|
<b>RD-Commentaar: Lijden als een kwaaddoener 21-12-2011 11:49 | Hoofdredactioneel commentaar
Uit de breedte van de maatschappij komen sinds vrijdag de reacties binnen op het rapport van de commissie-Deetman over het kindermisbruik in de Rooms-Katholieke Kerk. Reacties van slachtoffers, bisschoppen, politici en tal van journalisten.
Wat de politiek betreft, lijkt de discussie zich vooral toe te spitsen op de vraag of we het als maatschappij mogen accepteren dat nog levende daders niet meer vervolgd kunnen worden voor wat ze kinderen hebben aangedaan omdat hun vergrijpen volgens de wet zijn verjaard.
Premier Rutte heeft al gezegd dat daar heel goed naar gekeken moet worden. En ook andere politici noemen het eigenlijk onverteerbaar dat daders van deze misdaden vrijuit gaan door een regel in de wet.
Naast deze reacties vanuit de politiek, zijn er nog de talloze stemmen in de media. Iedere columnist heeft inmiddels wel geschreven over het misbruikschandaal in de Rooms-Katholieke Kerk. Sommigen deden dat zakelijk en ter zake kundig. Anderen grepen vol in het orgel van hun frustraties en gebruikten het rapport van de commissie-Deetman om definitief af te rekenen met God en godsdienst. De dierenpolitie zou op de geestelijken afgestuurd moeten worden en daarna zou de kerk, als een criminele organisatie, verboden moeten worden.
Eind-citaat uit RD-commentaar: De apostel Petrus maakt in een van zijn brieven (1 Petrus 4) een onderscheid tussen het lijden als een christen en het lijden als een kwaaddoener. Het eerste kan een vreugde zijn, het laatste is een schande. Waar de Rooms-Katholieke Kerk staat als het gaat over de misbruikkwestie is helaas geen vraag. En dus is ze letterlijk met stomheid geslagen. Want kwaaddoeners oordelen niet, maar worden geoordeeld.
Klik op de Klik hier link ter inzage volledige RD-commentaar
--------------------------------------------------------------
COMMENTAAR Het vetgedrukte RD-citaat is een karikatuur die de hoofdredacteur van het RD in stelling brengt om Rome de handen boven het hoofd te houden. De roomse pedofielen-kerk moet worden verboden, want die kerk is welzeker een criminele organisatie, hetgeen de hoofdredacteur van het RD subtiel ontkent. Het gaat hier niet om rooms-katholieke individuen, hoewel de nog in leven zijnde kinderverkrachters absoluut berecht moeten worden, maar om de criminele organisatie, genaamd Rome, DE Antichrist. Rome kan namelijk niet om vergeving vragen voor begane misdaden, laat staan vergeving bij God vandaan ontvangen, want dat is onmogelijk voor degenen die de zonde begaan hebben tot de dood (1 Joh. 5:16), zoals Rome doorlopend bedrijft!
De hoofdredacteur van het RD maakt van de provocerende uitspraken die sommige columnisten uitbraakten jegens de kerk in het algemeen, een karikatuur, alsof Rome geen criminele organisatie zou zijn, wat wel degelijk wel het geval is. De subtiele manier van ageren door de hoofdredacteur van het RD is zo vals als de duivel zelf. Dat komt ook openbaar doordat de hoofdredacteur van het RD de pro-abortus premier Rutte, die een grote voorstander is van de abortusgenocide, compleet vrijwaard van medeplichtigheid aan de dodelijke kindermishandeling, genaamd abortus, een nazimisdaad die de misdaden van de roomse pedofiele kinderverkrachters overtreft. Ook de COWARD-partij, de SGP, houdt zich verdacht op de vlakte als het hier over gaat.
In het eindcitaat van het RD-commentaar manipuleert de hoofdredacteur van het RD het Bijbel-hoofdstuk 1 Petrus 4, door de uitspraak van Petrus alleen te betrekken op het kinderverkrachtende Rome. Met zijn laatste opmerking "Waar de Rooms-Katholieke Kerk staat als het gaat over de misbruikkwestie is helaas geen vraag. En dus is ze letterlijk met stomheid geslagen. Want kwaaddoeners oordelen niet, maar worden geoordeeld", laat de hoofdredacteur van het RD de nazi-moorden op het ongeboren leven geheel buiten beschouwing. Het spreekwoord zegt: "de heler is erger dan de steler" en dat is t.a.v. de medeplichtigheid jegens de abortus-holocaust geheel op het RD en de SGP van toepassing.
Het ergste van alles is dat het leger refo-predikanten niet massaal naar de abortusklinieken optrekt, om de te vermoorde ongeboren babies massaal te adopteren en uit de klauwen van hun killers te redden. Blijkbaar zijn er geen herders der schapen meer te vinden die met hun leven instaan voor de kleinste schaapjes. Daarvoor zou stichting "Schreeuw om leven" zich moeten inzetten, nl. om ongeboren levens die op de nazi-abortus-nominatie staan te adopteren en daar zouden alle refo-predikanten zich voor moeten geven en predikanten die weigeren, moeten na een kerkordelijke procedure van gepaste tuchtmaatregelen, uit hun ambt worden ontheven.
GPPB.
|
|