DR. C.A. VD SLUIJS ABUIS
DR. C.A. VAN DER SLUIJS ABUIS  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
De discussie rond Andries Knevel legt volgens dr. C. A. van der Sluijs het geesteloze karakter van de gereformeerde gezindte bloot.
Het gesprek met ongelovigen verzandt vaak in een welles-nietesspel, aldus dr. H. van den Belt in zijn artikel over apologetiek (RD van zaterdag ). Volgens hem komt dat door de insteek bij verstandelijke bewijzen voor het christelijk geloof. Als voorbeeld noemt hij het debat over schepping en evolutie.
Ik ben het van harte met mijn collega eens.... " (Klik op de 'Klik hier' link en lees gehele RD-artikel)


Commentaar
Dr. Van der Sluijs prijst zijn collega dr. H. v.d. Belt in zijn opvattingen en geeft de gereformeerde gezindte de doodsteek. Van der Sluijs vraagt zich af of de gereformeerde gezindte nog leeft. Maar leeft Van der Sluijs zelf wel? Klaarblijkelijk is bij Van der Sluijs Openbaring 3:1b nog nooit ingeslagen: "Ik weet uw werken, dat gij den naam hebt, dat gij leeft, en gij zijt dood."
Immers, hoe durft een PKN-predikant, zelf staande op een verrot kerkfundament, zijn melaatse hand op te heffen en met de andere melaatse hand een pausvriendelijke collega te omhelzen?
Van der Sluijs mag het Woord onzes Gods zich wel terdege aantrekken: "Hoe kunt gij geloven, gij, die eer van elkander neemt, en de eer, die van God alleen is, niet zoekt?" Joh. 5:44.
Hetgeen dr. H. v.d. Belt allemaal aan ketterijen leert, is met geen pen te beschrijven (zie betreffende artikelen), maar dat feit strijkt Van der Sluijs glad met pluimstrijkende woorden richting zijn PKN-collega. Van der Sluijs, die zich destijds beet liet nemen door een antichristelijke ambtelijke besluitvorming en lid geworden is van een valse kerk, durft het geesteloze karakter bloot te leggen van de gereformeerde gezindte, nota bene vanuit een PKN-emeritusstoel die zelf op een geestelijk dode zandgrond staat. Als de winden van Gods toorn zullen komen, zal ook de PKN, plus de emeritusstoel van Van der Sluijs die storm niet kunnen doorstaan, want het is alles op de zandgrond gebouwd. Een iegelijk die op een kerkelijke zandgrond staat heeft zich het recht tot spreken/preken benomen.

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl