|
|
HYMENEUS EN ALEXANDER OVERGEGEVEN AAN DE SATAN (1 TIM. 1:20)
| |
|
"Dit gebod beveel ik u, mijn zoon Timotheus, dat gij naar de profetieën, die van u voorgegaan zijn, in dezelve den goeden strijd strijdt; houdende het geloof, en een goed geweten, hetwelk sommigen verstoten hebbende, van het geloof schipbreuk geleden hebben; onder welken is Hymeneus en Alexander, die ik den satan overgegeven heb, opdat zij zouden leren niet meer te lasteren", 1 Tim. 1:18-20.
-------------------------------------------
|
|
Boef: Het is ongewoon en buiten alle bijbelsenormen hoe jij je durft uit te spreken over DJK., niet alleen over DJK., maar ook over anderen.
GPPB.: Dat je geen bewijzen voor je banale lastertaal aanvoert, is, omdat je boef heet en een slinkse boef bent. Dat de duivel je zodanig kan bespelen, is veelzeggend en veelvoorkomend. Zijn listige aanslagen zijn me evenwel niet onbekend. Ik had je email al lange tijd geblokkeerd net als die van DJK schizofreen. Na die hoge verwaandheidsreacties net na je terugkomst in NL heb ik je mail (en die van DJK) geblokkeerd en ik heb nooit meer iets van jullie gelezen (buiten hetgeen anderen mij van DJK lieten lezen en er vragen bij stelden). Ik was dus op deze mail van je niet bedacht en je mail was geopend voor ik kon bedenken dat die van jou was, want anders was jou email direct in de kliko verdwenen. Ik ontvang al genoeg van dat soort verwaand-hoogmoedige vuilnis per email. Maar het moest dus toch zo zijn, want er bestaan geen toevalligheden en nu ik je email geopend heb, zal ik je ook te woord staan met het Woord onzes Gods. Houd je maar vast! Wat jij aan leugenverhalen spint, komt voort uit een strik des duivels. Dat geldt jullie beiden. Jullie zijn als nieuwelingen (1 Tim, 3:6) gaan lopen en snateren. De vruchten zijn er dan ook duidelijk naar. Maar bedenk: jullie beider lastertongen neigen naar de zonde tegen de Heilige Geest en ik heb dit nog nooit meegemaakt met ware kinderen Gods. De waarheid een beetje verkrachten met sentiment en mijn schrijven diaboliseren, maar daar vang je GPPB niet mee. We hebben jou, boef, hier leren kennen als een hoogbekeerd achterklappend lasterventje, wat later ook duidelijk is gebleken toen je weer terug was in NL. Jij bent net als DJK in een strik van hoogmoed gevallen door zelf te gaan lopen (schrijven), terwijl de ware discipelen van Christus moesten wachten, totdat zij werden aangedaan met kracht uit den Hoge, voordat zij werden uitgezonden. Omdat ik mezelf er ook schuldig aan voel, namelijk aan jullie beider betovering, omdat ik jullie beiden haastig de handen opgelegd heb, dien ik je bij deze van repliek. Jou politieke partijdigheid voor DJK is een bewijs dat je nog nooit aan de zijde Gods geplaatst bent. DJK lastert en spuit allerlei ongenuanceerde leugengal in mijn richting, omdat hij zwanger is van de afgunst, hetgeen me echter niet deert, maar dat DJK-fenomeen keer jij om door te zeggen dat ik het doe. God heeft jullie beiden met schizofrenie geslagen. Dat is duidelijk en het wordt ook door anderen duidelijk opgemerkt, zelfs door kinderen in het verstand. Ik heb DJK slechts zakelijk weerlegd op zijn vervloekte doperse visie op de kinderdoop en hem ontdekt aan zijn duivels lage oogmerken op grond van Gods Woord. DJK is een ordinaire domineeslikker, eentje die verschrikkelijk veinst met de Joden en met andermans kalveren ploegt. Dat moge scherp klinken, maar het is feitelijk. Dus dat moest gezegd worden en ik doe het nu in aller tegenwoordigheid, zoals Gods Woord mij leert in Galaten 2:14 en in 1 Tim. 5:20.
Boef: Nu ik meer van je gelezen heb, o.a. in het boek "om al Uw werken te vertellen", waarin je in een meditatie suggereert dat de rechtvaardigmaking plaats vindt in een stenen hart, vrees ik het ergste! Op bladzijde 69 (lees het a.u.b.) schrijf je namelijk het volgende :"Ja, zo is het ook, want Hij wacht om genadig te zijn als alles mis is en ons hart op slot zit en zo hard is als diamant. Ja, dan komt hij." - NEE, DAN KOMT HIJ NIET! -
GPPB: Dan ben jij NIET gerechtvaardigd, mijn beste, want dan komt HIJ wel! God is een God die niet een weke zondaar rechtvaardigt, maar een goddeloze, Die op het moment van rechtvaardiging de boeien des duivels in stukken breekt, (waarin een dode zondaar geketend ligt) door Zijn Zoon in zijn hart te openbaren TOT rechtvaardigmaking. Volgens jou zijn die boeien dus al verbroken als de rechtvaardiging nog moet plaatsvinden. Een grotere ketterij kan ik me op dit moment niet bedenken.
Boef: Verder schrijf je dat: "Hij komt door gesloten deuren." Ja, dit geldt voor de Zijnen, niet voor hen die nog niet gerechtvaardigt zijn. Hij kwam door gesloten deuren na Zijn opstanding en verscheen daar aan de Zijnen, die al gerechtvaardigd waren. Het harde hart, waar jij over spreekt in de rechtvaardigmaking, past wel in de trant van je schrijfstijl en je omgang met anderen, met name kinderen van God.
GPPB.: Christus komt ook door gesloten deuren op het moment van rechtvaardiging. Dat leert Gods heilig Woord zelf: "De Geest des Heeren is op Mij, daarom heeft Hij Mij gezalfd; Hij heeft Mij gezonden, om den armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen, die gebroken zijn van hart; om den gevangenen te prediken loslating, en den blinden het gezicht, om de verslagenen heen te zenden in vrijheid; om te prediken het aangename jaar des Heeren", Luk. 14:18-19. En in Johannes 8:36: "Indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zo zult gij waarlijk vrij zijn." Vrij zijn van de banden des doods, van de ketenen der hel en des duivels, BEVRIJD van een stenen hart, dat doet Christus in de rechtvaardigmaking. De Heere zegt in Zijn Woord, bij monde van de profeet Ezechiel: "En Ik zal hun enerlei hart geven, en zal een nieuwen geest in het binnenste van u geven; en Ik zal het stenen hart uit hun vlees wegnemen, en zal hun een vlezen hart geven", Ezech. 11:19. En dat feit wordt herhaald: "En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven", Ezech. 36:26. Dat geschiedt in de rechtvaardigmaking, hetgeen jij als een rijke jongeling ontkent! Je doet dus grof aan Schriftkritiek. Dat komt van al die hoogmoed, want hoogmoed komt voor de val, omdat het voorkomt uit de val.
Boef: In tegenstelling tot wat jij beweerd dat Christus komt in een versteent hart, wat zo hard is als diamant, hierover lezen wij in Gods woord het volgende, namelijk: "Dat Hij op de dag van Zijn heirkracht een zeer gewillig volk heeft -psalm 110:3-.
GPPB.: Psalm 110:3 handelt NIET over de rechtvaardiging, maar over Gods gerechtvaardigde volk en knechten. Jij verdraait en diaboliseert! In Psalm 110:3 staat: "Uw volk zal zeer gewillig zijn op den dag Uwer heirkracht, in heilig sieraad; uit de baarmoeder des dageraads zal U de dauw Uwer jeugd zijn." Dat slaat op Gods ware volk en knechten die zeer gewillig gemaakt zijn om onder de banier van Koning Jezus te strijden, want de dienst des Heeren is geen slavendienst, maar een liefdedienst. De Psalmist zingt ervan en ik met hem: "Mijn hart, o Hemelmajesteit, is tot Uw dienst en lof bereid." Net als Jesaja, die zojuist gerechtvaardigd was en zijn zonden verzoend gekregen had, en als dan de Heere vraagt: "Wie zal Ik zenden?" Dan zegt de gerechtvaardigde en gewillig gemaakte Jesaja: "Zendt mij henen!" Dus je raaskalt als een koploze kip.
Boef: Dit is de dag waarop Christus Zijn intrek neemt in een verloren ziel, daar wordt Hij geschonken aan verloren zondaren, en dezen worden hersteld in de verbroken gemeenschap met God. Op deze dag, dat heerlijke uurtje der minne, is dat volk zeer gewillig gemaakt om Christus te ontvangen en aan te nemen, als Profeet, Priester en Koning. Lees de kanteningen maar psalm 110 vers 3!
GPPB.: Ja, gewillig gemaakt om hun vonnis te ondertekenen, want VIJANDEN worden met God verzoend door de dood Zijns Zoons en dan valt genade VRIJ. O, dus jij leert de rechtvaardiging van de gewillige zondaar. Man, dat is puur rooms geklater en ik wedersta je in je vrome aangezicht, omdat je nog tien keer erger dan de veinzende Petrus te bestraffen bent. Maar er is 1 groot verschil met jullie en de veinzende Petrus; Petrus heeft nooit de bestraffende Paulus van een klinkend metaal durven beschuldigen vanwege het feit dat Paulus hem keihard de waarheid aanzegde, integendeel, Petrus viel niet voor Paulus, maar voor de Waarheid, omdat het Gods Waarheid was, gelijk Petrus betuigt in 2 Petrus 3:16.
Boef: Christus komt door open deuren in het stuk van de rechtvaardigmaking, want de ijzeren grendels zijn aan stukken geslagen, een gebroken geest, een gebroken en verslagen hart, ja, daar neemt Hij zijn intrek in.
GPPB.: Dus je leert ook nog eens geestelijk leven voor de rechtvaardigmaking. Je bent dus teruggevallen in de vals-gevaarlijke GG-leer. Dat heb je van al die nameloze hoogmoed. Een gebroken geest en een verslagen hart zijn vruchten van de rechtvaardigmaking en de inwoning des Geestes, gelijk Psalm 51:19 leert: "De offeranden Gods zijn een gebroken geest; een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten." Buiten Christus bestaan er geen gebroken en verslagen harten. Anders zou er sprake zijn van offeranden buiten de enige Offerande van Christus. Gij dwaalt dus zeer. Boef: De eerste pinksterlingen werden doorstoken in hun hart, zo werden de ijzeren deuren van het hart geopend om Christus te ontvangen en aan te nemen door het geloof.
GPPB.: Bij de Pinksterlingen betekent "Verslagen": "doorstoken", "met een pijl doorboord". Dat is heel iets anders dan hetgeen Gods Woord leert in Psalm 51:19. Betoverde geesten gooien alles door elkaar, wat ook uit jou schrijven blijkt.
Boef: Het begint met de droefheid naar God, dat zal resulteren in een onberouwelijke bekering die tot de zaligheid leidt, dat is het gelovig ontvangen en aannemen van Christus.
GPPB.: De droefheid naar God die een onberouwlijke bekering werkt tot de zaligheid (2 Kor. 7:10), gaat niet aan de rechtvaardigmaking vooraf, maar is een vrucht van het kennen van Christus door het geloof. De droefheid naar een ONBEKENDE God, die wel aan de wedergeboorte voorafgaat is niet de droefheid waarvan Paulus in 2 Korinthe 7:10 melding maakt, want er bestaat buiten de kennis van Christus geen evangelische droefheid naar God. De mens van nature is dood in zonden en misdaden en een droefheid naar een onbekende God is niet zaligmakend, maar nabijkomend, ofwel wettisch in de grond der zaak. Daar heeft al Gods volk wel kennis aan, maar de droefheid naar een onbekende God leidt als zodanig niet tot bekering, (lees heiligmaking) maar tot de (wets)dood.
Boef: De trekkende liefde van de Vader tot de Zoon, is het voorbereidende werk wat altijd aan de zaligheid voorafgaat.
GPPB.: Ja, napraten gaat je goed af. Maar er bestaat geen voorbereiding tot de wedergeboorte. Het werk der Wet is een voorafgaand werk, maar geen instap tot de wedergeboorte. De trekkende liefde des Vaders, waarmee de ziel tot Christus getrokken wordt, is ook niet zaligmakend op zich, want de trekkende liefde des Vaders is duidelijk onderscheiden van Zijn ingestorte liefde, die de Heilige Geest op grond van de vergeving der zonden in het hart van Gods gerechtvaardigde volk uitstort in het hart. Lokkende liefde staat in het kader van de trekking, maar als de nog steeds dode zondaar wordt opgewekt door Christus (Johannes 5:25), dan is daar de levendmaking, de rechtvaardigmaking, de wedergeboorte. En alles wat aan de wedergeboorte voorafgaat, in de overtuiging van zonde, gerechtigheid en oordeel, is de wedergeboorte zelf niet en ook geen voorbereiding, want een voorbereiding is een instap tot..., maar instappen tot de wedergeboorte leert Gods Woord nergens. Het plaatsmakend werk der Wet is geen voorwaarde vooraf, laat staan een voorbereiding, maar de onvoorwaardelijke bediening des doods en niet des levens. Christus maakt alleen en uitsluitend doden levend, en geen mensen die er klaar voor zijn.
Boef: Of een ziel dit meteen kan verklaren, is wat anders, want hij loopt in het wonder en niet in theologishe beschouwingen en dogmatische veronderstellingen. Dit zijn immers de kleinen in Christus, die wij niet moeten ergeren, maar moeten voeden met de onvervalste melk in de eerste beginselen van het geloof.
GPPB.: Zo dus je bent duidelijk teruggekeerd tot de vervloekte leer van de GG, nl. "leven voor de rechtvaardigmaking". Ook leer je dat de kleinen Christus nog niet kennen. De kleinen in Christus GELOVEN daadwerkelijk in Christus, en wee degenen die dit ontkennen. Christus zegt Zelf in Mattheus 18:6: "Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee." Je weet derhalve niet wat je leert, noch wat je bevestigt.
Boef: Wij zouden kunnen spreken van de evangelische trekking van de Vader tot de Zoon, want de wet heeft zijn functie al gedaan in het overtuigen van zonde, omdat zij nog niet in Hem geloven - Joh. 16:8 -, maar het evangelie neemt hier de functie van de wet over, in het trekken van de verloren zondaar naar Christus toe en de Heilige Geest zal ze in deze weg voeren met smeking en geween.
GPPB.: Je leert dus duidelijk geestelijk leven voor de rechtvaardiging, hetgeen een valse leer is. God rechtvaardigt de goddeloze, die letterlijk goddeloos is, naar de staat des levens. En door de toegerekende gerechtigheid van Christus wordt zo'n goddeloze levend, rechtvaardig, heilig verklaard voor en door God, nl. door de vrijspraak des Zoons en des Vaders. Het Evangelie neemt niets van de Wet over. Het Evangelie spreekt een door de Wet verdoemde zondaar VRIJ op grond van de verdienste van Christus. Je raaskalt.
Boef: De ware droefheid naar God wordt daarom ook gevonden in het Evangelie en niet in de wet, het zijn immers de goedertierheden des Heeren die een mens bewegen tot de ware bekering en dit gaat aan de komst van Christus in de ziel vooraf.
GPPB.: Er bestaat geen geestelijke beweging der bekering voor de rechtvaardigmaking. Dat is allemaal arminianisme van de bovenste plank. De ware droefheid naar God is een vrucht van de geloofskennis in en van Christus. Bovendien: het zijn ALTIJD de goedertierenheden des Heeren, die een ziel tot bekering leiden, ook al gaat die ziel door de Wetsdood heen, door de hel heen. Luister maar naar die godzalige Hanna: "De HEERE doodt en maakt levend; Hij doet ter helle nederdalen, en Hij doet weder opkomen", 1 Sam. 2:6. Boef, je kent jezelf niet, maar een boef ben je: "O gij uitzinnige Galaten, wie heeft u betoverd, dat gij der waarheid niet zoudt gehoorzaam zijn; denwelken Jezus Christus voor de ogen te voren geschilderd is geweest, onder u gekruist zijnde?" Gal. 3:1.
Preek over de droefheid naar God: http://www.providencemountainranch.com/De%20droefheid%20naar%20God.wma
Boef: Gods Woord leert ons dat velen een schijn van godzaligheid hebben, maar dezelve metterdaad verloochenen in woorden, werken en gedachten.
GPPB.: Ja, die schijn heb je metterdaad bewezen in woord en daad. Bekeert u!
Boef: Het zaligmakende geloof is niet een weg in goddeloosheid, maar is een weg naar de godzaligheid, een wandelen in de liefde van Christus, waarbij het geloof openbaar komt in de werken der liefde.
GPPB.: Dus je beweert dat ik een goddeloos leven leer na ontvangen genade? Dat is zondermeer duivels en met die laster heeft ook Da Costa de godzalige Kohlbrugge belasterd. Ook Paulus is heel zijn leven van antinomianisme belasterd door de vrome Joden uit de besnijdenis, gelijk zij ook gedaan hebben jegens Christus en Stefanus. Er is dus niets nieuws onder de zon. Ik heb altijd geleerd dat Gods kinderen wel in de zonden kunnen vallen, dagelijks zelfs, maar ik ontken op schier elke pagina van mijn schrijven, dat Gods volk in de zonden kan leven. Dat is onmogelijk en je beweert dat ik een leven in de zonden leer? Je liegt en bedriegt dus als een duivel en wil jij beweren dat jij wandelt in de liefde? Het is een liefde van de duivel, een betoverde liefde, een liefde die gebaseerd is op sentiment, op partijdigheid, op verkrachting des Woords. "Ga weg achter Mij, satanas! gij zijt Mij een aanstoot, want gij verzint niet de dingen, die Gods zijn, maar die der mensen zijn", Matth. 16:23.
Boef: Toon mij daarom uw geloof uit uw werken!
GPPB.: Stel die vraag aan mij maar aan Christus. Als jij deze vraag voor jezelf positief kan beantwoorden, bent je een verdoemde huichelaar. Jakobus spreekt er separerend over, maar jij doet dat rijke-jongelings-bezittend
Boef: Wanneer iemand het ware geloof deelachtig denkt te zijn en hij vertoont de werken der duivelen, dan is zijn geloof slechts een hersenspinsel.
GPPB.: Ja, dat is duidelijk gebleken in jullie beider betoverde leven. Je liegt niet tegen mij, maar tegen de Heilige Geest. Ik zou derhalve niet in jullie beider schoenen durven reizen. Want "de lieden die met u twisten [zoals de farizeeërs dat met Christus deden], zullen vergaan", zegt mijn God. Dat is niet mijn voorkeur, maar hetgeen God gezegd heeft.
Boef: Oh ja, zeker, men kan de talen der engelen spreken, profeteren gelijk een Bileam, preken gelijk een Judas, maar als wij de liefde missen, zijn we slechts een klinkend metaal en een luidende schel - 1 Kor. 13:1.
GPPB.: Dat zei de duivel ook van Christus, want men noemde Christus een vraat en een wijnzuiper die de ware liefde dus niet had. Je verkracht 1 Korinthe 13 zoals de duivel dat ook doet.
Preek over de ware liefde (1 Kor. 13:13): http://www.providencemountainranch.com/Doch%20de%20meeste%20van%20deze%20is%20de%20liefde.wma
Boef: Waar is de bewogenheid in ons leven?
GPPB.: Vraag het aan Christus. Ik leef uit de bewogenheid van Christus en ik word door Zijn liefde gedreven, ten spijt wat alle duivels uit de hel ontkennen. Maar dat gedreven worden door de liefde van Christus gaat in mijn leven NIET ten koste van de Waarheid en zeker niet om een stel betoverde lieden die zich broeders durven noemen te sparen. In de Naam van Christus, zeg ik u: er is geen genade voor profaan liegende en lasterende geesten, zoals jullie zijn.
Boef: Kunnen anderen om ons heen zien dat wij een wandelende brief van Christus zijn?
GPPB.: Aan jou is dat niet te zien, nee, want met je hoogverwaande geest hebben we hier goed kennis gemaakt en dat blijkt ook uit je hoogmoedige geschrijf, waarin je je voordoet als een apostel, maar je weet niet dat je een opgeblazen ballon bent en je bent in ieder geval nog nooit door je bekering gezakt. Paulus zegt in 1 Timotheus 3:6: "Geen nieuweling, opdat hij niet opgeblazen worde, en in het oordeel des duivels valle." In dat oordeel zijn jullie beiden wel gevallen en ik spreek in tegenwoordigheid Gods. Boef: Wordt God verheerlijkt in de vrucht van een godzalige en heilige wandel in ons leven?
GPPB.: Door jou verwaande huichelachtige geschrijf in ieder geval niet. Leugenbeest die je bent! (Titus 1:12). Dat soort leugengeesten vreten voort als de kanker in onze dagen, maar ik val er niet voor (1 Kor. 6:12).
Boef: Aan onze kant is het altijd tekort, zeker, maar dat betekent wel dat de wereld en de godsdienst aan ons moet kunnen zien, hetgeen Gods Woord zegt: "en gij geheel anders!"
GPPB.: Ja, ja, "altijd te kort", maar het is blijkbaar nog nooit verloren en verdoemd voor je geweest, hetgeen ik dagelijks moet inleven. Man je liegt, je raaskalt met je "geheel anders". Jou taal is de taal van de oude werkheilige mens onder de Wet met zijn verdoemd-vrome en gemene streken. Er is dan ook NIETS van God bij wat je schrijft. Bekeert u, want ik heb niemands dodelijke dag begeerd. Hierbij roep ik de Heere tot mijn getrouwe Getuige.
|
|
|
|
|
|