KERKEN VAN GOUD....
KERKEN VAN GOUD EN PREKEN VAN HOUT  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
In de tijd van de vervolging had men kerken van hout, preken van goud en God bekeerde mensen. Nu is het precies andersom; kerken van goud, preken van hout en of God er mensen bekeerd acht men vanzelfsprekend en in het ware werk Gods in Christus is men -inclusief predikanten- niet eens geïnteresseerd.

Klik hier Nieuwe Ger. Gem. hangar kost 6,6 miljoen euro.

Overal stroomt water: in de ramen, de doopvont, het schilderij in de aula, het wandkleed in de ontvangstruimte. Water is het thema van het nieuwe kerkgebouw van de gereformeerde gemeente in Gouda. "Omdat de kerk aan de Gouwe staat, in de stad van het water, maar ook omdat het een symbolische betekenis heeft: het water des levens, het werk van de Heilige Geest.”

Zie:
http://www.refdag.nl/artikel/1375297/Warm+huis+voor+jongeren.html

Commentaar
Hoogmoedswaanzin à la Rome, is de enige kwalificatie die recht doet aan de nieuwe kerktempel van de Ger. Gem. te Gouda. De roomse beeldencultuur in de nieuwe Goudse GG-kerk openbaart zich in een nieuw subtiel refojasje. Met kunst en vliegwerk wil men letterlijk mensen naar de kerk trekken en dat geeft aan op welk niveau men de prediking inschat en welke waarde men eraan hecht. Het zij echter gezegd, dat als men kerken bouwt van goud, dat er met de prediking en het geestelijke leven in de gemeente iets wezenlijk mis is. Deze roomse afgoderij-trend zet zich door in de volle breedte van de refogelederen. Men wil een tastbare godsdienst en de Ger. Gem. in Gouda vertoont zelfs syncretistische trekken door de invoering van de roomse beeldencultuur in de nieuwgebouwde kerk. Deze moderne afgoderij is echter een vrucht van de talloze leerdwalingen die gangbaar zijn in de Afscheiding, die zich evenwel duidelijk wreken. Simson's geestelijke nageslacht weet met dit soort tempels echter wel raad. Van een 'vluchtheuvelkerk' is in de Afscheiding dan ook nooit sprake geweest. Van de kerkelijke hoogmoed loopt menige afgescheiden kerkbroek stijf. Daarvan getuigt het miljoenengebouw van de Ger. Gem. te Gouda. Een kerk van goud, maar of God mensen bekeert, ligt men niet over wakker; men gaat er gewoon van uit en in het kader van de bewusteloze wedergeboorteleer, zoals in de GG geleerd wordt, hoef je je niet druk te maken of je wel waarlijk uit God geboren bent, want de kerk staat garant dat bekommerden met een open schuld voor God met een schrik in de hemel zullen vallen. Die roomse trend komt ook duidelijk openbaar in de bouwstijl van de nieuwe Goudse GG-kerk inclusief haar talloze roomse ingrediënten. Het derde boekdeel van de roomse GG-publikatie: "Als ik voor jou kniel", zal wel niet lang op zich wachten, want nu kunnen al die vroomsoortig geplooide gezichten uit de eerste twee delen opnieuw in het nieuwe kerkgebouw prijken, eventueel in een geknielde houding met als achtergrond de beeldencultus die in de nieuwe GG-kerk nadrukkelijk aanwezig is en waarmee het derde deel getiteld "Als ik voor jou kniel - III" van kaft tot kaft vol gedrukt zal kunnen worden. De kerkleden kunnen dan van de "Als ik voor jou kniel"-trilogie gebruiken als kniebeschermers tijdens de open kerkdagen om de met goud betimmerde preekstoel van binnen en buiten te bewonderen en de dertig meter hoge preekstoeltrap op de knieën te beklimmen, zoals Luther eens deed met de pilatustrap in de St. Pieter. Ook zal Tetzel zich wel als vrijwilliger aanmelden om de verzilverde melkbussen met duizend eurobiljetten gevuld te krijgen om een snelle betaling te garanderen van de peperdure 6,6 miljoen euro kostende kerk. Terwijl de ganse schepping als in een barensnood haar laatste zuchten zucht tot nu toe, de voetstappen van Christus zichtbaar en hoorbaar zijn, en Gods ware volk als ballingen buiten de legerplaats een stervend leven lijden (doch zie zij leven), maakt de GG zich op om ootmoedig neer te knielen in hun nieuwe tempel, de lofzang aanheffende: "Des Heeren tempel, des Heeren tempel, des Heeren tempel is deze, en o, wij bewonderen het glimmende schilderwerk en het stijlvolle timmerwerk, de reformatorische lichtval en de chaotische kerkhal, de marmeren zuilen en de vergulde etterbuilen, de doolhof aan banken en veredelde planken, de met goud beslagen preekstoel en de verstijfde consistorieboel, het verzilverde bestek en het porseleinen vaatwerk, de talloze waterfonteinen en de provisiekasten vol franse wijnen, de beschilderde ramen en het akoestieke 'amen', de mahoniehouten banken en de arminiaanse orgelklanken. Voor deze kerkelijke pracht en praal www.gergemgouda.nl zullen we God op onze knieën danken."

En dat alles voor het godverzoekende waanzinnige bedrag van 6,6 miljoen euro, terwijl er duizenden kinderen in de krottenwijken van Z-Afrika liggen te sterven van de honger. Tien miljoen Afrikaanse aidswezen zijn zonder enige steun en de familie kan weinig of geen hulp bieden wegens geldgebrek."GOUDSE GER. GEM. Uw geld zij met u ten verderve!"

Dat geldt ook voor:
http://www.refdag.nl/artikel/1375665/Nieuwbouw+ggiN+te+Ochten.html

Ik denk wel dat de paus zal watertanden over zoveel Vaticaanse GG(iN)-glitter. Christus vond een beestenstal echter niet te min om daarin geboren te worden en ook niet om in de beestenstal van mijn hart te wonen. Hij verkoos kribbe en kruis boven een marmeren kerkhuis, om Zijn volk plaats te bereiden in het Vaderhuis, met de vele woningen. Het is Sion, zeggen zij, niemand vraagt naar haar. Ja, maar dat door iedereen vergeten en doodgezwegen volk is welkom in de beestenstal van de geboren Koning. "En de herders gingen met haast en vonden Maria en Jozef en het Kindeke liggende in de kribbe." Ik hoor het die verachtelijke herders in de Geest uitroepen: "Welkom lieve Heere Jezus in de beestenstal van mijn hart." Amen!

GPPB.


http://www.derokendevlaswiek.nl