Vriend GPPB., Nee, wij drijven niet in het kanaal, maar mogen weten te drijven op Gods genade in Christus Jezus. Goed, misschien heb je ons verkeerd begrepen, maar wij bedoelen het moment wat vlak aan de rechtvaardigmaking voorafgaat. Wij lopen dus nooit op de zaak vooruit, maar achteraf gaan we onze weg toetsen aan Gods Woord. Jij verdraait alles, wat ik in liefde tot jou heb willen schrijven. Je hebt weer een aantal mails naar jezelf geschreven, waar jij jezelf probeert overeind te houden met je "stenen" hart leer, wat TOTAAL in tegenspraak is met Gods Woord en de bevinding der heiligen. Hoe verdraai jij de zaken? Jij schreef in een eigen geschreven "ingezonden stuk" o.a. de volgende dingen: "Ja, zeker! Maar al die pijn der ziel is wettisch berouw en dat kan ook met tranen gepaard gaan (lees maar over Ezau's berouw)." Ezau ZOCHT de plaats des berouws met tranen, maar vond die NIET! Gods volk vindt die plaats des berouws wel hoor, ook na ontvangen genade. Heb jij die plaats des berouws wel eens gevonden in je leven? Beste vriend, wettisch berouw, wat volgens jou alleen aan de rechtvaardigmaking vooraf gaat, kan met tranen gepaard gaan! Wat een verschrikkelijke woordspeling en voorstelling van zaken. Kan, dus het hoeft niet volgens jou. Aan de rechtvaardigmaking gaat er wel een heel ander berouw, dan het berouw wat Ezau had, aan vooraf. De liefde Gods is de bewegende oorzaak van het ware berouw, wat aan de rechtvaardigmaking vooraf gaat. Hier vloeien de tranen rijkelijk, het hart is verbroken, de ziel verslagen, omdat zij tegen een rechtvaardig en goeddoend God gezondigd hebben. De trekkende liefde des Vaders tot de Zoon gaat gepaard met een zeer diep besef van onze onwaardigheid, nietigheid, verlorenheid, maar doet een ziel ook zalig wenen vanwege het Godsgemis, daar ligt ook een diep verlangen in om met God verzoend te mogen worden. In die heerlijke trekking van de Vader ligt de inwendige roeping verklaard, waarop altijd de aanneming van Christus op volgt. Want al wat de Vader Mij geeft zal tot Mij komen, en die tot Mij komt zal ik geenszins uitwerpen. Zal tot Hem komen! De dadelijke zielsvereniging met Christus volgt altijd op de inwendige roeping (de trekkende liefde van de Vader), hier ligt maar een ogenblik tussen. Want er is een ogenblik in Zijn toorn, maar een leven in Zijn goedgunstigheid. Jij trekt alle genoemde zaken, zoals beschreven in de vorige mail uit elkaar en je neemt er een loopje mee. Ik leer weer leven voor de rechtvaardigmaking, ik zit weer in de strik van de ger gem leer etc. Wat val jij mij tegen! Beste, op de inwendige roeping (trekking des Vaders) volgt altijd het gelovig ontvangen en aannemen van Christus, waaruit de rechtvaardiging door het geloof vloeit. De inwendige roeping kan alleen achteraf bezien worden, wanneer Christus ons geschonken en geopenbaard is in de vergeving der zonden. Die twee stukken horen bij elkaar, en mogen nooit van elkaar gescheiden worden! Waar de inwendige roeping is, daar volgt altijd de rechtvaardiging door het geloof op, anderzijds is het zo, waar een ziel gerechtvaardigd is, daar is de inwendige roeping aan vooraf gegaan. Het gaat dus om die korte tijdsspanne voor, door en na de enge poort, waarin een mens voor de enge poort tot waarachtig berouw wordt gebracht over zijn zonden, dat gaat beleven, inleven en belijden. Dit geschiedt alles in weg van recht en gerechtigheid! Jer 31:9 Zij zullen komen met geween, en met smekingen zal Ik hen voeren.Ps 30:5 (30-6) Want een ogenblik is er in Zijn toorn, maar een leven in Zijn goedgunstigheid; des avonds vernacht het geween, maar des morgens is er gejuich. Dan ga je inleven gezondigd te hebben tegen een rechtvaardig en goeddoend God. "Tegen U, U alleen heb ik gezondigd en gedaan wat kwaad was in Uw ogen". "Dies ben ik Heere, Uw gramschap dubbel waardig". Hoewel we niets verdienen en nergens meer recht op hebben, is er een zeer sterk verlangen gewerkt om met God verzoend te mogen raken. Dit gaat aan het moment van de rechtvaardigmaking vooraf! 2Co 5:20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen. We hebben het over de eerste bekering waarin de wedergeboorte zit opgesloten. Dat is een gebeurtenis die je enkel en alleen áchteraf kunt en gaat toetsen aan Gods Woord. We gaan nooit en te nimmer op de zaak vooruitlopen door te stellen dat er voor de enge poort sprake is van een nieuw leven, maar door de werkingen van Gods Geest gebeurd er wel heel veel met een mens. De uitkomst is alles bepalend! In de enge poort vindt het gericht en vrijspraak plaats. Pas na de enge poort is er sprake van de nieuwe geestelijke mens, die zolang hij hier op aarde leeft vleselijk blijft. Vlak vóór de enge poort vindt er wel het e.e.a. plaats, Dat je die gebeurtenis daarna gaat toetsen aan Gods Woord moge duidelijk zijn, zeker als je in een aanvechting loopt of het allemaal wel waar is geweest. Of ken je daar niets van! Een bekeringsgeschiedenis met droge ogen, daar geloven wij niet in, omdat het onbijbels is. Je gaat ons toch niet vertellen dat je als een verstokte farao (met een verhard hart, zo hard als een diamant) tot bekering bent gekomen? Wij bedoelen dit, moeten wij ons voorstellen dat je koud, gevoelloos, emotieloos (als een gearresteerde misdadiger zonder enig berouw over wat je hebt gedaan (in gedachten, woorden en daden) al je zonden en overtredingen voorgesteld hebt gekregen, hierin hebt ingestemd, het vonnis is uitgesproken en hebt ondertekend, aanvaard en naar de hel bent gegaan, zonder om genade te hebben gesmeekt? Waarna de vrijspraak volgde?! Ik lees van die tollenaar en de moordenaar aan het kruis toch iets heel anders: "Oh God, wees mij de zondaar genadig". Slaande op zijn borst! Lu 23:41 En wij toch rechtvaardiglijk; want wij ontvangen straf, waardig hetgeen wij gedaan hebben; maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. Lu 23:42 En hij zeide tot Jezus: Heere, gedenk mijner, als Gij in Uw Koninkrijk zult gekomen zijn. Het stenen hart is kenmerkend voor je want er zit geen bewogenheid in je gepreek. Judas kon ook zo zuiver preken. Hij werd net als de andere discipelen door de Heere Jezus uitgezonden, onbekeerd! We lezen nergens dat hij onwaarheden heeft verkondigd. Maar hij was wel een dief! Als ik jou was zou ik iemand smeken om vergeving en hetgeen dat je ontvreemd hebt vierdubbel terugbetalen. Tot de laatste penning! 2Co 5:20 Zo zijn wij dan gezanten van Christus wege, alsof God door ons bade; wij bidden van Christus wege: laat u met God verzoenen.
W.g. Boef
------------------------------------
|
|
Gemene Boef,
Dat jij op Gods genade beweert te drijven, gelooft niemand die kennis van zaken heeft, want je vruchten zijn des duivels. "Zeg mij wie uw vrienden zijn, dan zal ik zeggen wie gij zijt", namelijk een gemene Boef en een opgeblazen ballon! Ook anderen zijn er getuigen van dat ook jij bij het inmiddels bekende lastercomplot jegens GPPB in het bestuur zit. Van jou achterklapse lastercampagne heb ik zwart op wit bewijzen en ook mondelinge. Op jouw en DJK is echter 1 Tim. 1:20 van toepassing. Jullie doen namelijk niets anders dan Christus opnieuw kruisigen, conform de farizeeërs bij Christus gedaan hebben. Aan jou pelagiaanse dispuut en ook aan het doperse gekakel van DJK, ligt een duivels oogmerk ten grondslag, want het gaat er jullie alleen maar om, om GPPB verdacht te maken, omdat hij jullie humanistische liefde met de daaruit geboren ketterijen met het Woord neersabelt, zoals Stefanus tegenover het Sanhedrin gedaan heeft door de bediening des Geestes en gelijk ik heden doe. Ik zou zeggen: doe je uiterste best om GPPB te belasteren! Het deert me in het geheel niet, want je slaat er mij niet mee, maar Christus. Maar ik zal wel je ketterijen en je valse oogmerken ontmaskeren in aller tegenwoordigheid, gelijk de apostel betuigt, en dat hoort ook wezenlijk bij mijn roeping, hoewel ik niets ben. Het is sinds jij hier geweest bent duidelijk gebleken dat jij een ziekelijk achterklaps lasterventje bent, die zichzelf hoogbekeerd noemt, maar het is wel gebleken dat je -net als DJK- zwanger bent van de afgunst en niets anders doet dan het ware werk Gods verdacht maken en belasteren. De HEERE schelde u gij satan! En nu ook nog de leer van Christus verkrachten met een zogenaamd ""WAAR berouw"" die volgens jou voor de rechtvaardigmaking plaatsvindt! Bespottelijk! Je bent dus wel degelijk als een hond naar je GG-uitbraaksel teruggekeerd. Jullie beiden zijn in duivelse hoogmoed gevallen, en de vruchten zijn er dan ook duidelijk naar. Dat is ook met afgrijzen door andere kinderen Gods vastgesteld. Om daarvan 1 bewijs te leveren, geef ik je een email van een getuige in Christus ter inzage die ook volledig op jou slaat:
----------------------------------
Beste vriend Burggraaf,
Degene die overtreedt en niet in de leer van Christus blijft, die heeft God niet, en tot diegenen dienen we niet te zeggen: Zijt gegroet. Ook niet via een website link. En huichelaars die hun vlekken schijnheiliglijk bedekken, dienen van onze omgang ver geweerd te worden. De gehele ketterse visie omtrent de Heilige Doop van DJK is tot grote oneer van de drie-enige God. Al wordt het bedekt met rechtzinnige preken. Calvijn noemt ze krankzinnige geesten. Tja, die Calvijn wenst men niet.
Wederkerig van harte Gode bevolen. De Heere zegene u en de uwen in het verre Canada.
M.G. v.d. H.
----------------------------------
Je hoort het, "krankzinnige geesten" noemt Calvijn hen, die dit soort doperse en pelagiaanse ketterijen leren, zoals jullie leren. Nog wel met het ordinaire oogmerk om een strijd tegen vlees en bloed te voeren tegen GPPB, die jullie niets dan liefde hebt bewezen. Maar nu gaat het zwaard van het Woord erin en die gestolen baard van je, hak ik af in de Naam des Heeren (zie Klik hier link). Er zijn meer getuigen van Christus die jullie opgeblazen gesnater doorzien. Je beweert echter dat al die ingezonden stukken op mijn website, plus bovenstaande email, die op jullie soort geesten slaan, aan mijzelf geschreven zijn. De schizofrenie ten top! Dat te denken is juist kenmerkend voor degenen die in een strik des duivels zijn gevallen, zoals jullie duidelijk zijn gevallen. Wees echter gewaarschuwd, want het werk Gods verdacht maken en belasteren, zoals jullie profaan doen, kan de zonde tegen de Heilige Geest zijn en dat is de onvergeeflijke zonde tot de dood. Waarom heeft de satan jullie harten vervuld? Wat is de REDE daarvan? Ik heb niemands dodelijk dag begeerd, God is mijn Getuige. Dat jullie zwanger zijn van de afgunst, heeft de Heere mij klaarlijk geopenbaard, waarvan ik je wel vergeven kan, maar met jullie lastercampagne staan jullie nu voor God.
Ik zal die ketterse tong van je nog eenmaal te woord staan, gemene Boef, en wel vanuit het heilig Woord des Heeren, maar dan alleen omwille van de Waarheid die in Christus is. Schrijf me niet meer terug, want je bent inmiddels opnieuw geblokkeerd, het heeft dus geen enkele zin. Jij staat voor God, gij gewitte wand, met je godslasterlijke praatjes. Ik mag tegen jullie geen liefde meer laten gelden, want het gaat om de waarheid van het Evangelie die jullie profaan in diskrediet brengen met valse oogmerken en in dat kader ken ik niemand meer naar het vlees.
Je moet overigens jou emailen naar mij VOOR je "bekering" nog maar eens teruglezen. Daar lees ik een totaal andere Boef dan die nu aan het woord is. Je doet helaas de strop om je eigen nek, zoals ik al zovelen lasterkoppen heb zien doen, waarvan sommigen het met de dood moesten bekopen. Je meent een soort 13e apostel te zijn, die met vleselijke brakerijen Gods geroepen getuigen denkt te kunnen overbluffen met ketterijen en met rijke jongelingstaal. Maar je hebt op het verkeerde paard gewed, want dat paard moet sneven. "Voorts, niemand doe mij moeite aan; want ik draag de littekenen van den Heere Jezus in mijn lichaam", Gal. 6:17.
Maak je rijke-jongelingsborst maar nat: Ezau vond de plaats des WAREN berouws niet, nee, maar Ezau had wel berouw, namelijk hetzelfde berouw als Judas had, hetgeen duidelijk in Mattheus 27:3 geleerd wordt: "Toen heeft Judas, dien Hem verraden had, ziende, dat Hij veroordeeld was, BEROUW gehad, en heeft de dertig zilveren penningen den overpriesters en den ouderlingen wedergebracht."
Gods Woord leert dus wel degelijk een wettisch berouw en een evangelisch berouw.
Evangelisch berouw is een vrucht vanuit de zaligmakende geloofskennis in Christus en niet zoals jij beweert dat die voor de wedergeboorte plaatsvindt. Evangelisch berouw leert Gods Woord duidelijk o.a. na de verloochening van Petrus. En ook in Jeremia 31:19 leert de Heilige Geest: "Zekerlijk, NADAT IK BEKEERD BEN, HEB IK BEROUW GEHAD, en nadat ik mijzelven ben bekend gemaakt, heb ik op de heup geklopt, ik ben beschaamd, ja, ook schaamrood geworden, omdat ik de smaadheid mijner jeugd gedragen heb." Je doet dus niets anders dan ‘s Heeren Woord verdraaien en verkrachten zoals de aartsleugenaar Achitiofel deed, maar daar vang je mij niet mee. Je doet er alleen jezelf de strop mee om de hals.
De inwendige roeping vindt niet plaats voor de wedergeboorte, zoals jij wel beweert, want de inwendige roeping staat o.a. beschreven in Johannes 5:25: "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven." De inwendige roeping is niet iets anders dan de rechtvaardigmaking, maar wijst aan Wie er roept, namelijk God in Christus door de Heilige Geest. Door de levendmakende stem van de Zone Gods wordt die ziel niet alleen wedergeboren, want het betreft ook de vrijspraak van schuld en straf. Jij leert dus duidelijk een ketterij, "evangelisch berouw voor de wedergeboorte", dat je vereenzelvigt met de inwendige roeping(!), hetgeen bijbels onbestaanbaar is, omdat er van geen enkele zaligmakende beweging des Geestes sprake kan zijn zolang de ziel niet is gerechtvaardigd/wedergeboren.
Wettisch berouw kan ook met veel tranen gepaard gaan, jazeker, want dat openbaart de Schrift zelf in de persoon van Orpa, die vele tranen liet op de grens tussen Moab en Israël, maar desondanks keerde de wenende Orpa weer naar haar afgoden terug. Bij Ruth waren het geloofstranen, want Ruth geloofde reeds in Christus.
Je raaskalt dus als in de lucht slaande, gemene Boef!
Evangelisch berouw gaat nooit aan de wedergeboorte vooraf, want God rechtvaardigt uitsluitend en alleen goddelozen. Jij leert overduidelijk de rechtvaardiging van de GEWILLIGE zondaar, hetgeen een hersenspinsel is uit ‘s mensen arminiaanse verdorven verstand. God Woord leert de rechtvaardiging van de goddeloze, want vijanden worden met God verzoend door de dood Zijns Zoons (Rom. 5:10).
De trekkende liefde des Vaders is op zich niet zaligmakend; die trekking LEIDT tot de zaligheid, maar is de wedergeboorte zelf niet, want dat geschiedt door de inwendige roeping, namelijk op de stem van de Zoon van God, waardoor de doden worden opgewekt uit hun geestelijke doodsstaat. De trekkende en lokkende liefde is derhalve zuiver onderscheiden van de liefde die op grond van de verzoening in Christus door de Heilige Geest is uitgestort in het hart van Gods gerechtvaardigde volk. Lokkende (Hos. 2:13) en trekkende liefde (Jer. 31:9 - Joh. 6:44a) is wat anders dan door de liefde van Christus gedreven en gedrongen te worden (2 Kor. 5:14).
Er ligt dus helemaal geen tijdsbestek tussen de inwendige roeping en de rechtvaardigmaking, hetgeen jij duidelijk wel leert. Heel die tijdsbestekken-theologie is een werkheilige vrucht uit de filosofische misdracht-theologie van de Afscheiding. Dus dan weet je nu ook uit welke gifbeker jij drinkt en schenkt.
Ook leer je een grote ketterij door te beweren dat op de trekking des Vaders het gelovig aanneming van Christus volgt. Dat leert de Schrift nergens. Het is de Vader Die trekt, maar het is de Zoon die de ziel opwekt uit de doodsstaat, nl. door Zichzelf in de ziel te openbaren en weg te schenken (Gal. 1:15-16), waarop de aanneming des geloofs volgt. Gods Woord leert duidelijk in Johannes 3:27: "Een mens kan geen ding aannemen, zo het hem uit den hemel niet gegeven zij."
Dus de aanneming des geloofs volgt op de schenking, ofwel op de opwekking der ziel door de Zoon. Dat heeft God in Christus niet aan de wijzen en de verstandigen geopenbaard -zoals jij je nu profileert-, maar alleen aan den kinderkens, hetgeen Christus duidelijk leert in Lukas 10:21: "Te dier ure verheugde Zich Jezus in den geest, en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde; dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard; ja, Vader, want alzo is geweest het welbehagen voor U."
Jij beweert: "De inwendige roeping en de rechtvaardigmaking mogen niet gescheiden worden."
Gemene Boef, jij doet NIETS ANDERS dan die beiden scheiden, nl. door een tijdsbestek (korte tijdsspanne) tussen de inwendige roeping en de rechtvaardigmaking te creëren, hetgeen bewijst dat je opnieuw raaskalt uit je pelagiaanse duim. De inwendige roeping en de rechtvaardigmaking mogen NOG VOOR GEEN TIENDE SECONDE van elkaar gescheiden worden, hetgeen ik op grond van de Schrift altijd geleerd heb, want zodra de stem van de Zoon van God in de ziel ten leven klinkt, GELOOFT die ziel op hetzelfde moment in Christus en is die ziel daadwerkelijk met God verzoend. Je spat dus niets dan pelagiaanse modder op, hetgeen alleen zeugen doen die wedergekeerd zijn tot de wenteling in hun eigen slijk.
Jij -ketterse Boef- leert dus wel degelijk de rechtvaardiging van de berouwhebbende zondaar, hetgeen haaks staan op de leer van Christus en de apostelen, zoals die herontdekt is door de Reformatie. Gods Woord leert de rechtvaardiging van de goddeloze en niet van de berouwhebbende zondaar, want er is alleen sprake van waarlijk berouwhebbende zondaren NA ontvangen genade en alles wat aan de wedergeboorte voorafgaat, is op geen enkele manier zaligmakend, ook het voorafgaande berouw voor de wedergeboorte niet, hetgeen jij geheel ten onrechte als evangelisch berouw kwalificeert. Om te bewijzen dat jij de rechtvaardiging van de berouwhebbende zondaar leert, citeer ik uit je verwaande droombeeld-theologie, waarin je beweert: "Het gaat dus om die korte tijdsspanne voor, door en na de enge poort, waarin een mens voor de enge poort tot waarachtig berouw wordt gebracht over zijn zonden."
Volgens jou komt de zondaar dus VOOR de enge poort, dus op de brede weg(!) al tot evangelisch berouw. Immers, alles wat aan de doorgang van de enge poort voorafgaat, behoort tot de brede weg. Ten spijt van al je ontkenningen, leer je wel degelijk geestelijk leven voor de rechtvaardigmaking, hetgeen duidelijk blijkt door de geestelijke lading waarmee je het berouw -dat aan de wedergeboorte voorafgaat- opblaast.
Jouw verstandskennis heeft een opgeblazen ballon van je gemaakt en kijk maar uit dat je niet uit elkaar barst, hetgeen bij het Sanhedrin gebeurde, toen Stefanus hen keihard en vlijmscherp de waarheid in hun gezicht slingerde door de bediening des Heiligen Geestes. Jij doet exact hetzelfde hetgeen de farizeeërs ook bij Christus deden, namelijk om Hem op Zijn woorden te vangen, opdat ze Hem zouden kunnen veroordelen. Maar je kent het geestelijke aikidoo van Christus niet, omdat je slechts uit je nek zwamt met gebroken-poten-theologie.
Ook je eigengerechtigde verzinsels dat ik uit elkaar zou trekken hetgeen jij aan ketterijen schrijft is lariekoek, want ik heb je met het Woord des Heeren weerlegt en neergesabeld, gelijk ik heden doe, maar Boef Jeschurun blijft achteruit trappen, omdat hij VET geworden is van de schijngodsdienst.
De eerste bekering leer jij dus als een "achteraf te kennen zaak", hetgeen bewijst dat jij leeft van een conclusie-geloof. Ook de zuigelingen in de genade geloven daadwerkelijk in Christus, ook al hebben zij nog geen kennis aan een tweede bekering (Luk. 22:32).
Waar haal jij de brutaliteit vandaan om anderen te leren, nog wel met opgestapelde ketterijen? Gods Woord verbiedt zelfs nieuwelingen in de genade om dat te doen (1 Tim. 3:6), opdat zij niet in een strik des duivels vallen, -zegt Paulus- een strik, waarin jullie duidelijk gevallen zijn.
God bekeert uitsluitend dode zondaren met een stenen hart, en geeft hen een vlesen hart, waarna een heel leven van evangelische berouw volgt. Voor de wedergeboorte vindt een ontdekte ziel wel benauwdheid en droefenis en roept de naam des Heeren wel aan, maar dat is beslist geen instap tot de wedergeboorte, hetgeen jij een inwendige roeping noemt. Je leert dus wel degelijk geestelijk leven voor de rechtvaardigmaking, hetgeen Christus overbodig maakt! Je verwijzing naar Farao, is ook louter schizofrenie, want God gaf Farao geen vlesen hart, maar verhardde zijn hart, gifmenger die je bent!
Ik leer NERGENS een droge bekering, hetgeen alleen Achitofels beweren dat ik dat wel leer. Je hebt derhalve totaal niets van mij gelezen en wat jij wel gelezen hebt, verdraai je tot je eigen verderf. Door de genade in Christus ben ik die ik ben en ik spreek uit dagelijkse ervaring, want ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onzen roem, dien ik heb in Christus Jezus, onzen Heere. Ga derhalve met je lasterverhaal maar naar de Rechter van hemel een aarde en kijk of je overeind kunt blijven staan. Ik betuig voor God en Zijne heilige gemeente dat Christus juist op deze morgen (dus zeker niet toevallig) nog opnieuw bevestigd heeft aan mijn arme ziel, hetgeen Hij op mijn 27e jaar ten leven in mijn ziel gesproken heeft: "Ik leef en gij zult leven." En in een leven van aanvechting, en helse bestrijdingen, door eer en oneer, door kwaad en goed gerucht, doorlopend bestreden door laffe duivels zoals jij, sta ik tot op de huidige dag op de Rots Christus en de Heilige Geest heeft in mijn hart getuigt: "Abba Vader". Deze Geest getuigt van mijn kindschap Gods en er is geen duivel die dat ongedaan kan maken. Ik spreek dit getuigend in tegenwoordigheid Gods en zeker niet om me te bewijzen. (Zie Klik hier link).
Wie zal mij en degenen die Christus in onverderfelijkheid liefhebben, kunnen scheiden van de liefde van Christus? Een gemene Boef? Ik lach er heilig om! Ik heb in Christus voor hetere vuren gestaan. Houdt op met die kanarietaal, gemene Boef, want er is niets van God bij en je schroomt ook niet om je handen te branden aan duivelse godslastering. De Heere schelde u, gij profane farizeeër!
GPPB. SS.
|
|