Christus in alle leerstukken de Eerste en de Laatste is, het Begin en het Einde, de Alpha en de Omega, ook geloofsbevindelijk! Christus is niet alleen een Middelaar van verwerving; Hij is ook een Middelaar van toepassing. Onder andere Johannes 5:25 leert ons de geestelijke opwekking uit de dood, waarin niet de gelovige mens, niet de vluchtende mens, maar DE doden op de levendmakende stem van Christus door Woord en Geest uit hun Adamsgraf worden opgewekt TOT rechtvaardigmaking, TOT wedergeboorte en TOT geloof. Niet het geloof, maar GOD rechtvaardigt de goddeloze en rekent hem de gerechtigheid van Christus toe, waarop het geloof IN ORDE volgt. De schenking gaat nog altijd aan de aanneming des geloofs vooraf (Joh. 3:27).

Klaassen plaatst de vrucht der genade (het berouw) aan het begin van zijn onordelijke heils-toe-eigening, terwijl waar berouw een vrucht is van de vergeving der zonde en een vruchtgevolg op de vergeving der zonde in de toepassing.

Dr. K-fragment 2: "Geloofszekerheid is echter vaak een langer of korter durend proces in iemands leven, dus is het goed mogelijk dat iemand zich er niet van bewust is een gelovige te zijn, laat staan dat hij zich durft toe te eigenen rechtvaardig voor God te zijn. Voordat iemand zover is, kan er een hele worsteling aan voorafgegaan zijn."

GPPB.: In fragment 2 spreekt Klaassen Christus finaal tegen, aangezien ieder waar kind van God enige zekerheid heeft van zijn zaligheid, want een geloof zonder geloofszekerheid is geen waar geloof, maar een schijngeloof ("gedrochtelijk hersenschim" - V.D. Groe). Christus zegt namelijk dat de kleinen in de genade daadwerkelijk in Hem geloven (Matth. 18:6), Zijn stem kennen en geen vreemde zullen volgen (Joh. 10:5).

Klaassen suggereert dat er gelovigen zijn die niet weten dat ze het zijn, maar dat is de leer van Rome ten voeten uit en een aanslag op de leer van Christus, aangezien Christus het totaal anders leert dan Klaassen en het refo-leger "voorwaarts christenstrijders" het leren. Geloofszekerheid is echter geen statische zekerheid en de zekerheid des geloofs staat niet vrij ter beschikking voor de gelovige, maar wordt in een weg van helse aanvechting en diepe beproeving voortdurend bevestigd in het hart van de gelovige op grond van de voorbidding van Christus (Luk. 22:32), door de Heilige Geest gewerkt.

Dr. K-fragment 3: "Vervolgens moet het hen duidelijk gemaakt worden dat wie gelooft gerechtvaardigd is voor God en wie niet gelooft, dat de toorn van God op hem rust. Het accent in de prediking moet dus vooral liggen op de noodzaak van geloof en bekering en niet op de rechtvaardiging. Het is wel belangrijk dat mensen de verbinding tussen rechtvaardiging en geloof leren zien, bijvoorbeeld zoals die verwoord wordt in Romeinen 5 vers 1: "Wij dan gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God door onze Heere Jezus Christus." De Heilige Geest gebruikt het Woord om mensen ervan te verzekeren dat wie gelooft (dat wil zeggen: wie met zijn zonden en schuld de toevlucht tot Christus genomen heeft) rechtvaardig is voor God en Hij wil je ook in die zekerheid laten toenemen."

GPPB.: Ook hier leert Klaassen een arminiaanse volgorde geloof-rechtvaardiging, terwijl de Schrift de orde leert van rechtvaardiging-geloof (Gen. 12:1-3 - Gal. 1:15-16). God sprak eerst tot Abraham en daarom geloofde Abraham in God, om de eenvoudige reden, dat hij God voorheen niet kende. Christus openbaarde Zich aan Saulus van Tarssen TOT geloof, omdat hij Hem voorheen niet kende. Abram en Paulus (en al Gods ware volk) zijn eerst door God als een goddeloze gerechtvaardigd, waarop zij in Christus geloofden, alsof zij zelf alle gerechtigheid hadden vervuld.

In dit kader moet worden verstaan dat God de gerechtigheid van Christus zet op rekening van het geloof, zoals geschreven staat: "En Abraham geloofde God en het is hem gerekend tot rechtvaardigheid", Rom. 4:3. Het geloof van Abraham was niet zijn gerechtigheid, want dat was Christus alleen. Niet het geloof, niet de gelovige mens, maar God in Christus is de Eerste! God rechtvaardigt de goddeloze en dat is de oorzaak waardoor de mens in Christus gelooft en in de vergeving der zonden. Ook hier geldt: eerst de schenking dan de aanneming (Joh. 3:27).

Het accent in de prediking moet volgens Klaassen liggen op de noodzaak van "geloof en bekering", terwijl de Schrift het precies andersom leert, namelijk: "Bekeert u en gelooft!" (Mark. 1:15 - Hand. 2:38). Waarom eerst bekering? Opdat heel de wereld voor God verdoemelijk zij, de oude mens de dood sterve en de nieuwe mens des geloofs met Christus opstaat uit zijn zondegraf.

Heel het leger christenstrijders, waaronder dr. Klaassen, staan niet in de rij van de geloofshelden, maar in de rij van de biblicistische Schriftvervalsers, die er een arminiaanse heils-toe-eigeningsleer opna houden, hetgeen ook blijkt uit het misverstaan van Klaassen van Rom. 5:1. "Uit het geloof gerechtvaardigd te worden", betekent niet dat het geloof de bewegende oorzaak is van de vergeving der zonden; ook niet dat de rechtvaardiging een vruchtgevolg is van het geloof, nee, dat leert de Schrift nergens. Het is andersom, het geloof is een genadegave-gevolg van de rechtvaardigverklaring, een genadegave-gevolg van de vrijmaking des Zoons (Joh. 8:36), een genadegave-gevolg van de geestelijke opstanding door Christus uit de doden: "De doden zullen horen, de stem van de Zoon van God en die ze gehoord hebben, zullen leven", Joh. 5:25.

God zet de gerechtigheid van Christus op rekening van het geloof, maar dat is gans wat anders dan hetgeen Klaassen en zovelen met hem leren, namelijk, om het geloof als bewegende oorzaak van de rechtvaardigmaking te leren, hetgeen volstrekt arminiaans is en volstrekt in strijd met de leer waarmee de Kerk staat of valt: de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze.

Klaassen leert de rechtvaardiging van de gelovige en die dat leren, weten niet eens wat waar geloof is, laat staan wat het betekent om door de Zoon te zijn vrijgemaakt. Klaassen leert de rechtvaardiging van de toevluchtnemende mens, die hij een veronderstelde rechtvaardiging in de zakken stopt, met als gevolg de onzekerheid van een ingebeeld geloof.

Dr. K-fragment 4: "David zegt in Psalm 51: "U bent rein in Uw richten, U bent rein in Uw spreken." Daarin zie je dat David onvoorwaardelijk aan Gods kant gaat staan. Dergelijke uitdrukkingen worden mijns inziens soms wel wat te extreem voorgesteld als dat je wel naar de hel zou willen om aan Gods recht te voldoen. Dat lees ik nergens in de Bijbel."

GPPB.: Klaassen weet niet wat hij leert, noch wat hij bevestigt. Klaassen heeft duidelijk geen kennis aan het geloofsgetuigenis van Hanna en dat van Paulus, aangezien Hanna de veronderstelde rechtvaardigmaking van Klaassen ter helle doet varen, als zij zegt: "De HEERE doodt en maakt levend, Hij doet ter helle nederdalen en er weder opkomen", 1 Sam. 2:6.

Paulus getuigt van dezelfde zaak o.a. in Romeinen 7:9: "En zonder de wet zo leefde ik eertijds, maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde wederlevend geworden, doch ik ben gestorven." En in Galaten 2:19 getuigt hij er opnieuw van: "Ik ben door de Wet der Wet gestorven, opdat ik Gode leven zou."
PS. "Gode leven zou", duidt niet op de heiligmaking, maar op de levendmaking (levend gemaakt).

Bij Klaassen blijft de oude mens onder de wet springlevend, en dat is de theologie van vandaag en dat geldt voor de volle breedte van de zogenaamde "gereformeerde gezindte." Gods Woord leert de oude-mens-dood door de bediening des doods die van de wet, voor de doorgang door de enge poort, zoals we dat o.a. hebben aangetoond bij monde van het getuigenis van Hanna en Paulus, aangezien het einde der wet Christus is, tot rechtvaardiging een iegelijk die gelooft (Rom. 10:4).

Dr. K-fragment 5: "Tijdens het gesprek blijkt nog maar eens dat de verwarring over de orde van het heil en de leer van de rechtvaardiging groot kan zijn. Dat maakt volgens dr. Klaassen duidelijk dat de gevolgen van de zonde ook doordringen in de theologie met alle eenzijdigheden en misverstanden van dien. Door de zonde is ons verstand verduisterd. Daardoor is onze kennis altijd ten dele. We moeten waken voor menselijke systemen, dicht bij de Schrift blijven en zoeken naar het Bijbelse evenwicht. Dan mogen we hopen en verwachten dat er een gezond en Bijbels geloofsleven ontstaat."

GPPB.: Aangezien Klaassen zelf nameloze verwarring, ja, ARMINIAANS ONKRUID zaait over de leer van de rechtvaardiging van de goddeloze, dwaalt hij in alles, zoals Luther dat ook zegt. Daarbij leert Klaassen dat een verduisterd verstand ten dele kent, maar aangezien Gods volk een verlicht verstand heeft naar de mate des geloofs, is hun kennis ten dele. De mens van nature heeft een verduisterd verstand en daarom is zijn oordeel verduisterd.

Klaassen waarschuwt aan het einde van zijn relaas voor "menselijke systemen", maar zelf leert hij een arminiaans lego-systeem dat al zo oud is als de zondeval. Klaassen adviseert "dicht bij de Schrift te blijven", terwijl hij er zelf lichtjaren van verwijderd is! Klaassen zoekt naar "bijbels evenwicht", terwijl zijn godgeleerde springplank volledig uit het lood staat en ter helle neigt door de ballast van een verondersteld geloof.

DR. M. KLAASSEN PROMOOT VALSE LERAAR LEWIS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
DR. M. KLAASSEN PROMOOT VALSE LERAAR LEWIS

KLAASSEN: De grote betekenis van Lewis voor vandaag

19-11-2013 17:00 | Dr. M. Klaassen

Een paar uur voordat de wereld op 22 november 1963 opschrikte van de aanslag op John F. Kennedy, verruilde Lewis "Schaduwland" voor het land waar de zon nooit ondergaat. De invloed van de Engelse apologeet is in de afgelopen vijftig jaar alleen maar toegenomen.

------------------------------------------------------------------------

COMMENT
Degenen die Occultist C.S. Lewis promoten, zoals dr. Klaassen dat doet, zijn medeplichtig aan de theologische ketterijen en de occult/satanische narnia-sprookjes van Lewis.

LEES VERDER VIA DE KLIK OP DE KLIK HIER LINK ON TOP OF THIS SECTION


ZONSVERDUISTERING VAN DUO-DR. A HUIJGEN / KLAASSEN  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Klik hier
ZONSVERDUISTERING VAN DUO-DR. A HUIJGEN / KLAASSEN

Nadat dr. M. Klaassen (PKN) en dr. M. Wisse (PKN) met elkaar rationeel filosofeerden over het sola Scriptura (Zie Klik hier link), meent dr. A. Huijgen (CGK) helder licht in de klaassen/wisse-duisternis te scheppen, door het sola Scriptura "een geloofsbelijdenis" te noemen. Daarmee schept Huijgen echter geen helderheid, maar een complete zonsverduistering, aangezien Gods Woord zelf het licht is, gelijk geschreven is: "En wij hebben het profetische Woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten", 1 Pet. 1:19.

LEES VERDER VIA DE KLIK OP DE KLIK HIER LINK ON TOP OF THIS SECTION.


http://www.providencemountainranch.com