|
|
PKN-WOLF IN SCHAAPSKLEDEREN, DS. J. BELDER, REFORMATORISEERT NAZI- ORGAANDONATIE-MOORD
Klik hier
| |
|
|
PKN-WOLF IN SCHAAPSKLEDEREN, DS. J. BELDER, REFORMATORISEERT NAZI- ORGAANDONATIE-MOORD - 4 november 2022
KLIK OP DE AFBEELDING TER INZAGE PDF-DOCUMENT VAN DIT ARTIKEL PLUS HYPERLINKEN
--------------------------------------------------
"Wie zwijgt, stemt toe" Op 1 juli 2020 wordt (werd) de nieuwe donorwet van kracht. Ons land stapt over naar het zogenaamde "ja-tenzij-systeem". Iedere Nederlander vanaf achttien jaar is dan automatisch donor, tenzij hij daar bezwaar tegen aantekent. Tal van overwegingen spelen een rol bij de beslissing.
Tekst: ds. J. Belder
De Waarheidsvriend 23 april 2020
https://www.hervormdhagestein.nl/images/artikelen/OrgaanDonatie/Orgaandonatie_Ds_J_Belder_Waarheidsvriend.pdf
Belder: Er is inmiddels al veel over de nieuwe wet geschreven en gesproken. Dat was ook de bedoeling van de overheid, die ons prest over dit onderwerp na te denken en onze beslissing vast te leggen in het donorregister. Kies ik na herhaalde aanmoediging nog niet, dan kiest de overheid voor mij. Dat betekent dat ik geen bezwaar heb om na mijn dood organen of weefsel af te staan. Strikt geredeneerd dwingt de overheid (op aandringen van de Nederlandse Transplantatiestichting (NTS), het ministerie van Volksgezondheid en andere directbetrokkenen) ons een keus te maken. De vraag of de overheid zo ver mag gaan, is hier niet relevant (meer). De politieke beslissing is immers gevallen. Nu zijn wij aan zet.
GPPB.: PKN-ds. J Belder is door de door-en-door corrupte fake-nieuwskrant, het RD, ooit gepromoveerd als collum-schrijver-acteur, die ingehuurd is om het lezersvolk te bedriegen met onzin-verhalen die in de hel gesponnen zijn. Na de opheffing van de NHK in 2004, is Belder meegegaan met de PKN en heeft toen een boek geschreven, getiteld: "Ziek van de kerk!" Als lid van een sodomitische kerk heeft Belder echter alle reden om ziek van zichzelf te worden, maar nee, hij kwam liever uit de kast als een poppenkast-acteur in dienst van de deepstatekrant, het RD, dan ten strijde te trekken door het geloof en in de bressen te gaan staan voor de Naam, eer, leer en de kroonrechten van Christus. Net als alle refo-dominees heeft Belder in 2004 zijn neus opgehaald om tot Christus uit te gaan, buiten de legerplaats, om Zijn smaadheid te dragen. Belder blijkt dus helemaal niet ziek te zijn van de kerk, aangezien hij nog steeds een dikbetaald pensioen-lid is van de sodomitische PKN. Weldra sta je voor God, Belder, met je sodomitische christus-en-de-belial-religie, wat voor alle refo-dominees geldt, omdat zij allen de van God vervloekte sodomie hebben gecelibateerd en in hun kerken gelegaliseerd. Geen enkele refo-kerk, noch refo-dominee, stellen de roepende zonden, zoals ook orgaandonatie dat is, onder censuur, noch orgaan-donoren onder de tucht, laat staan in de ban der afsnijding, terwijl orgaandonatie pure moord en zelfmoord betreft. De definitie "hersendood" betreft absoluut geen gestorven, maar nog in leven zijnde personen, hetgeen ook medisch-wetenschappelijk bewezen is. (Zie gerelateerde linken via pdf-artikel via Klik op afbeelding). Belder blijkt dan ook wezenlijk NIETS te weten van de duivelse donorwet van Pia Dijkstra, aangezien ook Belder, net als Chris Stoffer van de SGP onlangs kakelde als een kip zonder kop over de WEF van Klaus Schwab, kakelt als een horror-kip zonder kop over de satanische donorwet van Pia Dijkstra, in navolging van nazi-donor-promotor, GG-ds. A. Schreuders. De huidige afvallige refo-priesterschaar pretendeert zogenaamd wel de Reformatie gedenken, maar tegelijk openbaren zij zich allen als vijanden van "Ecclesia Reformata et Reformanda", ofwel een doorgaande reformatie, aangezien de kerk altijd weer gereformeerd moet worden. Met dat feit heeft elke refo-dominee afgerekend, uit oorzaak dat zij allen de rooms-schizofrene twee-mens-leer aanhangen, waaruit alle gekerstende ongerechtigheid voortkomt. (Zie onderstaande preek).
REFORMATIE 2022 - DE INGEKANKERDE ROOMSE TWEE-MENS-LEER DER REFOKERKEN IS EEN SCHIZOFRENE VERMENGING VAN DE OUDE EN DE NIEUWE MENS, VAN VLEES EN GEEST, VAN WET EN EVANGELIE EN HEEFT DE DEFINITIEVE REFO-AFVAL BEWERKT (2) - GPPB. (31-10-2022)
http://www.providencemountainranch.com/REFORMATIE%202022%20-%20DE%20ROOMSE%20TWEE-MENS-LEER%20IS%20EEN%20SCHIZOFRENE%20VERMENGING%20VAN%20DE%20OUDE%20EN%20DE%20NIEUWE%20MENS,%20VAN%20VLEES%20EN%20GEEST,%20VAN%20WET%20EN%20EVANGELIE%20(2).wma
Belder: D66-kamerlid Pia Dijkstra, voormalig presentator van medische programma's, was initiatiefneemster van de nieuwe, omstreden wet. Die wet dient overigens een nobel doel: levens redden. Laat dat gezegd zijn. Woorden als "vermijdbare sterfte" en "slachtoffers" door gebrek aan donoren passen daar niet bij. Onwillekeurig associeer ik die met daders en schuldigen. Bijkomend effect van de nieuwe wet is dat die de emotionele en sociale druk op ieder die nog niet geregistreerd is, opvoert. Het is de vraag of dat wenselijk is. Het onderwerp ligt gevoelig. Emoties komen al snel in beweging. Niet alleen als het over onszelf gaat, maar ook als we denken aan hen die het dichtst bij ons staan. Het gaat wel over de dood en verlies. Donatie van organen en weefsels kent twee kanten. Er zijn circa 1200 wachtenden op een orgaan. De andere kant is dat iedere achttienplusser moet nadenken over het hoe en wat na het eigen sterven of dat van onze geliefde(n). Een keuze maken is daarmee een emotioneel beladen en gewetensvolle handeling.
GPPB.: Volgens Belder dient de horrorwet van Pia Dijkstra "een nobel doel", terwijl het moment van orgaandonatie geschiedt bij een patient die "hersendood" verklaard is. Bij een hersendood-verklaring is de patient echter nog steeds in leven en heeft een kloppend hart en dat is ook vereist voor de horror-orgaandonatie, aangezien er geen organen van overleden personen gedoneerd kunnen worden, omdat dan de organen ook dood zijn. De definitie "hersendood" is juist verzonnen om levende organen te kunnen oogsten van de nog in leven-zijnde patienten. Kort gezegd: Orgaandonatie is moord en de hersendode donor pleegt pure zelfmoord, want dat is keihard en wetenschappelijk bewezen (zie orgaandonatie-linken in PDF-versie van dit artikel via Klik op afbeelding). Belder spreekt over "een keuze maken", maar over de moed- en vrijwillige geestelijke zelfmoordkeuze in het paradijs rept hij met geen woord. Belder plaatst de donor-zelfmoord in het kader van "een gewetensvolle handeling." Ik hoor de duivel al sidderen bij dit soort "gewetensvolle" horror-uitspraken.
Belder: Zo dringt de vraag zich op of het ethisch gezien geoorloofd is om organen en weefsels na overlijden af te staan? Mag dat? Is dat niet een vorm van "zelfbeschikking"? Kunnen mijn geliefden dat aan? Ben ik een egoist als ik "nee" zeg? Maar stel dat ik, of mijn geliefde(n) zelf in de situatie komen waarin een gedoneerd orgaan of weefsel levensreddend is? Moet hier het wederkerigheidsprincipe gelden, zoals sommigen bepleiten? Geen "ja", dan ook zelf geen orgaan? Een andere vraag: wanneer ben je echt gestorven? Wat is de definitie daarvan? Eerder schreef ik in De Waarheidsvriend al eens over deze problematiek (nr. 47, 48 2016). (Niet beschikbaar - pdf-link in de waarheidsvriend (= leugenvriend) nr. 48 werkt niet - GPPB.).
GPPB.: Ook Belder spreekt als de draak uit Openbaring 13. Over een zaak van leven of dood kakelt hij dermate als een kip zonder kop, ofwel oppervlakkig en inhoudsloos, dat hij totaal niet ingaat op de horror-definitie "hersendood." Ook niet in nr. 47 en 48 van het GB-blad "De Leugenvriend". Belder draait er als een slang omheen als het gaat over de horror-definitie "hersendood", want dat blijkt duidelijk uit zijn schrijven over deze horrorzaak. Gods ware kinderen zullen orgaandonatie in geval van een "hersendood-verklaring" op grond van Gods gebod: "Gij zult niet doodslaan", resoluut van de hand wijzen en publiek veroordelen.
Belder: Toen zat de wet eraan te komen. In 2016 gaf de Tweede Kamer haar fiat, in 2018 de Eerste Kamer. Velen stelden nadenken en beslissen uit. Dat leek het veiligst en het gemakkelijkst, een vorm van struisvogelgedrag. Kennelijk leefde de gedachte dat het zo'n vaart niet zou lopen. Als er echter een beslissing genomen moet worden net voor of tijdens het sterven, is dat wellicht het meest ongelukkige moment. Vroeger gold als stervenscriterium het uitblazen van je laatste adem, nu is dat het stilvallen van de hersenactiviteit. Wordt iemand hersendood verklaard, dan houden we hem voor gestorven. Ook al voelt het lichaam nog warm aan, klopt het hart nog, is er nog kleur en bloeddruk. Wie hier twijfelt, kan geen toestemming geven voor donatie ("heartbeating-donatie"). Die beslissing nemen is minder ingrijpend wanneer het hart stopt. Laat duidelijk zijn dat niet van iedere gestorvene organen in aanmerking komen voor donatie.
GPPB.: Belder is ook een volbloed arminiaan, aangezien hij doorlopend spreekt over "beslissingen maken", terwijl dat volledig in tegenspraak is met de vrije-genade-leer van Christus. Het genadeleven bestaat niet uit "beslissingen maken", maar uit het drukken van de voetstappen van Christus en het leven uit Hem, gelijk Hij tot Paulus getuigt: "Mijn genade is u genoeg, want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht", 2 Kor. 12:9. De werken des geloofs komen niet tot stand door rationele beslissingen van de autonome mens, maar door de werking des Heiligen Geestes, gelijk geschreven is: "Waartoe ik ook arbeide, strijdende naar Zijn werking, Die in mij werkt met kracht", Kol. 1:29 en dat alles door het geloof dat door de liefde is werkende. Belder spreekt echter niet uit en door het geloof, aangezien hij de vleselijk-publieke opinie over "hersendood" als zijn uitgangspunt neemt. Vervolgens laat hij de lezers de vrije keuze of zij "hersendood" voor dood houden of niet. Belder kakelt over "het uitblazen van de laatste adem" wat hij vervangt met de huidige duivelse stervens-definitie "hersendood". Iemand die niet meer ademt wil niet zeggen dat die persoon overleden is, ook niet als er van een hartstilstand sprake is, want in dat geval moet die persoon eerst gereanimeerd worden. Er zijn tal van gevallen bekend dat "hersendood-verklaarde" personen weer geheel tot hun positieven gekomen zijn en daarna weer een normaal leven leiden. De gevaarlijk-manipulerende verleider, Belder, beweert echter, dat, "wanneer het hart stopt, de beslissing minder ingrijpend is", terwijl bij een hartstilstand eerst reanimatie vereist is. Bovendien wordt bij werkelijk overleden patienten geen orgaandonatie uitgevoerd, omdat -zoals gezegd- de organen dan ook dood zijn en in bijna alle gevallen (99%) onbruikbaar zijn.
Belder: In de brief die de overheid binnenkort aan alle Nederlanders vanaf achttien jaar oud stuurt (gestuurd heeft), zijn vier keuzemogelijkheden aangebracht. Je geeft volledige, beperkte of geen toestemming voor donatie. De wet biedt de mogelijkheid om aan te geven welke organen en/of weefsels je niet wilt doneren. Een vierde optie is dat je de beslissing overlaat aan je familie. Is dat een zwaktebod? Zo zou ik het niet willen duiden. Je kunt aangeven wie voor jou uiteindelijk beslist. Maar besef hoe belastend dat is voor de achtergebleven partij, zeker in de emotionele en hectische periode van een naderend of plotseling levenseinde.
GPPB.: Volgens Belder mag je de beslissing van de donormoord ook aan je familie geven/overlaten, want zo zegt Belder: "Je kunt aangeven wie voor jou uiteindelijk (de donormoord) beslist." Daarbij brengt RD-acteur Belder "emotie" in stelling, waarmee hij suggereert dat degenen die over de donormoord moeten beslissen emotioneel met het zweet in hun handen kunnen staan. Wat Belder hier uitbraakt, is atheisme van de eerste orde, aangezien alleen God Zelf over leven en dood beslist. Hij heeft het leven van al Zijn ware kinderen, naar lichaam en ziel in Zijn doorboorde handen gegraveerd en hen van eeuwigheid in het Boek des levens geschreven.
Belder: Wie niet binnen zes weken reageert, ontvangt een herinneringsbrief, die nog weer zes weken tijd geeft voor een reactie. Blijft ook dan een antwoord uit, dan word je in het donorregister aangemerkt als "geen bezwaar hebbend" tegen orgaan en weefseldonatie. De bevestiging hiervan volgt. Het gegeven antwoord geldt niet als een wet van Meden en Perzen. Het blijft mogelijk je registratie te wijzigen. Volgens de richtlijnen van de overheid houdt de familie echter nog een fikse vinger in de pap. Wie met heldere redenen duidelijk kan maken dat de gestorvene geen donor wilde zijn, mag ervan uitgaan dat die beslissing gerespecteerd wordt. De vraag blijft natuurlijk staan of de arts(en) die verklaring aanvaardbaar vindt. Officieel valt er niets tegen te houden en is het laatste woord aan de arts. Wie zal echter tegen de gemotiveerde beslissing van de nabestaanden durven ingaan en emotionele schade willen veroorzaken?
GPPB.: Belder bedrijft duidelijk een koehandel over de nazi-orgaandonatie, en geeft zelf geen bijbels getuigenis, maar wast zijn handen in onschuld door zijn voorwerpelijke gekakel waar niemand iets aan heeft. Gods kinderen zitten niet om zulke "adviseurs" verlegen, aangezien zij allen van God geleerd zijn en over dit soort moderne nazi-moorden geen RD-advies nodig hebben, maar op grond van Gods Woord er luid en duidelijk tegen zullen getuigen. Ja, waar zijn al die tegen-getuigers eigenlijk? Refoland is al dood, morsdood, dubbeldood, en in die dood wordt men gestijfd door de dode prediking van de dode refo-calvinisten.
Belder: Diskwalificeren van weigeraars en twijfelaars als niet-menslievend, egoist of hypocriet is niet fair en bovendien aanvechtbaar. Wie alle eenrichtingverkeer uitsluit - wel willen hebben, niet willen geven - heeft een probleem. Heeft een roker dan ook geen recht op kostbare medische zorg bij ziekte die het gevolg is van zijn rookgedrag? Of een wielrenner die gewond raakt na een valpartij? Niettemin geeft het wel te denken dat het aantal mensen dat indien nodig een orgaan wil ontvangen, beduidend hoger is dan de categorie die wil geven.
GPPB.: Belder sjoemelt hier duidelijk in de marge van dood en eeuwigheid, terwijl hij subtiel tussen zijn regels door duidelijk laat blijken dat hij nazi-orgaandonatie ziet als "naastenliefde". Moord als "naastenliefde" kwalificeren, doen alleen gewetenloze schurken en daarvan is Belder er eentje van, want het barst van gewetenloze schurken binnen het afvallige Refodom en dat op alle gebied.
Belder: Volgens onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) doneren niet-religieus georienteerde landgenoten eerder dan christenen en moslims. De laatste categorie scoort het laagst. Het is niet de afwezigheid van menslievendheid die hier speelt, maar overwegingen van godsdienstige aard geven de doorslag. Voor verreweg de meeste moslims is het belangrijk dat het lichaam van de overledene (verder) intact blijft. Ook valt op dat hoogopgeleiden eerder bereid zijn iets van zichzelf te doneren dan laagopgeleiden en vrouwen vaker organen en weefsels willen afstaan dan mannen.
GPPB.: Ware christenen doneren hun organen niet, aangezien zij zich verre houden om zelf over hun lichaam, de tempel Gods, en hun leven te beslissen. Belder zet de deur wijd open om het lichaam, de tempel Gods, te schenden en het lichaam naar eigen keuze te (laten) doden, wat overigens volledig van toepassing is op de nazi-orgaandonatie, want dat is moord en tegelijk zelfmoord. Genoemde moord- en zelfmoord-beslissing zet Belder in het atheistische kader van "bereidwilligheid/vrijwilligheid" van de autonome mens, terwijl hij zich lafhartig afzijdig houdt om duidelijke en bijbelse scheidslijnen te trekken.
Belder: Zijn er bijbels-principiele bezwaren aan te voeren tegen donatie van organen en weefsels? Wij hebben in ieder geval zorgvuldig om te gaan met ons leven. Dus ook met ons lichaam. We zijn daar rentmeester over. We mogen het niet verminken (Lev.19:28; Deut.14:1). Dat houdt echter niet in dat na onze dood geen organen en weefsels mogen worden uit- en afgenomen. Als Jozef gestorven is (Gen.50), wordt zijn lichaam geconserveerd door organen uit te nemen en het te balsemen. Omdat orgaantransplantatie pas tot de recente medische mogelijkheden behoort, kunnen we een pro- of contrastandpunt niet staven op voorbeelden in de Bijbel. Dat kan hooguit in afgeleide zin, al dienen we ook daarmee voorzichtig te zijn. Donatie kan ten minste gelden als een daad van naastenliefde.
GPPB.: Nu komt duidelijk openbaar dat Belder nazi-orgaandonatie beschouwt als een daad van "naastenliefde" en daarmee zegt hij alles over zichzelf. Wat Belder verstaat onder het bijbelse "rentmeesterschap", ook daarvan siddert de duivel, aangezien de duivel gelooft dat God de enige ware GOD is, Die geen zucht zonde door de vingers ziet. Belder plaatst de door hem opgevoerde autonome mens evenwel in het kader van het bijbelse rentmeesterschap. Hoe godslasterlijk wilt u het hebben? Op de operatietafel wordt de betreffende donor levend opengesneden, zijn organen eruit gesneden en dus vermoord en zijn lichaam zwaar verminkt. Vervolgens brengt Belder de overleden Jozef in stelling, maar dat heeft met orgaandonatie in het kader van "hersendood" NIETS te maken. De organen van de overleden Jozef waren ook "dood" en hebben geen enkele affiniteit met orgaandonatie. Orgaandonatie in het kader van "hersendood" staat in Gods Woord te boek als moord en Gods gebod luidt: "Gij zult niet doodslaan!" Degenen die nazi-orgaandonatie als "naastenliefde" kwalifiseren, zoals Belder duidelijk doet, is medeplichtig aan moord en God zal het bloed van al die vermoorde donors van hun hand eisen!
Belder: Emotionele argumenten kunnen als rem werken ten aanzien van donatie. Sterven heeft een eigen ritme. De impact die dat heeft op nabestaanden, mag niemand bagatelliseren. De uitname van organen direct na het sterven van je geliefde kan het ingezette rouwproces verstoren. Goede communicatie voor en tijdens dat moment met de arts(en) is van wezenlijk belang. Niemand moet het gevoel hebben te worden opgejaagd. Tegelijk is de beschikbare tijd voor orgaanuitname beperkt.
GPPB.: Belder brengt emotie in stelling, alsof de emotie bepalend is om je te laten vermoorden of niet. Gods Woord alleen is bepalend en oordeelt ook ons gedrag. Wie zich vrijwillig laat vermoorden, pleegt ook zelfmoord, alleen al door zich te registreren op de donorlijst. Gods Woord leert: "Gij zult niet doodslaan" en dat geldt vanzelf ook voor degenen die zichzelf van het leven beroven. Dezulken zijn ook van de zaligheid uitgesloten, aangezien God Zijn ware kinderen voor die onnatuurlijke zelfmoord bewaart en dat geldt voor alle onnatuurlijke zonden. Belder spreekt bedrieglijk over "uitname van organen direct na het sterven", terwijl dat de praktijk helemaal niet is, aangezien de horror-code "hersendood" is ingevoerd om LEVENDE organen van LEVENDE patienten te collecten. Ondertussen spreekt Belder hier als een wolf in schaapsklederen, door subtiel te laten doorschemeren dat "de tijd voor orgaan-uitname beperkt is", omdat orgaan-uitname alleen bij "hersendode", dus nog in leven zijnde personen geschiedt. Dat laatste suggereert ook Belder, maar hij spreekt subtiel daarover, omdat hij te gewetenloos is om zich daarover feitelijk uit te spreken.
Belder: Wat beslist niet in het voordeel werkt van de bereidheid donor te willen zijn, is het gevoel van ondankbaarheid dat nogal wat nabestaanden hebben. De "gelukkige" ontvanger laat in veel gevallen niets van zich horen. Naar zeggen driekwart van de ontvangers. De absoluut gegarandeerde anonimiteit van gever en ontvanger zal daar ongetwijfeld in meespelen. En ook het schrijven van een brief - wat altijd via de NTS loopt - voelt wellicht niet gemakkelijk, want de dood van de een redt het leven van de ander. Gevoelens van schuld en ongemak kunnen een rol spelen bij de ontvanger, al behoort dat zo niet te zijn. Ook de ontvanger blijft anoniem.
GPPB.: Hier spreekt Belder net als de draak uit Openbaring 13, alsof het afstaan van organen een voluit bijbelse zaak is in het kader van de naastenliefde. Belder wedijvert met zijn duivelse voorstelling van zaken met de nazi-slager, Jozef Mengele. Belder maakt -zoals gezegd- een koehandel van een zaak van leven of dood, van moord en zelfmoord. Ook de anonimiteit van de donor maakt de zaak nog crimineler, aangezien de ontvanger niet weet welke donor-persoon vermoord is op de donortafel, want al die nazi-horror wil men deponeren in de doofpot, met de bedoeling dat de ontvanger geen gewetenswroeging op zich laadt.
Belder: De opmerking van een woordvoerder van de NTS (de Volkskrant, 26 april 2019) "donatie is een gift zonder condities" en "het orgaan is na donatie een "maatschappelijk goed" en geen persoonlijk eigendom meer" zijn op zijn zachtst gezegd ongelukkig. Zo'n opmerking motiveert niet, maar voedt eerder de idee van orgaandiefstal door de overheid. Het is zonder meer terecht, dunkt me, dat een donor geen eisen op tafel mag leggen met betrekking tot de ontvanger. Dat geldt ook de rol van het "Orgaancentrum" van de NTS, dat als onafhankelijke partij de verdeling van organen regelt. Maar een bedankje van de ontvanger voor de verdrietige familie van de donor kan beslist tot troost zijn. Uitblijven daarvan heeft er zelfs toe geleid dat potentiele donoren zich terugtrokken.
GPPB.: Belder braakt als de draak, namelijk dat de opmerkingen van de NTS-woordvoerder "ongelukkig zijn", terwijl het pure jozef-mengele-taal is en van God vervloekt. De horror-claim dat organen "het eigendom van de staat zijn", is zondermeer DUIVELS en betreft een volbloed nazi-constructie. Volgens Belder mag een donor, dus iemand die voor zelfmoord kiest, geen eisen op tafel leggen jegens de ontvanger, en daarmee legt Belder opnieuw de beslissing van dood en leven in de hand van een verdoemelijk mens, terwijl alleen God beslist over leven en dood. Volgens Belder kan een bedankje van de ontvanger aan de verdrietige familie van de vermoorde donor "tot troost zijn." Wat voor een soort troost heeft horror-ds. Belder hier voor ogen? Antw.: Een dankbaar schouderklopje van de duivel en niets anders! Volgens Belder laten potentiele donors het afweten als genoemde duivelse troost achterwege blijft. Dus de duivel zorgt er dan ook voor dat potentiele donors afzien om zich van het leven te beroven door zich van de donorlijst te laten schrappen. Belder leert dus dat de duivel ook barmhartig kan zijn. Ik denk dat zelfs de rijke man in de hel bij het horen van deze belderiaanse horror-uitspraak -indien mogelijk- van verontwaardiging uit de hel zou springen, om Belder toe te schreeuwen: "Leugenaar, aartsketter, duivelskunstenaar die je bent!"
Belder: Wat ook meespeelt om geen donor te willen zijn, is de angst dat behandelingen voortijdig worden gestopt vanwege "de jacht op organen". Er blijven verhalen "rondzingen" die deze vrees in stand houden en stimuleren. Een artikel in Medisch Contact, waarin twee Nederlandse artsen pleiten voor vervroeging van het moment van orgaanuitname, weliswaar met speciale toestemming, neemt die angst zeker niet weg. Hun pleidooi vraagt om (weer) een nieuwe definitie van sterven. Blijft staan dat de procedures rondom orgaan- en weefseltransplantatie in Nederland in heldere protocollen zijn vastgelegd.
GPPB.: "De jacht op organen" is feitelijk, omdat de orgaanhandel een miljardenhandel is, hetgeen de manipulerende Belder opzettelijk doodzwijgt. Massa's mensen worden opzettelijk "hersendood" verklaard en naar de donortafel gedirigeerd, omdat die hele satanische donorbusiness miljarden dollars/euro's oplevert. Belder blijkt dus ook een promotor te zijn van deze nazistische horror-business, aangezien hij de refo-donors "geruststelt"met het verzinsel "dat de procedures rondom orgaan- en weefseltransplantatie in Nederland in heldere protocollen zijn vastgelegd", terwijl het nazi-protocollen des doods betreffen, om de geldzakken van de criminele elite te vullen met gestolen goed. Belder: Keuze voor of tegen orgaandonatie is een persoonlijke beslissing, die anderen hebben te respecteren. Of het integer en christelijk is wel te willen ontvangen en niet te geven, is een vraag die om een persoonlijk antwoord roept. Bij het komen tot een beslissing kan het helpen een lijstje te maken van voor- en tegenargumenten en je daarbij af te vragen hoe (ir)rationeel die zijn. Besef dat uitstelgedrag niet langer mogelijk is. Zadel je nabestaanden niet op met een beslissing die je in feite zelf moet nemen. Enige nuchterheid is hier geboden. Binnenkort moeten we onze keuze kenbaar maken. Wie zwijgt, stemt toe. Laten we er ten minste over nadenken. Spreek erover met anderen, allereerst met hen die het dichtst bij u staan. Leg uw beslissing biddend voor aan God. En laat eenieder in zijn eigen geest (gemoed) ten volle overtuigd (verzekerd) zijn. (Rom.14:5).
GPPB.: Hier ijvert Belder regelrecht met Jozef Mengele, door "de beslissing" van voor- en tegenstanders jegens nazi-orgaandonatie, "te respecteren", waarbij God en Zijn heilig Woord geheel buiten beschouwing worden gelaten. Volgens Belder, "kan het helpvol zijn om tot een beslissing te komen door een lijstje te maken van de voor- en tegenargumenten." Met dit soort goddeloze nazi-praat trapt Belder Gods Woord de grond in, aangezien Gods Woord duidelijk beveelt geen doodslag te plegen, en de tempel Gods niet te schenden, aangezien de overtreders de toorn Gods op hun hals halen. Bovendien is voor zelfmoord geen vergeving mogelijk. Belder spreekt tenslotte als een atheist, als hij zegt: "Leg uw beslissing biddend voor aan God!" Volgens deze atheistische oproep heeft God niets meer te zeggen, maar mag Hij de beslissing van de autonome mens alleen nog goedkeuren. Belder leeft ook geestelijk in een ontzaggelijke droomwereld, want wat hij beweert is niets van God bij. Als klap op de vuurpijl vervalst Belder Romeinen 14:5, aangezien hij die tekst misbruikt, door subtiel te beweren dat degenen die zelfmoord plegen op de donortafel, in hun gemoed ten volle verzekerd kunnen zijn door het ware geloof. De godslastering ten top! PKN-WOLF IN SCHAAPSKLEDEREN, DS. BELDER, IS DUIDELIJK EEN KLADBLOK VAN DE DUIVEL, EEN VALSE PROFEET, EEN SATANIST, EEN DUIVELSKUNSTENAAR, NOG ERGER DAN DE VALSE PROFEET HANANJA DAT WAS. BELDER IS ECHTER NIET DE ENIGE, WANT HET BARST VAN DIE VALSE PROFETEN EN DUIVELSKUNSTENAARS BINNEN HET AFVALLIGE REFODOM. GOD ZIET HET EN ZOEKT HET !
Van dit soort "integer-sprekende", doch volksmisleidende Simon-de-tovenaars, zoals ds. J. Belder, ds. W.A. Zondag, Steef de Bruijn, Van der Staaij, Stoffer, Bisschop, e.a. dat uitdrukkelijk zijn, staat hun biografie in Gods Woord als volgt beschreven: "Maar dezen, hetgeen zij niet weten, dat lasteren zij; en hetgeen zij natuurlijk, als de onredelijke dieren, weten, in hetzelve verderven zij zich. Wee hun, want zij zijn den weg van Kain ingegaan, en door de verleiding van het loon van Balaam zijn zij henengestort, en zijn door de tegenspreking van Korach vergaan. Dezen zijn vlekken in uw liefdemaaltijden, en als zij met u ter maaltijd zijn, weiden zij zichzelven zonder vreze; zij zijn waterloze wolken, die van de winden omgedreven worden; zij zijn als bomen in het afgaan van den herfst, onvruchtbaar, tweemaal verstorven, en ontworteld; wilde baren der zee, hun eigen schande opschuimende; dwalende sterren, denwelken de donkerheid der duisternis in der eeuwigheid bewaard wordt", Jud. 1:10-13.
GPPB. v.d.m. Bron-linken over nazi-orgaandonatie:
KLIK OP DE AFBEELDING TER INZAGE PDF-DOCUMENT VAN DIT ARTIKEL PLUS HYPERLINKEN
PS. ZIE OOK VOLGENDE BLOKKEN OVER EERDER UITGESPROKEN SCHRIFT-VERVALSING VAN "INTEGERE" WOLFSCHAAP, PKN-ds. J. BELDER
|
|
|
|
|
|