AFGODSCULTUS 'JIJDAAR'
DE AFGODSCULTUS VAN STICHTING 'JIJDAAR'   Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
DOORN - „Ik zet deze steen hier neer met de gedachte: Tot hiertoe heeft de Heere ons geholpen. Denk daar elke keer aan als je langs die steen loopt.”
Dat zei Koos de Jong, initiatiefnemer van de stichting 'Jij daar!' zaterdagavond tijdens een bijeenkomst in het Revius Lyceum in Doorn ter gelegenheid van het 12,5-jarige bestaan. Hij plaatste de steen, een grote kei, op een ronde zuil. (Lees gehele RD-artikel via de 'Klik hier'-link).


Commentaar
De van de kroeg tot de kerk bekeerde ex-discjockey, Koos de Jong, is al eens meer ter sprake geweest met zijn godslasterlijke filmpresentatie in Doorn, waarin ds. R. van Kooten (HHK) de leiding had. Van Kooten die de NHK-rechten aan de PKN verkocht heeft voor een schotel PKN-zwijmelwijn en tuchtloos rondloopt zal zich met dhr. De Jong ook voor dit hellespel in het Revius-Lyceum in Doorn straks voor God moeten verantwoorden.

Zie:
http://www.derokendevlaswiek.nl/ARCHIEF_2004zn2007PERSBERICHTENREVIUSFILM_zt_GIBSONFILM.html

Dhr. De Jong heeft dus een grote kei geplaatst als een soort Eben-Haëzer memorial voor het 12,5 jarige bestaan van Stichting JIJDAAR. Het voortbestaan van stichting JIJDAAR en het bioscoop-optreden van de diverse sprekers schrijft De Jong toe aan Gods genade. Toen Samuel een gedenksteen oprichtte tussen Mispa en Sen, lag daar echter een totaal andere oorzaak aan ten grondslag. (Lees 1 Sam. 7). En als straks de Steen des aanstoots en de Rots der ergernis die KDJ-afgodskei plus de JIJDAAR-bioscopen in Doorn, Apeldoorn en Veenendaal zal vermorzelen, dan zal op die refo-bioscoopwanden geen 'Eben Haëzer' geschreven worden, maar 'MENE, MENE, TEKEL, UPHARSIN'. De Jong spant God voor de JIJDAAR-kar om de stichting een christelijke lading te geven, terwijl men niets anders doet dan de duivel in de kaart spelen. Daarvan getuigen de toneel-presentaties van diverse JIJDAAR-sprekers luid en duidelijk. Een JIJDAAR-avond wordt geopend met een popsong, gitaar en grafmuziek en vervolgens verschijnt er op een levensgroot beeldscherm de kop van een spreker die de jeugd probeert te hersenspoelen met een doe-het-zelf religie en een surfplankgeloof, waarvoor Arminius zich nog zou schamen. Al die optredens worden ook nog eens gefilmd en op internet geplaatst. Het filmsterrige Hollywood moet dus op concurrentie rekenen à la stichting JIJDAAR. Onder de JIJDAAR-acteurs bevindt zich ook ds. A. Simons, die zich als een soort blauwdruk van George Whitefield laat filmen, terwijl hij vanaf het toneel met krachtbijzettende gebaren de jeugd toeschreeuwt: "Waar wacht je op? Ik leg de Heere Jezus in je hart!"
De paus kan wat dat betreft nog weleens afgunstig worden door dit soort simonsiaanse zaligverklaringen die in de refo-bioscopen zoals 'JIJDAAR' worden gelanceerd en willicht gaat Rome in de oppositie.
Ds. M. Ezinga, predikant van de baptistengemeente Doorn en omstreken, hield ook een toespraak op de bewuste JIJDAAR-bijeenkomst en beweerde dat de discipel des Heeren, Johannes, geen zoon des donders is gebleven, maar door zijn intieme relatie met Christus veranderd is in de apostel der liefde. Ja, alleen de duivel, die zelf verandert in een engel des lichts, kan zulke ketterijen dicteren en is dan ook de grote regisseur van dit soort refo-bioscopen. De refojeugd laat zich massaal hersenspoelen en deze hollywoodcultus breidt zich kruistochtelijk uit als een olievlek, onder de leus; God wil het, God wil het...

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl