DR. H. v.d. BELT DIABOLISEERT ART. 36 NGB
DR. H. VAN DEN BELT DIABOLISEERT ARTIKEL 36 NGB  Klik hier       
Plaats in winkelmandjeMandje
Artikel 36 is onuitvoerbaar
RD: 20-10-2011 18:59 | dr. H. van den Belt

Klik op de Klik hier link ter inzage volledige RD-artikel

-----------------------------------------------

De diaboliserende visie van dr. H. v.d Belt betreffende Artikel 36 NGB getoetst aan de Heilige Schrift:

HvdB.: Stel dat de overheid artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis als uitgangspunt neemt voor het beleid. Dan ziet Nederland er heel anders uit. Het is echter de vraag of dat kan en of de gereformeerde gezindte daar echt op zit te wachten.

GPPB.: Net als SGP-er Van Dijk (zie recent persbericht "D.J.H. van Dijk verkracht Art. 36 NGB"), ageert ook dr. Van den Belt -t.a.v. Art. 36 van de NGB- in het kader van het menselijke/politieke/maatschappelijke haalbare. Daarmee bewijzen deze heren dat zij Gods Woord zoeken aan te passen aan het menselijke haalbare, terwijl het ware geloof alles wat zich opdient zoekt te toetsen aan Gods Woord. Gods Woord afhankelijk maken van het menselijke haalbare is heidens ongeloof, maar vanuit dat ongeloof ageren SGP-medewerker mr. Van Dijk en ook SGP-hoofdbestuurslid ds. H. van den Belt. De Heilige Geest leert bij monde van Paulus dat Gods ware knechten geen evangelie preken naar de mens, geen menselijk haalbaar evangelie dus, maar de volle raad Gods. Ook Gods heilige Wet is menselijk niet haalbaar, maar dat betekent niet dat God van de eis der Wet afziet en de zonde door de vingers ziet.
De laatste zinsnede van HvdB in het bovenstaande HvdB-citaat -en heel de HvdB-doctrine- staat dus HAAKS op Galaten 1:10: "Want predik ik nu de mensen, of God? Of zoek ik mensen te behagen? Want indien ik nog mensen behaagde, zo ware ik geen dienstknecht van Christus."
Als we de totaliteit van het artikel van HvdB aan Gods Woord toetsen, blijkt duidelijk dat HvdB zelf het bewijs levert dat hij geen dienstknecht van Christus is, aangezien hij ageert in het kader van het ongeloof, nl. het menselijke haalbare, hetgeen Gods ware knechten nooit profaan zullen en kunnen doen.

HvdB.: Theocratie is geen alternatief voor democratie. Theocratie biedt ook geen blauwdruk voor de ideale samenleving. Het is allereerst een geloofsbelijdenis: God regeert.

GPPB.: HvdB ageert als reintje de vos. Het is namelijk exact andersom als hetgeen HvdB beweert. HvdB zegt dat theocratie geen alternatief is voor democratie, maar zo spreekt diabolus (die alles omdraait en verdraait). Bijbels ordelijk moet hier gezegd worden dat democratie geen alternatief is voor de theocratie. Voor de theocratie is namelijk geen enkel alternatief.
Het tweede wat gezegd moet worden is, dat Guido de Bres zijn belijdenis, wat nu de NGB is, door het geloof geschreven heeft en niet als een museumstuk, dus niet als een papieren belijdenis die iedereen vrijblijvend ondertekenen kan, zonder die belijdenis gestalte te geven in de praktijk. De boom wordt aan zijn vruchten gekend.
John Knox heeft tegen de toenmalige goddeloze Schotse overheid ge-ageerd als een Boanerges, maar de SGP-kamerleden zijn viswijven gelijk, die zich als verraders van de ware godsdienst proponeren. Ze houden 'de kerk in het midden' om zelf buiten schot te blijven.
HvdB suggereert op een subtiele wijze en tussen de regels door leert hij dat een geloofsbelijdenis tot het vrijblijvende privé-domein behoort van de huidige christenheid. Als we echter geloven dat God regeert met een waar geloof, dan wordt die geloofsbelijdenis in de praktijk zichtbaar en hoorbaar, zonder die geloofsbelijdenis te relativeren m.b.t. de praktijk en t.a.v. het menselijke haalbare, hetgeen HvdB duidelijk wel doet. HvdB zegt wel dat God regeert, maar hij bewijst dat hij niet gelooft wat hij beweert, omdat hij redeneert en relativeert vanuit puur ongeloof, door God en Zijn Woord te spannen voor de kar van het menselijk haalbare.

HvdB: De invoering van artikel 36 zou diep in eigen vlees snijden. Reformatorische scholen bestaan bij de gratie van het isolement, maar dat is in strijd met de passie van artikel 36. Invoering van artikel 36 betekent christelijk onderwijs voor alle kinderen, een openbare school met de Bijbel. De overheid zal Gods Woord als norm voor het onderwijs hanteren, maar geen innerlijke vernieuwing kunnen afdwingen. Dat betekent dus gemengde scholen waar de kracht van de waarheid op de proef gesteld wordt in de praktijk van het leven.

GPPB.: HvdB weet blijkbaar wel hoe het moet in het kader van de christelijke plicht en wat Gods Woord van ons vordert, zoals geheel juist verwoord is in o.a. Art. 36 van de NGB. Hoe is het dan mogelijk dat de SGP zich van deze bijbelse plicht heeft gedistantieerd door het verraderlijke en verdoemelijke kiezen tussen kwaden? Bovendien gaat de SGP zelfs over lijken t.a.v. abortus door te stemmen voor een abortuslimiet, terwijl Gods Wet het doodslaan verbiedt. De SGP stemde voor de verraderlijke Navo-inval in Libie, waarbij de Navo meer moord en doodslag heeft veroorzaakt dan Gadaffi in 40 jaar. Ook heeft de SGP de NL-soevereiniteit en het NL-rechtsbestel flagrant geschonden door zich te beroepen op het buitenlandse Europese Babelhof. Allemaal onder het mom van een christelijke vlag, maar de honden van Lazarus lusten hier geen brood van.

HvdB.: HvdB.: De gereformeerde gezindte loopt na 450 wel het gevaar om in een getto terecht te komen. Het lijkt veilig, maar het is het begin van het einde. Het voelt eerst behaaglijk, maar het wordt er steeds benarder en benauwder. Achter het prikkeldraad gaat de discussie over het verschil tussen een maillot en een legging.

GPPB.: Ja, met die getto-conclusie ben ik het wel eens, maar niet op de wijze zoals HvdB erover ageert, want HvdB bedoelt hiermee te zeggen dat de PKN waarin hij voorganger is, de enige rechtsgeldige kerk is, maar voor dat bijbedoelende oogmerk zou zelfs de duivel sidderen. Bovendien openbaart HvdB zich als een naamchristen a la E.O., die een maillot met een legging vereenzelvigt, terwijl het hier zelfs niet gaat om een nuance-verschil, maar om een fundamenteel onbijbels kledingstuk, nl. de legging. De legging is een andere vorm van broekdragen, waarbij beiden, de rok en de legging, zo kort mogelijk gedragen wordt. En zulke Izebels kunnen ongecensureerd de kerk betreden en ten avondmaal schrijden, terwijl dezulken zich een oordeel eten en drinken. Dat geldt dus ook voor dr. ds. H. van den Belt. Zo is afgeknipt en kort haar voor vrouwen ook geen struikelblok meer in de huidige kerken, maar Gods Woord leert zeer duidelijk in Lukas 16:10: "Die getrouw is in het minste, die is ook in het grote getrouw; en die in het minste onrechtvaardig is, die is ook in het grote onrechtvaardig."
HvdB is duidelijk en met opgeheven hand in het minste ontrouw en het is al meermalen gebleken dat hij ook in het grote grof ontrouw is. Gods Woord is ook hierin onfeilbaar, nl: wie in het minste ontrouw is, is ook in het grote ontrouw.
Geloof deze misleiders niet, waarde lezers, want het is voorzegd in Jeremia 12:6: "Want ook uw broeders en uws vaders huis, ook diezelve handelen trouwelooslijk tegen u; ook diezelve roepen u met volle stem achterna; geloof hen niet, wanneer zij vriendelijk tot u spreken."
En ook de apostel Petrus getuigt tegen deze misleiders in 2 Petrus 2:1-3 (ev): "En er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, gelijk ook onder u valse leraars zijn zullen, die verderfelijke ketterijen bedektelijk invoeren zullen, ook den Heere, Die hen gekocht heeft, verloochenende, en een haastig verderf over zichzelven brengende; en velen zullen hun verderfenissen navolgen, door welke de weg der waarheid zal gelasterd worden. En zij zullen door gierigheid, met gemaakte woorden, van u een koopmanschap maken; over welke het oordeel van over lang niet ledig is, en hun verderf sluimert niet..."

HvdB.: De overheid mag van de NGB geen kerkelijke verdeeldheid tolereren. Er is immers maar één katholieke kerk. Dus zal er een commissie voor kerkelijke hereniging komen. Nadat deze commissie heeft vastgesteld dat de Protestantse Kerk in Nederland –wie zich aan deze keuze ergert mag ook een ander kerkverband invullen– de ware kerk is, zullen alle christenen verplicht worden om zich bij deze kerk te voegen. De overheid zal schuldbelijdenis eisen van allen die zich van de kerk hebben afgescheiden. Kerken die niet meewerken, worden uit het publieke domein geweerd.

GPPB.: Wie hier goed tusssen de regels van HvdB doorleest, kan niet anders vaststellen, dat HvdB Art. 36 zodanig interpreteert dat Guido de Bres alle gelovigen zou verwijzen naar de PKN, dus dat houdt volgens de valse interpretatie van HvdB in dat volgens Artikel 36 een christenvervolging gerechtvaardigd is, aangezien Gods ware kinderen geen lid van de valse PKN kunnen worden, laat staan om lid van de valse PKN te blijven (Openb. 18:4). Guido de Bres zou -net als Kohlbrugge gedaan heeft t.a.v. de leer der Afscheiding en t.a.v. de Agenda- de PKN onder de banvloek van Galaten 1:8-9 plaatsen. HvdB suggereert namelijk valselijk dat een door de HvdB opgeworpen commissie op grond van Art. 36 de PKN als de ware kerk zou opeisen. De manier van ageren door HvdB is ronduit diaboliserend. De bijbelse eis in Art. 36 van de NGB om de valse godsdiensten te weren (=verbieden) en uit te roeien, betreft ten volle ook een sodomitische valse kerk als de PKN!

HvdB.: Wie denkt dat dit overdreven is, moet de Synopsis Purioris Theologiae uit 1625 lezen. Daarin vatten de hoogleraren uit Leiden na de Synode van Dordrecht de gereformeerde geloofsleer samen. De taak van de overheid met betrekking tot de kerk strekt zich ver uit. Zonder haar toestemming mag de kerk geen predikanten, ouderlingen en diakenen bevestigen.

GPPB.: HvdB maakt Art. 36 verder belachelijk, door aan de hand van de Synopsis Purioris Theologiae uit 1625, de overheid boven het Hoofd der Kerk, namelijk Christus, te stellen. HvdB misbruikt Art. 36 door dat geloofsartikel uit te spelen tegen het menselijke haalbare. Die dat doen behoren tot de vossen die Gods wijngaard verderven en dezulken moeten worden gevangen (=onschadelijk gemaakt, in de ban gedaan worden), gelijk God door Zijn Woord ook heden doet.

HvdB.: Het is onmogelijk om de klok terug te draaien naar een ideaal uit de zestiende eeuw. Wie de geschiedenis ongedaan wil maken, is niet principieel, maar naïef. Het is bovendien een miskenning van het voortgaande werk van de Heilige Geest, Die in alle waarheid leidt en door de geschiedenis heen christenen leert in hun eigen tijd en situatie naar het Woord van God te leven.

GPPB.: HvdB ageert op een kerkpolitieke wijze, dus op een van God vervloekte wijze, aangezien HvdB de loop der geschiedenis conformeert met het werk van de Heilige Geest, alsof de Heilige Geest het Woord zou aanpassen aan de situatie en aan de tijd waarin christenen leven. Te grof voor woorden! Alle tijden en situaties moeten getoetst en geconformeerd worden aan het Woord. Wie deze orde omdraait is zwanger van diabolus (= de duivel).

HvdB.: In plaats van elkaar te bestrijden over de concretisering van het theocratische ideaal, is het beter als reformatorische christenen eerlijk erkennen dat de invoering van het ideaal van De Brès onuitvoerbaar is.

GPPB.: Zoals HvdB redeneert en relativeert, zo redeneert en relativeert de duivel en het ongeloof. Guido de Bres heeft de NGB niet geschreven met het oog op de menselijke haalbaarheid, maar op grond van het gezaghebbende Woord van God. Wie de NGB afdoet als idealistisch, zoals HvdB dat duidelijk doet, kan geen christen genoemd worden, laat staan een waar gelovige. HvdB schaart zich bij de ""reformatorische christenen"', alsof die etiketering een vrijbrief ten hemel is. Guido de Bres heeft zelfs geen ideaal geleerd met zijn geloofsbelijdenis, zoals HvdB dat wel suggereert; De Bres heeft het ware geloof beleden op grond van Gods Woord! Daar doet het menselijke haalbare geen draad toe of af. Gods Woord keert zich tegen afvalligen als HvdB, met name in 2 Joh. 1:9: "Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon."

HvdB.: De NGB is de geloofsbelijdenis van de vervolgde gereformeerde christenen. Zij hebben die belijdenis met hun bloed bezegeld. Schrappen in hun formuleringen zou van minachting getuigen. Hun lijden en belijden inspireert om ook vandaag de overheid te blijven herinneren aan haar hoge roeping om te luisteren naar het Woord van God.

GPPB.: Wat HvdB hier durft te zeggen is schijnheiligheid ten top. Zoals Pilatus t.a.v. Christus zijn handen waste in onschuld, zo maakt HvdB zijn handen vuil aan het bloed der martelaren, namelijk DOOR ART. 36 VAN DE NGB ALS EEN MUSEUMSTUK TE ETALEREN, als ‘niet-haalbaar' naar het museum te verwijzen. Godgeleerden als HvdB doen de ergernis van het kruis teniet, opdat zij niet vervolgd zouden worden. De relativerende en diaboliserende HvdB hoeft niet bevreesd te zijn dat hij in het martelarenboek vermeld zal worden. Heel het relativerende en diaboliserende artikel van HvdB ademt de geest die zich stelt tegen de ergernis van het kruis. Van die geest des afgronds is de SGP zwanger en diezelfde geest tref je aan in alle huidige kerken.
Bovendien suggereert HvdB dat de SGP "de overheid doorlopend herinnert aan haar hoge roeping om te luisteren naar het Woord van God." Dat durft HvdB te zeggen, terwijl de afvallige SGP doorlopend met datzelfde Woord van God sjoemelt en pokert om eigen vleselijk voordeel: plurale godsdienstvrijheid voorstaat; de Wet Gods aan hun laars lapt door te kiezen tussen kwaden; geen verbod op abortus eist, maar voor een abortuslimiet; geen verbod eist op prostitutie, maat voor verhoging van de prostitutieleeftijd pleit; de soevereine NL-rechtsstaat aan haar laars lapt, door zich te beroepen op een Eurohof, m.b.t. het afvallige SGP-visie omtrent de plaats van de vrouw; enz., enz.

HvdB.: De gebrokenheid van dit aardse bestaan maakt het onmogelijk om de theocratie te realiseren. Realisatie van de theocratie is anticipatie op het Koninkrijk van God. Gelukkig lukt dat nooit. Een belijdenis is niet iets om in te voeren of uit te voeren. Een belijdenis is iets om in te leven en uit te leven.

GPPB.: Vrome hypocriete onzin wat HvdB hierboven beweert! De theocratie is een feit, omdat God daadwerkelijk regeert. Gods Woord en Zijn allesomvattende regering vraagt niet om realisatie, maar om geloof en geloofswerken! Maar daar ontbreekt het de SGP en haar woordvoerders juist aan, zichtbaar, hoorbaar en tastbaar, ten spijt van al die vrome formuleringen, zoals HvdB ook hier ten beste geeft, maar die in de praktijk niet meer blijken te zijn dan een waardeloos vod papier.

Even terzijde: SGP-voorman, Van der Staaij, rent als een bezetene naar de microfoon om Wilders te betuttelen als Wilders in de tweede kamer naar zijn mening een banaal woord gebruikt, maar toen Van der Staaij bij Pauw en Witteman aan de tafel zat, rolden de vloeken over en weer, maar Van der Staaij hield zijn vrome, gepolijste bakkes! Neem me niet kwalijk, ik kan het niet anders zeggen. Zo zijn er nog tal van andere praktijkvoorbeelden te noemen waar Van der Staaij zijn vrome gepolijste bakkes houdt als Gods Woord, Naam en eer publiek-politiek vertrapt worden. Bovendien ageert Van der Staaij als een groot kind, -net als zijn evenknie Van der Vlies- beiden christelijk-politieke kornuiten die de ware godsdienst belachelijk maken.


Zie Van der Staaij-link:
http://www.youtube.com/watch?v=Lx1-L6SH_-A&feature=related

Zie Van der Vlies-link:
http://www.youtube.com/watch?v=3VrYMsqHR9o

Vervolg GPPB.: Theocratie hoeft dus niet te worden ingevoerd, want God is al van eeuwigheid bezig om die UIT te voeren, en daar valt ook de schepping onder, de roeping van Abraham, de komst van Christus in het vlees, Zijn volbrachte Middelaarswerk, de herschepping der uitverkorenen, ja, heel het wereldgebeuren en de laatste trap van Zijn verhoging, Zijn wederkomst. Wie bewust (kerk)politiek bedrijft, gelooft niet in God, noch in Zijn almacht. HvdB dus ook niet, ergo, HvdB is een van de grootste godloochenaars in onze dagen. Ook is de uitvoering van de theocratie zichtbaar in de tekenen der tijden, zoals die voorzegd zijn in Gods heilig en onfeilbaar Woord, ten spijt van de misleidende bilderberger berichtgeving in het RD. HvdB loochent de uitvoering van de theocratie, omdat hij redeneert vanuit heidens ongeloof. De ware gelovigen leven in het kader van de uitvoering van de theocratie, en zullen nooit laveren tussen het menselijk haalbare en de bijbelse gezaghebbende werkelijkheid. Voor het ware geloof is de werkelijkheid van de theocratie reeds een feit en daar heeft heel de mensheid zich naar te voegen. God houdt geen rekening met het menselijke haalbare, want het welbehagen des Heeren zal door de hand van Christus gelukkiglijk voortgaan en ten volle tot uitvoer gebracht worden.
De afvallige SGP heeft publiek van de theocratie afstand genomen en redeneert vanuit een heidens ongeloof, om toch maar te redden wat er te redden valt via het van God vervloekte compromi-beleid. De SGP voert een strijd om een lekke emmer, en HdvB bevestigt die vleselijke strijd met zijn atheïstische degradatie van Artikel 36 van de NGB.


http://www.derokendevlaswiek.nl