BOEVEN-BEROUW ONTMASKERD III
BOEVEN-BEROUW ONTMASKERD III        
Plaats in winkelmandjeMandje
Geachte heer Burggraaf,

Ik heb de stukken over "boeven-berouw" gelezen, en ik zit met een aantal vragen en opmerkingen. Nergens lees ik in de ingezonden stukken dat de vraagsteller het heeft over een evangelisch berouw, dit maakt u er wel van in het antwoord wat u gaf. Ook schroomt u niet om de zonde tegen de HG voor te houden, dit vind ik verschrikkelijk! Wat een harde manier van schrijven! Waarom doet u dit?
Ook heeft u geen antwoord gegeven op de vragen in de ingezonden stukken. Gaat er nu verslagenheid, gebrokenheid en berouw aan de rechtvaardigmaking vooraf of volgt dit erop? Ik begrijp wel een beetje wat er bedoelt wordt, dat je voor de rechtvaardigmaking niet meer kunt spreken over een versteend hart, wat zo hart is als diamant. Er zijn immers evangelscihe werkingen, die het hart ombuigen naar God.

Bedankt voor uw antwoord.

Groetend RJ V.

-----------------------------------

Beste Richard, of hoe je naam ook wezen mag,

Je schijnt slecht te kunnen lezen, waarde vriend, want die baby-Boef ontkent dat het berouw dat aan de wedergeboorte vooraf gaat, wettisch is, dus leert hij een evangelisch berouw VOOR de wedergeboorte. Meer soorten berouw zijn er namelijk niet. Wat baby-Boef leert, is dus -bijbels gezien- onbestaanbaar. Hoewel er zeker wel van evangelische invloeden sprake is in het stuk der ontdekking, is het een fatale ketterij om die invloeden te vereenzelvigen met de inwendige roeping, hetgeen baby-Boef juist wel doet. De inwendige roeping (Joh. 5:25 - 1 Pet. 2:9) is zaligmakend en die vindt dus niet voor de wedergeboorte plaats, want de inwendige roeping is juist wederbarend en rechtvaardigmakend. Je hebt ook kunnen lezen dat we geschreven hebben dat met al de evangelische invloeden die er kunnen zijn voor de wedergeboorte, er pas sprake is van een vlesen hart als een ziel daadwerkelijk is wedergeboren/gerechtvaardigd en niet eerder.

Je kunt het verschrikkelijk vinden, dat we in "Boeven-berouw ontmaskerd" gewezen hebben op de zonde tegen de H.G., maar het is juist verschrikkelijk dat mensen met hun bedreven laster jegens het werk Gods naar de zonde tegen de H.G. neigen en dat gaat altijd op een profane manier, zoals je hebt kunnen lezen, tenminste als je kunt lezen.
Als je het zo verschrikkelijk vindt, moet je dan ook resoluut de Bijbelgedeelten waar die onvergeeflijke zonde beschreven staan, uit de Bijbel scheuren.
Of vind je de vlijmscherpe strafrede van Christus tegen het Sanhedrin ook een verschrikkelijke manier van reageren? Ja, aangename woorden hoort de mens gaarne, maar toen Christus ging separeren tussen schijn en zijn, wilde al die "aangename en gemoedelijke en liefhebbende" mensen Christus van de steilte te pletter gooien (Luk. 4:17-30). Ook de huidige godsdienst is zwanger van de haat tegen DEZE separerende Christus! Ik ondervind het dagelijks, zelfs van de zijde van predikanten.
Aan welke kant sta jij?
Het is door alle tijden zo geweest dat mensen zich willens en wetens bezondigen aan de zonde tegen de HG, maar wee die mens. Dat is verschrikkelijk, maar helaas waar.

Ik ben op alle argumenten die baby-Boef in stelling bracht ingegaan en (soms samenvattend) met het Woord onzes Gods weerlegd. Welke vraag is er volgens jou niet beantwoord?

Jij vraagt: "Gaat er nu verslagenheid, gebrokenheid en berouw aan de rechtvaardigmaking vooraf of volgt dit erop?"

Je vraagt naar de bekende weg, waarde vriend. Ik zou zeggen: koop een goede leesbril en lees en herlees de betreffende ingezonden stukken "Boeven-berouw ontmaskerd 1, 2 en 3", nog maar eens goed en aandachtig over.

Hartelijke groet,

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl